Auteur Topic: Stage in het voortgezet onderwijs  (gelezen 385 keer)

0hboy

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 09 oktober 2017, 20:26:24 »
Volgende week start ik als stagiaire in het voortgezet onderwijs, vmbo, als Engels docent omdat ik dit graag wil worden. Ik krijg de eerste tot en met vierde klassen. Zelf ben ik een tweedejaars onderwijsassistent dus het leeftijdsverschil zal met de oudste leerlingen 2/3 jaar zijn.
Morgen heb ik een kennismakingsgesprek maar dit zal wel meevallen aangezien ik op deze school heb gezeten en bij mijn oude docent stage ga lopen die mij zelf een stageplek had aangeboden tijdens mijn diploma uitreiking daar. Ik heb er ontzettend veel zin in en het enigste waar ik een beetje tegen op zie is grenzen stellen. Hoe ben ik duidelijk tegen over de klas? En hoe laat ik ze me serieus nemen omdat het leeftijdsverschil zo klein is. Misschien valt het allemaal wel mee straks als ik nu eenmaal stage loop maar dit is iets waar ik wel graag tips over zou willen hebben aangezien dit ook een leerdoel van mij is.

Atosenzosja

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 09 oktober 2017, 20:29:39 »
Wees vooral in het begin duidelijk en consequent. Maak duidelijk welk gedrag je verwacht en wees positief.

Later kan je de touwtjes wel weer wat los laten, aantrekken later in het jaar is veel pittiger.

always

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 12 oktober 2017, 13:31:42 »
Meteen afspraken maken van wat je wel en niet accepteert en anders buiten het lokaal. 
En ik denk ook dat je het zelf moet geloven, als jij iets zegt waar je zelf niet helemaal achter staat dan merken zij dat wel denk ik. Succes alvast!

Laugh

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 16 oktober 2017, 21:47:20 »
Inderdaad wat hierboven al vermeld word. Toen ik zelf nog op de middelbare zat hadden wij ook een stagiaire waarvan de leeftijd maar 2 jaartjes scheelde. Wij waren 16 & hij was 18. Ik ben hem in die tijd een keer dronken tegen gekomen op een feest, vond het hilarisch.