Auteur Topic: Leraren  (gelezen 1447 keer)

Bisous

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 16 januari 2016, 12:02:02 »
Haaai,

Bij ons op school hebben veel leerlingen de leraren op Facebook en sommige leraren hebben we zelfs op Instagram / Snapchat. En voor sportactiviteiten of andere schoolse dingen hebben leraren het nummer van leerlingen zodat ze kunnen WhatsAppen.

Zelf vind ik dit eigenlijk best ver gaan, dus ik vroeg me af hoe ver het contact buiten school gaat met leraren op andere scholen. Ik zit op een middelbare school.

Liefs
« Laatst bewerkt op: 16 januari 2016, 12:08:49 door Bisous »
La vie est un rêve.

Voldemort.

• Avada Kedavra
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 16 januari 2016, 12:11:13 »
Ik ben zelf docent (in opleiding) en mijn leerlingen kunnen contact met mij opnemen via mijn docentenmail.
Wie weet wordt dat in de toekomst wel anders, als ik bijvoorbeeld mentor van een klas ben. Dan ben ik bereid om mijn telefoonnummer aan de leerlingen te geven voor noodsituaties die een snellere reactie vereisen dan een mail.
Verder accepteer ik geen leerlingen op social media.

Octocock

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 16 januari 2016, 12:23:56 »
Ik kwam een keer een leraar van mij tegen op tinder :'D
Maar ja goed, verder geen sociaal media contact met mijn docenten, of whatsapp. 't Gaat bij ons gewoon via de mail.

Bisous

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 16 januari 2016, 14:27:31 »
Ik ben zelf docent (in opleiding) en mijn leerlingen kunnen contact met mij opnemen via mijn docentenmail.
Wie weet wordt dat in de toekomst wel anders, als ik bijvoorbeeld mentor van een klas ben. Dan ben ik bereid om mijn telefoonnummer aan de leerlingen te geven voor noodsituaties die een snellere reactie vereisen dan een mail.
Verder accepteer ik geen leerlingen op social media.

Bij ons op school gaat het ook niet alleen over schoolse zaken, maar ook gewoon over andere privédingen met leraren, vind ik af en toe eigenlijk best vreemd haha.
La vie est un rêve.

Ox

• Victory Through Harmony
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 16 januari 2016, 14:30:47 »
Ik ben alleen vlak nadat ik ben geslaagd toegevoegd door een lerares.
En ik had ook een keer het nummer van een sport leraar, maar dat was omdat ik ook daadwerkelijk moest bellen anders stond ik voor een dicht hek oid (weet de precieze situatie niet meer).
voor de rest altijd contact over docentenmail en ik vind dat dat ook zo hoort.

mijn student assistent had wel laatst zijn nummer in mijn collegeblok geschreven naast de uitwerking waar ik om vroeg. Oh gawd :')  (maar die zijn maar 2 jaar ofzo ouder maar alsnog zo fout )
Football isn't a matter of life or death. It is way more important than that

Ox

• Victory Through Harmony
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 16 januari 2016, 14:33:35 »
Ik heb wel over persoonlijke dingen contact gehad met een lerares/deelschoolleidster. Maar dat was via een gesprekje 1 keer per week. Gewoon face to face, zou het maar awkward vinden te moeten appen. Die mensen hebben wel wat beters te doen buiten hun werktijden toch. En ik heb toen ook een mail met persoonlijke dingen toegestuurd aan aantal leraren, maar dat was om gewoon situatie uit te leggen en te vertellen waarom ik minder in lessen zou zijn.
Football isn't a matter of life or death. It is way more important than that

Positive

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 16 januari 2016, 15:31:18 »
Wij hebben een groepsapp waar onze mentor ook inzit, bv om door te geven wie wel/niet naar de mentorles moeten komen, hoe we de klassen bbq gingen regelen en soms andere logistieke dingetjes. Toen hij een kindje kreeg hebben we hem op die manier ook allemaal gefeliciteerd.  Ik vind het wel handig eigenlijk, maar het moet natuurlijk wel over zaken die gelinkt zijn aan school blijven gaan.

Ik heb zelf geen Facebook maar wel ooit gezien dat leraren en leerlingen elkaar hadden toegevoegd. Vind ik ook niet zo veel mis mee, ik neem niet aan dat je dingen op fb zet die geheim zijn.
Living in dreams for the rest of time.

Courageous

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 16 januari 2016, 16:18:12 »
Haaai,

Bij ons op school hebben veel leerlingen de leraren op Facebook en sommige leraren hebben we zelfs op Instagram / Snapchat. En voor sportactiviteiten of andere schoolse dingen hebben leraren het nummer van leerlingen zodat ze kunnen WhatsAppen.

Zelf vind ik dit eigenlijk best ver gaan, dus ik vroeg me af hoe ver het contact buiten school gaat met leraren op andere scholen. Ik zit op een middelbare school.

Liefs

Bij ons gebeurt precies hetzelfde, ik vind het niet zo erg eigenlijk..je zet je privézaken toch ook niet op Facebook?
Boekenwurm

KermitDeKikker

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 16 januari 2016, 16:34:36 »
Ik heb 3 leraren op facebook.
1 omdat ik daar al 4 jaar les van heb en hij me Grieks en godsdienst geeft dus ik 7 uur per week les van hem heb. Hij ging ook met ons mee op werkweek naar Griekenland dus ik vind het niet meer vreemd dat ik hem op fb heb. Bijna onze hele klas heeft hem als vriend :')
1 leraar heeft mij een keer toegevoegd omdat hij me een cijfer door wilde geven. Ik was vragen vergeten, had daar nog met hem over gehad en toen was hij zo aardig om me sneller dan normaal mijn cijfer te geven.
1 heb ik omdat ik met haar in de organisatie van een of ander schoolevenement zit.

Ook heb ik van de eerste en laatste docent van bovenstaande het nummer.
~Some people love tomatoes, some people hate tomatoes. Tomatoes grow anyway.~

Fragile

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 16 januari 2016, 17:39:06 »
Ik heb een paar leraren op Facebook, maar die heeft bijna iedereen op Facebook. Verder heb ik ook de nummers van een paar leraren, omdat zij mee zijn geweest op schoolreizen en mocht er iets zijn, moesten we hen kunnen bereiken.
Verder het nummer van mijn mentor en economielerares, voor als we vragen hebben en we hadden een klassenapp waar zij ook inzit.
Ik heb leraren dan weer niet op Instagram of iets anders en ik heb ook geen persoonlijke gesprekken met ze. Hoogstens een felicitatie met hun verjaardag.
Zoals ik het hoor gaat het bij jullie op school best ver, maar er zijn ook geen duidelijke regels voor. Zolang de leraren maar professioneel blijven, lijkt het me niet heel ernstig.
Als we vragen hebben, maken we altijd gebruik van de mail op school, tenzij het heel dringend is, dan hebben we wel eens iets gevraagd op Facebook. En dat is in zes jaar pas een keer voorgekomen.
“Life shrinks of expands in proportion to one's courage.”

Serena

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 16 januari 2016, 18:24:26 »
Bij ons op school mailen we echt alleen met leraren, en heel soms als we een uitje hebben krijgen we een telefoonnummer voor in een noodsituatie. Maar het is zeker niet de bedoeling dat je na het uitje dat nummer nog gebruikt.
Wearing the smile you gave me :)

Inmiscible

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 17 januari 2016, 11:17:17 »
Ik heb geen enkele leraar op Facebook en daar heb ik eerlijk gezegd ook géén behoefte aan. Verder heb ik wel eens in een groepschat gezeten van wiskunde en van skireis, maar verder ook niet. Ik heb genoeg andere mensen om mee te chatten dan mijn leraren haha en ik hoef hun snapchat en instagram nou ook niet echt te volgen. Snap het ook niet echt van die leraren zelf. Je hebt toch wel sociale contacten naast je leerlingen haha.

kopjechino

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 17 januari 2016, 12:22:55 »
Op mijn vorige opleiding hadden we een klassenapp met onze docent, gewoon omdat dat handig was (ik had ook maar 1 leraar). Nu alleen contact via schoolmail en ik zou ook niet meer willen. Vind dat nogal onprofessioneel.

Bisous

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 17 januari 2016, 13:15:10 »
Bedankt voor jullie reacties.

Ja ik vind het soms ook een beetje apart als je een snapchat krijgt van je docent, terwijl hij een raar gezicht trekt met bier in zijn hand o.i.d.. Negeer ik eigenlijk ook altijd gewoon haha.

Maar op fb reageren de leraren eigenlijk alleen als je iets plaatst over sport, muziek of over school. En dan krijg je eigenlijk alleen reacties van 'Hé succes!' ofzo. Dus daar heb ik ook geen problemen mee. Anders verwijder ik ze wel als vriend als ik het niet meer normaal vind.
La vie est un rêve.

Fragile

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 17 januari 2016, 15:13:40 »

Ja ik vind het soms ook een beetje apart als je een snapchat krijgt van je docent, terwijl hij een raar gezicht trekt met bier in zijn hand o.i.d.. Negeer ik eigenlijk ook altijd gewoon haha.

Maar op fb reageren de leraren eigenlijk alleen als je iets plaatst over sport, muziek of over school. En dan krijg je eigenlijk alleen reacties van 'Hé succes!' ofzo. Dus daar heb ik ook geen problemen mee. Anders verwijder ik ze wel als vriend als ik het niet meer normaal vind.
Even uit nieuwsgierigheid, sturen ze dat specifiek naar leerlingen of staat het in hun verhaal? Ik vind dat als leraren leerlingen al op snapchat hebben, dat het wel vreemd is als ze zoiets echt naar leerlingen sturen.

Bisous

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 17 januari 2016, 16:09:13 »
@Fragile

Ze sturen het dan privé naar veel leerlingen.
La vie est un rêve.

Fragile

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 17 januari 2016, 16:12:22 »
@Fragile

Ze sturen het dan privé naar veel leerlingen.
Oké wauw dat ik vind ik zelf heel ver gaan en totaal niet professioneel.

Mrs. Carter

• This Diamond
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 18 januari 2016, 17:18:47 »

Ik vind een nummer van een leraar wel oké is als je dan inderdaad dingen over school kunt vragen, maar snapchat en dan dit soort foto's? Uh wtf :')
Dat gaat te ver
Veel te ver
 :fieuw:
I got hot sauce in my bag swag (ik was Hillary)

Aurora

• Limited edition
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 18 januari 2016, 17:32:10 »
Het ligt er aan wat voor 'relatie' je hebt met een leraar. Ikzelf heb nog steeds het 06 nummer van mijn vorige mentor, gewoon puur omdat hij leraar Frans is en ik af en toe wat vragen heb, dan mag ik hem whatsappen. Hij vind t ook geen probleem. Vorig jaar whatsappde ik hem ook als ik bv vertraging had of iets dergelijks.

Kijk ga je elke dag whatsappen en leraren hebben op facebook/instagram, dat vind ik wel raar.
They say every atom in our body was once a part of a star. Maybe im not leaving, maybe im going home.

Mrs. Carter

• This Diamond
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 18 januari 2016, 17:34:30 »
Het ligt er aan wat voor 'relatie' je hebt met een leraar. Ikzelf heb nog steeds het 06 nummer van mijn vorige mentor, gewoon puur omdat hij leraar Frans is en ik af en toe wat vragen heb, dan mag ik hem whatsappen. Hij vind t ook geen probleem. Vorig jaar whatsappde ik hem ook als ik bv vertraging had of iets dergelijks.

Kijk ga je elke dag whatsappen en leraren hebben op facebook/instagram, dat vind ik wel raar.

True that!

Btw wow jouw 'forum handtekening quote' is mooi! :')
I got hot sauce in my bag swag (ik was Hillary)

nika

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 18 januari 2016, 17:35:09 »
met leraren heb je meestal alleen contact als het nodig is, het zou toch raar zijn als je vaak met een leraar of lerares zou appen hoe het met diegene gaat en wat je bijv in het weekend gaat doen :saai: het spijt me maar dat vind ik niet echt kunnen. whatsappen over toetsen of excuusjes dat vind ik zelf beter als mailen omdat ik dan vaker sneller antwoord krijg, mails kijken ze niet elk lesuur na maar een appje meestal wel.

snapchat vind ik zelf wel een beetje vreemd om dat te hebben als ouder persoon.. waarom zou je kijken wat leerlingen in hun snapchat story zetten?? maarja voor sommige zal dat vast normaal zijn x

Estranged

• Global Moderator
  • Koekoek
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 18 januari 2016, 17:40:15 »
Ik vind het raar om zo 'vriendschappelijk' met je docenten om te gaan, ook als je bv. maar weinig in leeftijd scheelt. Dat hoort imo ook gewoon niet eigenlijk. Een 06-nummer voor een appje kunnen sturen over school, vind ik niet gek. Je stuurt ook mail naar een docent en een appje gaat dan vaak ook nog sneller, of inderdaad voor als je vertraging hebt.

Maar snapchats gaan sturen naar je leerlingen met je biertje vind ik zelf heel onprofessioneel.

always

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 18 januari 2016, 17:48:58 »
ik heb alleen mijn coach van nu op whatsapp, maar dat is voor een groepsapp omdat de helft van onze klas nooit op de mail kijkt. :")
En ik heb geloof ik 1 docent, maar die noemt zichzelf ook Conrad de Docent en zet er allemaal grappige Nederlandse fouten op enzo.

Fragile

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 18 januari 2016, 18:11:18 »
Ik vind het raar om zo 'vriendschappelijk' met je docenten om te gaan, ook als je bv. maar weinig in leeftijd scheelt. Dat hoort imo ook gewoon niet eigenlijk. Een 06-nummer voor een appje kunnen sturen over school, vind ik niet gek. Je stuurt ook mail naar een docent en een appje gaat dan vaak ook nog sneller, of inderdaad voor als je vertraging hebt.

Maar snapchats gaan sturen naar je leerlingen met je biertje vind ik zelf heel onprofessioneel.
Dat verschilt vind ik. Ik sport al jaren met een iemand, die sinds dit jaar opeens een lerares is bij mij op school. We verschillen niet veel in leeftijd, maar ik denk dat als je docenten al eerder persoonlijk kende dat het niet per se raar is.

prinses

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 17 oktober 2017, 15:53:40 »

en wat nou als je leraar je al een hele tijd blijft appen ? kan dat wel ?