Girlscene Musthaves

Auteur Topic: Laptop gebruik HBO  (gelezen 290 keer)

kimmie910

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 19 juni 2017, 00:34:38 »
haii,
Ik heb zelf een vraag over wat nou de handigste laptop is voor een studie.
Ik ga zelf HBO V doen, weten jullie welke laptop daar goed voor is. Maar meer qua merk, wel of geen windows/apple.

thankss! :wink2:
« Laatst bewerkt op: 19 juni 2017, 10:44:08 door kimmie910 »

pulvinus

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 19 juni 2017, 10:54:27 »
Ik doe geen HBO V, maar wel een andere sociale hbo opleiding. In principe maakt het niet heel veel uit wat voor een laptop je hebt. Windows of apple hangt af van je eigen voorkeur. (Ik zou sowieso windows doen, want dat scheelt zeker de helft van de prijs). Ik gebruik mijn laptop vooral internet/word/powerpoint en af en toe movie maker om filmpjes te bewerken. Ik zou gaan voor een laptop die snel opstart en lang mee kan gaan zonder dat je de oplader nodig hebt. Verder maakt het niet echt uit.
Ligt ook aan het doel van je laptop. Wil je hem alleen gebruiken voor school? Dan zou ik gewoon een simpele kiezen. Als je hem ook wilt gebruiken voor thuis om mee te chillen, dan zou ik een iets betere kiezen.

Edit: Oh en ik zou kijken of je laptop een beetje stevig is, omdat je je laptop mee neemt in je tas. Ik weet niet precies welke dat is, maar in de winkel kunnen ze je daar wel voor adviseren. Volgens mij heb ik wel gehoord dat lenovo stevig is.

Iridescent

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 19 juni 2017, 11:22:33 »
Ik kan echt niet meer zonder mijn macbook 13 inch. Super licht en gaat lang mee.
"When the snows fall and the white winds blow, the lone wolf dies but the pack survives."

Stickybear

• **
  • ≧◔◡◔≦
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 19 juni 2017, 12:41:01 »
Ik doe hbo v en ik heb een macbook air. In principe maakt het niet uit welke laptop je gebruikt voor deze studie, ik zou voor een lichte gaan zodat hij makkelijk mee te nemen is.
Cause it was sink or swim and it went down

Scaymeph

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 19 juni 2017, 13:17:57 »
Ik een andere opleiding, maar ik gebruik mijn laptop zelden tijdens college's, enkel bij vakken waarbij je online dingen moet maken. Ik vind persoonlijk aantekeningen op papier veel fijner. In mijn klas zijn er sowieso maar 2 die altijd de laptop gebruiken.

Als je voor een laptop gaat zou ik voor een lichte met snelle opstart en lange accu gaan. Aangezien ze bij ons per lokaal soms maar 2 stopcontacten hebben.

Hillary

• I'm just chillin' in Cedar Rapids
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 19 juni 2017, 20:32:30 »
Ik doe ook hbo-v. Laptop maakt echt niet uit. Een lichte laptop is overigens wel prettig. Zou ook wel kiezen voor een laptop met een lange accuduur aangezien niet overal (genoeg/werkende) stopcontacten zijn.
Does the Hillary shimmy, pastes a Hillary sticker and got hot sauce in my bag swag- Met vriendelijke groet Hillary Clinton Secretary of State

Pottertribute

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 20 juni 2017, 03:09:40 »
Ik was dus op zoek naar zo een topic. Ik ga deze week een macbook pro kopen voor mijn studie maar ik vraag me af of ie niet net zo snel traag zal worden als een windows laptop (terwijl een macbook 3 keer zo duur is..).
Ik heb honger!!!!!!!!