Auteur Topic: hoevaak gestopt met opleiding?  (gelezen 1153 keer)

Lovelyyyy

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 07 mei 2012, 17:38:32 »
Hee ik had een vraagje.

Ik wil mijn 3e opleiding stopzetten en baal hier enorm van, het is niet wat ik leuk vind en ik ben zelf nogal depressief.
Nu weet ik helaas ook niet wat ik wel wil doen en zit daardoor echt niet lekker in mijn vel.
Ook thuis heb ik hier vele problemen door.

Ik vroeg me af of ik de enige was met dit probleem?
hoevaak heb jij je opleiding stop gezet?
Heb je een mbo diploma?
wat voor werk doe je nu?

Averyyy

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 07 mei 2012, 17:40:37 »
Als je echt niet meer weet wat je wil, kun je ook sprint havo doen, dan op deltion oid, waar allemaal mensen van 20 zitten, en dus niet op een gewone middelbare school.

Anyway, ik snap dat het niet fijn is als je nooit iets leuks tegenkomt. Misschien moet je op een gegeven moment accepteren dat je nooit iets zult doen wat je compleet leuk vind. Wat vind je precies niet leuk aan je vorige opleiding?
Je bent mooi.

Lovelyyyy

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 07 mei 2012, 17:46:45 »
Ik deed eerst mbo 4 en toen ben ik 3 gaan doen.
De eerste 2 opleidingen waren in de zorg, tandarts/doktersassistente en nu doe ik een dierenverzorging opleiding.

Ik wil enorm graag met mensen werken, en ik zit dus enorm te twijfelen aan de zorg,  zorg met oudere mensen of met kinderen lijkt me leuk.

Jitt_me

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 07 mei 2012, 18:02:28 »
Heb je een beroepskeuze test gedaan (niet zo'n korte maar een professionele)? Dat kan enorm veel hulp bieden. En het lijkt mij ook niet leuk om met een derde opleiding te stoppen, maar als het je niet bevalt dan zou ik toch stoppen. Ik bedoel, je gaat er wel je werk van maken, dag in dag uit tot je 67e. Misschien is een tussenjaar iets voor je?
Levensgenieter.

Marissa

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 08 mei 2012, 09:23:57 »
Ik ben een keer met mijn opleiding gestopt. Gelukkig was dat het begin van het schooljaar en kwam ik er naar 2 weken al achter dat het niks voor mij was dus kon ik gelijk naar een andere opleiding.
Je kunt ook nu gaan stoppen met je opleiding, want als je het niet leuk vind en er toch niet mee verder wil? Dan kun je even rustig de tijd nemen om dingen te zoeken. Ga testen doen, ga googlen, openhuisen?, meeloopdagen. En misschien kun je wel even werken tot het nieuwe schooljaar ofzo? Idk. Succes iig!

Nutellaismyaddiction

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 08 mei 2012, 09:25:48 »
Ik ben nu voor de 2e keer gestopt met de opleiding.
De 2e keer nu ook omdat school me niet meer wilt hebben omdat ik er bijna nooit was.
Ga zelf nu eerst jaartje of 2 werken en een thuis cursus doen verder zie ik wel weer want ik weet zelf ook nog niet wat ik wel wil gaan doen.

Steenkip

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 08 mei 2012, 09:48:02 »
Je bent niet de enige, ik heb m'n eerste opleiding na 3kwart jaar afgebroken en m'n tweede na 2,5 jaar en ga nu aan m'n derde beginnen... Allemaal HBO... >< oja heb ook nog een tussenjaar gedaan XD

Lovelyyyy

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 08 mei 2012, 10:05:16 »
Ik voel me er gewoon niet goed bij, heb ook heel weinig vriendinnen omdat ik me gewoon afsluit van alles en iedereen.
Ik wil graag de zorg in alleen ben ik bang dat ik geen enkele opleiding vol ga houden, ik ben nogal een opgever.
Mijn vader heeft gebeld naar de ib groep en die zeiden dat ik binnen 10 jaar mijn MBO niveau 3 diploma moet halen.
Ik heb geen idee wat ik nu moet doen.

Mijn ouders vinden de zorg een goed plan en ik denk ook dat het iets voor mij is, alleen ben ik bang (omdat ik niet lekker in me vel zit) dat ik weer snel afhaak.

Lovelyyyy

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 08 mei 2012, 10:05:37 »
Steenkip,

Hoe oud ben je ? ;$

star90

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 08 mei 2012, 10:08:46 »
ik ben 1 keer gestopt.. maja, ik heb het eerste schooljaar wel afgemaakt.
en had daardoor vrijstelling op bepaalde vakken van mijn nieuwe opleiding.
Later had ik echt spijt van mijn overstap.. Nu nog steeds.. Want ik werk nu waar ik voor geleerd had tijdens mijn eerste opleiding.

Lovelyyyy

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 08 mei 2012, 11:27:56 »
up

Silverbleed

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 08 mei 2012, 11:31:51 »
Ik maar 1 keer, door ziekte. Maar wat ik zelf heb ervaren is dat het beter is je opleiding gewoon af te maken. Het zal toch nooit helemaal zijn zoals jij wil. Uiteindelijk gaat het om de baan, dus moet je even door de zure appel heen bijten.
Daarnaast heeft uiteindelijk 80% een andere baan dan waarvoor die is opgeleid! Het kan nog alle kanten op, maar dat papiertje heb je eenmaal nodig om te kunnen beginnen aan je carriere.

En misschien weet je gewoon nog niet wat je wilt. Misschien moet je eerst goed nadenken over jouw eigenschappen en interesses, voor je een nieuwe opleiding zoekt. Niet denken 'oh dat is wel leuk' maar 'wat voor opleiding bestaat er voor wat ik leuk vind?'

21Guns

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 08 mei 2012, 11:42:37 »
Wil je hierna nog HBO gaan doen? Als dat zo is dan maakt het niet uit wat voor MBO opleiding je nu doet. Ik zou je opleiding gewoon afmaken ook al vind je het niet leuk. Als je je diploma hebt kan je tenminste HBO doen. In die tijd dat je trouwens je MBO afmaakt heb je nog genoeg tijd om na te denken wat je op het HBO wilt gaan doen.
Als je het echt niet wilt afmaken kan je ook voor VAVO kiezen.

Lovelyyyy

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 08 mei 2012, 13:02:10 »
Ik ben geen student en wil dus geen hbo gaan doen.
Ik wil zo snel mogenlijk klaar zijn.
Snap wel dat je een diploma moet halen, maar pffffff :(

C.

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 08 mei 2012, 13:14:17 »
Ik heb een vriendin die dus al denk ik 2 MBO opleidingen heeft gedaan voordat ik haar leerde kennen op onze huidige school. Wij doen nu samen een modeopleiding en we zitten allebei in de 2e klas. Onze opleiding duurt 4 jaar. Maar nu is zij zwanger geraakt en ik geloof dat ze al bijna 4 jaar van haar stufi heeft gekregen.. Waarschijnlijk gaat ze ook stoppen met de opleiding omdat ze het niet red.. maar mijn vraag is: Moet ze nu alles gaan terug betalen? Want ze heeft al zoveel problemen en ik zou het zo klote vinden als ze dat er ook nog bovenop krijgt...

Juulxx1

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 08 mei 2012, 13:15:50 »
Ik ben al twee keer gestopt met een HBO opleiding en doe nu MBO. En ik ben er pas in het tweede jaar achter gekomen wat ik eigenlijk nou echt leuk vind (waarvoor ik gelukkig niet van opleiding hoef te wisselen, dat dan weer wel).

Het is dus helemaal niet raar, en ik denk dat je ook geen haast moet hebben met studeren, want je moet nog lang genoeg gaan werken.
I remember every first kiss, how I didnt want to leave your lips.

VegasSkies

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 08 mei 2012, 13:18:55 »
Kan het zijn dat die depressie er ook voor zorgt dat je de opleiding niet leuk vind? Ik ben zelf ooit tegen het depressieve aan geweest en dat ontneemt in vrij veel dingen toch je plezier en interesse, misschien is dat hier ook het geval?

Verder ken ik alleen een vriend die gestopt is met zijn hbo-opleiding. Die was te zwaar voor hem, en volgend jaar begint hij met een andere studie.

Lovelyyyy

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 08 mei 2012, 15:49:01 »
Mijn depressie zorgt er wel voor dat ik niet meer naar school toe ga, ik ga gewoon niet me vader heeft me maandag ziek gemeld en ik ben dus nu thuis, ik doe ook niets voor school en maak me om alles zwaar druk.
Ik moet bijvoorbeeld stage lopen en ik wil eigenlijk nergens anders dan een vertrouwde plek, dit mocht dit jaar nog maar nu niet meer,
Door alle druk en stress trek ik het gewoon niet, en zou ik niveau 3 niet halen en moest ik niveau 2 gaan doen, met dit diploma bereik ik helemaal niets en word ik ook niet gelukkig.
Daarom wil ik liever de kant op in de zorg ( dus met mensen) omdat daar altijd werk in is.

Ik maak me om alles druk, wat ik aan moet, hoe ik er uit zie, als ik er vroeg uit moet, dat ik op tijd slaap/genoeg uren..
Ik zie er ook erg slecht uit omdat ik slecht slaap en mijn lichaam tegen sputterd.
Ook heb ik vrij weinig vriendinnen waardoor ik weinig ontspanning heb.
=( ik weet niet wat ik moet doen, ik loop gelukkig bij een mevrouw die me helpt maar dat is ook zo eens in de zoveel tijd

SilverBlueberry

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 09 mei 2012, 00:28:43 »
Ik ga nu voor het eerst (en hopelijk daarna niet meer :')) met mijn opleiding stoppen. Ik voelde me de afgelopen maanden door problemen enzo ook helemaal niet fijn. Dit was wel het vervelendste schooljaar die ik heb gehad! Wat vond je niet leuk aan dierverzorging? Ik wil voor mijn volgende opleiding juist wel met dieren bezig zijn haha.

Misschien helpt het al veel om soms toch iets leuks te gaan doen. Dan ben je even uit de drukte.  Af en toe afspreken met vriendinnen helpt ook goed denk ik. Als je echt graag in de zorg wilt werken moet je gewoon idd zo'n opleiding doen! :) Misschien als je echt een doel voor ogen hebt dat je het beter volhoudt dan wanneer je maar 'iets' gaat doen.
Sometimes I remind myself of all the things that make me feel so blessed. And then I remind myself to remind myself more often ~ Lights

neneche

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 09 mei 2012, 14:33:27 »
Ik ben ook al 2x gestopt met opleidingen, eerste was interieuradviseur en tweede marketing en communicatie, beide op niveau 4. Nu doe ik een thuisstudie en it sucks big time.

Sanne

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 09 mei 2012, 19:31:18 »
Ik doe onderwijsassistent. Ik zit nu in het eerste jaar en was bijna van plan te gaan stoppen. Maar ik denk dat ik toch maar even doorzet. Onderwijsassistent duurt maar 3 jaar. En ja dan heb ik toch een Mbo diploma (: Ik kan daarna nog van alles kiezen. Succes.

Steenkip

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 09 mei 2012, 22:30:14 »

Dentifricio

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 09 mei 2012, 22:32:39 »
Ik doe nu een studie waar ik mee ga stoppen en volgend jaar ga ik een studie doen waarbij zo'n 90% afvalt, dus hoogstwaarschijnlijk ga ik dan nog een keer met een studie stoppen (maar ik hoop het niet!)

Venetian ♥♥

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 09 mei 2012, 22:38:03 »
hoevaak heb jij je opleiding stop gezet?
0x
Heb je een mbo diploma?
nee
wat voor werk doe je nu?
verkoopster bij hema, maar wil iets gaan zoeken wat meer bij mn opleiding toerisme past
normale tumblr | 'Don't fuck with my feelings just because you're unsure of yours.' | oma-slow love. | FemmeFatale & Ladyana18 besties