Auteur Topic: Hoe vak laten vallen  (gelezen 2333 keer)

Shhhannen

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 22 augustus 2010, 11:15:14 »
Ik heb E&M met in me vrije deel natuurkunde en muziek. Waarom ik natuurkunde heb gekozen is me nog steeds een raadsel! Maar ik heb vorige jaar al een paar keer gevraagd aan de decaan en leraren hoe ik een vak kan laten vallen, het enige wat ze zeiden was dat ik het pas in het examenjaar kan laten vallen. Ze willen me dus niet echt helpen, en ik wil het echt zo snel mogelijk laten vallen! Maar kunnen jullie me misschien uitleggen hoe het zit?

xx
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2010, 11:15:55 door Shhhannen »

WAKExUPxCALL

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 22 augustus 2010, 11:19:30 »
Je kunt het zelf niet doen. Je zal het toch echt moeten gaan regelen met je leraren/decaan of wie dan ook daar op school.

karin

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 22 augustus 2010, 11:20:32 »
nou vanaf de 3e klas krijgen we bij mij op school aan het begin van het jaar een boekje met de verschillende profielvakken, je moet dan een keuze maken tussen vakken.. dus als je er 1 wilt laten vallen dan kruis je die gewoon niet aan...
maar misschien is het bij jullie anders? want heb je er zelf voor gekozen om in het vrije deel natuurkunde te doen?

WAKExUPxCALL

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 22 augustus 2010, 11:21:55 »

nou vanaf de 3e klas krijgen we bij mij op school aan het begin van het jaar een boekje met de verschillende profielvakken, je moet dan een keuze maken tussen vakken.. dus als je er 1 wilt laten vallen dan kruis je die gewoon niet aan...
maar misschien is het bij jullie anders? want heb je er zelf voor gekozen om in het vrije deel natuurkunde te doen?

Ze heeft al gekozen. Dan kan dat dus niet meer.

Annelies204

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 22 augustus 2010, 11:24:00 »
Ja, je moet dat met je decaan die daar over gaat kunnen regelen hoor.
Hebben wij tenminste wel gehad.

Of heb je, je handtekening al eronder gezet?
Ja, dat moesten wij. dat we akkoord gingen haha.

BurmaShave

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 22 augustus 2010, 11:26:23 »
Bij ons kon dat wel nadat we hadden gekozen, maar ze waren sowieso wel vrij soepel. De Tweede Fase is toch iets heel anders en best een aantal mensen kwam erachter dat een vak toch niet lukte en die mochten nog ruilen.
Ik denk dat je het er gewoon over moet hebben, dat je er zo'n spijt van hebt.
We sail tonight for Singapore  // We're all as mad as hatters here

karin

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 22 augustus 2010, 11:28:15 »
hm... je hebt dus dit jaar het vak natuurkunde? maar dat is dan best lullig als je op die vak blijft zitten ofso,  terwijl je het helemaal niet meer wilt...
als je het echt,, echt niet wilt, dan zou je met je ouders naar de decaan kunnen? misschien helpt dat?

bluesky

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 22 augustus 2010, 11:30:36 »
Bij ons moest je dat met de decaan bespreken. Alleen je kan alleen een extra vak laten vallen, dus geen keuze vak. Bij ons moet je dan met je mentor een gesprek aan gaan, met de docent(e) van het betreffende vak, teamleidster/teamleider en de decaan. Als ik jou was moet je gewoon blijven rondvragen.
To acknowledge something is one step closer to becoming strong.

Tessa

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 22 augustus 2010, 11:33:29 »

Bij ons moest je dat met de decaan bespreken. Alleen je kan alleen een extra vak laten vallen, dus geen keuze vak. Bij ons moet je dan met je mentor een gesprek aan gaan, met de docent(e) van het betreffende vak, teamleidster/teamleider en de decaan. Als ik jou was moet je gewoon blijven rondvragen.

Volgens mij is het helemaal hetzelfde bij ons.

Shhhannen

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 22 augustus 2010, 11:38:38 »
Dankjewel allemaal! Maar weten jullie misschien ook of je het al aan het begin van het jaar kan laten vallen of pas na de centrale examens?
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2010, 11:50:57 door Shhhannen »

GiveMeFire

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 22 augustus 2010, 12:14:00 »
Wauw, wat was het bij ons soepel dan..
Bij ons kon je naar de leraar van dat vak gaan (of je decaan) en zeggen dat je het vak wilde laten vallen, dan kreeg je een formulier, dat moesten de leraar+decaan+jij ondertekenen en dat was dat. Verplichte vakken kon je natuurlijk niet laten vallen en binnen het profieldeel kon je alleen maar ruilen, maar de vrije keuzeruimte mocht je sowieso laten vallen. Zolang je maar aan genoeg uren zat. En ze deden er niet echt moeilijk over ofzo, 't was echt je eigen keus.
This a call to arms to live and love and sleep together. We could flood the streets with love or light or heat whatever; lock the parents out, cut a rug, twist and shout, wave your hands, make it rain for stars will rise again

CinnamonCream

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 22 augustus 2010, 12:38:51 »
Ik zou het over een paar weken weer bespreken, gewoon door blijven zeuren. Bij ons waren ze een stuk soepeler :') In welke klas zit je nu?

Phaedra

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 22 augustus 2010, 12:42:25 »
In welke klas zit je?
Je hebt wel een bepaald aantal vakken nodig natuurlijk. Dus als jij gewoon in elk deel 1 vak hebt gekozen dan heb je een probleem, want als je dan iets laat vallen moet je er een ander vak voor terugnemen. Dat kan natuurlijk nog wel is moeilijk worden omdat je dan een (aantal) jaar in moet halen van dat vak. Bij ons op school kan dat ook eigenlijk niet.

Als je bijvoorbeeld in het vrije deel 2 vakken hebt gekozen i.p.v. 1 dan heb je al een extra vak waardoor je altijd gewoon 1 vak kan laten vallen zonder daarvoor een ander in de plaats te moeten nemen.

Shhhannen

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 22 augustus 2010, 17:55:18 »
Ik ga nu 5 havo, dus examenjaar

Colourless

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 22 augustus 2010, 18:56:58 »
Volgens mij had je dat dan al eerder moeten doen.

Maar anders ga je, als school begint, naar de decaan toe en vraag je of je nog van vak kunt wisselen. Bij ons kan dat meestal nog de eerste twee periodes.

Edit: Maar je zegt dat je in de 5e zit, maar dan moet je toch ook nog altijd opnieuw een keuzeformulier met vakken invullen? Daar had je op dat moment dan geen natuurkunde moeten invullen.
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2010, 18:57:56 door Colourless »
It's hard to wait around for something that you know might never happen, but it's even harder to give up when you know it's everything you want.