Girlscene Musthaves

Auteur Topic: Eindexamenkandidaten 2018  (gelezen 2870 keer)

lovely

• Enjoy the silver linings
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 08 augustus 2017, 20:58:13 »
Hee iedereen,

Omdat over twee weken al echt de eerste leerlingen aan school moeten geloven, maak ik hier toch echt het eindexamentopic van aankomend jaar!

Na een (te) lange schooltijd mag ik eindelijk zeggen dat ik dit jaar mijn HAVO examens zal gaan maken. Welke niveau gaan jullie halen? We gaan natuurlijk allemaal slagen! :)

Hopelijk kunnen we veel tips en steun uit dit topic halen in dit spannende jaar!
You can see I'm sad, Even when I smile, even when I laugh you can see it in my eyes deep inside, I want to cry ~ Feelings
We have war inside us. Sometimes it keeps us alive sometimes it threatens to destroy us ~ Life

LiveLifeMichelle

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 08 augustus 2017, 21:20:35 »
Ik ga dit jaar voor de tweede keer mijn HAVO examens maken! Wegens een chronische ziekte heb ik afgelopen jaar het grootste deel van het jaar gemist en heb dus ook mijn examen helaas niet gehaald.

Nightmare

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 09 augustus 2017, 09:53:19 »
Iedereen alvast veel succes! Ik ga naar 4 gymnasium dus ik moet nog even.

Gioia

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 11 augustus 2017, 21:15:53 »
Ik doe dit jaar examen VWO. Vind het zo gek om in het laatste jaar te zitten!

Violet

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 11 augustus 2017, 21:55:50 »
Heel veel succes iedereen! Ik heb afgelopen jaar examen gedaan en het is zo snel gegaan. Had zelf trouwens ook nooit gedacht dat ik het zou halen maar toch gehaald! Dus believe in yourself en geef nooit op! Je gaat je examens gewoon halen

Oklahoma

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 11 augustus 2017, 22:00:03 »
Heel veel succes iedereen! Ik heb afgelopen jaar examen gedaan en het is zo snel gegaan. Had zelf trouwens ook nooit gedacht dat ik het zou halen maar toch gehaald! Dus believe in yourself en geef nooit op! Je gaat je examens gewoon halen
Courageous

Dysania

• Tourner dans le vide
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 11 augustus 2017, 22:28:08 »
Ik heb afgelopen jaar ook examen gedaan en achteraf vond ik het heel erg meevallen. Het jaar ging ook heel snel voorbij.
Alvast heel veel succes meiden, jullie kunnen het!  :smartass:
Love came in between the space and the city lights

Juno

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 12 augustus 2017, 00:23:05 »
Ik heb afgelopen jaar ook examen gedaan en achteraf vond ik het heel erg meevallen. Het jaar ging ook heel snel voorbij.
Alvast heel veel succes meiden, jullie kunnen het!  :smartass:

Ik een jaar terug, maar idem!

1r12VKF

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 13 augustus 2017, 10:25:36 »
Ik ga examen doen in 4gt😋 Ik zie er best tegen op, omdat ik net na 3 jaar het echt veel leuker begin te krijgen en nu super aardige vriendinnen heb!

lovely

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 14 augustus 2017, 12:25:47 »
Hee iedereen,

Leuk dat er reacties op zijn! School begint voor mij volgende week al en moet er dus wel al een beetje aan denken.

Hebben jullie vorig jaar al SE's gehad? Ik heb aan het eind van het jaar een SE-week gemaakt, maar die door persoonlijke omstandigheden niet kunnen afronden. Ik moet er nog een maken en moet dat in het begin van het jaar regelen. Is het raar als ik deze week alvast een mail stuur met de vraag wanneer ik het SE zou moeten inhalen?
You can see I'm sad, Even when I smile, even when I laugh you can see it in my eyes deep inside, I want to cry ~ Feelings
We have war inside us. Sometimes it keeps us alive sometimes it threatens to destroy us ~ Life

DYNASTY.

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 19 augustus 2017, 12:16:42 »
Citaat
Hebben jullie vorig jaar al SE's gehad? Ik heb aan het eind van het jaar een SE-week gemaakt, maar die door persoonlijke omstandigheden niet kunnen afronden. Ik moet er nog een maken en moet dat in het begin van het jaar regelen. Is het raar als ik deze week alvast een mail stuur met de vraag wanneer ik het SE zou moeten inhalen?

Ik heb zelf in de vijfde wel een aantal SE's moeten doen, van biologie en scheikunde als ik me niet vergis. De rest heb ik alsnog pas in de zesde gedaan, in de zogename SET-weken. En het is zeker niet raar als je nu een mailtje stuurt, beter om het alvast geregeld te hebben dan straks de deadline te missen  :wink2:

Anyway, veel succes iedereen! Het jaar vliegt echt voorbij en het valt allemaal echt mee achteraf. Plus, de drie maanden vakantie erna is zeker niet verkeerd hahaha

M.

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 19 augustus 2017, 14:30:08 »
Succes allemaal! Ik ga dit jaar ook examens doen en ik weet niet waarom, maar op een of andere manier ben ik zenuwachtig terwijl het voor mijn diploma alleen maar belangrijk is dat ik gemiddeld een 5,5 haal, toch? 

aargh

lovely

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 19 augustus 2017, 18:39:03 »
Ik heb zelf in de vijfde wel een aantal SE's moeten doen, van biologie en scheikunde als ik me niet vergis. De rest heb ik alsnog pas in de zesde gedaan, in de zogename SET-weken. En het is zeker niet raar als je nu een mailtje stuurt, beter om het alvast geregeld te hebben dan straks de deadline te missen  :wink2:

Hee, bedankt voor je antwoord! Ja, bij ons hebben ze ook SE-weken. Ik heb het voor de herfst-, kerst- en voorjaarsvakantie. Ik heb een mailtje gestuurd en hoef het pas te doen als ik er klaar voor ben. Ze vertrouwen erop dat ik dat zelf aangeef. Erg fijn dat ik het niet meteen hoef te doen en dat ze mij dit vertrouwen geven!

MusicSpeaksx

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 20 augustus 2017, 13:39:18 »
Ik ga dit jaar mijn examens vmbo doen. Normaal kun je het met 6 vakken halen en kun je naar het mbo. Alleen ik ga in 7 vakken examen doen, omdat ik naar havo wil. Vind het wel spannend

Alpaca

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 20 augustus 2017, 13:55:48 »

Ik heb afgelopen jaar eindexamen gedaan en willen jullie alvast even een hart onder de riem steken. Je kunt niet meer doen dan je best!
En nog een tip, waarschijnlijk gaan alle leraren dit zeggen: Het eindexamenjaar vliegt voorbij. Om een of andere reden besefte niet iedereen dat, hoe vaak het ook gezegd werd. Dus nogmaals, de tijd vliegt! EN onthoudt altijd, als je in het laatste jaar terecht bent gekomen, betekent dat ook dat je kunt slagen als je je best doet!
Veel liefs
When you think it's good, Just do it.
When you think it's bad, Just don't do it

Je volerai

• **
  • Adventure is out there
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 20 augustus 2017, 17:55:15 »
Ik ga dit jaar vwo examens doen! Vorig jaar de 5e over gedaan (was voornamelijk eigen keuze wegens persoonlijke omstandigheden), dus heb nu veel meer het idee dat ik klaar ben voor het laatste jaar (eerste jaar 5e had ik er echt geen vertrouwen in) dus ik ga er van uit dat het helemaal goedkomt dit jaar! Dan kan ik daarna ook eindelijk beginnen met de studie die ik graag wil doen :)
Prove them wrong.

Yeti

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 20 augustus 2017, 23:53:13 »
Hey,
Ik ga dit jaar eindexamen VWO doen. Ik kan eigenlijk nog niet geloven dat ik in het laatste jaar zit, de tijd vliegt! Ik weet ook nog niet wat ik hierna wil gaan doen... Vorig jaar stond ik er in ieder geval wel goed voor dus ik heb er vertrouwen in dat ik ga slagen :)

KermitDeKikker

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 21 augustus 2017, 00:07:16 »
Ik heb afgelopen jaar VWO examen gedaan, en ondanks dat ik ze niet geweldig heb gemaakt heb ik het toch prima gered uiteindelijk!
Paar tips;
-Begin met lezen van je Nederlands boeken voor je mondeling in een SE-week!!!! Dit is echt duizend keer tegen mij gezegd maar uiteindelijk kwam het erop neer dat ik in 5 weken nog 6 boeken moest lezen. Het is me gelukt, maar het leverde geen hoog cijfer op dus begin op tijd!
-Stress je straks met je examens niet dood als je er een paar niet zo goed hebt gemaakt en het nakijkmodel dat bevestigt. Leraren rekenen vaak net iets minder streng en het valt uiteindelijk echt mee. Ik heb 3 onvoldoendes gehaald op mijn examens en ben toch geslaagd. Ben er niet trots op maar het zegt wel dat je examens niet alles zeggen!
-Als je het kunt; kijk niet na! Of iig, wacht daarmee tot na je laatste examen. Bij mij heeft dat best wel de moed in mn schoenen laten zinken omdat ik een paar examens waar ik een goed gevoel over had aardig had verkloot. Maar ja ik kon ook niet niet nakijken maar als je dat wel kunt: niet doen.
-Probeer zo min mogelijk na te bespreken met anderen, zeker als je 2 examens op een dag hebt. Dan houd je net even iets meer de rust.
-Niet teveel stressen. Jullie zijn hier gekomen, dan kun je de examens ook halen.
-GENIET ERVAN! Het jaar gaat echt voorbijvliegen maar (over het algemeen) is het een geweldig jaar!

Dus dat. Het is niet zo verschrikkelijk als het  misschien lijkt. Achteraf was dat juist een gezellige periode waarin iedereen fucking veel adrenaline heeft (de opmerkingen die mensen dan maken moet je eigenlijk opschrijven) en heel erg met elkaar meeleeft. Heel veel succes iedereen!
~Some people love tomatoes, some people hate tomatoes. Tomatoes grow anyway.~

lovely

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 21 augustus 2017, 08:03:48 »
Ikzelf vind het heel fijn om dit soort berichten te lezen! Ik haalde in 4H behoorlijke cijfers, maar dit jaar kan ik wegens persoonlijke omstandigheden waarschijnlijk de helft niet naar school. Heeft iemand hier ervaring in?

Weten jullie al welke studie jullie willen doen? Ik heb mij vorig jaar er wel in verdiept, maar heb nog geen idee.
Vandaag krijg ik mijn schoolrooster :(

Juno

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 21 augustus 2017, 10:57:13 »
Ikzelf vind het heel fijn om dit soort berichten te lezen! Ik haalde in 4H behoorlijke cijfers, maar dit jaar kan ik wegens persoonlijke omstandigheden waarschijnlijk de helft niet naar school. Heeft iemand hier ervaring in?

Ik ben tijdens mijn examenjaar zelden naar school gegaan, en heb met 1 vijf mijn examens gehaald.
Probeer zelfs als je niet gaat, je huiswerk te maken, maar doe dit efficiënt. Dus maak het ook als je het snapt, maar dan minder veel. Het is vooral veel begrijpen wat er staat, maar als je het niet snapt stuur direct een mailtje naar de betreffende docent die je hebt. Vraag je vriendinnen die wel naar school gaan over het huiswerk, de stof, vraag of ze langskomen o.i.d.
Maak voor je thuiswerk een planning en houd jezelf eraan! Ik schreef per week op wat ik wilde doen aan huiswerk en stof behandelen. Maak voor jezelf de stof thuis verdiepend, dus maak schetsen van hoe bepaalde dingen werken/ontstaan bij aardrijkskunde, etc.

lovely

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 21 augustus 2017, 15:23:31 »
^Aah oké. Bedankt voor je tips! Hopelijk komt het zo goed :)

OpblaasDonut

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 22 augustus 2017, 17:48:00 »
Ik doe dit jaar examen voor 4 mavo (ook wel TL). Zo spannend! Ik voel me echt nog te jong, haha ik ben nog 14 op dit moment. Als ik slaag wil ik de havo gaan doen, dus waarschijnlijk nog lekker 3 jaar op deze school. Of 1 als ik havo niet kan doen, maar laten we daar maar niet op hopen!
Vandaag de eerste dag van school gehad... ik heb zo niet het gevoel dat ik eindexamen ga doen dit schooljaar.. en überhaupt niet dat school weer is begonnen hahah!

Heel veel succes iedereen! Xx
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2017, 20:30:07 door OpblaasDonut »
“you can, you should, and if you’re brave enough to start, you will.”

daarom

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 22 augustus 2017, 18:02:35 »
Ook ik doe dit schooljaar eindexamens (Havo) . Vandaag was mijn eerste dagje school, en het is nu opeens allemaal zo dichtbij! En dan ook nog die studiekeuze.. Denk dat het jaar zo omvliegt. Aan de ene kant vind ik het allemaal super leuk, maar ook heel spannend. Veel succes aan alle meiden hier!

lovely

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 25 augustus 2017, 20:39:10 »
Ik heb de eerste paar dagen gehad en het is zo gigantisch wennen. Ineens veel meer huiswerk dan in 4H en docenten hebben volgens mij het idee dat we nog niet weten dat we in ons examenjaar zitten. Ook hebben we voor elk vak een overzicht met de weging gekregen. Dat was even pijnlijk.

Ook heb ik een profielwerkstukoverleg gehad met mijn begeleidend docent en die zei dat ik vorig jaar al een goed gedeelte had. Hij zei dat ik ongeveer op een derde ben (wat qua schema klopt). Nu moet ik er alleen wel veel meer aan gaan werken dan vorig jaar. Gelukkig is het interessant.

Wanneer hebben jullie je eerste SE-week? Ik heb hem over 7 weken al.

Je volerai

• **
  • Adventure is out there
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 25 augustus 2017, 20:47:41 »

Weten jullie al welke studie jullie willen doen? Ik heb mij vorig jaar er wel in verdiept, maar heb nog geen idee.
Vandaag krijg ik mijn schoolrooster :(

Ik wil heel graag psychobiologie gaan studeren!
Ik kon vandaag mijn rooster zien op magister, helemaal tevreden mee dus hoop dat hij niet te veel veranderd. Zit in de mentorklas met mijn 2 vriendinnen dus daar ben ik ook wel blij mee.

Hoe is je rooster? En ging de eerste paar dagen school een beetje goed? :)
Prove them wrong.