Girlscene Musthaves

Auteur Topic: Eerstejaars studenten 2017!  (gelezen 1487 keer)

Mithrandir

• ☾ ☼ ☽
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 14 juni 2017, 10:38:34 »
Hola,

Aangezien het schooljaar over ruim 2 maanden weer start en ik vast niet de enige ben die daar stiekem nu al over zit te stressen, hier een topic voor alle struggles die komen kijken bij het beginnen met studeren!

Voor alles dat te maken heeft met op kamers gaan is dit topic (http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/algemeen-op-kamers-topic-2-237476.0.html) er al en voor vragen over OV en stufi kun je hier (http://forum.girlscene.nl/forum/school/algemeen-ov-kaart-stufi-topic-164500.0.html) terecht, maar andere vragen kunnen hier gesteld worden :)

Hillary

• I'm just chillin' in Cedar Rapids
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 14 juni 2017, 10:49:16 »
Ik ben dan na de vakantie wel 3e jaars maar als iemand vragen heeft over hbo verpleegkunde mag je mij wel noten

Nc
Does the Hillary shimmy, pastes a Hillary sticker and got hot sauce in my bag swag- Met vriendelijke groet Hillary Clinton Secretary of State

Mithrandir

• ☾ ☼ ☽
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 14 juni 2017, 10:50:33 »
Ik heb anderhalf jaar HBO Toegepaste Biologie gedaan en begin dit jaar met Psychology (Engelstalig) op de universiteit van Tilburg en ik twijfel nu of ik de TOP week of een introductieweekend van de studievereniging wil gaan doen.

De TOP week is voor alle eerstejaars studenten in Tilburg om kennis te maken met het studentenleven, maar aangezien ik al twee jaar in Tilburg op kamers zit ken ik dat al wel redelijk. Wel word je ingedeeld met ongeveer 15 mensen van dezelfde opleiding, dus ik leer dan wel mensen kennen die ik waarschijnlijk op de uni ook nog zal zien.
Het introductieweekend van de studievereniging is wat kleinschaliger, het duurt minder lang en is dus alleen met mensen die psychologie studeren.

Juno

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 14 juni 2017, 12:10:11 »
Overlapt het? Want ik heb hier zowel de introductieweek gedaan en het weekend van de studievereniging. Ik zou ook allebei doen, maar moest je kiezen zou ik het weekend doen. Ik heb daar uiteindelijk vrienden aan over gehouden, maar die week was fijn dat je gewoon samen de collegezaal kon terroriseren.

Feuerwerk

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 14 juni 2017, 17:14:51 »
Ik ben nu eerstejaars, maar aangezien ik waarschijnlijk best veel vakken opnieuw moet gaan doen, ben ik volgend jaar weer eerstejaars  laughing7.
Above all, love each other deeply, because love covers over a multitude of sins.

Dysania

• Tourner dans le vide
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 14 juni 2017, 17:19:08 »
Ik heb vandaag gehoord dat ik geslaagd ben voor de havo, dus ik mag mezelf ook aankomend eerstejaars student noemen!
C'est le dernier qui a parlé qui a raison

PurpleLily

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 14 juni 2017, 18:24:27 »
Ik ga na de zomer ook beginnen aan het HBO! :)

Mithrandir

• ☾ ☼ ☽
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 14 juni 2017, 18:54:26 »
Overlapt het? Want ik heb hier zowel de introductieweek gedaan en het weekend van de studievereniging. Ik zou ook allebei doen, maar moest je kiezen zou ik het weekend doen. Ik heb daar uiteindelijk vrienden aan over gehouden, maar die week was fijn dat je gewoon samen de collegezaal kon terroriseren.

Nee ik zou in principe beide kunnen doen, maar dat lijkt me weer wat dubbel en kost vooral weer meer geld haha. Helaas is het weekend wel al een week na de introductieweek en kan ik niet na de introductieweek pas beslissen of ik het weekend ook wil doen.

SwiftStyle

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 14 juni 2017, 20:36:25 »
Ik ben dan na de vakantie wel 3e jaars maar als iemand vragen heeft over hbo verpleegkunde mag je mij wel noten

Nc

ik ga volgend jaar beginnen met hbo verpleegkunde! Is het moeilijk? Is je propedeuse in één jaar halen makkelijk? Also, van hoelaat tot hoelaat zit je op school want kun je er een bijbaan naast hebben en ik had ergens gehoord dat je meestal 1 dag geen school hebt is dat waar?

Dysania

• Tourner dans le vide
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 14 juni 2017, 20:50:54 »
^ Ik begin volgend jaar ook aan hbo-v. Ik denk dat je niet zomaar kan zeggen of het moeilijk of makkelijk is, voor iedereen is dat anders, lijkt me. Volgens mij is het wel zo dat je veel multiple choice tentamens hebt (correct me if i'm wrong). Op de hogeschool waar ik heen ga heb je inderdaad meestal 1 dag geen colleges, alleen weet ik niet of dit voor elke hogeschool geldt. Soms heb je 5 uur college, soms 3, of soms 1, dus het is niet zo dat je elke dag dezelfde tijdstippen school hebt. Ik ken zelf meiden die deze studie doen en daarnaast een baan hebben, en voor hen is dat geen probleem.

Olivia

• The best people in life are free♡
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 14 juni 2017, 21:23:56 »
I'm just gonna shake, shake, shake 💃 || Meredith en Olivia 🐱 || They'll tell you I'm insane 👻|| Stressed is spelled backwards desserts 🍰

Positive

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 14 juni 2017, 21:29:04 »
Ik heb anderhalf jaar HBO Toegepaste Biologie gedaan en begin dit jaar met Psychology (Engelstalig) op de universiteit van Tilburg en ik twijfel nu of ik de TOP week of een introductieweekend van de studievereniging wil gaan doen.

De TOP week is voor alle eerstejaars studenten in Tilburg om kennis te maken met het studentenleven, maar aangezien ik al twee jaar in Tilburg op kamers zit ken ik dat al wel redelijk. Wel word je ingedeeld met ongeveer 15 mensen van dezelfde opleiding, dus ik leer dan wel mensen kennen die ik waarschijnlijk op de uni ook nog zal zien.
Het introductieweekend van de studievereniging is wat kleinschaliger, het duurt minder lang en is dus alleen met mensen die psychologie studeren.

Ik zou persoonlijk de TOP-week aanraden, want bij de mensen uit jouw groepje zit je tijdens de eerste periode bij de werkcolleges en ook later (het hele eerste jaar, ongeveer iedere week) zit je bij hen bij academische vaardigheden. Veel groepjes zijn daar dus ontstaan (alhoewel het ook zeker mogelijk is om je bij zo'n groep aan te sluiten zonder naar de TOP-week te gaan). Het introductieweekend van de studievereniging zou ik niet zo snel doen omdat daar minder studenten bijzitten die de Engelstalige opleiding doen. Ik weet dat echter niet 100% zeker, dus je zou daar nog eens over kunnen mailen. Maar, als je graag actief wil worden bij de studievereniging is dat wel een mooie aanvulling.

Als je nog vragen hebt over vakken/tentamens/?? mag je me altijd noten!

NC
« Laatst bewerkt op: 14 juni 2017, 21:35:42 door Positive »
Living in dreams for the rest of time.

BestIEverHad

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 15 juni 2017, 00:29:06 »
Mochten sommige mensen naar België verhuizen, ik ben graag van dienst  :bounce:

TinyElephant

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 15 juni 2017, 17:04:29 »
Ik ga in September beginnen in Tilburg (universiteit) met Bedrijfseconomie  :bounce:

OriginofSass

• Kickin' squealin' Gucci little piggy
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 15 juni 2017, 18:19:49 »
Oeh ik ben ook weer eerstejaars! (oké tweede studie dus ook derdejaars, maar ssst.)
WAR IS PEACE FREEDOM IS SLAVERY IGNORANCE IS STRENGTH l Peace will arise, and tear us apart, and make us meaningless again l TUMBLR l Ik was Livingtilldeath, ik ben liv. l WE'RE NOT WORTHY, WE'RE NOT WORTHY, I LOVE YOUR COCK, I LOVE YOU MATT!

SwiftStyle

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 15 juni 2017, 18:47:26 »
^ Ik begin volgend jaar ook aan hbo-v. Ik denk dat je niet zomaar kan zeggen of het moeilijk of makkelijk is, voor iedereen is dat anders, lijkt me. Volgens mij is het wel zo dat je veel multiple choice tentamens hebt (correct me if i'm wrong). Op de hogeschool waar ik heen ga heb je inderdaad meestal 1 dag geen colleges, alleen weet ik niet of dit voor elke hogeschool geldt. Soms heb je 5 uur college, soms 3, of soms 1, dus het is niet zo dat je elke dag dezelfde tijdstippen school hebt. Ik ken zelf meiden die deze studie doen en daarnaast een baan hebben, en voor hen is dat geen probleem.

naar welke school ga jij?? ik ga avans.

Dysania

• Tourner dans le vide
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 15 juni 2017, 18:59:38 »
^ Ik zeg liever niet welke hogeschool ivm privacy, maar iig geen Avans!

Encore

• With a taste of your lips, I'm on a ride.
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 15 juni 2017, 19:21:20 »
Ik studeer zelf geen verpleegkunde, maar het wordt wel bij ons op school gegeven. Veel wisselende roosters, ook in de avond. Dus je moet wel redelijk flexibel zijn. En het is gewoon een pittige studie, wat je ook wel mag verwachten als je verpleegkundige wil worden.
''Cause I been there before, and you' ve been there before, but together we can be all right.''

deadstar

• psych ward
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 15 juni 2017, 19:41:37 »
Geslaagd ghehehe. Dus volgend jaar kan ik definitief gaan studeren. Nu nog hopen dat het me ook echt gaat lukken.
Conformity is our biggest sin - all ignorant people need to bloody THINK

deadstar

• psych ward
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 15 juni 2017, 19:42:06 »
Oeh ik ben ook weer eerstejaars! (oké tweede studie dus ook derdejaars, maar ssst.)
Wat voor studie ga je als tweede studie doen dan?
Conformity is our biggest sin - all ignorant people need to bloody THINK

Hillary

• I'm just chillin' in Cedar Rapids
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 15 juni 2017, 19:44:38 »
ik ga volgend jaar beginnen met hbo verpleegkunde! Is het moeilijk? Is je propedeuse in één jaar halen makkelijk? Also, van hoelaat tot hoelaat zit je op school want kun je er een bijbaan naast hebben en ik had ergens gehoord dat je meestal 1 dag geen school hebt is dat waar?

Zoals dysania zegt, voor iedereen is het niveau verschillend en het is een behoorlijk pittige studie waar je niet te makkelijk over moet denken. Ik heb wel mijn propedeuse in 1 jaar gehaald maar er zijn er nu nog steeds mensen die m niet hebben. Ik heb ook elke week een ander rooster en tijden en schooldagen variëren heel erg. Het hoeft niet te betekenen dat je elke week een vrije dag hebt. Ik heb als ik geluk heb een keer een vrije dag en niet alle lessen zijn verplicht.

Ik heb ook alleen multiple choice toetsen.

Niet citeren aub, haal dit weer weg
Does the Hillary shimmy, pastes a Hillary sticker and got hot sauce in my bag swag- Met vriendelijke groet Hillary Clinton Secretary of State

Pottertribute

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 15 juni 2017, 20:25:22 »
Woehoeee ik ben geslaagd voor de havo dus ik ga na de vakantie naar Amsterdam!! Yaaay.
Ik heb honger!!!!!!!!

Violet

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 15 juni 2017, 23:27:07 »
Ik ga in Maastricht beginnen  :bounce: 

aurorae

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 16 juni 2017, 08:13:21 »
Ik ga aan ibms beginnen na de vakantieee🤗

Cottoncandy

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 16 juni 2017, 08:39:43 »
Ik begin in september met Science Tourism aan de NHTV ( in samenwerking met universiteit Wageningen dus is wel een uni studie ) !
  Google  Enige reden dat ik die link hier heb staan is zodat ik niet vergeet hoe ik een link hier neer moet zetten voor als ik weer een link wil plaatsen.