Girlscene Musthaves

Auteur Topic: Buitenlandse stage - Suriname of Nederland?  (gelezen 356 keer)

Sopron

• Bekijk profiel
« Gepost op: 20 maart 2017, 20:52:35 »
Hallo!

Ik studeer Nederlands en ben Belg (even ter informatie). Via mijn studie krijg ik de kans om volgend jaar op buitenlandse stage te gaan. Aangezien ik Nederlands studeer zijn de landen waaruit ik kan kiezen al iets beperkter natuurlijk, maar ik heb op dit moment mijn keuze beperkt tot Suriname en Nederland (met Zuid-Afrika op de derde plaats). Nu weet ik zelf niet goed welk land ik moet kiezen - en ik hoop dat jullie me daar kunnen bij helpen.

Suriname lijkt me vooral een enorme ervaring, ik kan er naast het studeren ook leuke uitstappen doen en ik leer er een heel andere cultuur kennen. Het enige dat me wat tegenhoudt is de hitte, ik kan niet zo goed tegen de warmte en ben bang dat de temperatuur me zal tegenhouden/ belemmeren om mijn stage tot een goed einde te brengen.
Wat betreft Nederland: het grote voordeel zou zijn dat ik niet té ver van mijn familie en vrienden ben, mocht er iets gebeuren. Ook zou het zo zijn dat mocht ik kiezen voor een gemeente tegen de grens (Tilburg, Eindhoven, Maastricht, ...) dat ik dan zou kunnen samenwonen met mijn vriend (zijn werk bevindt zich namelijk tegen de grens met Nederland). We zouden eventueel samen een appartementje kunnen huren als voorbereiding op het 'echte' werk, zijnde bouwen of kopen. In België zouden we namelijk nooit huren omdat we beiden van mening zijn dat dit geldverspilling is. Daarnaast is de Nederlandse cultuur ook anders dan de Belgische, dus zou ik nog steeds een "echte buitenlandse ervaring" meemaken.

Kortom: ze lijken me beiden leuk en beide landen hebben voordelen, maar ik kan maar niet beslissen. Wat zouden jullie doen in mijn plaats?

Christa

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 20 maart 2017, 21:08:03 »
Ik zou denk ik voor Suriname gaan, omdat je deze kans niet nog eens krijgt. Daarnaast kun je bij wijze van spreken later elke dag nog naar Nederland en bij Suriname gaat dat niet.
Above all, love each other deeply, because love covers over a multitude of sins.

XNovaX

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 21 maart 2017, 16:11:26 »
Ik zou ook voor Suriname kiezen, omdat je na je studie er waarschijnlijk nooit meer zou komen, op een paar weekjes vakantie na dan. Het is een kans die je niet nog eens gaat krijgen.

kopjechino

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 21 maart 2017, 16:18:59 »
Ik zou Nederland kiezen. Ik mocht zelf ook kiezen of ik in het buitenland stage wilde lopen of gewoon in Nederland en ik heb dat laatste gekozen. Maar ik hou van veiligheid en gewoon in mijn comfortzone blijven en het lijkt mij gewoon doodeng en helemaal niet leuk om in je eentje in zo'n land te zitten. Je kan altijd nog op vakantie ergens heen met iemand. Dan is ook de sfeer helemaal anders.
if you have nothing to hide, you have nothing to fear.

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 20 april 2017, 15:40:58 »
Ik zou voor een buitenlandervaring Suriname kiezen. In Nederland is dat toch een stuk minder.
Mooier kan het niet --- Wil jij écht nog een keer met srprs.me op vakantie? Ik heb nog een kortingscode voor je!

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 21 april 2017, 19:41:53 »
Ik heb zelf stage gelopen in Suriname jaren geleden en ben er inmiddels 3x geweest dus je kunt wel raden wat ik zou zeggen ;)
Als je er vragen over hebt dan moet je me maar een note sturen :)
Hoi