Girlscene Musthaves

Auteur Topic: Buitenlandse stage - Suriname of Nederland?  (gelezen 356 keer)

Sopron

• Bekijk profiel
« Gepost op: 20 maart 2017, 20:52:35 »
Hallo!

Ik studeer Nederlands en ben Belg (even ter informatie). Via mijn studie krijg ik de kans om volgend jaar op buitenlandse stage te gaan. Aangezien ik Nederlands studeer zijn de landen waaruit ik kan kiezen al iets beperkter natuurlijk, maar ik heb op dit moment mijn keuze beperkt tot Suriname en Nederland (met Zuid-Afrika op de derde plaats). Nu weet ik zelf niet goed welk land ik moet kiezen - en ik hoop dat jullie me daar kunnen bij helpen.

Suriname lijkt me vooral een enorme ervaring, ik kan er naast het studeren ook leuke uitstappen doen en ik leer er een heel andere cultuur kennen. Het enige dat me wat tegenhoudt is de hitte, ik kan niet zo goed tegen de warmte en ben bang dat de temperatuur me zal tegenhouden/ belemmeren om mijn stage tot een goed einde te brengen.
Wat betreft Nederland: het grote voordeel zou zijn dat ik niet té ver van mijn familie en vrienden ben, mocht er iets gebeuren. Ook zou het zo zijn dat mocht ik kiezen voor een gemeente tegen de grens (Tilburg, Eindhoven, Maastricht, ...) dat ik dan zou kunnen samenwonen met mijn vriend (zijn werk bevindt zich namelijk tegen de grens met Nederland). We zouden eventueel samen een appartementje kunnen huren als voorbereiding op het 'echte' werk, zijnde bouwen of kopen. In België zouden we namelijk nooit huren omdat we beiden van mening zijn dat dit geldverspilling is. Daarnaast is de Nederlandse cultuur ook anders dan de Belgische, dus zou ik nog steeds een "echte buitenlandse ervaring" meemaken.

Kortom: ze lijken me beiden leuk en beide landen hebben voordelen, maar ik kan maar niet beslissen. Wat zouden jullie doen in mijn plaats?

Christa

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 20 maart 2017, 21:08:03 »