Girlscene Musthaves

Auteur Topic: Zelfmoord - mogelijk triggerend!  (gelezen 498 keer)

Encore

• Bekijk profiel
« Gepost op: 23 september 2017, 18:47:11 »
Naar aanleiding van een biecht, open ik bij deze een discussie topic.

Wat vinden jullie van zelfmoord plegen? Wat vinden jullie ervan als een bekende een persoon vindt? Of wat vinden jullie van voor een trein springen?

Laten we het wel respectvol naar elkaar houden alsjeblieft. Zelfmoord is iets wat altijd serieus genomen moet worden, en het is zeker niet voor de aandacht. Houd je ook in met triggerende berichten - dus berichten die aanzetten tot zelfmoord, of teveel informatie bevatten.

Ikiteiru

• "I will live."
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 23 september 2017, 18:54:40 »
Ik heb hard zitten denken, maar ik denk niet dat er een manier is waarbij je niemand belast eerlijk gezegd.
Ik snap het ook wel, want je laat mensen achter, de shock dat het gebeurt etc.

Dat snap ik, als je er als buitenstaander er naar kijkt.

Maar, als je nu zelf suïcidaal bent, en je je zo afgrijselijk voelt en nutteloos dat je zm als enige optie gaat zien, zou je er dan nog aan denken dat 'je nu mensen gaat achterlaten'?

Want ik heb dat namelijk absoluut niet. Ik kan dan niet meer denken.

Dus conclusie: Het is heel erg voor de nabestaanden, maar ik denk erger voor degene die het doet.
• 生きている  •  'Nog Bezig Te Ontwaken' •  'But I have promises to keep, and miles to go, before I sleep' •

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 23 september 2017, 18:57:08 »
^ Het is zeker erg voor de mensen die zich er toe gedwongen voelen, dat zeker. Het machteloze gevoel, de angst en pijn. Maar voor de nabestaanden, die er dan mee moeten leven, is het even erg. Ik vind niet dat je kan zeggen dat het voor de pleger erger is dan voor de mensen die achterblijven - en dan heb ik het met name over familie.

Tinkerbell

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 23 september 2017, 18:58:20 »
Er was al een discussie topic
http://forum.girlscene.nl/forum/nieuws-en-actualiteiten/zelfmoord.-281004.0.html
Dus misschien kunnen we daar verder gaan?

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 23 september 2017, 19:00:05 »
^ Oh sorry, niet gezien!

Iph__

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 25 september 2017, 23:50:26 »
Hoi Ik zit nu pas een dag op deze site dus begrijp me niet verkeerd als k iets verkeerds doe!
Ik ben Ishana 12 jaar bijna 13 en ik heb zelfmoord gedachtes
Het begon allemaal 3 maanden geleden, k werd opeens depressief uit het niets!
Ik begon te snijden in me polsen, heel stom van me.
maar bij de gym moet je korte mouwen dragen, en bij de 3e keer snijden zag me docent het. Hij ging naar me mentor en me mentor ging naar me ouders. Ik ben naar de huisarts gestuurd om te kijken wat ze kunnen doen. binnenkort krijg ik een psycholoog...  :saai:
En k heb nog altijd zelfmoord gedachtes, maar dat blijft ons geheim!!
Met dit bericht zoek ik  niet voor aandacht en heb geen medelijden nodig, ik moest me verhaal ergens kwijt

bedankt voor het lezen!

kopjechino

• Global Moderator
  • phil tops
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 26 september 2017, 10:58:10 »
it's over