Auteur Topic: Twee jongens vermist in Doorn na zelfmoord vader  (gelezen 20599 keer)

Bottles

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 08 mei 2013, 09:33:01 »
De telegraaf

UTRECHTSE HEUVELRUG -
In Doorn is de politie op zoek naar Julian (7) en Ruben (9) uit Zeist. Ze waren met hun vader op pad, die zelfmoord heeft gepleegd. De broertjes zijn maandagavond rond 8 uur voor het laatst gezien.

Omdat de vader zelfmoord heeft gepleegd wordt voor het leven van de jongens gevreesd.
In Het Doornse Gat, een uitgestrekt, bosrijk gebied bij Doorn, hebben ruim honderd agenten, mariniers en spoorzoekers van het Korps Mariniers uren vergeefs naar het duo gezocht. Bij de massale zoekactie werden ook paarden, speurhonden en helikopters ingezet. De naspeuringen werden vannacht om twee uur afgeblazen en worden vandaag niet hervat. Wel heeft de recherche de zaak in onderzoek genomen.
Nachtmerrie
“We hopen dat Julian en Ruben heel snel worden teruggevonden, want we missen de kinderen ontzettend”, zei de tante van de jongetjes gisteravond. “Het is een nachtmerrie voor mijn zus, de moeder van Julian en Ruben, om niet te weten waar haar kroost is. We houden er rekening mee dat ze misschien op een heel andere plek in ons land zijn en roepen iedereen op om naar de jongens uit te kijken.”

Getankt
Wandelaars vonden het stoffelijk overschot van hun vader Jeroen dinsdagochtend in Het Doornse Gat.  Omdat de man enkele uren voor zijn wanhoopsdaad nog met zijn blauwe Hyundai Getz (kenteken 08-NT-BV) heeft getankt in het Limburgse Beek, zijn ook de politie in Duitsland, België en Luxemburg met opsporingsberichten gealarmeerd en opgeroepen om naar de vermiste knulletjes uit te kijken. Mogelijk heeft de vader de jongens ergens ondergebracht.
De moeder van de jongens, de Zeister brandweervrouw Iris van der Schuit, uitte later gisteren een noodkreet om haar spoorloze kinderen op haar Facebookpagina en liet in reacties aan vrienden weten dat haar ex zich heeft verhangen.

Amber Alert
De politie heeft afgelopen nacht om één uur alsnog een Amber Alert uitgestuurd. De politie zegt uren nodig te hebben gehad om de man te kunnen identificeren en zou pas eind dinsdagmiddag hebben vastgesteld dat de jongens bij hem verbleven en verdwenen waren.
Grote vraag is waarom de politie op dat moment niet al onmiddellijk een Amber Alert heeft uitgestuurd.  De zaak voldoet aan alle criteria daarvoor; het welzijn en het leven van de kinderen kan immers in groot gevaar zijn. Een Amber Alert uitsturen tijdens de daguren is bovendien vele malen effectiever dan in het holst van de nacht als de meeste mensen op één oor liggen.
“We hebben eerst andere dingen moeten onderzoeken en andere sporen moeten uitrechercheren”, luidt  de vage uitleg van een woordvoerster van de politie Midden Nederland. Het landelijk bureau vermiste personen van de politie, dat het nationale alarmeringssysteem Amber Alert in werking stelt als kinderen onder levensbedreigende omstandigheden zijn verdwenen, was dinsdagavond om half tien echter nog niet op de hoogte van de zaak en moest van De Telegraaf over de verontrustende verdwijning vernemen.
De persvoorlichtster van de politie Midden-Nederland vond de verdwijningszaak kennelijk niet belangrijk genoeg om ter plekke te blijven en vertrok om middernacht van het Doornse bos naar huis om volgens haar collega’s “te gaan slapen.”  De politie Midden-Nederland was vanaf dat moment ook niet meer voor media bereikbaar waardoor talloze journalisten verstoken bleven van nieuws.

Uiterlijke kenmerken broertjes
Ruben is 150/160 meter lang, heeft een mager postuur en een litteken in de wenkbrauw boven zijn rechteroog. Hij heeft donkerblond haar met een slag erin. Julian is 140/150 meter lang, heeft een normaal postuur, sproeten in het gezicht en een litteken op zijn neus. Hij heeft donkerblond stijl haar.
Getuigen die de jongens hebben gezien worden verzocht contact op
 te nemen met politie Midden Nederland via het nummer 0900 8844.

look at the stars, look how they shine for you

Estranged

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 08 mei 2013, 09:36:00 »
Ik las het net ja!! Mijn nicht had het gedeeld, omdat zij tot twee weken geleden in Doorn woonde. Ik hoop zo ontzettend dat ze OK zijn en snel gevonden worden :-((
Check ajb mijn webwinkeltje met door mijzelf gemaakte sieraden: http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/handgemaaktdoorrenee/

Ashperge

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 08 mei 2013, 09:38:31 »
Ik las het net op facebook, verschrikkelijk. Ik woon in de buurt van Beek, dus ik hou  mijn ogen open!
"Some dance to remember, some dance to forget"

Sinfonia

• I am the enslaved solitaire
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 08 mei 2013, 10:05:31 »
Oh jeetje wat verschrikkelijk..

Hopelijk worden die jongetjes snel gevonden en zijn ze helemaal in orde..
Love can be like poetry for demons, or maybe god likes complex irony
INSTAGRAMMMMMMMMMM

GRACIOUS

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 08 mei 2013, 10:12:04 »
Ik vind het echt verschrikkelijk, hopelijk zijn de jongetjes ongedeerd...

GLENCOCO

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 08 mei 2013, 10:13:50 »
Jezus wat erg voor die moeder, ik hoop dat die jongens snel gevonden worden.
Recovery

Isadora

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 08 mei 2013, 10:29:00 »
Ik las het net op Facebook. Echt vreselijk... Hopelijk worden de jochies snel gevonden!
-

WILDFIRE

• toezichthouder
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 08 mei 2013, 10:34:49 »
Ik krijg er gewoon kippenvel van elke keer als ik het weer zie. Ik hoop dat de jongetjes oké zijn en (heel hard gezegd misschien) niet teveel lijden/geleden hebben. Ik ben benieuwd wat het motief uiteindelijk blijkt te zijn

Ik vind het echt heel erg voor de moeder van de kinderen, kan me niet voorstellen wat zij doormaakt!

Ik hoop op een wonder dat de jongetjes snel gevonden worden maar ik vrees het ergste..
Wat doe ik hier nog

Moustache

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 08 mei 2013, 10:35:11 »
Vreselijk, ik hoop dat ze snel gevonden worden.
Fire is aardig | Lovatic | Stay Strong girls

Shewantstofly

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 08 mei 2013, 11:19:39 »
Ik zag al het een en ander op facebook rondzwerven jaa, vreselijk zeg. Ik hoop ze gauw gevonden worden.
It didn't make sense not to live for fun

brokenmirror

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 08 mei 2013, 11:19:49 »
De aarde is verrot

Sinfonia

• I am the enslaved solitaire
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 08 mei 2013, 11:45:46 »
Geen een moeder zou dit mogen doormaken..
Love can be like poetry for demons, or maybe god likes complex irony
INSTAGRAMMMMMMMMMM

Snoopy

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 08 mei 2013, 13:41:15 »
vreselijk en dan vooral voor de moeder.

Amoroso ♥

• listen to the whispers of your heart
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 08 mei 2013, 15:32:34 »
Vreselijk dit!
Ik hoop dat de kindjes ongedeerd zijn en dat ze snel gevonden zullen worden..
♥ 20-07 / 03-08 Kemer ♥ We all have stories, we'll never tell. ♥ Don't regret anything that ever made you smile :)

monkeytail

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 08 mei 2013, 15:36:14 »
Ik vind het echt verschrikkelijk.. ik vrees ook het ergste.
Snap niet hoe je als vader je eigen kindjes kan vermoorden (Als dit gebeurd is)

Unitato

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 08 mei 2013, 15:38:56 »
Ik krijg hierdoor altijd verschrikkelijke sadistische gedachten.
Ze hadden die vader al af moeten maken voordat hij dat zelf kon doen...

Je kinderen zoiets aandoen, walgelijk.
www.stupidstranger.tumblr.com  |  Every artist was first an amateur.

Vitani

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 08 mei 2013, 15:47:27 »
Ik hoop dat die jongetjes gewoon ergens zijn ondergebracht voor die vader zichzelf van kant maakte en dat hij vergeten is te zeggen "bel mama wel even dat jullie straks opgehaald moeten worden".
Wees blij met wie je bent, er is geen ander zoals jij

Falathiel

• Global Moderator
  • Soo soo!
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 08 mei 2013, 16:14:01 »
Ik vrees het ergste, als ze ergens zijn achtergelaten (op een parkeerplaats of iets) zijn ze wel al zo oud genoeg om ergens heen te gaan waar ze kunnen bellen. Natuurlijk hoop ik dat ze ongedeerd zijn, maar aangezien die vader zelfmoord heeft gepleegd denk ik dat het nog een gezinsdrama is..
'It takes a great deal of bravery to stand up to your enemies, but a great deal more to stand up to your friends' tumblr

Kraplapje

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 08 mei 2013, 16:22:09 »
Mijn gevoel zegt dat de jongens ergens zitten.
Of ondergebracht of gevlucht op het moment dat vader eruit wilde stappen.
Hoop dat ze worden gevonden.

Vitani

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 08 mei 2013, 16:23:48 »
Mijn gevoel zegt dat de jongens ergens zitten.
Of ondergebracht of gevlucht op het moment dat vader eruit wilde stappen.
Hoop dat ze worden gevonden.
Ik heb wel eens een onderbuik-gevoel als ik zo'n Amber Allert lees en dan komt het meestal erop neer dat er iets is gebeurt. Nu heb ik dat niet. Dus ik denk gewoon dat die kindjes ergens (vraag mij niet waar) zijn.
Wees blij met wie je bent, er is geen ander zoals jij

Silverbleed

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 08 mei 2013, 16:35:20 »
Als ik iets wel haat met heel mijn hart, is het een ouder die zijn of haar kinderen mee de dood in neemt omdat het zogenaamd 'het beste' is. Dat kunnen ze zelf wel beslissen. !@#$%^&
Ik hoop zo erg dat die jongens niks is overkomen, maar ik vrees het ergste.

Ook verschrikkelijk voor de moeder. Die is ineens alles kwijt.

Iridescent

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 08 mei 2013, 17:01:01 »
Ik hoop echt dat die kinderen snel en levend worden teruggevonden. Die arme familieleden moeten toch ten einde raad zijn..
http://myprojectisme.com/  : Mijn poging tot het veranderen van mijn slechte levensstijl.

Iridescent

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 08 mei 2013, 19:03:21 »
Momenteel is er een grote zoektocht in het bos in Elsloo.. dat is 3 dorpen verder.  :blink:
http://myprojectisme.com/  : Mijn poging tot het veranderen van mijn slechte levensstijl.

no it's okay

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 08 mei 2013, 19:07:16 »
Ik vind niet dat je die vader veel kwalijk kan nemen. Hij heeft niet voor niks zelfmoord gepleegd, hij was waarschijnlijk al héel ver heen en kon niet meer normaal nadenken.
Het is heel naar voor die jongentjes maja, t leven is soms gewoon kut
bonana ask.fm fitblr

YOURDREAM

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 08 mei 2013, 19:09:06 »
Ik vind niet dat je die vader veel kwalijk kan nemen. Hij heeft niet voor niks zelfmoord gepleegd, hij was waarschijnlijk al héel ver heen en kon niet meer normaal nadenken.
Het is heel naar voor die jongentjes maja, t leven is soms gewoon kut

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Als die man al zo ver heen was, moet hij dit niet op zijn gezin afreageren maar hulp gaan zoeken bij een inrichting oid. Dat de kinderen hier de dupe van worden is echt het ergste wat je als vader kan doen.