Auteur Topic: [tv-show] Steenrijk, straatarm  (gelezen 2715 keer)

kopjechino

• Global Moderator
  • phil tops
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 06 september 2017, 20:12:49 »
In dit programma ruilen een rijk en een arm gezin een week lang van huis, bestedingsbudget en leven. Zou geld gelukkig maken? In dit sociale experiment wordt duidelijk hoe het is om ineens rijk te zijn of juist krap bij kas te zitten.
icecold like my drink

kopjechino

• Global Moderator
  • phil tops
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 06 september 2017, 20:14:51 »
Over de eerste aflevering.

Ik lees veel reacties over het 'arme' gezin dat ze respectloos zouden omgegaan zijn met het geld van de andere familie maar dat vind ik niet echt. En dan de 'rijke' familie over die huisdieren. Als je echt in armoede leeft okay, maar je doet huisdieren niet zomaar weg. Ze voegen wat toe aan je leven en ook voor kinderen. Je leert zorgzaam te zijn en om te gaan met de dood, ik vind dat echt belangrijk. Ik zou dus niet zomaar dieren wegdoen, maar die rijke familie had niks met dieren blijkbaar.
icecold like my drink

Juno

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 06 september 2017, 20:46:22 »
Ik vind het rijke gezin een beetje... mjeh. Ik heb niet zo met opzichtig geld spenderen en ál die auto's. Daarnaast valt me die bubbel wel op.
Maar ik weet niet of ik aan het uitgeven zou geraken als ik over dat geld zou beschikken, maar voor deze serie neem ik aan dat dat ook wordt aangeraden, in de zin van: doe maar wat je wil. Anders zou je je als rijkerd ook niet inschrijven.
Tsja, en die katten... Ik zou ze zelf ook houden, juist in dat soort situaties geven ze zoveel plezier.

Meraki

• May we meet again
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 06 september 2017, 20:54:36 »
Over de eerste aflevering:

Persoonlijk vond ik dat er respectloos met de creditcard van het rijke gezin omgegaan werd. Prima dat er wat meer uitgegeven word, maar sommige dingen vond ik echt overdreven.. Net als die jaarkaart voor de kinderen. Erg leuk, maar ze moeten er ook kunnen komen en daar hun lunch etc. kunnen betalen. En het winkelen vond ik echt abnormaal. Er staat shoppen op de planning, klopt, en het is super dat ze de kans kregen om een keer goed te kunnen winkelen. Maar aangezien ze al zo weinig hebben, hadden ze veel beter naar een wat 'goedkopere' of 'normalere' winkel kunnen gaan. Ze hebben nu ook het duurste meteen gekocht. Voor een shirt daar hadden ze bij een andere winkel er misschien een stuk of 5 gehad. Dan lijkt het me logischer om bij wat andere winkels te gaan winkelen.
Van het rijke gezin vond ik het ook zo'n overdreven reactie op de katten. De keuken is welliswaar geen plek om een nest katten te houden, maar om er meteen van over te moeten geven vond ik ook overdreven.
To do something with soul, creativity, or love; when you leave a piece of yourself in your work

Evieefjuh

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 06 september 2017, 21:06:29 »
Ik snap dat je kinderen wil laten opgroeien met dieren, maar hou het dan bij één kat en steriliseer haar dan zodat het bij een blijft en je er goed voor kan zorgen. Verder inderdaad dat rijke gezin zit wel in een bubbel maar ik vond het wel tof dat ze er lessen van hadden geleerd (spelletjes, activiteiten die geen geld kostten, afval verminderen, ruim binnen budget blijven). Als ik het arme gezin was geweest had ik inderdaad grïnvesteerd in een jaarkaart ofzo maar dan had ik het verder netjes gehouden met shoppen bij winkels met een gemiddelde prijsklasse en niet zoveel fantroep van K3 gekocht want daar groeien ze toch weer overheen.

Voldemort.

• Avada Kedavra
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 06 september 2017, 22:23:14 »
Ik vind het een heel interessant programma! Beide keren gezien.
Vond het rijke gezin van vorige week wel sympathieker dan het gezin van deze week. Die vrouw zag echt in dat sommige dingen die zij deden doodzonde zijn (eten weggooien etc.) en ik vond dat gebaar met haar jam heel leuk!
En die man was ook echt blij met die tijd met zijn gezin!

Feuerwerk

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 07 september 2017, 00:04:58 »
Het arme gezin uit de eerste aflevering woont in mijn woonplaats, was wel grappig omdat ik alles herkende waar het rijke gezin heen ging  laughing7.  Ik hoorde het ook gelijk aan hun accenten. Ik vond het rijke gezin wel lekker nuchter eigenlijk (typisch Zeeuws he  :P )
Above all, love each other deeply, because love covers over a multitude of sins.

BrokenDreams

• Moonlight
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 07 september 2017, 00:29:43 »
Over de eerste aflevering: ik begrijp compleet wat de rijke man vragen had over waarom ze zoveel huisdieren hebben als ze het zo krap hebben. Huisdieren zijn een grote verantwoordelijkheid en zijn ook nog eens heel erg duur, zeker met dierenarts kosten. Stel je voor dat alle beesten ziek worden, wat doe je dan? Ik vond haar opmerking over dat het vast een cultuurverschil ook heel raar.
I adore you, and not just on Christmas.

Dysania

• Tourner dans le vide
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 07 september 2017, 14:27:30 »
Over de eerste aflevering: Ik vond dat het arme gezin inderdaad nogal respectloos omging met de creditcard. Als je dan gaat shoppen, ga dan naar de h&m o.i.d. en niet naar een mega dure winkel.
Ik vond het wel leuk om te zien dat het rijke gezin een leuke tijd hebben gehad met elkaar en dat die man inzag dat het belangrijk is om tijd met je familie te spenderen ipv alleen maar werken, werken, werken.

Bij de tweede aflevering snap ik écht niet dat dat arme gezin zo snel al in verwachting is van hun (4e!) kind en dan ook nog eens in zo'n smerig huis. Ook snap ik niet waarom de arme gezinnen uit beide afleveringen zoveel huisdieren hebben. Waarom zou je in godsnaam een halve dierentuin in je huis nemen als je niet eens fatsoenlijk rond kan komen? Als je zo nodig een huisdier wil, neem er dan één en steriliseer dat beest.

Ik vond de reacties van die rijke mannen wel nogal overdreven. Ja, die huizen van de arme mensen waren inderdaad smerig en het is ook smerig dat er overal beesten rondlopen, maar meteen kotsen / overdreven kotsgeluiden maken? Doe even normaal.

Crystalfire

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 07 september 2017, 15:24:22 »
Over de eerste aflevering: Ik vond dat het arme gezin inderdaad nogal respectloos omging met de creditcard. Als je dan gaat shoppen, ga dan naar de h&m o.i.d. en niet naar een mega dure winkel.
Ik vond het wel leuk om te zien dat het rijke gezin een leuke tijd hebben gehad met elkaar en dat die man inzag dat het belangrijk is om tijd met je familie te spenderen ipv alleen maar werken, werken, werken.

Bij de tweede aflevering snap ik écht niet dat dat arme gezin zo snel al in verwachting is van hun (4e!) kind en dan ook nog eens in zo'n smerig huis. Ook snap ik niet waarom de arme gezinnen uit beide afleveringen zoveel huisdieren hebben. Waarom zou je in godsnaam een halve dierentuin in je huis nemen als je niet eens fatsoenlijk rond kan komen? Als je zo nodig een huisdier wil, neem er dan één en steriliseer dat beest.

Ik vond de reacties van die rijke mannen wel nogal overdreven. Ja, die huizen van de arme mensen waren inderdaad smerig en het is ook smerig dat er overal beesten rondlopen, maar meteen kotsen / overdreven kotsgeluiden maken? Doe even normaal.

Helemaal mee eens!

En bij die 2e aflevering ging ik echt stuk toen die family McDonalds ging vreten in die luxe eetkamer laughing7.
 Drums, basslines, kicks and snares || Fave tune ♥

Jughead

• It's called necrophilia, Reggie. Can you spell it?
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 21 september 2017, 21:25:54 »
Kijk ik snap heet goed dat je je kind en je huisdieren niet weg doet. Natuurlijk doe je die niet weg. MAAAARR!! ik snap niet waarom je gaat door fokken als je al amper kunt rondkomen en waarom je nog meer huisdieren zou nemen. De mensen die je in deze afleveringen ziet, zitten een hele dag thuis. Kijk je kan best niet een 8 urige werkdag volhouden maar met z'n tweetjes het huis een beetje netjes houden moet kunnen toch?

In case you haven’t noticed, I’m weird. I’m a weirdo. I don’t fit in. And I don’t want to fit in. Have you ever seen me without this stupid hat on? That’s weird."Iemand ooit zo sexy zien zoenen?? // ik was Carmenneke

Soundsoldier

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 23 september 2017, 09:21:43 »
Ik vind het een toffe programma al snap ik de reacties hier niet echt.

Dat is een beetje hetzelfde als bedelaars gespot zijn met alcohol te kopen of andere 'dingen die ze niet nodig hebben' en je commentaar geeft in wat ze doen met hun geld.

Als ze er blij mee zijn, waarom niet?
Vond het goed gevonden dat ze een jaarabbonement hebben gekocht want dat was het enige wat ze kochten met de gedachte dat je het later ook goed kon gebruiken.

Als mensen er gelukkig van worden, waarom niet?
en ik denk ook wel dat ze in het programma wel wat 'gestuurd' worden door de programma makers, niet?

BrokenDreams

• Moonlight
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 23 september 2017, 15:32:33 »
Ik vind het een toffe programma al snap ik de reacties hier niet echt.

Dat is een beetje hetzelfde als bedelaars gespot zijn met alcohol te kopen of andere 'dingen die ze niet nodig hebben' en je commentaar geeft in wat ze doen met hun geld.

Als ze er blij mee zijn, waarom niet?
Vond het goed gevonden dat ze een jaarabbonement hebben gekocht want dat was het enige wat ze kochten met de gedachte dat je het later ook goed kon gebruiken.

Als mensen er gelukkig van worden, waarom niet?
en ik denk ook wel dat ze in het programma wel wat 'gestuurd' worden door de programma makers, niet?
Omdat het niet hun eigen geld is wat ze besteden, maar dat van een ander. Sorry maar dat vind ik persoonlijk gewoon asociaal.
En als ze die gedachte hadden dat je het later goed kunnen gebruiken, dan kunnen ze toch ook beseffen dat benzine ook duur is? Als ze al amper benzine voor het werk kunnen betalen, denk je nou echt dat ze zoveel gebruik gaan maken van dat abbonement?

Soundsoldier

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 23 september 2017, 15:55:39 »
^da's ook waar al vind ik dat het iets in die zin wel wat verband hield sinds de mensen die het geld geven (wat de mensen ook doen bij het programma, ze stelden het geld ter beschikking om te spenderen) en
mensen die het geld doneren aan mensen die het nodig hebben

maar achteraf nog kwaad/boos worden als degene het geld spendeert aan andere dingen naast eten/drinken en ze nog 'inspraak' hebben in wat andere willen doen met geld en wat hun gelukkig maakt.
Da's de motto/vraag van de show he? maakt geld gelukkig?

Of zie ik het nog altijd verkeerd? Ik heb maar anderhalve aflevering gezien.

Juno

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 23 september 2017, 16:04:08 »
Maar als je als rijke meedoet aan dit programma, weet je dat anderen jouw geld gaan uitgeven.
Als ik krap had gezeten, had ik dat ook wss gedaan. Je kan wel een morele ridder worden, maar ik vind het best logisch dat mensen 'overboord' gaan als ze eenmaal geld hebben. Dat is hetzelfde als mensen die lang niet hebben gegeten en dan drie borden kunnen eten. Geld is heel belangrijk in deze samenleving, helaas, en daarnaast heerst er een ideaal van een bepaald luxe levensniveau. Of ik het ermee eens ben, is iets anders, maar anderen beoordelen op iets wat eigenlijk logisch.

Als ik een dakloze twee euro geef boeit het me vrij weinig of dat naar een verslaving of een broodje gaat, het is dan niet meer mijn geld. Wat voor jou nutteloos klinkt, kan voor anderen veel betekenen.

Jughead

• It's called necrophilia, Reggie. Can you spell it?
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 23 september 2017, 22:48:34 »
Tuurlijk mogen mensen het zelf bepalen.
Maar het zijn vaak van die jankers die "de overheid" en "de rijken" de schuld geven van hun problemen met geld. Maar als je het uitgave-patroon van veel van die mensen ziet...
Roken, veel kinderen op de wereld zetten als ze al in geldnood zitten, veel huisdieren nemen, veel kant-en-klare maaltijden kopen etc.
Als je loopt te janken dat je geen fiets voor je kinderen kan kopen maar wel denkt "nou we nemen er nog een bij." dan heb je echt wel je "wij-kunnen-er-niets-aan-doen" positie wel verspeeld.
In case you haven’t noticed, I’m weird. I’m a weirdo. I don’t fit in. And I don’t want to fit in. Have you ever seen me without this stupid hat on? That’s weird."Iemand ooit zo sexy zien zoenen?? // ik was Carmenneke

Juno

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 23 september 2017, 23:23:09 »
Dat die mentaliteit heerst, klopt zeker.
Anderzijds, als je in zo'n omgeving opgroeit, leer je vaak ook niet heel verantwoordelijk met geld omgaan of gezond eten (niet dat 'rijken' dat per se leren). Althans dat is wat ik heb gemerkt (ik ging naar school in een 'achterstandswijk'). Ik zeg enkel dat ik het begrijpelijk vind, dat dit soort dingen gebeuren. Wil ik het anders zien? Ja, absoluut. Zou ik het zo doen als zij doen? Nee.

Dysania

• Tourner dans le vide
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 28 september 2017, 18:28:11 »
Ik vond de aflevering van gisteren (aflevering 5) echt het best tot nu toe. Zowel de arme als rijke familie vond ik echt hele leuke en warme mensen!

BrokenDreams

• Moonlight
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 28 september 2017, 18:37:27 »
Ik vond de aflevering van gisteren (aflevering 5) echt het best tot nu toe. Zowel de arme als rijke familie vond ik echt hele leuke en warme mensen!

Mrs. Carter

• This Diamond
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 28 september 2017, 22:58:35 »

Ik vond het echt prachtig. "Geld maakt niet gelukkig. Bosbessen wel" laughing7.
I got hot sauce in my bag swag (ik was Hillary) Ari, Bey & Era ♡

Crystalfire

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 29 september 2017, 11:26:00 »
De laatste aflevering was echt leuk inderdaad, leuke mensen!
Ze wonen ook echt allebei bij mij in de buurt haha
 Drums, basslines, kicks and snares || Fave tune ♥

Dysania

• Tourner dans le vide
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 29 september 2017, 11:34:42 »
Ik vond het echt prachtig. "Geld maakt niet gelukkig. Bosbessen wel" laughing7.
Hahaha ja die Sylvan is echt een schatje, zo meelevend ook.
Ik vond het ook wel mooi dat ze zeiden dat beide families op hun eigen manier 'rijkdom' hadden

Seagold

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 29 september 2017, 13:30:55 »
En dat dat jongetje zo blij was met een zwembad en een trampoline in de tuin: "Wij hebben thuis alleen maar een jacuzzi op het balkon".
We built this Schmidty on Tootsie Rolls

BrokenDreams

• Moonlight
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 29 september 2017, 13:33:30 »
En dat dat jongetje zo blij was met een zwembad en een trampoline in de tuin: "Wij hebben thuis alleen maar een jacuzzi op het balkon".
Hahahahaa ja inderdaad laughing7.

Evieefjuh

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 29 september 2017, 15:04:43 »
Jaa ik vond allebei deze families echt heel erg leuk, allemaal wat geleerd en het lijken me gewoon allemaal leuke mensen.