Auteur Topic: [discussie] Nageroepen worden in het openbaar, waar ligt de grens?  (gelezen 4532 keer)

Mrs. Carter

• This Diamond
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 12 juni 2017, 13:49:38 »
Naar aanleiding van een ''discussie'' in wwjneek.
Wat vind jij ervan als jij zomaar door onbekende(n) wordt nageroepen op straat? Waar ligt bij jou de grens? Wat is jouw reactie hierop?

Geef je mening!

~Hillary
« Laatst bewerkt op: 16 oktober 2017, 21:09:22 door kopjechino »
I got hot sauce in my bag swag (ik was Hillary)

Soundsoldier

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 12 juni 2017, 13:53:45 »
Mijn grens ligt gewoon al bij het 'vriendelijk' aanspreken. Je doet je ding op straat, You mind your own business en dan opeens staat er iemand voor je die je graag wilt aanspreken.
Like Nee :')...
Moet wel toegeven dat ik autistisch ben en het kan misschien voor mij wel verkeerd overkomen, ookal bedoeld die persoon het goed.

Ik heb het gewoon niet graag als mensen in je personal space komen om iets tegen je te zeggen over je lichaam. Ookal bedoelen ze het vriendelijk en zeggen het vriendelijk. Ik hoef je mening over mij niet horen. :')

Dysania

• Tourner dans le vide
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 12 juni 2017, 13:56:53 »
Ik vind jongens/mannen die naroepen echt walgelijk. Als je zo nodig iets tegen me wilt zeggen, kom je naar me toe en vertel je het rustig en ga je niet vanaf een afstand naar me gillen alsof ik een fucking hond of zo ben.
En opmerkingen over m'n kont of lichaam oid vind ik al helemaal debiel. Ik ben een mens, geen object waar jij voor je plezier naar kan kijken, dus hou gewoon je bakkes en ga je moeder lastigvallen of zo. Normale opmerkingen van dat ik er leuk uit zie oid vind ik dan wel weer leuk, mits het niet sarcastisch klinkt en op een vriendelijke manier gezegd wordt :'). Dus daar ligt zo'n beetje de grens bij mij.
no air, no pride

Zebra

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 12 juni 2017, 14:00:18 »
Ik moet zeggen dat ik al snel geïrriteerd raak van mensen die contact zoeken in het openbaar. Ik ben iemand die dan gewoon graag met rust gelaten word, in dat opzicht. Ik vind gezelligheid heel leuk, maar niet echt van onbekenden. Het enige wat ik nog wel kan hebben zijn wat oudere mensen in de trein ofzo, maar dat is ook deels beleefdheid.

Ik word met name moe van dat naroepen in snelheid. Ik zie oprecht niet in waarom mannen zich als malloten moeten gedragen als ze bijv. in een auto zitten, raampje open hebben, langsrijden (voor dus 2 sec) en dan dus uit het raam moeten hangen en schreeuwen. Ik schrik me dan in eerste instantie dood, vervolgens kijk ik om te kijken wie het was en de auto is vrijwel meteen verdwenen. Wat de fuck moet daar nu lollig aan zijn? :')

Oftewel; ik snap het gewoon niet. Complimentjes van oudere mannen vind ik ook niet leuk, maar dat is zo nu en dan gewoon oprecht aardig bedoelt (denk ik), althans, ik denk niet dat ze er zelf echt kwaad in zien. Maar dat lompe geschreeuw uit auto's of van fietsen met domme oerkreten, fluiten of andere lompe/semi-stoere opmerkingen, hou toch gewoon je mond. Ik zie de lol ook gewoon echt niet.

BrokenDreams

• Moonlight
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 12 juni 2017, 14:02:52 »
Ik vind jongens/mannen die naroepen echt walgelijk. Als je zo nodig iets tegen me wilt zeggen, kom je naar me toe en vertel je het rustig en ga je niet vanaf een afstand naar me gillen alsof ik een fucking hond of zo ben.
En opmerkingen over m'n kont of lichaam oid vind ik al helemaal debiel. Ik ben een mens, geen object waar jij voor je plezier naar kan kijken, dus hou gewoon je bakkes en ga je moeder lastigvallen of zo. Normale opmerkingen van dat ik er leuk uit zie oid vind ik dan wel weer leuk, mits het niet sarcastisch klinkt en op een vriendelijke manier gezegd wordt :'). Dus daar ligt zo'n beetje de grens bij mij.
Precies dit inderdaad.
Your divinity has turned me into a sinner, and your beauty can even make hell have a winter.

Feuerwerk

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 12 juni 2017, 14:03:08 »
Een compliment geven als in "je ziet er leuk uit" of  "wat een leuk jurkje heb je aan" vind ik niet heel erg. Ik vind het wel echt heel vervelend als ze fluiten of iets roepen en ik negeer dat eigenlijk altijd. Als je iets tegen me wil zeggen, kom dan gewoon naar me toe. Je vies aanstaren maak ik echt heel vaak mee en ik vind dat ook echt heel vervelend. Meestal staar ik dan terug :')
Above all, love each other deeply, because love covers over a multitude of sins.

Mrs. Carter

• This Diamond
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 12 juni 2017, 14:03:34 »
Ik moet zeggen dat ik al snel geïrriteerd raak van mensen die contact zoeken in het openbaar. Ik ben iemand die dan gewoon graag met rust gelaten word, in dat opzicht. Ik vind gezelligheid heel leuk, maar niet echt van onbekenden. Het enige wat ik nog wel kan hebben zijn wat oudere mensen in de trein ofzo, maar dat is ook deels beleefdheid.

Ik word met name moe van dat naroepen in snelheid. Ik zie oprecht niet in waarom mannen zich als malloten moeten gedragen als ze bijv. in een auto zitten, raampje open hebben, langsrijden (voor dus 2 sec) en dan dus uit het raam moeten hangen en schreeuwen. Ik schrik me dan in eerste instantie dood, vervolgens kijk ik om te kijken wie het was en de auto is vrijwel meteen verdwenen. Wat de fuck moet daar nu lollig aan zijn? :')

dit

Jughead

• It's called necrophilia, Reggie. Can you spell it?
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 12 juni 2017, 14:26:59 »
Ik vind het ronduit belachelijk. Vrouwen worden altijd nog veel te veel verantwoordelijk gehouden voor het (seksueel) wangedrag van meisjes.

Ik wil niet nageroepen worden. Mensen zeggen dat ik dan maar binnen moet blijven of een gordijn aan moet doen. Waarom moet ik me aanpassen? Waarom leren we onze zoons niet dat ze gewoon netjes moeten doen? Waarom is het mijn schuld als ik word nageroepen dat ze me wel eens willen pakken?
Waarom moet ik dit een compliment vinden?
In case you haven’t noticed, I’m weird. I’m a weirdo. I don’t fit in. And I don’t want to fit in. Have you ever seen me without this stupid hat on? That’s weird."Iemand ooit zo sexy zien zoenen?? // ik was Carmenneke

Mrs. Carter

• This Diamond
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 12 juni 2017, 14:28:58 »

Ik wil niet nageroepen worden. Mensen zeggen dat ik dan maar binnen moet blijven of een gordijn aan moet doen. Waarom moet ik me aanpassen? Waarom leren we onze zoons niet dat ze gewoon netjes moeten doen? Waarom is het mijn schuld als ik word nageroepen dat ze me wel eens willen pakken?
Waarom moet ik dit een compliment vinden?

Dit. Wij moeten ons maar aanpassen terwijl de zoons inderdaad zich niet kunnen gedragen. Hoe scheef is dit?

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 12 juni 2017, 14:35:58 »
Ik vind het niet prettig. Op welke manier dan ook, omdat het voor mij niet als complimenten voelen als ik random door een man aangesproken word omdat hij mij mooi vindt. Oké, het is netjes geformuleerd van hem. Maar nee, houd gewoon je mond. Ik wil het niet horen van een vreemde man.

Pudu

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 12 juni 2017, 15:10:57 »
Om mezelf maar te quoten:

Ik vind nageroepen worden zo ontzettend kut. Ook al zijn het 'beschaafde' woorden. Of je komt naar me toe om iets aardigs te zeggen, of je houdt gewoon je bakkes. Ik ben geen hond, ik haat dat geschreeuw over straat. Walgelijk gewoon.

Tenzij ik mijn portemonnee laat vallen en je me daarom terugroept, moet je gewoon je mond houden. Daarnaast vind ik elke opmerking over mijn lichaam ongepast, hoe vriendelijk je het ook brengt.

Met iets aardigs bedoel ik bijvoorbeeld een complimentje over verwisselbare kenmerken, aangezien ik daar over het algemeen mijn best op heb gedaan. Maar dan gewoon op normale toon, met normaal oogcontact als een normaal gesprek. 'Ik wilde je even vertellen dat je mooie schoenen draagt' klinkt toch wat beter dan 'Hé, waar gaan die mooie beentjes naartoe?!'
Just because you took longer than others, doesn't mean you failed.
Remember that.

Denouement

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 13 juni 2017, 12:11:37 »

Dit. Te vaak meegemaakt dat ik word nageroepen om mijn billen. Ik ben meer dan alleen mijn billen.
The sun loved the moon so much he died every night to let her breathe.

kopjechino

• Global Moderator
  • phil tops
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 13 juni 2017, 12:17:14 »
Ik vind complimenten en dingen wel fijn. En stiekem, nageroepen worden vind ik ook ''fijn''. Omdat ik dan toch het gevoel heb dat ik mooi ben. Ja misschien naief maar ja.

Ik ben even de voorbeelden aan het lezen in WWJNEEK maar toch, ik waardeer elke vorm van aandacht wel. Jezus dit klinkt echt laag :')
icecold like my drink

OriginofSass

• Kickin' squealin' Gucci little piggy
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 13 juni 2017, 13:56:52 »
^ ergens wel, maar ik vind mensen die snel langskomen en schreeuwen vervelend. Het ergste zijn echter de mensen die langs je lopen, wachten tot je héél dichtbij bent en dan "hé sexy" fluisteren. Ik reageer telkens te laat en dan is er hetzelfde effect als in een auto, alleen dan in mijn personal space. :') Maar in general: het is wel vervelend in zekere zin, maar ik vind mensen die langzaam lopen/ineens stilstaan op de weg erger.
WAR IS PEACE FREEDOM IS SLAVERY IGNORANCE IS STRENGTH l Peace will arise, and tear us apart, and make us meaningless again l TUMBLR l Ik was Livingtilldeath, ik ben liv. l WE'RE NOT WORTHY, WE'RE NOT WORTHY, I LOVE YOUR COCK, I LOVE YOU MATT!

aspiration

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 13 juni 2017, 14:25:20 »
Ik vind complimenten en dingen wel fijn. En stiekem, nageroepen worden vind ik ook ''fijn''. Omdat ik dan toch het gevoel heb dat ik mooi ben. Ja misschien naief maar ja.

Ik ben even de voorbeelden aan het lezen in WWJNEEK maar toch, ik waardeer elke vorm van aandacht wel. Jezus dit klinkt echt laag :')
Dit tbh.

Carlz

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 13 juni 2017, 14:27:17 »

Oftewel; ik snap het gewoon niet. Complimentjes van oudere mannen vind ik ook niet leuk, maar dat is zo nu en dan gewoon oprecht aardig bedoelt (denk ik), althans, ik denk niet dat ze er zelf echt kwaad in zien. Maar dat lompe geschreeuw uit auto's of van fietsen met domme oerkreten, fluiten of andere lompe/semi-stoere opmerkingen, hou toch gewoon je mond. Ik zie de lol ook gewoon echt niet.

Exact dit.
Ik houd niet eens van bier.

Soundsoldier

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 13 juni 2017, 15:16:26 »
Ook om een beetje het bijte sturen...

Vind het raar dat je soms hypocriet kan zijn. Als het een mooie man is die roept:' Heej Schatje!' vinden sommigen meiden het niet erg.
maar als een minder knappe man dat roept is het meteen:' IEL! viezerik!'

:/ mjah, ik vind beide gevallen respectloos eigenlijk...

Pudu

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 13 juni 2017, 15:22:53 »
Ook om een beetje het bijte sturen...

Vind het raar dat je soms hypocriet kan zijn. Als het een mooie man is die roept:' Heej Schatje!' vinden sommigen meiden het niet erg.
maar als een minder knappe man dat roept is het meteen:' IEL! viezerik!'

:/ mjah, ik vind beide gevallen respectloos eigenlijk...

Ik maak er ook geen onderscheid tussen. Knap of niet, ik vind het bij allebei vervelend.

Ik snap daarbij wel dat mensen de aandacht leuk vinden, maar mijns inziens is dit geen goede soort aandacht. Dit is niet iets wat om uiterlijk gaat, het gaat om macht. En dat zij die macht hebben over vrouwen vind ik afschuwelijk om te zien.
Just because you took longer than others, doesn't mean you failed.
Remember that.

Soundsoldier

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 13 juni 2017, 15:27:31 »
Ja voila ;) daar ben ik het ook volledig mee eens. Ik vind het enorm kinderachtig om je wangedrag niet the 'ownen'. je weet goed genoeg dat het niet mag dus daarom dat je aan het fluisteren bent, aan het roepen bent terwijl je in de auto voorbijrijdt want je kan geen 'gevolgen' hebben omdat ze je toch niet kunnen pakken.

het naroepen zie ik gewoon als pestgedrag waarbij ze toch weten dat ze geen straf voor krijgen, meestal in de auto voorbijracen roepen: 'He meisje! Wil je neuken???!' 'He SLET!'.

Ik zie het eigenlijk hetzelfde als gewoon door het stad racen en opeens alle Joden of Moslims uitschijten voor het vuil van het straat.

Gewoon geen respect! en zoals Pudu het al verwoordt: Het gaat grotendeels over macht.

AishwaryaRai

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 13 juni 2017, 17:14:27 »
Ik ben zelf nog nooit nageroepen of gesist, dus ik kan er niet over oordelen. Ik ben wel lastiggevallen in de trein door een vent die dronken was en maakte seksuele opmerkingen. Dat was best intimiderend.

Volgens mij is het in grote steden al strafbaar dat vrouwen naroepen en uitschelden. Voor mij ligt de grens als het intimiderend wordt. Ik vind sowieso dat je als man niet moet bemoeien wat een vrouw doet.
Life is living or surviving

Juno

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 13 juni 2017, 17:20:52 »
Naroepen heeft in mijn ogen te maken met het versterken van een al ongelijke machtspositie tussen vrouw en man. Er wordt van je verwacht dat je stil bent, waardoor je lekker als object wordt afgeschilderd enkel omdat je je in de nabijheid van iemand bevindt. Als je niet antwoordt ben je een hoer, slet, kutwijf, maar dan moet je lovend antwoorden van 'oh bedankt!'. Als je daar op ingaat, dan weten ze niet meer wat ze moeten doen (wat dus bevestigt dat het gaat om het tonen van macht en 'oh wauw zie mij met mijn grote lul).
Kijk, als iemand op me af zou stappen en vriendelijk zou zeggen tussen ons twee dat hij/zij vindt dat ik er mooi uitzie, leuk! Maar als je er een publiekelijk iets van maakt, dan laat je iedereen zien dat je wel heel stoer en cool bent omdat je een vrouw openbaar kleineert. En niet 'boys will be boys', want het lukt menig mens gewoon om een mooi iemand in stilte te appreciëren.

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 13 juni 2017, 17:39:56 »
Naroepen heeft in mijn ogen te maken met het versterken van een al ongelijke machtspositie tussen vrouw en man.

Ik vind dit echt vreselijk, dat het nog zo speelt in onze huidige maatschappij.. Man en vrouw zijn gewoon gelijk.

Soundsoldier

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 13 juni 2017, 17:54:45 »
Ik vind het ook wel raar, Denk dat de meeste mensen niet weten HOE ze moeten antwoorden, in de zin van: Hoe laat je succesvol zien dat je het erg respectloos vind.

Aan de andere kant, ik denk dat sommige juist kicken op een antwoord, ze weten dat het niet mag en vinden het juist grappig hoe er wordt gereageerd.

marijke

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 13 juni 2017, 18:40:05 »
ik ben het met de meeste in dit topic eens.
Ik vindt het ronduit walgelijk als vooral oudere mannen je naroepen. Ik had dit vandaag zelfs nog. Een Man toeterde, stopte zijn auto en riep uit zn raam: wat een lekker kontje heb jij. Ik snap gewoon echt niet wat hier leuk aan is, en WAAROM is mijn grote vraag. Een man van dik in de 40 die een meisje van 16 naroept, belachelijk dus.

Ook wordt ik nog wel eens nageroepen door mensen van mijn eigen leeftijd. ook dit vind ik heel vervelend. maar ik vind dit een tikkeltje minder erg dan die vieze oude mannen

Als ze zo graag wat van me willen komen ze maar naar me toe ( ik ga er dan nogsteeds niet op in, maar dan wordt ik in ieder geval niet als een soort hond gebruikt)

xx

AishwaryaRai

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 14 juni 2017, 20:32:46 »
Daarnaast vind ik dat het andersom ook moet gelden. Er zijn namelijk ook vrouwen, uiteraard ook mannen die homoseksuelen, lesbiennes en gehandicapten lastigvallen. Dat moet ook net zo hard aangepakt worden.
Life is living or surviving