Auteur Topic: Abortus  (gelezen 205689 keer)

Anonymous

• Gast
« Gepost op: 22 november 2010, 15:42:15 »
Ben benieuwd hoe de meningen hier verdeelt zijn over abortus?

jemeenthet

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 22 november 2010, 15:46:06 »
Ik ben voor.
Baas in eigen buik en zo. c:
My presence is a present, kiss my ass.

Varkenskind

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 22 november 2010, 15:46:29 »
Misschien moet je er even je eigen mening bijzetten.

Ik heb er niks tegen als het echt niet anders kan, maar als je gewoon voor het kind kan zorgen enz. dan vind ik dat je het echt moet houden.
kippenpoep.

Nightsky5

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 22 november 2010, 15:47:46 »
Zolang je het niet als voorbehoedsmiddel gebruikt. Succes.
I'm not afraid to die, I'm afraid to be alive without being aware of it.

Valentina

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 22 november 2010, 15:50:24 »
Ik heb er niks op tegen, zolang je het inderdaad maar niet als voorbehoedsmiddel gebruikt en er niet te makkelijk over doet..
J'irais jusqu'au bout du monde, si tu me le demandais... Je suis, tu es, nous sommes

-

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 22 november 2010, 15:51:06 »

Ik ben voor.
Baas in eigen buik en zo. c:
Why don't the Cullens attack Bella when she's on her period?

Novelty

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 22 november 2010, 15:55:22 »

Zolang je het niet als voorbehoedsmiddel gebruikt. Succes.

Anonymous

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 22 november 2010, 15:56:35 »

Misschien moet je er even je eigen mening bijzetten.

Ik heb er niks tegen als het echt niet anders kan, maar als je gewoon voor het kind kan zorgen enz. dan vind ik dat je het echt moet houden.

okeej

ik ben tegen abortus, tenzij de moeder in levensgevaar is. maar dit is zelden het geval, voor de rest zie ik niet hoe een abortus vóór adoptie kan gaan.

Devira

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 22 november 2010, 15:56:56 »

Ik vind dat het moet kunnen, mits je wel alles hebt gedaan om niet zwanger te raken in eerste instantie. Je moet een kind ook wel een goed leven kunnen geven, dus niet houden omdat dat nou eenmaal zo hoort, oid.

Vind ik ook.
|| I'm not an artist, I'm a fucking work of art || Website || Blog || Facebook || Flickr ||

Anonymous

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 22 november 2010, 15:57:33 »
Ik ben voor :').

Damon_master_piece

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 22 november 2010, 15:57:47 »
ik ben er op tegen als je bloed eigen kind is ik neem pas als ik klaar voor bent
ik ben nog zelf een kind
« Laatst bewerkt op: 22 november 2010, 15:59:22 door vero123 »

Ashperge

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 22 november 2010, 15:58:05 »

Ik vind dat het moet kunnen, mits je wel alles hebt gedaan om niet zwanger te raken in eerste instantie. Je moet een kind ook wel een goed leven kunnen geven, dus niet houden omdat dat nou eenmaal zo hoort, oid.
"Some dance to remember, some dance to forget"

Roxxiie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 22 november 2010, 15:59:43 »
OP TEGEN EIGEN SCHULD DIKKE BULT , is je eigen verantwoordelijkheid.
abortus=moord

Sunlightt

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 22 november 2010, 15:59:50 »
als het je 'eigen' schuld is dan ben ik tegen, maar als het bijvoorbeeld door verkrachting komt niet. Onder eigen schuld versta ik: seks hebben en de condoom scheurt bijvoorbeeld.
I heard that you like the bad girls Honey, is that true?

FruereVita

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 22 november 2010, 16:00:15 »

Indd. En als je het kind geen goed leven kan bieden moet je het ook  niet houden vind ik.
Breezersletjes? Komop zeg, sindsdien moet je minimaal een latte macchiato met macadamia siroop en nootjes aanbieden.

Varkenskind

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 22 november 2010, 16:01:33 »

[...]

okeej

ik ben tegen abortus, tenzij de moeder in levensgevaar is. maar dit is zelden het geval, voor de rest zie ik niet hoe een abortus vóór adoptie kan gaan.

Omdat het in sommige gevallen niet mogelijk is voor de moeder om een zwangerschap te doorstaan, ivm school/werk. En wat nou als een meisje verkracht is, moet ze dan lekker met de baby van haar verkrachter in haar buik lopen? Plus, adoptie vraagt ook mentaal veel meer van je dan abortus omdat je dan je kind erger mist dan als je hem niet zolang bij je hebt gedragen.
kippenpoep.

Anonymous

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 22 november 2010, 16:02:07 »

[...]

Indd. En als je het kind geen goed leven kan bieden moet je het ook  niet houden vind ik.

ik vind dat 'een kind geen goed leven kunnen bieden' een ontzettend zwak excuus is. dit is een excuus dat iedere tiener zou kunnen gebruiken terwijl het zwanger worden in veel gevallen gewoon 'pech' is bij tieners.

daarbij valt dat 'argument' direct uiteen als je bedenkt dat er ook nog iets heel moois als adoptie bestaat.

ELAN_VITAL

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 22 november 2010, 16:02:57 »
.
« Laatst bewerkt op: 01 oktober 2012, 14:55:08 door ELAN_VITAL »

Anna

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 22 november 2010, 16:03:40 »
Ik ben voor als het totaal niet je eigen schuld is. Bijv. door verkrachting oid.
Maar als je gewoon seks hebt en het onveilig doet vind ik het gewoon je eigen schuld is en ben ik dus tegen.

Anonymous

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 22 november 2010, 16:03:58 »

[...]

Omdat het in sommige gevallen niet mogelijk is voor de moeder om een zwangerschap te doorstaan, ivm school/werk. En wat nou als een meisje verkracht is, moet ze dan lekker met de baby van haar verkrachter in haar buik lopen? Plus, adoptie vraagt ook mentaal veel meer van je dan abortus omdat je dan je kind erger mist dan als je hem niet zolang bij je hebt gedragen.

dan had het meisje (tenzij ze verkracht is) maar beter op moeten letten toen ze seks had. het is toch absurd dat iemands baan/school belangrijker is dan een volledig leven?

daarnaast vind ik het ook apart dat een meisje wel van het kind houdt als ze die in haar armen heeft gehad maar niet als het kind nog in de buik zit want blijkbaar mag je het dan wel vermoorden.

ELAN_VITAL

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 22 november 2010, 16:04:14 »
.
« Laatst bewerkt op: 01 oktober 2012, 14:55:16 door ELAN_VITAL »

Anonymous

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 22 november 2010, 16:05:14 »

[...]

nou sorry hoor maar het is je eigen schuld toch niet als een condoom scheurt -.-' Onder eigen schuld versta ik wel gewoon batsen zonder iets en dan verbaasd zijn dat ze opeens zwanger zijn ;)

Ik ben trouwens voor.

condooms werken maar voor 97% en dat weet je voor je er een gebruikt.
buiten verkrachting is zwanger worden altijd je eigen schuld.

ELAN_VITAL

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 22 november 2010, 16:05:18 »
maar uh dit wordt weer zo'n oneindige discussie. Iedereen houd toch wel zijn eigen mening xD

ELAN_VITAL

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 22 november 2010, 16:06:07 »
.
« Laatst bewerkt op: 01 oktober 2012, 14:55:30 door ELAN_VITAL »

Anonymous

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 22 november 2010, 16:06:20 »

[...]

Adoptie is veel moeilijker. Dan heb je het kindje al 9 maanden in je buik gehad en dan zie je het ook nog leven en dan moet je het weg geven.

nou dan hou je hem toch lekker?
zoals ik net zei, het is wel heel erg gevoelloos en hypocriet om een baby pas als baby te zien als je hem echt hebt gezien.