Girlscene Musthaves

Auteur Topic: Het algemene boekentopic!  (gelezen 762636 keer)

Mademoiselle

• Gast
« Gepost op: 30 juli 2013, 15:12:22 »
Er is nog geen algemeen boeken topic, dus dacht ik dan maak ik hem wel!
Hier kan je praten over boeken, foto's van boeken laten zien, je aankopen laten zien, discussiëren over boeken, boeken aanraden, maar ook een review plaatsen als je klaar bent met een boek, boeken vergelijken, boeken die tot films worden gemaakt, vragen over boeken, begrijp je iets niet in een boek, enzo.

Waar kan je boeken online kopen?
Book Depository, Amazon, bol.com

Hier een klein vragenlijstje:
Hardcover of paperback?
Beste boek dat je tot nu toe hebt gelezen? (meerdere mag ook!)
Kopen of lenen van de bieb?
Favoriete boekengenre? (YA, Fantasy, Historical fiction, Contemporary Fiction, Non-Fiction..)
Lees je Engelse of Nederlandse boeken?
Meest teleurstellende boek?
Een boek waar je niks van begreep?
Lees je sommige boeken meer dan één keer?
Een boek dat iedereen gelezen moet hebben?

Zijn er hier nog meer boekenwurmen?
« Laatst bewerkt op: 22 januari 2016, 20:12:02 door xAftertheStorm »

Nagisa

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 30 juli 2013, 17:28:31 »
Wat zou ik graag willen dat dit topic gaat leven! Er zijn wel een wat andere topics over boeken (literaire, fantasy, show je boekenkast, welk boek lees je nu) maar niet gewoon één topic waar je over boeken kan praten.

Divergent... Tsja. Not my thing.

PO-TA-TOES

kittukat

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 30 juli 2013, 17:46:02 »
Ik meld me, hehe.
(Persoonlijk vond ik Divergent geweldig, echt heel geweldig haha.)
Ik lees liever Engelse boeken. Omdat het leuk is, je kan er nieuwe Engelse woorden en gezegdes/uitspraken mee leren en als het boek vertaald is uit het Engels krijg je vaak domme vertalingen.
the strong scent of evergreen

Nagisa

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 30 juli 2013, 17:54:03 »
Ik lees ook veel liever Engels, vertalingen zijn toch wat minder dan originele taal. Engels vind ik een leuke en interessante taal en Nederlands... Nee, toch niet xD

(Divergent vond ik heel erg tegenvallen. Iedereen was ontzettend positief erover, dus misschien waren het hoge verwachting. Nouja, ik vond het vreselijk voorspelbaar, Tris bleef mij herhalen dat ze Divergent was, de world-building was zwakjes gedaan. Veel irritatie-factoren voor mij).
PO-TA-TOES

kittukat

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 30 juli 2013, 18:05:01 »
Er zijn eigenlijk vrij weinig dingen waar ik me aan ergerde bij Divergent, in tegenstelling tot andere boeken. Ik geef wel toe (veel mensen vinden dit een van de minpunten bij Divergent) dat een groot stuk van het eerste boek alleen gaat over tris als initiate maar ik vond dat niet negatief voor het verhaal. Vond het wel interessant eigenlijk, het was 'langdradig' maar op een goede manier omdat het voor mijn gevoel niet in herhaling viel. Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen smaak en dat respecteer ik.

Mademoiselle

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 30 juli 2013, 18:10:05 »
Wat zou ik graag willen dat dit topic gaat leven! Er zijn wel een wat andere topics over boeken (literaire, fantasy, show je boekenkast, welk boek lees je nu) maar niet gewoon één topic waar je over boeken kan praten.

Divergent... Tsja. Not my thing.

Ja ik hoop het ook! Nou ja als we blijven posten, komen er vast ook anderen bij en dan gaat het wel goed. Welk boek ben jij aan het lezen?

Iedereen zijn eigen smaak toch? Ik zie jou wel vaak in het fantasy boeken topic, welk boek kan je aanraden voor iemand die niet helemaal enthousiast is voor fantasy boeken maar het toch wil proberen.

Daenerys

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 30 juli 2013, 18:15:27 »
Hardcover of paperback? Ik heb liever hardcover, ofwel een luxe-paperback. (Niet zo van die pocketedities.)

Beste boek dat je tot nu toe hebt gelezen? Heel moeilijk om daar op te antwoorden, ik zou op zijn hoogst een top 10 kunnen geven..

Kopen of bib? Kopen, sowieso.

Favoriete boeken categorie?(Young adult, fiction, non fiction...) Literatuur en Fantasy. Bij beiden ben ik wel heel streng voor ik een boek goed vind.

Lees je Engelse of Nederlandse boeken? Beide talen lees ik graag.
I do not have a gentle heart.

kittukat

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 30 juli 2013, 18:13:33 »

Nu ben ik wel benieuwd naar die top-tien!  :fieuw:

Mademoiselle

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 30 juli 2013, 18:17:45 »
Hardcover of paperback? Ik heb liever hardcover, ofwel een luxe-paperback. (Niet zo van die pocketedities.)

Beste boek dat je tot nu toe hebt gelezen? Heel moeilijk om daar op te antwoorden, ik zou op zijn hoogst een top 10 kunnen geven..

Kopen of bib? Kopen, sowieso.

Favoriete boeken categorie?(Young adult, fiction, non fiction...) Literatuur en Fantasy. Bij beiden ben ik wel heel streng voor ik een boek goed vind.

Lees je Engelse of Nederlandse boeken? Beide talen lees ik graag.

Een top tien mag ook  :P
En je profiel foto Daenerys Targaryen, ben je een a game of thrones fan? Die boeken wil ik ook graag nog lezen, heb jij ze gelezen en vind je ze leuk?

kittukat

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 30 juli 2013, 18:18:47 »
Ik wil ook wel weten of de boeken van Game of Thrones leuk zijn. Ik heb ze vastgehad in de winkel maar ze hadden de eerste niet, dus heb ik ze toch maar niet gekocht. Ik kijk wel de serie maar meestal verschilt dat toch wel. Hoe zijn ze geschreven?

Pivoine

• COQ's eigendom
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 30 juli 2013, 18:24:10 »
Ik wil ook wel weten of de boeken van Game of Thrones leuk zijn. Ik heb ze vastgehad in de winkel maar ze hadden de eerste niet, dus heb ik ze toch maar niet gekocht. Ik kijk wel de serie maar meestal verschilt dat toch wel. Hoe zijn ze geschreven?
Ik moest heel erg wennen aan - eigenlijk alles. De stijl, de setting en ALLE PERSONAGES WOOW. Maar toen ik er eenmaal in was, kon ik hem niet meer wegleggen c: ik moet nog beginnen in A Clash, maar ik zou ze zeker eens een kans geven.

Pivoine

• COQ's eigendom
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 30 juli 2013, 18:26:41 »
En nu ga ik het lijstje invullen want yolo

Hardcover of paperback? Paperback, ik ben een arme student en hardcover is zo - hard :')
Beste boek dat je tot nu toe hebt gelezen? Hmmm. Cloud Atlas en Nooit Meer Slapen I guess.
Kopen of bib? Kopen
Favoriete boeken categorie? Ik lees een hoop, met lichte voorkeur voor fantasy/sci-fi als echte ontspanning en verder contemporary/lit./classics
Lees je Engelse of Nederlandse boeken? Voornamelijk Engels, maar zo nu en dan eens wat good ol' Nederlandse literatuur c:

Nathalie

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 30 juli 2013, 18:28:33 »
En nu ga ik het lijstje invullen want yolo

Hardcover of paperback? Paperback, ik ben een arme student en hardcover is zo - hard :')
Beste boek dat je tot nu toe hebt gelezen? Hmmm. Cloud Atlas en Nooit Meer Slapen I guess.
Kopen of bib? Kopen
Favoriete boeken categorie? Ik lees een hoop, met lichte voorkeur voor fantasy/sci-fi als echte ontspanning en verder contemporary/lit./classics
Lees je Engelse of Nederlandse boeken? Voornamelijk Engels, maar zo nu en dan eens wat good ol' Nederlandse literatuur c:

haha :P

Daenerys

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 30 juli 2013, 18:29:18 »
Dat is dus 1 van de reeksen die in mijn top 10 staat! Echt prachtige boeken, en  in het genre zelfs 1 van de beste. (Voor mij dan.)

Top 10 dan (Door elkaar gegeven, en het kan zijn dat hij binnen 10 minuten anders is, maar het zijn in ieder geval boeken die ik heel mooi vind!)

Het lied van ijs en vuur
De naam van de roos
De ontdekking van de hemel
Madame Bovary
Emma
De dwergen
Alles van Willem Elsschot
Het diner
De pest
1984

(Ik weet niet van élk boek de schrijvers vanbuiten, maar als iemand ze wilt weten ga ik wel kijken. :) )

Nagisa

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 30 juli 2013, 18:29:39 »
Er zijn eigenlijk vrij weinig dingen waar ik me aan ergerde bij Divergent, in tegenstelling tot andere boeken. Ik geef wel toe (veel mensen vinden dit een van de minpunten bij Divergent) dat een groot stuk van het eerste boek alleen gaat over tris als initiate maar ik vond dat niet negatief voor het verhaal. Vond het wel interessant eigenlijk, het was 'langdradig' maar op een goede manier omdat het voor mijn gevoel niet in herhaling viel. Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen smaak en dat respecteer ik.

Inderdaad, dat respecteer ik ook. Blij dat jullie dat ook doen, want soms wordt je half de grond ingestampt op het internet als je een andere mening hebt en mensen zijn dan ook niet bereid te luisteren naar andermans redenen.

Iedereen zijn eigen smaak toch? Ik zie jou wel vaak in het fantasy boeken topic, welk boek kan je aanraden voor iemand die niet helemaal enthousiast is voor fantasy boeken maar het toch wil proberen.

Haha, ik houd wel van fantasy :') Hmm... A Song of Ice and Fire is een goede serie, als je zoekt voor een sterk plot. De meeste (high-end) fantasy lijkt op elkaar en deze serie is echt wat anders (van wat ik tot nu toe heb gelezen). De boeken van Neil Gaiman vind ik ook heel goed (hij heeft een aantal kinderboeken zoals Coraline en The Graveyard Book, maar Stardust en The Ocean at the End of the Lane zijn meer gericht op volwassenen). Daar zit ook wel een flinke dosis fantasy in, maar het gaat gepaard met een ontzettend goede schrijfstijl en Neil Gaiman's boeken zijn toch altijd net wat anders.
Ik kan niet echt op een paar boeken komen waar "een beetje" fantasy in zit. High-end fantasy is toch wel mijn favoriete subgenre... Voor iemand die eigenlijk niet zo fantasy houdt zou ik eerst beginnen met contemporary/urban fantasy, dat is nog wat 'realistischer'. Zo snel kan ik even geen boek bedenken wat ik in die genres kan aanraden, maar als ik wat bedenk zal ik het je laten weten!
PO-TA-TOES

Pivoine

• COQ's eigendom
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 30 juli 2013, 18:31:20 »
OH SHIT IK WAS AGOT VERGETEN. Maar a Game of Thrones hoort ook in m'n top-lijstje, en Harry Potter ook trouwens. En Artemis Fowl.

Nathalie

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 30 juli 2013, 18:35:22 »
Inderdaad, dat respecteer ik ook. Blij dat jullie dat ook doen, want soms wordt je half de grond ingestampt op het internet als je een andere mening hebt en mensen zijn dan ook niet bereid te luisteren naar andermans redenen.

Haha, ik houd wel van fantasy :') Hmm... A Song of Ice and Fire is een goede serie, als je zoekt voor een sterk plot. De meeste (high-end) fantasy lijkt op elkaar en deze serie is echt wat anders (van wat ik tot nu toe heb gelezen). De boeken van Neil Gaiman vind ik ook heel goed (hij heeft een aantal kinderboeken zoals Coraline en The Graveyard Book, maar Stardust en The Ocean at the End of the Lane zijn meer gericht op volwassenen). Daar zit ook wel een flinke dosis fantasy in, maar het gaat gepaard met een ontzettend goede schrijfstijl en Neil Gaiman's boeken zijn toch altijd net wat anders.
Ik kan niet echt op een paar boeken komen waar "een beetje" fantasy in zit. High-end fantasy is toch wel mijn favoriete subgenre... Voor iemand die eigenlijk niet zo fantasy houdt zou ik eerst beginnen met contemporary/urban fantasy, dat is nog wat 'realistischer'. Zo snel kan ik even geen boek bedenken wat ik in die genres kan aanraden, maar als ik wat bedenk zal ik het je laten weten!

Dat vind ik nou niet kunnen, iedereen zijn eigen smaak. Als je het gewoon in een normale manier zegt, zou ik niet kunnen begrijpen waarom je niet zou mogen zeggen als je een boek niet leuk of goed vind.

Thank you! Ik zal ze zeker wat gaan opzoeken, ik vind het leuk om mezelf uit te dagen om boeken te proberen die me niet meteen liggen maar toch probeer. :)

Nathalie

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: 30 juli 2013, 18:36:59 »
Mijn lijstje:

Hardcover of paperback? Hardcover
Beste boek dat je tot nu toe hebt gelezen? (meerdere mag ook  ) Ik ben na een lange tijd weer gaan lezen, dus kan ik hier nog niet over oordelen, over een paar weekjes zal ik deze vraag weer beantwoorden.
Kopen of bib? Kopen!
Favoriete boeken categorie?(Young adult, fiction, non fiction...) YA
Lees je Engelse of Nederlandse boeken? Engels[font=Helvetica Neue]

kittukat

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 30 juli 2013, 18:42:31 »
Hardcover of paperback? Paperback, denk ik. Om te verzamelen in een boekenkast is hardcover wel mooier, maar paperback vind ik soepeler lezen (en het is niet zo duur haha).
Beste boek dat je tot nu toe hebt gelezen? (meerdere mag ook) Ugh, idk.  :fieuw:
Kopen of bib? Kopen! (en bib als ik blut ben)
Favoriete boeken categorie?(Young adult, fiction, non fiction...) Fantasy, YA als het niet te kinderachtig geschreven is. Literatuur, fictie.. Eigenlijk hou ik van alles.
Lees je Engelse of Nederlandse boeken? Het liefst Engels, maar als ik naar de bib ga hebben ze meestal vertaalde boeken :(

Nathalie

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 30 juli 2013, 18:53:20 »
Wat vinden jullie van Nicholas Sparks boeken? Ik heb laatst the lucky one gekocht, heb hem nog niet gelezen.

Riannee''♥

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 30 juli 2013, 18:50:43 »

Ik zou eigenlijk wel Engelse boeken willen lezen, maar ik heb geen idee welk boek.. Hebben jullie een leuk Engels boek dat erg leuk is? (niet te moeilijk graag :P )
Ik heb laatst The perks of being a wallflower gelezen (wel in het Nederlands), maar eigenlijk vond ik hem helemaal niet zo leuk, want ik vond het niet zo'n leuk verhaal.. en ik kwam dus niet zo in het verhaal. Maar heel veel mensen vonden het een geweldig boek.. Wat vonden jullie er van?

Daenerys

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 30 juli 2013, 18:55:48 »
Ik zou eigenlijk wel Engelse boeken willen lezen, maar ik heb geen idee welk boek.. Hebben jullie een leuk Engels boek dat erg leuk is? (niet te moeilijk graag :P )
Ik heb laatst The perks of being a wallflower gelezen (wel in het Nederlands), maar eigenlijk vond ik hem helemaal niet zo leuk, want ik vond het niet zo'n leuk verhaal.. en ik kwam dus niet zo in het verhaal. Maar heel veel mensen vonden het een geweldig boek.. Wat vonden jullie er van?

Ik vond het een leuk boek! Maar ik heb hem wel in het Engels gelezen.. Andere leuke boeken (En niet moeilijk om te lezen in het Engels) zijn onder andere 'Lord of the flies' en 'The catcher in the rye'.

Ann

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 30 juli 2013, 19:02:36 »
Goed idee dit algemene topic! Ik heb een poosje geleden inwijding van Veronica Roth gelezen. Een aanrader!
Weet iemand toevallig of de andere delen ook al zijn vertaald? Tot nu toe alleen inwijding en opstand toch?

Nagisa

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 30 juli 2013, 19:10:10 »
Goed idee dit algemene topic! Ik heb een poosje geleden inwijding van Veronica Roth gelezen. Een aanrader!
Weet iemand toevallig of de andere delen ook al zijn vertaald? Tot nu toe alleen inwijding en opstand toch?

Allegiant (het derde deel) is nog niet uit, en van die short story-achtige delen weet ik het niet.

The Perks vond ik ook maar zo-zo. The Secret Diary of Adrian Mole of Submarine vond ik persoonlijk veel leuker. Mr. Penumbra's 24-Hour Bookstore van Robin Sloan vond ik goed 'luchtig' boek, zeker niet te moeilijk en als je van boeken en boekenwinkels houdt echt een aanrader! One Flew Over The Cuckoo's Nest van Ken Kesey is wat meer een classic en zo goed. Één van mijn favoriete boeken, omdat het een mooi verhaal is maar ook onderliggende boodschap heeft (dat hebben meer boeken, maar... Nouja, lees het zelf maar :')).
« Laatst bewerkt op: 30 juli 2013, 19:18:59 door Nagisa »
PO-TA-TOES

I Like you

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 30 juli 2013, 19:12:55 »
Extremly Loud & Incredibly Loud was zo'n mooi boek. Heb laatst de eetclub gelezen alleen die vond ik echt niks. Bangkok boy en pretty little liars zijn ook echt zo leuk!
I fell in love the way you fall asleep: slowly, and then all at once.Blog
Goodreads