Girlscene Musthaves

Auteur Topic: Het algemene Apple topic  (gelezen 59930 keer)

GirlBoY

• Gast
« Gepost op: 16 juni 2012, 11:18:47 »
Het leek mij wel handig om een algemeen Apple topic te maken.

Het ontstaan van Apple:
Apple wordt geboren op 1 april 1976, wanneer de twee vrienden Steve Jobs en Steve Wozniak ('Woz') Apple Computers oprichten. Ze hadden elkaar leren kennen bij Hewlett-Packard (HP), waar Wozniak werkt en waar Jobs een vakantiebaantje heeft. In zijn vrije tijd is Wozniak al enige jaren bezig met het ontwerpen van een 'personal computer'. Hij mag vanuit zijn werk wat chips lenen en in 1975 bouwt hij een prototype. Jobs helpt hem daarbij. Het woord 'personal computer' is dan nog niet uitgevonden. In die dagen beslaan computers al gauw een huiskamer en zijn onbetaalbaar voor de gewone consument. Zelfbouwcomputers zijn er alleen voor een selecte groep hobbyisten en zijn niet meer dan dozen met knopjes en lampjes. Wozniak kiest echter voor een keyboard om het geheel te besturen. HP en Atari zijn niet geïnteresseerd, maar Jobs ziet wel wat in Wozniak's kindje. Hij stelt voor het zelf te gaan verkopen. De twee Steves besluiten een bedrijfje op te richten, genaamd Apple Computer. Vanuit deze naam ontstond het eerste icoontje van Apple: de regenboogkleurige appel met een groen blaadje en een hap eruit.

Kort geleden is er een nieuwe Apple Macbook Pro uitgekomen.
http://www.youtube.com/watch?v=LSemch8Z394
Wat vinden jullie hiervan?
« Laatst bewerkt op: 21 september 2012, 14:37:47 door KoosKansloos »

Curiosityy

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 16 juni 2012, 15:20:00 »
Jaaa goed idee ^^

In de zomer wordt de nieuwe Pro van mij \o/ ik kan niet zo goed wachten hehehe, m'n ouders hebben gezegd dat ik hem pas mag als ik mijn kamer helemaal uitgemest en uitgeplozen heb :')

Vind het opzich wel jammer dat de cd/dvd-drive er nu uit, dat is qua specificaties het enige nadeel wat ik ervan kan bedenken. Maar je kan altijd een externe regelen.
« Laatst bewerkt op: 16 juni 2012, 15:20:57 door Curiosityy »

FallingDown

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 16 juni 2012, 15:24:18 »
Oeehh ben gek op Apple, terwijl ik alleen een iphone heb. haha
Ik wil wel sowieso nog een MacBook, maar op dit moment niet omdat die dingen belachelijk duur zijn en omdat ik eerst een nieuwe iphone nodig heb en dat ook belachelijk duur is.
*Reality is like a dementor, it sucks all the happiness out of your life...

Helena

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 16 juni 2012, 15:25:07 »
Ik heb helemaal niets van apple :')
Ik was Blubber (rip) ~ Kroeltijgers zijn mijn sestra's

kuijpersz

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 16 juni 2012, 15:58:02 »
Ik heb een iPad en na de vakantie wil ik een MacBook, maar moet nog even sparen want heb van de week een nieuwe auto gekocht. :)

Maaike

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 16 juni 2012, 16:02:01 »
ik houd van apple! ik heb een iMac <3, iPad, iPod classic en nog een iPod touch die ik vóór mn classic had maar die was op een gegeven moment vol :)

FallingDown

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 16 juni 2012, 16:02:38 »
Ik had een tijdje terug ook gekeken voor een ipad, maar ik ben gestopt bij het gedeelte dat er ook en abonnement op moest (haha daar had ik helemaal niet aan gedacht). Maar op wat voor manier gebruiken jullie je ipad?
Het lijkt verdomd veel op een iphone gewoon :)

Maaike

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 16 juni 2012, 16:06:53 »

Ik had een tijdje terug ook gekeken voor een ipad, maar ik ben gestopt bij het gedeelte dat er ook en abonnement op moest (haha daar had ik helemaal niet aan gedacht). Maar op wat voor manier gebruiken jullie je ipad?
Het lijkt verdomd veel op een iphone gewoon :)

een abonnement op iPad? waarvoor dat dan..., ik gebruik mn iPad vooral voor als ik beneden op de bank zit en toch op internet wil (jaja verslaafd xD) en op vakantie gebruik ik hem ook veel voor dus de dagelijkse facebook check en ik heb tegenwoordig ook een 'reis blogje' dus dan schrijf ik elke dag even een stukje op de iPad :)

FallingDown

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 16 juni 2012, 16:10:06 »
Voor het internet toch?
Als je thuis zit, dan heb je wifi. Maar buitenhuis niet altijd.

Maaike

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 16 juni 2012, 16:18:45 »
je hebt idd niet overal wifi maar in op redelijk veel plekken wel zelfs in treinen enz :) en zonder internet kun je ook offline spelletjes spelen en vooraf gedownloadde tijdschriften (die soms wel geld kosten) lezen. maar ik heb dus geen internet abo ervoor en heb geen major issues ofzo.
« Laatst bewerkt op: 16 juni 2012, 16:19:23 door mipull »

Kermit

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 16 juni 2012, 16:22:57 »
Ik heb helemaal niks met Apple maar ik was net dit artikel aan het lezen: http://www.forbes.com/sit...egrees-in-an-apple-store/  
Vond het wel interessant.
Als grotere dingen even niet mee zitten moet je extra van de kleine dingetjes genieten, die kunnen net zo fijn zijn.
tumblr

FallingDown

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 16 juni 2012, 16:29:38 »
Ik heb het artikel niet helemaal gelezen, maar ik kan je wel vertellen dat Apple echt hééél slim te werk gaat om te klantenbinding te behouden en zelfs te versterken. Ze kennen sowieso alle psychologische marketing theorieën :P

Cecipas

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 16 juni 2012, 16:33:06 »
Wtf dus in deze macbook kun je geen dvd of cds meer in pleuren?

TheFittestYou

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 16 juni 2012, 16:37:07 »
Ik ben heel blij dat ik nog de vorige generatie macbook pro heb :) ik zou niet kunnen leven zonder CD-rom lezer, al mijn proffen werken met bijhorende cd-roms bij hun boeken dus het zou voor mij onmogelijk zijn om dat ding te gebruiken :D
www.the-fittest-you.com  instagram.com/thefittestyou

GirlBoY

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 16 juni 2012, 22:02:08 »

Wtf dus in deze macbook kun je geen dvd of cds meer in pleuren?

We leven in een nieuwe generatie waar die blijkbaar niet meer worden gebruikt hahahaha. Zelf heb ik alleen een Ipod (derde generatie volgens mij met zon klikwiel van 4GB), hele ''ouderwetse'' dus. Haha

Ik wil"een IMac mini, Ipad, IPhone en nog meer egg allemaal haha :) hmm misschien later een Apple museum opstarten ofzo (a)

Curiosityy

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 17 juni 2012, 14:30:52 »
Klopt, mijn vader zei ookal dat hij (computer/technologie-freak zijnde) het helemaal niet gek vond omdat je die dingen tegenwoordig inderdaad nog amper gebruikt. Cd's fysiek kopen en daarna op je device zetten hoeft al niet meer, je kan het op internet óf betaald óf soms gratis downloaden. Zelfde met dvd's of films kijken. En voor de keren dat je hem wel nodig hebt, kan je een externe drive kopen en die er op aansluiten. Scheelt weer in gewicht en grootte van je laptop.

(niet dat ik het niet een beetje jammer vind hoor haha. Maar aan de andere kant: hij is nu wel lichter en dat vind ik heel fijn, omdat ik voor school vast en zeker al met veel spullen moet gaan sjouwen na de zomer.)

Novelty

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 17 juni 2012, 14:53:44 »
Ik twijfel echt of ik ik als ik over een jaar ga studeren een Macbook of een Windows PC zal kopen. Iedereen zegt van 'Jaa Apple is duur en kan veel minder dan Windows blabla' maar mijn iPhone bevalt me ZO goed dat ik daar nog wel 3x over nadenk, wie kan me helpen? :')

Curiosityy

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 17 juni 2012, 15:14:09 »
Wat ga je studeren?

Ik moet me echt inhouden om niet in caps 'een MacBook natuurlijk' te typen haha, terwijl ik er zelf nog niet eens een heb. Over een paar maanden wel tho.
Maar, omdat ik fotografie ga studeren en het grafische aspect voor mij dus de doorslag heeft gegeven (hoi hoi hoi retina-beeldscherm in de nieuwe pro's ^-^) zou ik dat zeggen. Heb je het geld er niet voor over (mijn vriend is zoiemand) of heb je het geld eigenlijk helemaal niet om eraan uit te geven - dan is de keuze snel gemaakt.

Maar als jij aangeeft dat je supersupertevreden bent met je iPhone, zie ik niet waarom je het niet zou kiezen. :)

conchobar

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 17 juni 2012, 15:16:39 »
Het toffe aan apple is dat er nergens reclame voor wordt gemaakt. Niet op tv/internet in ieder geval.
I think that loneliness can be romantic

VIVRE Δ

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 17 juni 2012, 15:17:18 »
iPhone, een paar iPod's, macbook en een iPad.
i LOVE apple hahaha.

fragileminds

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 17 juni 2012, 15:28:45 »

Ik twijfel echt of ik ik als ik over een jaar ga studeren een Macbook of een Windows PC zal kopen. Iedereen zegt van 'Jaa Apple is duur en kan veel minder dan Windows blabla' maar mijn iPhone bevalt me ZO goed dat ik daar nog wel 3x over nadenk, wie kan me helpen? :')

Als je het geld hebt, zou ik voor een Apple gaan.
Oy with the poodles already.

FASHONBABE

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 03 september 2012, 19:51:04 »
Wij hebben thuis dit van apple: 2 iPhone's (van papa en mama) 2 Ipads (1 voor ons hele gezin en 1 van mijn papa) 2 iPods Touch(mij en mij broertje) en nog 2 andere ipod appararaten waar ik de naam niet van weet. en een MacBook (van mij voor school) en een iMac (van me pa en me ma)
Het Maakt Niet Uit Wat Je Zegt, Ik Blijf Mezelf

Everglow

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 04 september 2012, 19:31:13 »
Ik zit er aan te denken om een iPad te kopen met 3G, maar nu vraag ik me af of je een speciale simkaart nodig hebt, of dat je ook je simkaart van je mobiel kan gebruiken.
Ik heb namelijk een micro sim met onbeperkt internet als abonnement voor mijn mobiel, maar ik wil er wel zeker van zijn dat ik die simkaart ook in een iPad kan gebruiken, anders vind ik het namelijk te duur om een iPad met 3G te kopen hahaha
Is er dus iemand die zeker weet hoe dit zit?
♥ ♥ ♥

Cortana

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 04 september 2012, 19:38:07 »
Ik heb nu alleen een iPhone (4s) en een iPod Nano is onderweg. M'n laptop is aan vervanging toe dus ben er nog wel over aan het nadenken om een MacBook aan te schaffen. Maar dan mag ik eerst nog wel even doorsparen, haha!

alterbrug

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 04 september 2012, 19:59:29 »
Apple is extreem duur voor wat het is. Een laptop van de helft van de prijs kan even veel. Er is ook meer support voor windows en je kan meer aanpassen.
Als windows crashed, is het niet moeilijk om het te fixen, maar bij mac kun je net zo goed een nieuwe kopen.
Ik ken iemand die zn mac had laten vallen en toen kreeg hij de rekening. Het was bijna net zoveel als de nieuw prijs, inclusief 10euro voor een schroefje!