Auteur Topic: show je laatste eBay aankoop (MET linkjes!!)! #4  (gelezen 1676055 keer)

Manonna

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #23650 Gepost op: 03 april 2013, 22:13:10 »
Haha ja, heb ook gelijk gereageerd :')

Je zet het er ook op onder Celine bag. Terwijl dat het niet is.. ;)
Bla bla bla

Feelthelove

• Bekijk profiel
« Reactie #23651 Gepost op: 03 april 2013, 22:13:47 »
Je zet het er ook op onder Celine bag. Terwijl dat het niet is.. ;)

Klopt. Maar per mail zet ik altijd dat ie fake is hoor haha!
cory monteith ☆

Denna

• Bekijk profiel
« Reactie #23652 Gepost op: 03 april 2013, 22:13:54 »
Ades, die WTF top is echt super leuk!

telephone

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #23653 Gepost op: 03 april 2013, 22:15:15 »
De regel is krom.

Namaak mag je niet verkopen. En ik persoonlijk vind het ook nog kneuzig als je nep inkoopt alleen met doel om het te verkopen...
Namaak mag je wel kopen maar niet invoeren, word het ingevoerd word die in beslag genomen en krijg je mogelijk een boete.
Koop je iets waarvan 'niet weet' dat het namaak is en word het onderschept kan je onder de boete uitkomen maar word het artikel wel vernietigt.

Ja en kan het kopen, maar hou er wel rekening mee dat het eruit kan worden gehaald en mogelijk word vernietigt.

Oke dankjewel voor je reactie!
En als ik er gewoon mee over straat loop?

Manonna

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #23654 Gepost op: 03 april 2013, 22:15:20 »
Daar gaat het zich niet om, het gaat zich erom dat je helemaal geen nep mag verkopen.
En als ze slim was geweest had ze het "Zwarte witte tas genoemt" Dan was er geen probleem geweest.

Verder staat in de regels van marktplaats
http://www.marktplaats.nl/i/help/veilig-en-succesvol/intellectueel-eigendom-testimonial.dot

Het is illegaal om producten aan te bieden die inbreuk maken op het merkenrecht, auteursrecht, handelsnaamrecht of modellenrecht. Worden de rechten van onze leden geschonden? Dan komen wij in actie! Wat betekent dit voor u?

Namaakgoederen te koop aanbieden
Afbeeldingen van een merkhouder gebruiken in uw advertentie
Logo’s van merkhouders gebruiken in uw advertentie
Merknamen in uw advertentie gebruiken, anders dan de merknaam van het product waar u mee adverteert

De handel in namaakgoederen is een misdrijf volgens artikel 337 van het Wetboek van Strafrecht. Als hier sprake van is, dan doet SNB–React namens de rechthebbende of merkhouder aangifte van merkvervalsing.
Naast de strafrechterlijke consequenties, zijn er ook civiele gevolgen. SNB–React is door de rechthebbenden of merkhouders gemachtigd om de rechten te handhaven op basis van het civiele (burgerlijke) recht, al dan niet met tussenkomst van de rechter. Dit kan bijvoorbeeld inhouden dat de merkhouder de financiële schade op u verhaalt.

Ik persoonlijk vind het gewoon DOM om iets neps te verkopen en dan ook nog de naam van het origineel eraan te hangen.

Mee eens. Had net gereageerd en zag toen dat jij ook al gereageerd had. Als je een keer een 10tje winst maakt oke. Dan denk ik sja als je geen geduld hebt snap ik dat je iets meer wilt uitgeven voor hetzelfde product. Ik vind het sowieso altijd raar dat zoals in dit geval ze een tas verkoopt omdat er geen merk op staat. Dan neem je een tas dus niet omdat je het model mooi vindt maar omdat er een merk op staat. Dan zou ik persoonlijk liever doorsparen en een echte kopen. Maargoed, dat ben ik.
Bla bla bla

Denna

• Bekijk profiel
« Reactie #23655 Gepost op: 03 april 2013, 22:16:34 »
Oke dankjewel voor je reactie!
En als ik er gewoon mee over straat loop?
Nee, dan kan niemand je wat maken. Gezien je wel x aantal nep artikelen van het buitenland mee mag nemen. Het enigste probleem wat je dan nog kan hebben is dat iemand meent dat het echt is en hem 'tas snatched' ;D

Alternative

• Bekijk profiel
« Reactie #23656 Gepost op: 03 april 2013, 22:17:06 »
Ik maak die tops altijd zelf, gewoon t-shirt kopen bij de wibra en dan met transfer of verf overheen.
Ook met deze t-shirts gedaan:
(gewoon even een tip, als je het zelf doet is het zelfs nog cheaper dan via ebay)

Manonna

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #23657 Gepost op: 03 april 2013, 22:18:54 »

Ja nou ik ben blij dat je het in ieder geval zegt. Maar je kan het in de advertentie toch ook al aangeven, als je het toch ook doorgeeft per mail
Bla bla bla

Denna

• Bekijk profiel
« Reactie #23658 Gepost op: 03 april 2013, 22:19:05 »
Mee eens. Had net gereageerd en zag toen dat jij ook al gereageerd had. Als je een keer een 10tje winst maakt oke. Dan denk ik sja als je geen geduld hebt snap ik dat je iets meer wilt uitgeven voor hetzelfde product. Ik vind het sowieso altijd raar dat zoals in dit geval ze een tas verkoopt omdat er geen merk op staat. Dan neem je een tas dus niet omdat je het model mooi vindt maar omdat er een merk op staat. Dan zou ik persoonlijk liever doorsparen en een echte kopen. Maargoed, dat ben ik.
Dit precies!

Ik heb ook nep artikelen maar niet omdat ik 'wil pronken met het merk' maar omdat ik het model mooi vond en het origineel niet kon betalen. Ik vind het triest dat mensen ook altijd roepen "DIT IS MIJN LV TAS" terwijl het overduidelijk nep is, geef het dan eerlijk toe en wees niet zo een koe.
Als ik persoonlijk zou moeten kiezen had ik gekozen voor de tas zonder merkje dan die met, maarja zo ben ik dan weer.

Denna

• Bekijk profiel
« Reactie #23659 Gepost op: 03 april 2013, 22:20:10 »
En zodra 1 verkoper denkt "Hey WTF" en je rapport dan kan je een IP ban krijgen op marktplaats en een boete. Is het het dan waard?

telephone

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #23660 Gepost op: 03 april 2013, 22:21:04 »

telephone

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #23661 Gepost op: 03 april 2013, 22:25:39 »
Nee, dan kan niemand je wat maken. Gezien je wel x aantal nep artikelen van het buitenland mee mag nemen. Het enigste probleem wat je dan nog kan hebben is dat iemand meent dat het echt is en hem 'tas snatched' ;D

Hahahaha oke bedankt!
Zou je kunnen zeggen dat je niet wist dat het een namaak is, omdat er geen merkje opstaat bij de advertentie. Ik denk dat ik dan de gok durf te wagen..

Denna

• Bekijk profiel
« Reactie #23663 Gepost op: 03 april 2013, 22:29:42 »
Hahahaha oke bedankt!
Zou je kunnen zeggen dat je niet wist dat het een namaak is, omdat er geen merkje opstaat bij de advertentie. Ik denk dat ik dan de gok durf te wagen..
Ik heb dat vaker, dan blijkt het uiteindelijk toch namaak te zijn van een semi-bekende tas. Zolang je het maar koopt omdat je het mooi vind zie ik weinig mis erbij.

-

Het is btw best interessant hoe de boetes kunnen oplopen voor het verkopen van namaak, schadevergoedingen, rechts kosten enzv.
http://www.ed.nl/regio/eindhoven/boete-voor-namaak-bj%C3%B6rn-borg-1.3338346
http://www.iphoneclub.nl/165643/vrouw-moet-830-000-dollar-betalen-voor-het-verkopen-van-namaak-iphone-cases/

Feather

• Bekijk profiel
« Reactie #23664 Gepost op: 03 april 2013, 22:31:59 »
En zodra 1 verkoper denkt "Hey WTF" en je rapport dan kan je een IP ban krijgen op marktplaats en een boete. Is het het dan waard?

Daar gaat nog wel wat meer aan vooraf. Je krijgt eerst een mail met een waarschuwing en je kan je advertentie veranderen.
Als je dat gewoon doet is er niks aan de hand. Anders wordt ie gewoon verwijderd. Je wordt niet gelijk verbannen ofzo.
Logic will get you from A to B, imagination will take you everywhere.
- Albert Einstein

telephone

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #23665 Gepost op: 03 april 2013, 22:33:06 »
Ik heb dat vaker, dan blijkt het uiteindelijk toch namaak te zijn van een semi-bekende tas. Zolang je het maar koopt omdat je het mooi vind zie ik weinig mis erbij.

-

Het is btw best interessant hoe de boetes kunnen oplopen voor het verkopen van namaak, schadevergoedingen, rechts kosten enzv.
http://www.ed.nl/regio/eindhoven/boete-voor-namaak-bj%C3%B6rn-borg-1.3338346
http://www.iphoneclub.nl/165643/vrouw-moet-830-000-dollar-betalen-voor-het-verkopen-van-namaak-iphone-cases/

Ja inderdaad! Echt ontzettend veel geld.
Maar dat zijn ook mensen die er in handelen,
die krijgen sowieso een hogere boete dan mensen die 1 artikel kopen

Feelthelove

• Bekijk profiel
« Reactie #23666 Gepost op: 03 april 2013, 22:33:51 »
Dit precies!

Ik heb ook nep artikelen maar niet omdat ik 'wil pronken met het merk' maar omdat ik het model mooi vond en het origineel niet kon betalen. Ik vind het triest dat mensen ook altijd roepen "DIT IS MIJN LV TAS" terwijl het overduidelijk nep is, geef het dan eerlijk toe en wees niet zo een koe.
Als ik persoonlijk zou moeten kiezen had ik gekozen voor de tas zonder merkje dan die met, maarja zo ben ik dan weer.

het gaat mij niet om het merkje hoor haha! Maar ik mis gewoon iets aan de tas :')
cory monteith ☆

telephone

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #23667 Gepost op: 03 april 2013, 22:34:44 »

Denna

• Bekijk profiel
« Reactie #23668 Gepost op: 03 april 2013, 22:36:47 »
Daar gaat nog wel wat meer aan vooraf. Je krijgt eerst een mail met een waarschuwing en je kan je advertentie veranderen.
Als je dat gewoon doet is er niks aan de hand. Anders wordt ie gewoon verwijderd. Je wordt niet gelijk verbannen ofzo.
Weet je dat door ervaring, wat de site van marktplaats zegt heel wat anders.

De handel in namaakgoederen is een misdrijf volgens artikel 337 van het Wetboek van Strafrecht. Als hier sprake van is, dan doet SNB–React namens de rechthebbende of merkhouder aangifte van merkvervalsing.

Naast de strafrechterlijke consequenties, zijn er ook civiele gevolgen. SNB–React is door de rechthebbenden of merkhouders gemachtigd om de rechten te handhaven op basis van het civiele (burgerlijke) recht, al dan niet met tussenkomst van de rechter. Dit kan bijvoorbeeld inhouden dat de merkhouder de financiële schade op u verhaalt.

We hebben het over een misdrijf he, als jij iets steelt uit een winkel is ook niet de reactie "O het is de eerste keer, je mag het artikel terug leggen en dan is alles goed"

Denna

• Bekijk profiel
« Reactie #23669 Gepost op: 03 april 2013, 22:39:33 »
Ja inderdaad! Echt ontzettend veel geld.
Maar dat zijn ook mensen die er in handelen,
die krijgen sowieso een hogere boete dan mensen die 1 artikel kopen
Precies dat zeker, maar laten we eerlijk zijn. Zoals ik sommige zie reageren in dit topic "OMG ik heb 10 ice watches gekocht die ik ga verkopen op marktplaats" dan denk ik ook, hoop dat je gepakt word.

Ik zou de gok niet eens wagen, alleen om snel een paar euro's te verdienen? Er zijn al mensen geweest in dit topic die 1 a 2 neppe Ice watches hebben gekocht en daarvoor alleen al een fikse boete hebben gekregen, dus ik denk dat de boete voor 1 artikel verkopen ook best een aardig bedrag is.

Luigi

• Bekijk profiel
« Reactie #23671 Gepost op: 03 april 2013, 22:44:10 »
Pakjesmeneer heeft mijn pakje weer teruggenomen omdat we niet thuis waren :-(. Dus morgen komt mijn handcrème!
red hair is a genetical disorder that occurs when a human has sex with a clown.

livingmylife

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #23672 Gepost op: 03 april 2013, 22:49:38 »
DennaMichelle, genoeg over hoe slecht iedereen bezig is met neppe dingen verkopen, oke? :) Ik ben het met je eens, maar het is voor iedereen leuker om leuke eBay dingen te zien!

riiee8

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #23673 Gepost op: 03 april 2013, 22:51:37 »
Het is 99% zeker dat het merkje erop staat. Alhoewel als ik jou was zou ik eerder kiezen voor een advertentie die de merknaam niet op de afbeeldingen heeft staan, word je horloge er dan uitgepikt en krijg je een boete kan je je herroepen op "Gekocht in goede wil" Wat aangeeft dat je niet wist dat het ging om namaak.

Ik persoonlijk beveel banggood aan als je een MK erop wilt

okeee dan ga ik daar ook even kijken! thanks!

Denna

• Bekijk profiel
« Reactie #23674 Gepost op: 03 april 2013, 22:53:21 »
DennaMichelle, genoeg over hoe slecht iedereen bezig is met neppe dingen verkopen, oke? :) Ik ben het met je eens, maar het is voor iedereen leuker om leuke eBay dingen te zien!
Mag ik geen gesprek voeren met anderen over wat wel of niet mag en wat de gevolgen zijn? Opzich lijkt het me wel passen bij het eBay topic ook omdat er mensen misschien zijn die niet weten wat wel en wat niet mag. Wil je het niet lezen lees je er overheen of reageer je er niet op, heel simpel.
Als mensen leuke eBay dingen willen zien plaatsen ze ze wel hier. Een gesprek houd dat niet tegen...