Auteur Topic: show je laatste eBay aankoop (MET linkjes!!)! #4  (gelezen 2788914 keer)

halfofmyheart

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 27 juni 2012, 19:55:32 »

Dit is het officiële ebay topic,[/u]
Dit topic is heel breed je kan:
* Je laatste aankopen laten zien doormiddel van een eigen foto of een afbeelding van de verkoper.
* Vragen om advies over iets wat niet is vermeld in deze eerste post.
* Vragen om een item wat je niet zelf kan vinden.
* Vragen voor foto’s/informatie van girlsceners van hun aankopen
* Het neerzetten van je ebay wishlists en dingen die leuk zijn.

Hoe kom ik nou op ebay?
Ebay.com
Ebay.nl
De koers aka hoeveel is een dollar nu eigenlijk

Informatie:
Wat is Ebay nou eigenlijk?
Ebay is een soort marktplaats. je kunt er oude en nieuwe spullen kopen. je kunt spullen direct kopen of er op bieden. Spullen worden aangeboden door,jawel, verkopers. Je kunt producten zoeken door ze in te voeren in de zoekbalk.
Ebay.com is het internationale adres en het meest gebruikte. Een account wat je aanmaakt kan je gebruiken op alle sites van Ebay. Je kan het meteen kopen of bieden. De vraag “is het echt maar 0.01 cent” is al vaak gesteld. Dit is een bieding en het bedrag loopt op. De kans dat je iets voor die prijs krijgt is heel heel klein.

Hoe zoek ik op een verkoper?:
Klik naast de zoekbalk op ''advanced''.  klik links op ''by seller'''. vul de verkoper in die je zoekt en klik op ''search''. 

Nu kopen? Auction? Wat is het!
Nu kopen is zoals de naam zegt het meteen kopen van iets. Je betaald dan het bedrag wat de verkoper hiervoor vraagt + mogelijk verzendkosten. Druk je op nu kopen heb je het ook gekocht, het gaat dus niet in je winkelwagentje. Ebay heeft daar wel een aparte knop voor.
Auction
Auction is het bieden op een item, dus je ziet het begin bedrag en je kan zelf instellen wat je ervoor wilt geven. De gene die het laatste bod heeft als de tijd is afgelopen wint het item. Dus let op dat je alleen bied wat je ervoor wilt geven en let erop of de verkoper verzendkosten vraagt.
Gewonnen maar wil je het toch niet kan je altijd de verkoper netjes een bericht sturen.

Hoe kan ik het beste zoeken?
Als je geen idee hebt van wat je wilt kan je zoeken doormiddel van simpele termen en zo verder gaan. “Bracelet” geeft je veel items maar als je alleen armbanden in de kleur goud wilt kan je beter zoeken op “Gold bracelet” Ben je niet goed in engels is hier een woordenboek
Als je specifiek zoekt en je kan het niet vinden denk dan ook aan synoniemen. “Spike bracelet” kan bv meer opleveren dan “Stud bracelet”
Ben je niet goed in Engels is hier een site waar je synoniemen kan opzoeken Hier

Kan je het na lang zoeken nog niet vinden kan je altijd aardig in dit topic vragen of iemand je wilt helpen. Denk er alleen aan dat niemand je gaat helpen als je zegt “Ik wil een armband” Wees specifiek in kleur, model, soort en geef mogelijk een afbeelding van iets wat er op lijkt.

Hoe weet ik of het product dat ik koop veilig is?:
Gebruik Paypal
Om te beginnen als je iets koopt op ebay heb je altijd de veiligheid van PayPal indien je hiermee betaald. PayPal geeft je de optie om het geld terug te vorderen als je denkt opgelicht te zijn.
Check de feedback
Als je de pagina open hebt met het item wat je wilt kopen staat er rechtsboven de naam van de verkoper met een ster. Voor de ster staat een nummer als je hierop klikt kom je uit bij de feedback van de verkoper. Hier kan je zien of deze de laatste maand, half jaar en jaar negatieve of positieve feedback heeft gehad. Ook kan je lezen wat de feedback van andere verkopers was.
Verder staat er Positive Feedback (last 12 months) een verkoper over de 80% is betrouwbaar. Heeft de verkoper lager? Lees de feedback even door waarom de feedback zo laag is.
OMG het is maar 1 eurocent, dit kan toch niet!
Ik kan met 99% zekerheid zeggen dat het bieden is of dat de verzendkosten hoog uitvallen. Dus nee je krijgt het niet voor 1 eurocent maar voor het uiteindelijke bedrag bij bieden of de prijs + verzendkosten dus kijk altijd goed.

Hoe lang duurt het nadat je iets gekocht hebt
Het ligt er natuurlijk aan waar vandaag het komt wat je gekocht hebt. De UK is meestal sneller dan HongKong. Een groot pakketje is meestal langzamer dan een brievenbuspost.
Meestal kan je uitgaan van 25-35 werkdagen.  [dus zonder zondagen en zaterdagen]
Is je pakketje er naar 35 werkdagen nog niet? Dan kan je de verkoper mailen met de vraag om een trackingcode of informatie. Geef aan dat je het na [tijd] niet hebt ontvangen. De verkoper geeft dan meestal de optie Refund of ReSend. Dus of je krijgt je geld terug of ze sturen een nieuw item.

Mijn item is kapot aangekomen
Ebay verkopers doen hier meestal niet moeilijk over. Je kan even mailen en je situatie uitleggen geef aan wat er kapot is en doe er mogelijk een foto bij. Meestal krijg je de optie Refund of ReSend. Dus of je krijgt je geld terug of ze sturen een nieuw item. Is het maar een klein probleem [een paar krasjes] krijg je meestal een deel van het geld terug.

Kan ik nep items kopen?
Vooral bij sieraden word er vaak een imitatie gemaakt of een directe kopie. Dit kan zonder of met logo. Meestal is de aanwezigheid van een logo te herkennen door een gephotoshopte wazige vlek waar het logo meestal zit.
Dit betekent dat je een aankoop doet die nep is en door de douane eruit kan worden gepikt. Deze kan dan worden vernietigt en je kan mogelijk een boete krijgen. Een tip is het niet kopen in grote aantallen.

Het is bekent dat vanaf augustus 2012 vaker IceWatches inbeslag worden genomen. Het is dus een groot risico om deze te kopen. Doe je het toch kan je rekenen op een brief met van Gevers met een boete. Je kan je dan beroepen op het feit goeder trouw wat inhoud dat je het gekocht hebt zonder te weten dat het nep was en dat je dus geen schuld hebt. Meestal hoef je deze boete niet te betalen. Vind je dit een lastig onderwerp kan je posten in het topic.

Importkosten en douane kosten
Heb je iets besteld binnen de EU betaal je geen extra kosten komt het buiten de EU moet je even kijken naar deze link Hier

Er zijn ook hele duidelijke rekenvoorbeelden.
hier

Wat kan je kopen op ebay?
*Kleding – Let op dat deze kleiner kan uitvallen.
*Schoenen – Lita’s zijn erg populair, meestal gaan deze schoenen tot maat 39 en kunnen ze kleiner vallen.
*Sieraden – Deze zijn meestal geen zilver en kunnen verkleuren, een laag blanke nagellak kan wonderen doen.
*Tassen – Google altijd naar meer foto’s van de tas, deze kan erg nep plastic uitvallen. Hou er ook rekening mee dat het na een lange reis erg kan stinken naar plastic.
*Makeup  - Test dit altijd eerst op je hand in verband met allergieen
*Nagellak
* Panty’s – Deze zijn meestal niet geschikt voor lange meiden.
En nog veel meer.

tip: probeer alle dingen op ebay goed te vergelijken, zoek op verschillende zoektermen en verkopers etc. Wat bij de ene 10$ is is bij de andere misschien wel $1! (afhankelijk van wat je koopt)

Regels
*Lees aub eerst de beginpost door, dit voorkomt veel vragen in dit topic!
*Het is netjes om een verkoper of link van je aankoop erbij te vermelden het niet verplicht, wil je het graag weten vraag het in het topic of note de gene die het gekocht heeft.
*Je mening geven over een product dat een ander heeft gekocht mag, maar loop elkaar niet af te bitchen. Smaken verschillen. Vraag iemand om je mening mag je deze natuurlijk eerlijk geven.
*Ga geen reclame maken voor je blog of je website, zet die maar in je signature of ga naar het speciale topic
*Ga het topic niet onnodig uppen
*Is je vraag nog niet beantwoord wacht tot een nieuwe pagina voordat je het weer vraagt. Spammen van je vraag irriteert mensen eerder en dan krijg je niet zo snel een antwoord.

Nou, ik hoop dat we veel plezier zullen hebben in dit topic! x

Linkjes naar de oude topics:
1show je laatste ebay aankoop (#1)
2show je laatste ebay aankoop! #2
3show je laatste ebay aankoop! #3
« Laatst bewerkt op: 14 april 2014, 09:33:50 door Curiosityy »
ik was lemiserableme.  

halfofmyheart

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 27 juni 2012, 20:27:10 »
ehm, up?
ik was lemiserableme.  

D.

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 27 juni 2012, 20:29:36 »
upjee
Whatever you do in life will be insignificant but it is very important that you do it because nobody else will..

joyce

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 27 juni 2012, 20:30:23 »
Zo even een berichtje zodat ik het nieuwe topic ook terug kan vinden ;)

Kapitein Alfred

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 27 juni 2012, 20:32:14 »

BLOG // Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg.

Samiras

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 27 juni 2012, 20:33:33 »
Dan zet ik m'n geklaag over een verkoper hier ook maar ff neer:

kellychenhl is trouwens echt een kut verkoper. Had iets gekocht op 26 april en toen paar keer gemaild, elke keer zo van 'ja wacht aub nog tot ..' 'mail me als het er op ... niet is'
't was maar een ding van een euro, dus heb die geschil tijd voorbij laten gaan, nam aan dattie wel zo schappelijk zou zijn om dat evt terug te storten.

't is nu dus al dik 2 maanden geleden en ik heb 3 dagen geleden gezegd dat het lang genoeg is geweest en dat ik een refund wil en hij heeft nog steeds niet terug gemaild -.-

Kansloze smoesjes ook van dat 't uit Hongkong komt, net of het normaal is dat iets er 2 maanden over doet om in Nederland te komen. Hij zei zelf eerst ook 3-5 weken. Ik heb hetzelfde item bij een ander uit hongkong besteld en die kreeg ik vandaag al binnen na 13 dagen.
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2012, 20:34:14 door Samiras »
Instagram  And though she be but little, she is fierce.

Novelty

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 27 juni 2012, 20:34:54 »
Ah leuk een nieuwe. Misschien is het een idee voor in de beginpost met links van heeeeele gewilde dingen? Zoals Lita's, de Zara shopper, etc?
Seeing someone read a book you love is seeing a book recommend a person

Iloveeverynone

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 27 juni 2012, 20:37:02 »
En ook meteen even een regel: Zet ajb de verkoper neer bij je gekochte product. Bespaard ook al de helft qua vragen!

Blanches

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 27 juni 2012, 20:37:15 »
^
Wat sparrow slecht is best een goed plan!
I have a lot of beliefs and I live by none of ‘em. That’s just the way I am. They’re just my beliefs. I just like believing them. I like that part.

Natascha

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 27 juni 2012, 20:42:35 »

Beiden van xianggehaizi

Marrit

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 27 juni 2012, 20:47:11 »
Ik ben opzoek naar mooie zwarte studded (geen spikes :') ) loafers. Hebben jullie nog mooie, goedkope voorbij zien komen?

Ik vind het trouwens wel tricky om te kopen qua maat.

Bren

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 27 juni 2012, 20:52:38 »

halfofmyheart

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 27 juni 2012, 20:52:43 »
@sparrow opzich wel een leuk idee, dat ik van die dingen als lita's enzo even in de beginpost zet, als voorbeeld zegmaar van wat je daar allemaal kan kopen op ebay. of bedoel je iets anders?

@marritje misschien de zoekterm ''black round studded loafer'' gebruiken? dan zou je wel zoiets moeten vinden toch? wel tricky indd. met de maat, misschien kun je anders beter even op nelly.nl kijken volgens mij hebben ze hem daar ook!

@nataschax leuke ketting (:
ik was lemiserableme.  

Marrit

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 27 juni 2012, 20:55:25 »
@lesmiseableme Oke thanks! Zal eens even op Nelly.com kijken!

Ik vond deze ook er heel mooi uitzien met kraaltjes, alleen de zool is veel te blokkering/plastic
http://www.ebay.com/itm/R...4d02903629#ht_2308wt_1029

agradable

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 27 juni 2012, 20:57:00 »

liiszle

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 27 juni 2012, 21:01:01 »
top nieuw topic. ik kreeg ook kei veel foutmeldingen in de oude..

halfofmyheart

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 27 juni 2012, 21:18:40 »
@marritje graaggedaan (:
btw, ja die zijn wel mooi ja, alleen is indd. de hak een minpuntje. Ik zou toch indd. even op nelly kijken.

@liiszle ik ook, daarom leeuk het me wel handig om een nieuwe aan te maken!
ik was lemiserableme.  

SHE

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 27 juni 2012, 21:19:34 »
Eindelijk!
"Sometimes I feel like I can fly but then reality hits and I become my pessimistic self again."

Denna

• Bitch mode activated
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 27 juni 2012, 21:34:22 »
Ik wil een spike ketting kopen twijfel alleen over goud en zilver of toch zwart...

OMGimsoASIAN

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 27 juni 2012, 21:37:05 »
up

Confundo

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 27 juni 2012, 21:37:27 »

halfofmyheart

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 27 juni 2012, 21:38:14 »
@dennamichelle  ik zou voor zilver gaan, goud is zo glitterig en zwart zo saaiig, en bovendien past zilver bijna overal wel bij (:
ik was lemiserableme.  

Denna

• Bitch mode activated
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 27 juni 2012, 21:41:02 »

@dennamichelle  ik zou voor zilver gaan, goud is zo glitterig en zwart zo saaiig, en bovendien past zilver bijna overal wel bij (:

Zilver is wel mischien niet zo opvallend..mmm..
Ik vind deze goud

Wel mooi
En deze dan net weer niet

halfofmyheart

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 27 juni 2012, 21:41:17 »

oke doen of niet? zo heel duur zijn ze niet. de verkoper lijkt ook betrouwbaar.
ik vind de kleurtjes wel mooi, maar ook wel weer erg simpel... wat denken jullie? verkoper is trouwens sellitnowtexas
ik was lemiserableme.  

leRUET

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 27 juni 2012, 21:42:10 »
Uppie!