Auteur Topic: Medicijn onderzoek doen - Proefkonijn spelen voor hoge vergoedingen  (gelezen 18045 keer)

tessing

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 19 april 2014, 21:46:09 »
Heb me aangemeld. Word dus blijkbaar binnenkort uitgenodigd voor medische keuringen.. Moeder werd wel een beetje panisch toen ik erover vertelde maar ga geen extreme onderzoeken doen hoor.

naughtysmiles

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 20 april 2014, 00:35:39 »
Ik zie vaak van deze oproepen in de krant staan. Toch hoor ik vrij weinig van mensen die meegewerkt hebben aan zo'n onderzoek. Vind ik toch wel een beetje vreemd.

Ik ook!
Als het echt zo makkelijk geld verdienen is, en het risico zo laag waarom zijn ze dan telkens op zoek en is er altijd wel plaats. Zouden er niet eerder wachtlijsten moeten zijn voor zoiets omdat de aanmeldingen overweldigend zijn x)
« Laatst bewerkt op: 20 april 2014, 00:40:16 door Naughtysmiles »
blog
"Question everything. Your love, your religion, your passion. If you don't have questions, you'll never find answers"

Ashley1989

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 20 april 2014, 00:41:31 »
Ik ook!
Als het echt zo makkelijk geld verdienen is, en het risico zo laag waarom zijn ze dan telkens op zoek en is er altijd wel plaats. Zouden er niet eerder wachtlijsten moeten zijn voor zoiets x)

Kan dat op zich wel begrijpen. Zoals ik aangaf zou ik het niet doen, maar het hangt natuurlijk ook van je situatie af. Sommige denken er makkelijker over dan ik en denken dat het wel losloopt (wat vaak ook zo zal zijn, maar dat is een risico wat ik persoonlijk niet neem).
Maar er zullen ook mensen zijn die het geld echt nodig hebben. Als je in de schulden zit/je huis dreigt te verliezen/je kind geen eten kan geven oid kan ik best begrijpen dat je zoiets doet om aan geld te komen als werken geen optie is. Denk dat iedereen wel zn reden heeft om het wel of niet te doen.

Bellissima

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 20 april 2014, 00:53:25 »
En toch twijfel ik er enorm aan. Het is natuurlijk mooi geld verdienen, verleidelijk. Helemaal omdat ik financieel bijna in de shit zit....

Maar waar worden deze onderzoeken eigenlijk gehouden??
 ♥  Blog  ♥

Captaincrunch

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 20 april 2014, 00:54:40 »
Wel echt jammer dat die onderzoeken altijd in Groningen zijn, is zo ver weg...

Maar zijn altijd wel aantrekkelijke dingen, jammer dat je voor diegene van de glucosestroop een bmi van minimaal 20 moet hebben, daar zit ik toch echt onder.

PBG

• Lump off.
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 20 april 2014, 02:05:20 »
@bellissima om geneesmiddelen etc te testen? :p
Die dingen moeten eerst op dieren en daarna op mensen getest worden.

Anyway ik heb meerdere keren naar zo'n onderzoek gekeken wat me aansprak en waar ik bvb geen geneesmiddelen voor hoefde te nemen maar ik zag dat je geen hormonen (=de pil, mirena etc) mag gebruiken bij vrijwel alle onderzoeken. Dus daardoor viel het voormij af.

BEATLOVINGMUSIC

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 20 april 2014, 02:09:32 »
Ik werk in het medisch veld en ik begrijp nooit waarom al die mensen zich aanmelden voor het geld. Het is heel verleidelijk, maar je doet je ogen dicht alleen voor het geld. Betekent je eigen gezondheid zo weinig voor je?

Heb je enig idee wat glucosesiroop voor nadelige effecten heeft op je lichaam? Het is niet 'ooh, even glucosesiroop en hoppa geld verdienen'. Je ondervindt misschien geen directe gevolgen. Maar je hebt geen idee hoeveel mensen na een tijdje terug kwamen met een lever die uitgevallen was of met diabetes.

Het geld is fijn, maar is je gezondheid niet belangrijker? Kijk hoeveel mensen je aanspoort met dit topic, terwijl je zo ongelooflijk ziek kan worden door die testen. Ik weet dat je dit niet wou horen, maar misschien dat iemand die in het medisch veld werkt je ogen een beetje kan openen.

anna

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 20 april 2014, 02:23:40 »
nja laat ook maar
If you expect nothing from somebody you are never disappointed.
― Sylvia Plath, The Bell Jar

Cavarnamagica

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 20 april 2014, 04:31:02 »
Ken een vriendin die aan diverse medische onderzoeken heeft meegedaan, opzich zijn de risico's niet zo groot. Maar om voor de vergoeding in aanmerkking te komen ben je wel verplicht mee te werken aan het gehele onderzoek, dus ook als je vaker terug moet komen voor urine, bloedprikken of foto's en aantekeningen in logboeken thuis moet schrijven over je bevindingen.

Bij een van de onderzoeken waar mijn vriendin aan mee heeft gedaan en dat ook ruim werd vergoed werd zelfs gewerkt met cobalt 60 en cesium 137, dit schrikt mij wel behoorllijk af.

Wil je voor het grote geld gaan, hou er rekening mee dat je dan in aanraking of blootgesteld kan worden met radio isotopen.

Blackabyss

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 20 april 2014, 06:48:10 »
Ik heb ooit eens meegedaan aan een onderzoek. Dit betrof het onderzoek naar een nieuwe mri techniek. Dat was wel leuk want je houd er een plaatje van je eigen brein aan over. Maar de echt veelbetaalde onderzoeken zou ik niet aan meedoen om eerder genoemde redenen. Wat ik wel doe is meedoen aan psychologische onderzoeken via de universiteit, dat krijgt lang niet zo goed betaald (meestal 10 euro per uur) maar het is leuk en toch weer wat extra geld.
We're all mad here || tumblr

F.

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 20 april 2014, 08:56:03 »
Verleidelijk, amai nog niet! Maar moet nog een jaartje wachten  :bounce:
Kus, Fien!   - Tumblr: http://bohofien.tumblr.com

OPERA

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 20 april 2014, 09:04:57 »
Die glucosesiroop zou ik nog wel durfen, maar echt medicijnen? :O Ik denk dat het voor enkele keren wel handig is maar als je het echt regelmatig aan mee doet dat je dan toch wel behoorlijke risico gaat lopen.
Dear you, please smile again.

Elayne

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 20 april 2014, 09:56:52 »
Klinkt heeeel aantrekkelijk. Maar ik ben allergisch voor bepaalde medicijnen dus denk niet dat ik door de keuring kom.

LeTigre

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 20 april 2014, 10:14:37 »
Dit lijkt mij ook niet bepaald verstandig om aan mee te doen.. Je bent alsware kerngezond en gooit dan medicatie naar binnen terwijl je helemaal geen aandoening hebt. Wat verwacht je dan dat je lichaam gaat doen? Natuurlijk zou het ook goed kunnen gaan, maar medicijnen zijn niet voor niets medicijnen..
Ik vind het sowieso al allemaal troep en neem medicatie alleen als het écht nodig is.

Erg verleidelijk zoveel geld, maar daar zou ik echt mijn gezondheid niet voor gaan wagen.
A simple "hello" could lead to a million things.

Stripe

• Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 20 april 2014, 10:30:43 »
Ik kom waarschijnlijk niet eens door de keuring heen :'D

XXXXX

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 20 april 2014, 11:26:24 »
Zoals ik al zei in de beginpost, iedereen die kan denken snapt dat hier risico's aan kunnen zitten. Het is uiteindelijk je eigen keus. Ik neem aan dat je bij dit soort onderzoeken ook goed wordt voorgelicht wat betreft bijwerkingen etc en je kan alles vragen wat je wil aan die mensen. Je kan altijd op elk moment kiezen om het niet te doen of te stoppen.

Goed dat hier dingen genoemd worden van hou er rekening mee dat het zwaarder effect kan hebben dan het lijkt enzo zoals Tessa, maar maak hier verder aub geen 'beter ga je dit gewoon niet doen want denk aan je gezondheid' topic van. Ik vind het interessant om ervaringen te lezen, dus ben daar naar op zoek hier.
« Laatst bewerkt op: 20 april 2014, 11:35:52 door Samiras »
Instagram  And though she be but little, she is fierce.

Fluweel

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 20 april 2014, 11:38:34 »
-
« Laatst bewerkt op: 10 mei 2014, 11:34:45 door Terciopelo »

Pavone

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 20 april 2014, 11:40:18 »
Ik ga dit ook doen. Wilde me al aanmelden voor iets, maar dat was best lang intern en lukt niet met school.. ga denk ik meedoen aan iets als ik afgestudeerd ben volgend jaar. Hoor er iig goede verhalen over. Alleen jammer dat ze nogal vaak alleen maar mannen willen -.-

Emb

• Concentratievermogen van een goudvis
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 20 april 2014, 11:43:05 »
Mijn gezondheid is niet helemaal goed, dus mij lijkt het geen goed plan om aan dit soort dingen mee te werken. Al lijkt het me wel ideaal geld verdienen én meehelpen aan medicijnen ontwikkeling.
brb crying

Pavone

• Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 20 april 2014, 11:43:31 »
Ik werk in het medisch veld en ik begrijp nooit waarom al die mensen zich aanmelden voor het geld. Het is heel verleidelijk, maar je doet je ogen dicht alleen voor het geld. Betekent je eigen gezondheid zo weinig voor je?

Heb je enig idee wat glucosesiroop voor nadelige effecten heeft op je lichaam? Het is niet 'ooh, even glucosesiroop en hoppa geld verdienen'. Je ondervindt misschien geen directe gevolgen. Maar je hebt geen idee hoeveel mensen na een tijdje terug kwamen met een lever die uitgevallen was of met diabetes.

Het geld is fijn, maar is je gezondheid niet belangrijker? Kijk hoeveel mensen je aanspoort met dit topic, terwijl je zo ongelooflijk ziek kan worden door die testen. Ik weet dat je dit niet wou horen, maar misschien dat iemand die in het medisch veld werkt je ogen een beetje kan openen.

Ik werk ook in het medisch veld en juist omdat ik weet hoe het traject van medicijnontwikkeling werkt wil ik wel meedoen met dit soort onderzoeken.

kopjechino

• Global Moderator
  • phil tops
    • Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 20 april 2014, 12:20:23 »
Ik zou het alleen doen als ik echt zwaar in de schulden zou zitten.
icecold like my drink

Loeske

• Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 20 april 2014, 12:23:50 »
De vergoedingen zijn niet echt heel hoog. Vaak moet je er een langere periode zitten en dan nog een aantal keer terugkomen, waardoor de vergoeding niet hoger is dan minimum loon. Die glucose studie ziet er wel prima uit, maar is wel bruto (dus gaat ws nog 30% vanaf of zo) en 4 dagen, dus waarschijnlijk zelfde verhaal qua loon per uur.

Hoe dan ook op zich prima manier om bij te verdienen (risico's zijn laag), maar t is niet zo ongelofelijk als t klinkt ;)

XXXXX

• Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 15 mei 2014, 16:12:43 »
Ben vandaag gebeld door PRA voor zo'n onderzoek van 2 keer maandag tm woensdag daar zijn en dan donderdag kort bezoek. Heb maandag m'n keuring in Zuidlaren. Dik 3 uur reizen :') Ben benieuwd hoe 't gaat.

Ze vroeg of ik nog beschikbaar was enzo en verder een hele lijst vragen. Of ik rook, allergisch ben voor iets, of ik koffie/thee/cola drink enzo. Zijn allemaal regeltjes voor die dagen dat ik er moet zijn. Moet een dag van tevoren nuchter zijn en geen cola drinken onder andere. Verder heeft ze nog een boel gevraagd en verteld. Krijg morgen/zaterdag een pak papier binnen wat ik in moet vullen en maandag meenemen.
Instagram  And though she be but little, she is fierce.

Vitiligo

• Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 15 mei 2014, 16:17:51 »
Een vriend van mij doet het en ik heb er ook een tijdje over nagedacht, leuk om zo een smak geld te vallen inderdaad, maar de 'angst' dat er wat gebeurd blijft toch hangen, ook al klinkt het misschien als een heel onschuldig onderzoek.
Giftig | No hesitation, no delay, you come on just like Special K.

OPERA

• Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 15 mei 2014, 16:22:48 »
Ben vandaag gebeld door PRA voor zo'n onderzoek van 2 keer maandag tm woensdag daar zijn en dan donderdag kort bezoek. Heb maandag m'n keuring in Zuidlaren. Dik 3 uur reizen :') Ben benieuwd hoe 't gaat.

Ze vroeg of ik nog beschikbaar was enzo en verder een hele lijst vragen. Of ik rook, allergisch ben voor iets, of ik koffie/thee/cola drink enzo. Zijn allemaal regeltjes voor die dagen dat ik er moet zijn. Moet een dag van tevoren nuchter zijn en geen cola drinken onder andere. Verder heeft ze nog een boel gevraagd en verteld. Krijg morgen/zaterdag een pak papier binnen wat ik in moet vullen en maandag meenemen.
Wat voor een onderzoek ga je doen? :)
Dear you, please smile again.