Girlscene Musthaves

Auteur Topic: Medicijn onderzoek doen - Proefkonijn spelen voor hoge vergoedingen  (gelezen 17274 keer)

XXXXX

• Bekijk profiel
« Gepost op: 19 april 2014, 13:32:16 »
Hay!

Ik vroeg me af of hier meiden zijn die wel eens mee hebben gedaan aan zo'n medicijnen onderzoek. Een paar dagen in zo'n kliniek zitten met een groepje en er uiteindelijk een behoorlijk bedrag voor krijgen. Vrij makkelijk geld verdienen en je helpt er mensen mee door het te testen. Je hoeft je ook niet te vervelen met de voorzieningen die die klinieken hebben: https://volunteers.praintl.com/volunteers/nl/veiligheid-en-verblijf/vrije_tijd.phtml

Ik heb me nu aangemeld voor 2 onderzoeken nu het uitkomt met school en ik het wel kan gebruiken. Iemand die ik op Facebook heb heeft laatst ook aan 1 meegedaan en lekker geld gevangen. Geen idee of ik überhaupt door de medische keuringen kom, maargoed.

Waar ik me voor heb aangemeld zijn onderzoeken waar je 2 x 3 dagen daar moet verblijven (2 nachten) gevolgd door 2 tot 4 korte bezoeken. En daar krijg je dan rond de €850 bruto voor + reiskostenvergoeding (€0,19 per km). Met gratis studenten ov tikt die reiskostenvergoeding dan ook wel lekker aan. Op deze sites heb ik me aangemeld:
- www.qpsvrijwilliger.nl
- https://volunteers.praintl.com/volunteers/nl/   -- Hun facebook: https://www.facebook.com/vrijwilligerPRA

Ik zag ook een onderzoek waar ze gaan kijken naar het effect van glucosesiroop op de eetlust. Beetje yoghurt met glucosesiroop eten voor €570 + reiskosten :')
http://www.qpsvrijwilliger.nl/onze-onderzoeken/onderzoek/?id=78

Aub hier niet gaan lopen preken over hoe slecht/dom dit zou kunnen zijn. Ik denk dat iedereen wel begrijpt dat er risico's aan kunnen zitten.

Ik zet hier als mod toch even dikgedrukt een waarschuwing bij. Je weet niet wat medicijnen met je kunnen doen en je moet er goed over nadenken voordat je met dit soort onderzoeken meedoet. Het klinkt heel verleidelijk, maar wees je goed bewust van eventuele risico's.

Edit 22 aug: Eh oke ik zie ook echt nu pas dat een mod mijn begin post heeft aangepast :') Je krijg voor je keuring een heel pakket opgestuurd met onder andere uitleg over het onderzoek en een kopie van formulieren die je later bij de keuring moet ondertekenen ter deelname. Die formulieren bevatten allemaal info over het te testen medicijn en het onderzoek en bij de keuring gaan ze dat weer helemaal met je door en leggen ze het nader uit en op elke pagina moet je je paraaf zetten als je het begrepen hebt en ermee akkoord gaat. Je mag alles vragen wat je wil en als je het er niet mee eens bent, dan doe je het niet. De risico's van het onderzoek zijn van tevoren duidelijk en je maakt zelf de keuze of je je handtekening daarna zet. Tijdens het onderzoek kan je ook op elk moment dat je wil stoppen.
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2014, 21:29:21 door Samiras »
Instagram  And though she be but little, she is fierce.

conchobar

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 19 april 2014, 13:33:28 »
Dat klinkt echt véel te aantrekkelijk :')
I think that loneliness can be romantic

JonSnow

• I don't have dreams, I have goals.
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 19 april 2014, 13:36:12 »
Ik heb er ook over nagedacht, maar ik ben bang dat ik er ziek van wordt ofzo idk
Work hard, shine harder. Sparkle all the way // Valar Dohaeris

Orchidee

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 19 april 2014, 13:38:15 »
Idd heel verleidelijk. Voor dat bedrag zou ik me al willen aanmelden maar toch houdt iets me tegen xD.

Flawsandall

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 19 april 2014, 13:39:43 »
Heb even rond gekeken op die eerste site, bij een onderzoek krijg je €3182 bruto. Ga nu gelijk even nadenken om me aan te melden haha.
Don't let the past steal your future.

Amnesi

• Disasterology
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 19 april 2014, 13:42:26 »
Dit klinkt wel heel verleidelijk :")
Ik weet bijna zeker dat ik door de keuring kom, maar helaas ben ik minderjarig.
Turn the pain into power.

naughtysmiles

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 19 april 2014, 13:49:42 »
Ik had dit aan mm vader voorgesteld, aangezien hij het geld wel kan gebruiken nu ivm crappy financiele situatie. Ik dacht.behulpzaam te zijn maar hij werd echt heel boos want hij kende 2 mensen bij wie dit echt fataal is geworden. Maar goed elk onderzoek verschilt natuurlijk. En yoghurt met glucosesiroop kan vast geen kwaad. Succes!
blog
"Question everything. Your love, your religion, your passion. If you don't have questions, you'll never find answers"

XXXXX

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 19 april 2014, 13:51:01 »
Ja er zijn idd dikkere vergoedingen voor van die langere opnames ook, maar dat zou ik zelf persoonlijk niet trekken denk ik haha. 10 dagen daar zitten wordt me te veel :'D Er is ook iets van 3x5 dagen. Dat zou nog wel kunnen, maar kan niet met m'n school helaas meh.

Bij die van PRA heb ik me ingeschreven voor deze. Ik vond deze op hun FB en niet op de site volgens mij: https://www.facebook.com/vrijwilligerPRA
Er staat ook een PDF bestand bij met verdere uitleg en mogelijke bijwerkingen enzo die je tijdelijk zou kunnen krijgen. Ik heb zelf niet zo'n stress voor die bijwerkingen verder.
https://volunteers.praintl.com/volunteers/nl/aanmelden/details.phtml?study=118

Traveler

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 19 april 2014, 13:54:12 »
Het ligt wel aan het onderzoek en wat ze willen testen, maar ik zou dat zo doen. Alleen gaat het niet omdat ik  niet zomaar even een aantal dagen in een kliniek kan blijven.
Hoi

Nymeria

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 19 april 2014, 13:57:42 »
Hier heb ik wel eens over nagedacht om te doen! Zag in de kranten soms advertenties maar ik viel altijd buiten de doelgroep en ik heb nooit moeite gedaan om te googlen naar de instanties die dit doen, maar nu je het hier zo post ga ik eens kijken!
nobody said it was easy - tumblr

Snotterslet

• Smile like a donut
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 19 april 2014, 13:58:56 »
Ik kom waarschijnlijk niet door de medische keuringen heen door een te laag bmi :')
It's all ogre now | Marrr ik denk gewoon paprika

XXXXX

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 19 april 2014, 17:19:14 »
Hahaha yeey, ik denk dat ik me daar ook gewoon voor aanmeld. Staat wel van meld je aub voor 1 onderzoek aan of zet het bij opmerkingen, maargoed is vast niet zo erg. Zag die ook pas na 't aanmelden bij zo'n andere.

Ro

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 19 april 2014, 17:23:14 »
als ik 18 ben ga ik me daar wel voor opgeven denk ik.

Ribbon

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 19 april 2014, 17:23:33 »
Ik ga hier even over nadenken. Ik denk niet dat ik in deze toestand verstandig is om het te doen, maar misschien iets voor later.
jkno

Zelfbepalend

• Manifesto
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 19 april 2014, 17:25:14 »
Als ik meerderjarig zou zijn zou ik dit doen hoor, behalve echt risicovolle onderzoeken.
Of hoe het nou verder moet met mij. Tumblr

Annelieke

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 19 april 2014, 17:31:31 »
ik wist niet eens dat dat bestond. en ook al klinkt het heel aantrekkelijk, iets houdt me toch tegen. misschien ooit als ik heel hard geld nodig heb ofzo.
Geluk is het enige dat verdubbelt als je het deelt.

Alcea

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 19 april 2014, 17:33:02 »
Ohh heel verleidelijk.

kloplop

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 19 april 2014, 17:33:14 »
Ik ben er sowieso ongeschikt voor
Het is sowieso!!  Dus niet zowiezo, zoiezo, sowiezo, zowieso of wat voor raars sommige mensen ervan weten te maken.
goodreads

Delicious

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 19 april 2014, 17:34:07 »
Dit is té verleidelijk.. Ik zou het wel willen, en mijn gezondheid zou ook wel mee werken, maar ik ben nog geen 18.. meh  :-[

curiosa

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 19 april 2014, 18:01:05 »
Dit lijkt me zo fucking eng om te doen... Maar al dat geld.....

Foxy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 19 april 2014, 18:24:31 »
Ik zou t doen als ik max 2 nachten ergens moest blijven, liefst korte bezoeken! En iig niets met hart/hersenen denk ik. Of ogen haha. Helaas rook ik dus kan ik niet aan vele dingen meedoen.

antiques

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 19 april 2014, 20:00:59 »
Ik zie vaak van deze oproepen in de krant staan. Toch hoor ik vrij weinig van mensen die meegewerkt hebben aan zo'n onderzoek. Vind ik toch wel een beetje vreemd.

Evenstar

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 19 april 2014, 20:14:15 »
Iemand die bij mij op school zat heeft ook zulke dingen gedaan en hij was er dik door geworden.

Voor het geld lijkt mij het zeer aantrekkelijk.

Ashley1989

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 19 april 2014, 21:17:27 »
Ik zou het nooit doen. Heb me er een paar jaar terug een beetje in verdiept, en ondanks dat er strenge controles zijn en het vaak goed gaat, kan het ook mis gaan.
Ik heb een paar verhalen gelezen van mensen die er een ziekte aan overhielden (sommigen zelfs kanker), of andere lichamelijke klachten. Sommige klachten kwamen pas na jaren, dus wellicht leg je de link dan niet meer.
En wat dacht je van onvruchtbaarheid? Je weet nooit exact wat je binnenkrijgt. Ook zijn er enkele mensen aan overleden, hoewel die kans minimaal is.

Maar goed, ondanks dat de vergoeding echt super is, vind ik het risico niet opwegen tegen het geld. Straks ben ik een van die weinige die klachten krijgt, een ziekte of later geen kinderen kan krijgen. Je bent dan voor je leven getekend en je kunt ze niet aansprakelijk stellen.

Normaals ik weet dat het bij heel veel gewoon goed gaat, maar dat kleine risico ben ik niet bereid te nemen, het is wel je gezondheid wat je op het spel zet...

GardenOfLove

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 19 april 2014, 21:42:09 »
Ben het met Gwen eens!