Auteur Topic: luizen gaan niet weg  (gelezen 632 keer)

meisjexox

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 13 februari 2018, 17:10:52 »
Hoi, dit is echt heel vies, ik weet het. Maar ik heb al sinds het begin van de zomervakantie luizen en toen zat ik er helemaal onder. Toen heb ik met de duurste luizenshampoo die er was in de winkel m'n haren gewassen en gekamt. We hebben toen ook het hele huis gestofzuigd, bank, kussens gewassen, nieuw dekbed. Ik dacht dat het toen weg was, maar 2 maanden later zat ik er weer helemaal onder. Toen heb ik weer de duurste luizenshampoo gebruikt, gekamt, alles schoongemaakt. Ik vervolgens nog best vaak gekamd. Vorige maand dacht ik dat het eindelijk weg was, kamde er bijna niks meer uit, alleen een paar neten. Maar nu zit ik er dus weer helemaal onder.
Het jeukt niet alleen, maar ik vind het ook echt heeeellll vies. Kammen doe ik al. Kan iemand helpen????? (ik ben 14)

Poison

• Tourner dans le vide
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 13 februari 2018, 17:19:18 »
Hoihoi,
Een paar jaar terug zat ik zelf ook een tijdje helemaal onder de luizen. Wat ik destijds heb gedaan was mijn haar in een knotje doen en een netenkam aanschaffen, deze is namelijk effectiever dan een normale luizenkam. Ik heb toen 3 keer per dag zo'n 20 á 30 minuten grondig gekamd en ik ben tot 3 weken nadat ik de laatste luis had gevonden door blijven kammen. Na een tijdje waren alle luizen weer weg en zijn ook nooit meer teruggekomen. Luizenshampoo heb ik echter nooit gebruikt.
Hopelijk heb je hier iets aan!
❝Souffrir ne me mène à rien.❞

Fearless

• Truce
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 13 februari 2018, 18:41:15 »
Ik heb toen ik 12 was ook last gehad van luizen. Ik kwam er maar niet van af en pas 2/3 jaar later waren ze weg. Wat ik ook deed, kammen en heel vaak wassen met luizenshampoo, niks leek te helpen. Mijn moeder heeft ook heel vaak mijn haren ingesmeerd met azijn, wat hielp de luizen te verminderen, dus dat kun je misschien ook proberen? Verder zou ik iedere week je haren wassen met dat luizenspul en blijven kammen. Volgens mij doet iedere week je lakens verschonen ook al heel wat! Bij het wassen veel crème spoeling/conditioner gebruiken want dan 'glijden' de luizen en neten uit je haar.
Ik heb er zelf geen idee meer van hoe ik ineens van ze af was want ik had het toen al lang opgegeven haha.
tumblr♥ | Stay Frosty Royal Milk Tea. |

Juno

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 13 februari 2018, 19:58:43 »
Ik had ook ooit luizen. Ik ben ervan af gekomen door te kammen met een netenkam en inderdaad azijn. Gewoon over je hoofd gieten (let wel op je ogen ;)) en dan in laten trekken, uitwassen, en dan kammen.

Flipflups

• **
  • Life is better in flipflops
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 13 februari 2018, 21:08:55 »
En sowieso niet alleen je bed wassen, want die krengen kunnen zwemmen. Je moet geloof ik kleding, bed, kussens en knuffels 24 uur in een luchtdichte zak of in de vriezer ofzo doen, en dan zijn ze dood geloof ik. Tegelijkertijd elke avond helemaal uitkammen en wassen met luizenshampoo. Verder had mijn zusje ooit ontzettend veel luizen, en ik had nergens last van, waarschijnlijk doordat ik meer haarproducten (haarlak ed) gebruikte, daar houden ze niet van want dan kunnen ze niet meer goed door je haar bewegen ofzo.

En nu heb ik jeuk
The tans will fade, but the memories will last forever ♥

Turtletimes

• Ramptoerist
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 13 februari 2018, 21:12:54 »
En sowieso niet alleen je bed wassen, want die krengen kunnen zwemmen. Je moet geloof ik kleding, bed, kussens en knuffels 24 uur in een luchtdichte zak of in de vriezer ofzo doen, en dan zijn ze dood geloof ik. Tegelijkertijd elke avond helemaal uitkammen en wassen met luizenshampoo. Verder had mijn zusje ooit ontzettend veel luizen, en ik had nergens last van, waarschijnlijk doordat ik meer haarproducten (haarlak ed) gebruikte, daar houden ze niet van want dan kunnen ze niet meer goed door je haar bewegen ofzo.

En nu heb ik jeuk

Dit schijnt tegenwoordig niet meer zo belangrijk te zijn! Mijn moeder deed vroeger inderdaad ook al mijn knuffels in de vriezer, etc. Maar nu wordt vaak gezegd dat je alleen met kammen (met azijn) alleen er ook gewoon vanaf komt, en al die dingen niet nodig zijn.
La vida es mi tortura y la muerte será mi descanso

Black_Lotus

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 13 februari 2018, 22:51:48 »
Alle denkbare oplossingen zijn volgens mij al genoemd. Ik vroeg me alleen af of je zelf kamt? Wellicht kan je moeder of iemand anders goed kammen en controleren. Het kan zijn dat je die ene laatste krengetje niet hebt gezien, waardoor ze zich weer gaan voortplanten. Hopelijk kom je er zo snel mogelijk van af!! Succes..

Scömìche

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 14 februari 2018, 23:10:16 »
het klinkt eigenlijk alsof jij het wel goed doet, maar mensen in je omgeving niet. zeg tegen je vrienden (hoe kut ook) dat jij luizen hebt en jullie allemaal moeten checken. het is mega besmettelijk (knuffels geven etc)  en als je er samen van af komt blijft het waarschijnlijk weg

meisjexox

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 15 februari 2018, 19:54:35 »
Bedankt voor alle reacties. Morgen heb ik een feestje van een vriendin, ik ga dan heel voorzichtig doen en niet met m'n hoofd naast iemand anders hoofd ofzo. Maar dan kan ik niet m'n haar uitkammen met een luizenkam. M'n moeder gaat morgen weer de duurste luizenshampoo kopen, die ga ik zaterdag dan maar gebruiken. Dan ga ik zondag wel azijn proberen omdat iedereen zegt dat het werkt. Ik hoop echt dat ik er zo snel mogelijk vanaf ben...

Silver

• Are you ready for it...?
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 15 februari 2018, 21:38:32 »
De duurste is niet altijd de beste he ;) Misschien werkt een andere shampoo beter?
Nieuwsgierig? // Light in the darkness ✨

Atosenzosja

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 15 februari 2018, 21:40:29 »
Ik heb ook altijd heel erg last van luizen gehad. Bij mij werkte kammen (luizenkam) met azijn ‘goed’. Het was alleen gewoon vreselijk om avond in, avond uit met dat spul bezig te zijn.

Hier heb ik geen ervaring mee, maar de reviews zijn goed: https://www.luizenkliniek.nl

Fearless

• Truce
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 15 februari 2018, 23:24:04 »
De duurste is niet altijd de beste he ;) Misschien werkt een andere shampoo beter?

Inderdaad! Verschillende shampoo's gebruiken (en dus ook afwisselen) raad ik je aan. De luizen waren bij mij namelijk na een tijdje dezelfde shampoo te gebruiken, er aan 'gewend' geraakt.
tumblr♥ | Stay Frosty Royal Milk Tea. |

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 16 februari 2018, 10:09:04 »
Een tijdje door blijven kammen. Je omgeving ook inlichten ja.
Mooier kan het niet --- Wil jij écht nog een keer met srprs.me op vakantie? Ik heb nog een kortingscode voor je!

unapologetic

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 16 februari 2018, 13:49:19 »
De prioderm luizenlotion die in 15 minuten werkt doet echt heel goed z'n werk!
got hot sauce in my bag, swag

Rebekah

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 17 februari 2018, 23:36:32 »
Er zijn wel echt zeker shampoos die werken! Maar je moet kammen en shampoo gebruiken, dit hielp bij mij ook en inderdaad een netenkam gebruiken :)
handtekening

meisjexox

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: Gisteren om 21:48:24 »
IK BEN LUIZELOOS. Ik heb gisteravond luizenshampoo erin gedaan en goed gekamd. Vandaag weer gekamd en er kwam bijna niks meer uit, geen jeuk meer!! Natuurlijk ga ik nog wel een keer luizenshampoo erin doen en kammen maar het is eindelijk bijna weg!