Auteur Topic: Kassa verhalen  (gelezen 834409 keer)

xZonnestraaltje

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 01 augustus 2010, 23:43:57 »
Aangezien er een hoop meiden op girlscene zijn die achter de kassa zitten, in de supermarkt, maar bijvoorbeeld ook in een kledingwinkel, bakkerij of slagerij.
Ik ga waarschijnlijk over twee weken ook achter de kassa bij de super de boer bij mij in de stad. Daarom ben ik heel erg benieuwd naar jullie ervaring en natuurlijke leuke gebeurtenissen!

GOLDDUST

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 01 augustus 2010, 23:45:58 »
Die heb ik niet, niet echt, dus upje voor jou.
"Rock on, gold dust woman. Take your silver spoon and dig your grave."

utomjording

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 01 augustus 2010, 23:47:01 »
mehhh dan moet ik even nadenken

mensen zeggen wel eens dat ik zulk mooi haar heb en dat vind ik dan wel leuk x]
TUMBLRIk ben een bos en er lopen bomen door mij heen

Reaubin

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 01 augustus 2010, 23:49:31 »
ik werk bij de mac,   - shame-
en dat is wel leuk,  meeste mensen zijn vriendelijk, en ik wordt er al vrolijk van als ik zeg;
eet smakelijk, fijne avond!
dat ze zeggen; dankje, hetzelfde!

:D
ik was prittstift. niet dat je me nu herkent muhaha.

Anonymous

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 01 augustus 2010, 23:59:04 »
Ik werk bij de van Haren, en ik hoorde van een collegatje (Ik werk daar nu iets langer dan 2 maanden) dat veel mensen die de winkel in lopen me zo aardig en spontaan vinden (a).

Ik heb verder eigenlijk nog nooit echt verhalen gehoord waarvan ik mijn best moest doen mn mond dicht te houden omdat ie anders open zou hangen in de winkel.
Ik mag dan ook nog niet achter de kassa (15).
Je komt wel altijd heel vreemde mensen tegen ..
Ik weet dat er veel verschillende mensen rondlopen op deze wereld maar pas sinds ik in de winkel werk zie je pas echt hoeveel mensen kunnen verschillen.

CatEyes

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 02 augustus 2010, 00:02:36 »
Ik werk bij dirk van den broek achter de kassa
eerst was ik verlegen enzo
maar daarna niet meer
je leert die klanten(als ze vasten klanten zijn) zelfs kennen(nie persoonlijk)
ik werk daar nu ongeveer 3 maanden en vind het eigenlijk saai worden :S
I am fluent in three languages..English,sarcasm and profanity :)

Melanie

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 02 augustus 2010, 00:02:37 »
hmm ik krijg best vaak complimentjes van mensen je heb ook vreemd mensen ertussen heb wellis iemand gehad die heel de tijd over god bleef praten of ging zzeuren over der kinderen ofzo dan moet je erg beleeft zijn en met er mee praten dan denk je soms wellis mens loop door:P

en soms heb je wellis zeik klanten ben assistent dus soms heb je wellis dat mensen proberen schoenen terug te brengen terwijl ze er al een jaar oplopen en dan kapot zijn gegaan tsja met schoenen van 15 euro zucht...dan denk ik ook ga toch weg!maargoed je moet wel altijd beleeft zijn je ziet veel verschillende soorte mensen wel grappig

fayeaurora_

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 02 augustus 2010, 00:19:30 »
Ik werk bij de Albert Heijn achter de kassa, en ik HAAT het als mensen telefonerend en wel willen afrekenen.
Sigo siendo aprendiz.. en cada beso y con cada cicatriz.

Sophles

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 02 augustus 2010, 00:29:35 »
ik werk ook bij de AH en je hebt er wel echt vreemde mensen tussen zitten, vooral 1 man in een rolstoel die echt elke dag komt en dan allemaal van die vieze complimenten geeft enzo :D opzich bedoelt ie het niet kwaad, maar ik ben nou ook niet echt blij als ie er weer is.
oh en mensen die je bij je naam noemen die ze dan zien op je nametag zijn echt vervelend, dan denk ik echt van 'oh shit, ken ik je?!'

wat wel leuk is altijd is tijdens speciale acties, dat je dan kinderen/mensen helemaal blij kan maken met dat ene figuurtje ofzo :D
TUMBLR - LAST.FM "If the history of science shows us anything, it is that we get nowhere by labelling our ignorance 'God'".

FallingDown

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 02 augustus 2010, 00:55:03 »
Ik werk ook achter de kassa, langer dan een half jaar nu. En het is ongelofelijk dat mensen zó verschillend kunnen zijn, maar meestal wel aardig op hun eigen manier.

Een paar weken terug was ik dus kassa aan het draaien. Ik was net klaar met een jongen en een meisje en ging de volgende klant helpen. 'Oppeens hoor ik: dit is echt de aardigste cassiere die ik ooit heb
gezien!'. Dat zei die jongen tegen zijn vriendin. De hele avond voelde ik me heel vrolijk en blij. Het is gewoon leuk om zoiets te horen :D
*Reality is like a dementor, it sucks all the happiness out of your life...

FallingDown

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 02 augustus 2010, 01:03:35 »
Tijdje terug waren er twee jongens boodschappen komen doen, ze waren ong 20 ofzo.

Jongen: 'wat ben je vrolijk'
ik: oh haha Oké ', *lacht*
jongen: 'en je lacht!' zegt tegen vriend: 'in die en die Albert Heijn kijken ze je niet eens aan! '
ik: *moest weer lachen*
jongen: ik word hier helemaal vroljk van!!

Whahah :D
*Reality is like a dementor, it sucks all the happiness out of your life...

LINDA

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 02 augustus 2010, 01:06:27 »
werk al 2,5 jaar in een supermarkt
ook achter de kassa
heb vaak last van zeurende klanten die dan terugkomen met het bonnetje omdat ze ergens tien cent teveel voor hebben betaald xD
verder zijn er soms een beetje rare mensen bij
of mensen die stinken :P
heel veel klanten doen ook gewoon aardig gelukkig

Patricia

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 02 augustus 2010, 10:48:53 »
Ik heb bij de AH gewerkt, en daar kwam iedere dag wel 5 keer op een dag een hele enge dude bier halen.
Hij moest het ook echt altijd bij mij afrekenen. Ging ie naar me knipogen, en op een gegeven moment vroeg ie zelfs mn telefoonnummer? :l
Ik heb maar gewoon gezegd dat ik geen telefoon heb. laughing7.
A woman's perfume tells more about her than her handwriting ..

Megeli

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 02 augustus 2010, 10:53:43 »
Twee jongens kwamen gister aan mijn kassa spul halen om zelf pizza te maken, ze waren heel melig en vroegen of ik mee kwam eten. Ik vertelde dat ik pas om 8 uur vrij zou zijn en dat dat dan wel heel laat zou worden..

Vervolgens hebben deze jongens na lang googlen mijn girlscene account gevonden en speciaal voor mij een account gemaakt. Nou ga ik binnenkort een keer met deze jongens pizza eten ^^

Kathy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 02 augustus 2010, 10:56:27 »
Ik heb soms wel is van die oude vrouwtjes en die blijven dan heel lang met je kletsen enzo vet schattig!

Itasimisete

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 02 augustus 2010, 11:08:40 »
Haha, ik zit al ruim een jaar kassa in de HEMA. Daar krijg je ook enorm leuke en aparte mensen aan de balie hoor!

Klant die had 3 badjassen die die kwam afrekeken, en ik op m'n droogste ook nog vragen of meneer er een tasje omheen wou. Na even mij aangekeken te hebben moesten we allebei lachen. 'Tja, wil ze best zo meenemen maar dat zal er zeer charmant uitzien'

Ik heb al zoveel kassa momenten gehad, weet ze niet eens meer joh (':

xMoow

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 02 augustus 2010, 11:18:56 »
Ik vond kassa echt helemaal niks..
Ik snapte dat hele apparaat sowieso al niet. Ik had een keertje iets verkeerds ingedrukt en toen zou ik opeens 99999,99 euro wisselgeld moeten geven.. ? >.<

En er waren daar heel veel Turkse vrouwen die geen Nederlands konden en gewoon rustig met elkaar verder Turks gingen praten. Dat vond ik ook echt heeeeel irritant!

En er was een keer zo'n Turkse jongen die het woord deed voor z'n moeder. En ze hadden een afwasteil gekocht en wouden er een tasje omheen. Maar ik kon die grote tasjes niet vinden, dus ik probeerde er zo'n klein tasje omheen te doen oke, ik geef toe, dat was niet een hele slimme actie. maar die jongen werd helemaaaal boos & begon tegen me te schreeuwen 'ben jij dom ofzo? jij bent echt heel dom. je ziet toch dat dat niet past?' En dat 5 minuten zo door
En dit gebeurde allemaal op de eerste dag dat ik er werkte ;p

Maar nu werk ik er niet meer :') Maar ik hoor van andere meiden ook wel eens verhalen dat klanten ze met kleingeld hebben bekogeld omdat ze hadden gezegd dat het 20 cent te weinig was ofzo, of dat een klant helemaal gek werd omdat ze hem 'fijne dag' wenste.
Kassa is echt niks voor mij :p
« Laatst bewerkt op: 02 augustus 2010, 11:20:26 door xMoow »

Nocturnal

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 02 augustus 2010, 11:22:25 »
Oh ik had 1x een oude man en een oude vrouw aan de kassa en die man zo met mij praten vraagt hij zo, "En heb je een beetje een aardige moeder" Ik zo "Oh ja hoor" En die vrouw zo "Dat vraag je niet, natuurlijk zegt ze ja. Dat kun je niet maken" En die man daar toen weer op "Oh ik zie wel aan haar gezicht dat dat wel kon" Nou ja heel vaag, maar zo ging het ongeveer was wel ontzettend geniaal.

Oh en ik had op een gegeven moment vaste klantjes en 1 oudere man die zei zo van:"ja je lacht altijd achter de kassa" En 1 van een groep schooljeugd zei zo van "Kom we gaan bij haar want ze lacht altijd" Zo leuk.

Verder verveelde ik me een keer en ik werk ook op de boetiek waar ze melkbroodjes verkopen. Ik zag toen een vrouw dat ze die op de band had gelegt en ik vroeg zo aan haar. "Ja, zijn die eigenlijk nou lekker?" Gewoon omdat ik me verveelde en die vrouw zo "Dat vinden mijn kinderen wel, wil je 1 proberen?" Dus die vrouw opent zo die zak en geeft me zo een broodje terwijl ik achter de kassa zit. Zit je daar ineens met een melkbroodje :}

Ik maak echt de grappigste dingen mee aan de kassa, heb zo nog wel een aantal maar ik moet nu opschieten want moet straks werken en zit nog niet in mijn kleren.  (A) Maar achter kassa zitten zelf vind ik niet zo leuk, maar soms heb je echt zulke leuke klanten en dat maakt het gewoon leuk. (=
« Laatst bewerkt op: 02 augustus 2010, 11:27:56 door Nocturnal »

utomjording

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 02 augustus 2010, 11:22:25 »
OF mensen die keihard mee gaan zingen met de radio x]
TUMBLRIk ben een bos en er lopen bomen door mij heen

Megeli

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 02 augustus 2010, 11:27:23 »

OF mensen die keihard mee gaan zingen met de radio x]

Nee die zijn vervelend vooral om 8 uur 's ochtends xD

whatapleasure

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 02 augustus 2010, 11:49:36 »
Ik heb in een bakker gewerkt, dus mensen hun broden snijden enzo (niet bakken, even voor de duidelijkheid :p). En ik heb ooit een pint aangeboden gekregen om 7u 's morgens haha! Van een groep kerels die na een avond feesten iets kwamen halen om te eten. Komt er ineens één terug binnen "hey hier een pintje voor u, is van die kerel daar!". Ik heb toch maar bedankt maar vond het wel grappig:)

LuctorEtEmergo

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 02 augustus 2010, 11:51:52 »
ik zat bij super de b.
alleen ik hoefde alleen maar achter de kassa, werd erg eentonig.
dus ... nee.

Anonymous

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 02 augustus 2010, 12:02:08 »
ik was altijd heel negatief over kassa, maar nu lijkt het me toch best leuk (:

Lisa

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 02 augustus 2010, 12:23:17 »
ik moet deze week voor het eerst achter de kassa @ de Action laughing7.
Don\\\\\\\'t tell me the sky\\\\\\\'s the limit when there\\\\\\\'re footprints on the moon.

xlauaa

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 02 augustus 2010, 13:50:41 »
ik heb een jaar achter de kassa gezeten maar vond het echt heel erg saai na 2 maanden, soms heb je wel leuke klanten maar meestal vond ik het geen zak aan, ik ben daarna naar de slagerijafdeling en nu broodafdeling gegaan en dat vind ik veel leuker, je hebt nog steeds contact met de klanten, minder last van boze klanten en je kunt ook nog tijdens het werken met je collega's praten (bij de kassa werden klanten al boos als ik me 1 seconde omdraaide als een collega iets zei)
Don't let me fall