Auteur Topic: geen energie  (gelezen 547 keer)

OCEAN

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 17 juli 2017, 16:10:33 »
Ik heb totaal geen energie meer. Misschien komt het ook omdat ik de hele dag eigenlijk niks doe. Maar ik heb ook helemaal nergens zin in, ik zit alleen op het internet of netflix en eet heel slecht. Mijn oogleden voelen de hele dag zwaar aan en ik slaap gemiddeld 12 uur per dag omdat ik elke dag zo uitgeput ben door niks. Ik wil heel graag iets doen maar ik weet echt niet wat, ik vind toch alles stom. Ik weet niet hoe ik eraf moet komen. Ik heb steeds meer ruzie met iedereen en ik wil dat het stopt.
Iemand tips?

Sophiex

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 17 juli 2017, 16:12:56 »
Hoe oud ben je? Heb je een bijbaantje? Ga/ging je naar school of heb je een tussenjaar? Weet je hoe het komt dat je nergens zin in hebt, heb je wel mensen om leuke dingen mee te ondernemen?

OCEAN

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 17 juli 2017, 16:18:02 »
Ik ben 16, heb een bijbaantje waar ik heel slecht wordt behandeld dus heb het daar helemaal niet naar mijn zin, heb nu zomervakantie en heb juist een heleboel lieve mensen om mij heen. Ik heb echt geen idee waarom ik nergens zin in heb

xjust.mii

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 17 juli 2017, 16:48:08 »
Ik zou even bloed laten prikken, misschien kom je vitamine D tekort. Daar wordt je energieloos van.

Sophiex

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 17 juli 2017, 16:48:35 »
Zou je misschien op zoek kunnen gaan naar een ander bijbaantje? Het is vervelend als je met tegenzin naar je werk gaat! En misschien kun je op zoek naar een leuke hobby, iets leuks gaan doen met vriendinnen en eventueel lekker de buitenlucht opzoeken? De hele dag binnen zitten is inderdaad ook niet goed voor je. :)

always

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 17 juli 2017, 17:54:29 »
Hoelang heb je er al last van? Komt het omdat je nu misschien vakantie hebt en je je verveelt?

Soepstengel

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 17 juli 2017, 18:03:29 »
Ik zou even naar de huisarts gaan als je dit al een paar weken hebt.
Mooier kan het niet --- Wil jij ├ęcht nog een keer met srprs.me op vakantie? Ik heb nog een kortingscode voor je!

Yisha

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 17 juli 2017, 19:18:52 »
Het kan een medische oorzaak hebben zoals hierboven al aangegeven wordt, maar het kan inderdaad ook gewoon komen omdat je niks doet. Van niks doen word je namelijk ontzettend moe en lusteloos.
Het klinkt misschien tegenstrijdig, maar door een paar keer in de week te gaan sporten krijg je ook meer energie. En dan niet denken "ja jij hebt makkelijk praten, jij vind sporten vast leuk". Ik ben zelf ook een enorme couch potato en alleen al bij de gedachte aan sporten word ik moe. Eigenlijk word ik van alles moe. Maar ik kan niet ontkennen dat als ik het eenmaal gedaan heb, ik een stuk beter in m'n vel zit. En als je eenmaal wat energie hebt komt die zin in andere dingen ook vanzelf weer.

Juno

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 17 juli 2017, 20:24:20 »
Ik ben chronisch vermoeid, dus hierbij iig een paar tips:
- Slaap niet langer dan 10 uur per nacht en ga op vaste tijden naar bed
- Je mag wel op bed liggen maar niet dutten
- Ga minimaal een half uur per dag naar buiten, al wandel je van de straathoek naar huis en weer terug
- Werk hoe dan ook drie maaltijden naar binnen

Als je klachten dan nog aanhouden, naar de huisarts. Die wil waarschijnlijk bloedprikken, maar ga niet in een put zitten, daar kom je toch niet uit zonder een pro-actieve houding aan te nemen.

Jennifer

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 18 juli 2017, 19:11:45 »
Ik heb echt precies hetzelfde dus ik volg dit ook even.

Feyre

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 19 juli 2017, 14:00:55 »
Ik zou even bloed laten prikken, misschien kom je vitamine D tekort. Daar wordt je energieloos van.

Dit is letterlijk wat ik wilde zeggen. Misschien is het iets anders, maar als ik jou was zou ik het overwegen, laten prikken kan geen kwaad. Ik heb zelf een flink vitamine d-tekort en was ook steeds enorm vermoeid en lusteloos en vind dit erg herkenbaar.

Van een website heb ik even deze symptomen geplukt:
-Tekort aan energie
-Zwakkere botten
-Bloedend tandvlees
-Spier- en/of gewrichtspijn
-Lusteloosheid
-Angstaanvallen
-Hyperventilatie
-Krampen en spiertrillingen

Je hoeft niet alle symptomen te herkennen, persoonlijk heb ik namelijk ook niet van alle symptomen last gehad en toch had ik een flink tekort (je vitamine d moet minstens 70/75 zijn, tussen de 70/75 en 100 zit je goed, en mijn waarde was 32).

Hopelijk is dit een beetje duidelijk en heb je er wat aan :)
I love you, thorns and all.

Koala

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 19 juli 2017, 14:12:12 »
+ ijzer, foliumzuur en vitamine B12 laten checken, daar kan je ook heel erg vermoeid van raken... en last krijgen van stemmingswisselingen etc.
Mirror mirror on the wall, I'll always get up after I fall. And whether I run, walk or crawl, I'll set my goals and achieve them all.

Nala

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 20 juli 2017, 16:04:14 »
Als je de hele dag niets doet daar krijg je ook geen energie van.

Marianne

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 21 juli 2017, 12:15:25 »
Ik heb ook lang een energie-dip gehad. Ik kwam thuis van het werk en viel tegen 17 uur reeds in slaap. Uiteindelijk ben ik naar de dokter geweest en bleek dat ik een ijzertekort had! Daar wordt je erg vermoeid van en je mag het niet te lang laten aanslepen, hoe langer je er mee wacht hoe moeilijker te behandelen! Werd toen een ijzerkuur voorgeschreven en op enkele maanden tijd was ik er volledig bovenop. Ik zou je aanraden zo snel mogelijk naar de dokter te gaan en het rustig aan te doen! Hoe dieper je in je reserves gaat hoe moeilijker je er bovenop raakt!