Auteur Topic: Enorme laatbloeier, wie nog meer?  (gelezen 1812 keer)

lifewithouttrouble

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 12 mei 2013, 15:25:10 »
Ik ben 19 jaar en ik heb het gevoel dat ik veel gemist heb in mijn jeugd op het gebied van jongens en verkering enzovoort. Iedereen heeft me altijd twee jaar jonger geschat en ik heb nooit echt een volwassen lichaam gehad (werd pas op mijn 15de ongesteld). Daarnaast was mijn haar erg kort en met krulhaar kwam dat niet echt volwassen over. Toen ik 15 was en voor het eerst uit mocht gaan durfde ik dan ook niet met jongens te praten laat staan flirten of dansen, want ik dacht bij voorbaat al dat ze me te jong eruit vonden zien. Als ik dan oogcontact had tijdens het dansen met een jongen keek ik snel de andere kant op om die reden.

In het weekend ging ik ook niet vaak uit en bleef vaak bij mijn ouders. Ook op vakantie zocht ik andere jongeren niet op omdat ik mezelf er te jong uit vond zien. Toen ik net een maand 17 was heb ik dan ook pas voor het eerst gezoend. En op mijn 18de ook twee keer, maar dat was het ook wel weer dan. Verkering heb ik nooit gehad terwijl al mijn vriendinnen dat al jaren hebben...

Doordat ik me al die tijd zo jong heb gevoeld, heb ik het gevoel dat ik veel heb gemist. Je middelbare schooltijd moet juist een tijd zijn waar je ontdekt dat jongens je zien staan, je erop los flirt, uitgaat enzovoort. Ik heb dat dus nooit gedaan en dat vind ik heel erg jammer.

Inmiddels zit ik op de universiteit en heb ik het gevoel dat de mensen om mij heen die periode met jongens al ver achter zich hebben liggen, terwijl voor mij gevoel die periode voor mij nog moet beginnen...

Zijn er meer mensen die dit zo ervaren of hebben jullie net zoals de meeste mensen om mij heen die periode allang achter je liggen?

Ik ben benieuwd!

SunriseSunset

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 12 mei 2013, 15:36:10 »
Ik ben een tijd depressief geweest en heb toen een halfjaar thuis gezeten. Dat halfjaar heb ik mezelf helemaal niet ontwikkeld, ben zelfs achteruit gegaan. De periode erna merkte ik dat ik op sociaal gebied best wel ween achterstand had op de rest, maar dat is vanzelf weer goed gekomen eigenlijk. Iedereen ontwikkeld zich anders, de een heel snel, de ander op z'n gemak. Het is niet iets om je druk om te maken.

Mijn middelbare schooltijd is ook totaal niet geweest wat het voor de meeste mensen is, maar het was voor mij goed zoals het was.

En ik denk dat er best wel veel mensen zijn die dat soort dingen aan zichzelf merken, vooral op een universiteit enzo. Er zullen vast nog wel andere mensen rondlopen die ook nog niet zo ver zijn als de rest op bepaalde gebieden.

jajij

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 12 mei 2013, 15:39:17 »
Ik ben een tijd depressief geweest en heb toen een halfjaar thuis gezeten. Dat halfjaar heb ik mezelf helemaal niet ontwikkeld, ben zelfs achteruit gegaan. De periode erna merkte ik dat ik op sociaal gebied best wel ween achterstand had op de rest, maar dat is vanzelf weer goed gekomen eigenlijk. Iedereen ontwikkeld zich anders, de een heel snel, de ander op z'n gemak. Het is niet iets om je druk om te maken.

Mijn middelbare schooltijd is ook totaal niet geweest wat het voor de meeste mensen is, maar het was voor mij goed zoals het was.

En ik denk dat er best wel veel mensen zijn die dat soort dingen aan zichzelf merken, vooral op een universiteit enzo. Er zullen vast nog wel andere mensen rondlopen die ook nog niet zo ver zijn als de rest op bepaalde gebieden.
Doordat je een depressie heb meegemaakt heb je op andere gebieden weer een voorsprong. Vergeet dat niet. Sociaal kon je dan wel iets achter lopen, maar je hebt iets heel erg ervaren en dat geeft je op veel andere gebieden een enorme voorsprong.

xFallin

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 12 mei 2013, 15:40:43 »
Doordat ik me al die tijd zo jong heb gevoeld, heb ik het gevoel dat ik veel heb gemist. Je middelbare schooltijd moet juist een tijd zijn waar je ontdekt dat jongens je zien staan, je erop los flirt, uitgaat enzovoort. Ik heb dat dus nooit gedaan en dat vind ik heel erg jammer.

Besef wel dat dit niet verplicht is hè? Als jij dat niet wil hoeft het niet. Als je het toch wel wil is dat echt niet te laat hoor! Ik ben op de middelbare school (ben nu met de examens bezig dus heb eigenlijk het gevoel dat ik het al afgesloten heb, terwijl ik maar zo kan zakken xd) wel veel uitgegaan en heb al die dingen wel gedaan, maar heb nog steeds het gevoel dat het pas net begonnen is. Ik weet zeker dat er wel meer mensen er zo over denken hoor :) Komt goed!

Eve

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 12 mei 2013, 15:49:20 »
Volgens mij is iedereen op zijn of haar 19e nog volop met de liefde bezig, hoor. Uitgaan, nieuwe mensen en nieuwe liefdes leren kennen, flirten, daten, dan weer met die en dan weer met die zoenen en misschien het bed induiken, dat hoort allemaal bij het studentenleven. Welke periode heeft de wereld om je heen volgens jou dan al achter je liggen? Ik ken meer twintigers die hoogstens één à twee keer verkering hebben gehad dan die al een bult aan ervaring hebben gehad, puur omdat ik niet uitga maar mensen op andere plekken ontmoet. Misschien heb je niet veel gemist in je leven, maar leid je gewoon een ander leven?
Dat je er jong uitziet maakt niet veel uit, het gaat veel meer om je uitstraling en je blik. Bovendien, je komt nu op een leeftijd waarbij verschillen niet meer zo groot zijn als vroeger. Geniet van een jong uiterlijk (:
I\\\\\\\'m a freerunner, running wild and discovering the world.

Eevee

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 12 mei 2013, 15:52:50 »

:') zo heb ik mijn middelbare schooltijd of mijn leven zelfs nu nooit gehad, maar ik had er geen behoefte aan.
Ik vind 19 niet eens oud, waarom zou je studententijd niet zo'n tijd zijn? Ik denk dat juist al die jonkies van de middelbare school pas na die tijd zulke dingen ontdekken.

APinkBow

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 12 mei 2013, 16:03:05 »
Pfff ik herken dit zo erg. Ik ben 18 en hebt het gevoel alsof ik gewoon op sociaal gebied niks heb meegemaakt.
Als ik meiden hoor over hoeveel jongens zij zoenen dan voel ik me echt prut, want ik heb nog nooit niemand gezoend of iets dergelijks. Maar dan bedenk ik me ook weer dat ik tenminste niet met de eerste de beste doe.
Maar het komt toch wel goed =)

YMCA

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 12 mei 2013, 16:08:32 »

Laatbloeier present!

Ik heb heel lang een "jong" lichaam gehad en was daar ook heel onzeker over. Als ik met mijn vriendinnen naar de stad ging en zij kwamen jongens tegen die ze kende vroegen ze vaak of ik hun jongere zusje was, terwijl ik vaak juist ouder was. Ik werd daar steeds onzekerder over en ben daarom ook naar de dokter gegaan omdat ik mezelf helemaal niet ontwikkelde en al mijn vriendinnen wel. Extra hormonen innemen waren een optie, maar omdat er dan een paar centimeter van mijn uiteindelijke lengte af zou gaan heb ik ze nooit gekregen. Ze hadden een röntgenfoto van mijn hand gemaakt en daar kwam uit dat ik uiteindelijk iets van 1,55 zou worden. Ik vond dat allemaal echt vreselijk want ik wilde gewoon heel graag lang worden en mijn lichaam ontwikkelen. Uiteindelijk kreeg ik een groeispurt toen ik 16 was (en nu ben ik gewoon 1,70 geworden) en werd ik ongesteld op mijn 17e .
Ik had toen ook nog nooit een vriend gehad of überhaupt gezoend. Al mijn vriendinnen hadden dat al wel en eigenlijk schaamde ik me er wel een beetje voor. Ik heb voor het eerst gezoend toen ik 18 was dus ik zie mezelf ook wel echt als een laatbloeier. Eerst durfde ik ook heel weinig naar jongens toe, maar inmiddels heb ik niet echt problemen meer mee.

Ik merk inderdaad ook wel dat ik veel gemist heb doordat ik in mijn middelbare schooltijd niet echt met jongens bezig was. Ik ben nu namelijk niet echt op zoek naar iets serieus terwijl heel veel van mijn leeftijdsgenoten nu ongeveer op zoek gaan naar een vaste relatie en alles wordt al heel snel serieus genomen.
Maarja, ik heb inmiddels een go with the flow houding en doe gewoon lekker mijn eigen ding. :)

lifewithouttrouble

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 12 mei 2013, 16:46:45 »
Volgens mij is iedereen op zijn of haar 19e nog volop met de liefde bezig, hoor. Uitgaan, nieuwe mensen en nieuwe liefdes leren kennen, flirten, daten, dan weer met die en dan weer met die zoenen en misschien het bed induiken, dat hoort allemaal bij het studentenleven. Welke periode heeft de wereld om je heen volgens jou dan al achter je liggen? Ik ken meer twintigers die hoogstens één à twee keer verkering hebben gehad dan die al een bult aan ervaring hebben gehad, puur omdat ik niet uitga maar mensen op andere plekken ontmoet. Misschien heb je niet veel gemist in je leven, maar leid je gewoon een ander leven?
Dat je er jong uitziet maakt niet veel uit, het gaat veel meer om je uitstraling en je blik. Bovendien, je komt nu op een leeftijd waarbij verschillen niet meer zo groot zijn als vroeger. Geniet van een jong uiterlijk (:

De periode van flirten, zoenen enzovoort. Dit omdat al mijn vriendinnen inmiddels een vaste vriend hebben, niet meer uitgaan in het weekend en vooral op de bank zitten.

Maar door jullie reacties ga ik steeds meer geloven dat er ook voordelen zitten aan het zijn van een laatbloeier zoals YMCA al zegt :)

Laatbloeier present!

Ik merk inderdaad ook wel dat ik veel gemist heb doordat ik in mijn middelbare schooltijd niet echt met jongens bezig was. Ik ben nu namelijk niet echt op zoek naar iets serieus terwijl heel veel van mijn leeftijdsgenoten nu ongeveer op zoek gaan naar een vaste relatie en alles wordt al heel snel serieus genomen.
Maarja, ik heb inmiddels een go with the flow houding en doe gewoon lekker mijn eigen ding. :)

toxiciteit

• We've got holes but we carry on.
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 12 mei 2013, 16:48:39 »
Ik denk niet dat je jezelf echt als laatbloeier kan/moet zien (bij laatbloeier denk ik meer aan mensen van halverwege de 20 die dan pas interesse krijgen in het andere geslacht), maar ik snap wel dat je het vervelend vindt dat je middelbare schooltijd anders was dan verwacht, dat heb ik namelijk ook. Ik kwam heel erg vroeg in de puberteit, maar raakte relatief laat pas geïnteresseerd in jongens, al was die interesse niet wederzijds haha.
Verkooptopic: http://forum.girlscene.nl/forum/verkoop/ik-raak-mn-baan-kwijt-en-heb-geld-nodig-help-me-309043.0.html  --- “Imperfection is beauty, madness is genius and it's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring.”

dusssss

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 12 mei 2013, 17:16:43 »
Ik ben achttien en nog NOOIT gezoend. Dus.

Flux

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 12 mei 2013, 17:33:53 »
Hier nog een laatbloeier ja :) alleen ben ik 20.
Practice what you preach.
- Ik heb ook Tumblr. -

deadstar

• In Your World
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 12 mei 2013, 17:39:40 »
Ik denk niet dat je jezelf echt als laatbloeier kan/moet zien (bij laatbloeier denk ik meer aan mensen van halverwege de 20 die dan pas interesse krijgen in het andere geslacht), maar ik snap wel dat je het vervelend vindt dat je middelbare schooltijd anders was dan verwacht, dat heb ik namelijk ook. Ik kwam heel erg vroeg in de puberteit, maar raakte relatief laat pas geïnteresseerd in jongens, al was die interesse niet wederzijds haha.
Dit, nou ja, ik ben pas 14 maar was wel vroeg in de puberteit maar ik heb het idee dat het nog wel even gaat duren voordat ik me echt met de liefde bezig ga houden. Maar je weet het nooit, dus we wachten af al zal het zeker nog wel een paar jaar duren denk ik.
muziek -  We are the goon squad and we're coming to town

lifewithouttrouble

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 12 mei 2013, 20:58:40 »
Joh, je hoeft je nergens zorgen over te maken hoor! Ik was 19 toen ik voor het eerst gezoend had en mensen schatten me nog steeds zeker 2 jaar jonger.
Als je 40 bent, ben je daar alleen maar blij mee ;)

Maar snap je 'probleem' wel hoor want ik was echt precies zo op de middelbare school. Toen ik 19.5 (haha) was heb ik me er echt bij neergelegd dat ik gewoon one of the guys ben ipv het meisje wat met iedereen loopt te flirten zegmaar. Ooit kom ik wel de perfecte man tegen.

Inderdaad! Ik denk dat het beter is om je erbij neer te leggen en het gewoon te accepteren dat je eenmaal anders is gelopen, maar dat dat ook leuke kanten heeft!

Helloworld

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 18 december 2013, 15:51:15 »
Wow ik herken dit echt heel erg ik ben nu ook 19, maar ik heb het gevoel dat ik een stuk achter loop met mijn ontwikkeling. Op mijn 16e durfde ik amper met jongens te praten omdat ik mezelf er ook te jong vond uitzien. Mijn zusje daarentegen is nu 16 en die flirt er op los...

Averyyy

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 18 december 2013, 16:06:36 »
Ik ben er ook een! Ik heb best veel nichtjes/neefjes van bijvoorbeeld 15 en dan denk ik: wooow hun zijn echt zoveel 'verder'. Toen ik klaar was met mijn middelbare had ik het gevoel alsof ik nog niets gedaan had in mijn leven, geen echte ervaringen had opgedaan ofzo. Heb toen een tussenjaar genomen, dat heeft wel geholpen.

Maar dat van de middelbare school: heel veel mensen gaan dan niet helemaal los ofzo hoor! Niet op die van mij in elk geval, haha. Ik vind de studententijd meer een tijd om te doen en laten wat je wilt. Dus start met de dingen die je wilt: uitgaan enzo!

& Als ik om mij heen kijkt, hebben bijna al mijn goede vriendinnen al een relatie. Soms wel jammer!
Je bent mooi. ~ blog: www.averious.blogspot.com

lamatrui

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 18 december 2013, 16:23:56 »
Ik was 17 toen ik voor het eerst zoende, en werd ook altijd jonger geschat.
Maar nu ben ik 20 en heb ik sinds kort een lieve vriend dus ik loop weer helemaal 'bij'. :)
De een is gewoon wat later dan de ander, maar het komt vanzelf.
flickr - Chin up and we'll drown a little slower.

Helloworld

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 18 december 2013, 16:29:32 »
Ik ben er ook een! Ik heb best veel nichtjes/neefjes van bijvoorbeeld 15 en dan denk ik: wooow hun zijn echt zoveel 'verder'. Toen ik klaar was met mijn middelbare had ik het gevoel alsof ik nog niets gedaan had in mijn leven, geen echte ervaringen had opgedaan ofzo. Heb toen een tussenjaar genomen, dat heeft wel geholpen.

Maar dat van de middelbare school: heel veel mensen gaan dan niet helemaal los ofzo hoor! Niet op die van mij in elk geval, haha. Ik vind de studententijd meer een tijd om te doen en laten wat je wilt. Dus start met de dingen die je wilt: uitgaan enzo!

& Als ik om mij heen kijkt, hebben bijna al mijn goede vriendinnen al een relatie. Soms wel jammer!

Heee Avery! Ik zie net dat dit topic een beetje verouderd is, maar ik wilde wel even reageren op je post. Ik had namelijk precies hetzelfde gevoel na de middelbare school dat ik nog niets gedaan had met mijn leven. Maar inmiddels woon in op kamers en is dat helemaal bijgedraaid haha. Ik las net trouwens een stuk van je blog, sommige stukken zijn heel herkenbaar! (Ik ben ook gelovig, reisde eerst elke dag op en neer en vond het leuk om gesprekken te hebben met random mensen in de trein, ben ook naar Australië geweest en studeer ook in Utrecht). Leuke blogs, keep up the good work!

CALEDONIA.

• Global Moderator
  • Don't be afraid to fly.
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 18 december 2013, 17:29:56 »
Sinds wanneer ben je als je niet op de middelbare hebt gezoend e.d een laatbloeier?
Pinterest  Tumblr  Instagram   |  Be nice, or leave.

garapoes

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 18 december 2013, 17:33:31 »
Je bent geen enorme laatbloeier. Ontzettend veel mensen krijgen pas interesse in liefde etc. na hun 18e. Eerlijk gezegd zou ik blij zijn dat je geen verkering had voor je 18e, want naar mijn mening zijn die toch zo awkward. Het is juist veel leuker om nu te gaan daten, ook met oudere jongens! Dus no worries.
Shake your derriere in a dereon                                                                         I love garakoes

Amphitrite

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 18 december 2013, 17:55:58 »
Ook een laatbloeier hier!

Op de middelbare school heb ik ook nooit veel met jongens geflirt en ben ook nooit veel uitgegaan, maar dat is meer door mijn thuissituatie. Ook zie ik er jonger uit dan ik ben en ben ik ook nog eens klein.

Ik ben altijd al meer ´one of the guys´ geweest dan een flirt, dus het is niet dat ik geen kansen had. Ik was er gewoon niet in geinteresseerd. Je kan ook een leuke jongen tegenkomen als je een laatbloeier bent hoor, als het mij lukt, lukt het jou vast ook wel!

Op sociaal gebied loop ik achter, maar ik zie het maar zo, op andere gebieden loop ik weer voor ;)