Auteur Topic: Bescherming natregenen op festivals?  (gelezen 445 keer)

Maaykelamm

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 13 september 2017, 09:37:49 »
He Meiden,

Ik ben deze 'zomer' naar drie festivals geweest en bij 2 festivals ben ik helemaal nat geregend en de andere was één bui en daarna droog. Ik baal er zo van dat Nederlandse weer dat je veel geld betaald voor een festival en dat je na een uur het al koud hebt, schoenen drijf, sigaretten nat en plat en mijn tas helemaal doorweekt.

Nu wil ik voor mijn as. verjaardag hier weer dingetjes voor vragen om mijzelf te weren tegen de regen in het volgende festival seizoen.

Hebben jullie artikelen wat een echte must-have is? Linkjes, artikelen, prijzen kan ik een mooi lijstje samenstellen! Was ik maar in Spanje geboren, was dit alles niet nodig  :surprise:

Soundsoldier

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 13 september 2017, 09:43:27 »
Is er geen mogelijkheid om gewoon regenkledij te kopen zoals een regenponcho,
vraag voor een waterbestendige rugzak.
Regenlaarzen, regenbroek,
tjah, festivals zijn meestal niet een luxe evenement waar je proper terug uitkomt. modder/regen en dergelijke komen vaak voor. De meeste bereiden zich erop voor, andere doen er totaal niets aan en vinden het niet erg om vol modder en andere gunk rond te lopen.

Maaykelamm

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 13 september 2017, 09:50:10 »
Dat is dus lastig, ik wil niet vooraf aankomen vol in een regenpak met kaplaarzen aan, ik wil er ook nog wel een beetje leuk uit kunnen zien. Ik heb al op mijn lijstje schoenenhoesjes staan, dit zijn transparante zakjes voor over je schoenen die je dan dichtknoopt bij de enkel, als een bui dan weg is, kun je dit gemakkelijk weer uitdoen.

Soundsoldier

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 13 september 2017, 10:49:52 »
Ik denk dat er meestal ook wel met de herfst en festival seizoen, er ook regenartikelen zijn die er ook leuk uitzien. hippe neon-regenlaarsjes bijvoorbeeld.

Anders is het inderdaad kiezen: comfortabel en droog zijn of nat en er leuk uitzien :)

Maaykelamm

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 13 september 2017, 11:14:02 »
Vaak is zo een regenbestendige tas zo duur  :wink2:. En bij een festival in de herfst is iedereen toch meer gekleed met een winterjas, maar afgelopen jaar stond ik in een hip leuk jurkje met wat ibiza kettingetjes en steakers, en (vrij onverwachts) helemaal nat geregend door 3 hoosbuien.

Ik zat aan deze te denken, maar ik weet niet of ze spiegelglas worden:

Die zet ik denk ik wel op mijn lijstje. Iemand ervaring met een soort tas poncho of regenhoesje die je tot een klein formaat kan krijgen?

Juno

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 13 september 2017, 15:49:22 »
Je hebt bij de ZARA waterafstotende parka's, zonder voering dus gewoon een synthetische gewaxte laag. Gewoon oprollen en hij is super klein!

Maaykelamm

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 13 september 2017, 16:22:53 »
Juno wat een tip! Ik heb er eentje gevonden die van 50 afgeprijsd is naar 20 euro, perfecte prijs voor mijn verjaardag  8)  Deze is deze jas dus.

Ik heb voor mijn sigaretten nu ook iets goed gevonden (denk ik) dat is een metaal sigarettendoosje ik heb de flowerpower gekozen. Bij andere doosjes stond ook dat het ideaal was voor festivals door regen en pletten.

En ik kies denk ik deze voor mijn rugtas, wel bij alie dus wat langere levertijd, maar in nl is de rest zo duur.

Ik denk dat ik zo wel aardig beschermd ben... ik heb natuurlijk ook de wegwerpbare euro ponchos.

Heb ik eindelijk cadeaus waar ik iets aan heb, terwijl ik hoop ze nooit nodig te hebben hahaha!

Groetjes Maaykee

Yisha

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 13 september 2017, 17:39:32 »
Dat is dus lastig, ik wil niet vooraf aankomen vol in een regenpak met kaplaarzen aan, ik wil er ook nog wel een beetje leuk uit kunnen zien. Ik heb al op mijn lijstje schoenenhoesjes staan, dit zijn transparante zakjes voor over je schoenen die je dan dichtknoopt bij de enkel, als een bui dan weg is, kun je dit gemakkelijk weer uitdoen.
Je hebt tegenwoordig zúlke leuke regenlaarzen met printjes erop. Persoonlijk zou ik daar eerder voor gaan dan van die hoesjes.

https://www.google.nl/search?biw=1858&bih=990&tbm=isch&sa=1&q=print+regenlaarzen&oq=print+regenlaarzen

Koetje

• 'Boe'
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 13 september 2017, 17:49:37 »
Ik neem vaak zo'n wegwerp poncho mee, die zijn klein en passen makkelijk in mijn tas of jaszak. Verder kunnen je mobiel en sigaretten gewoon in een plastic zakje.

Encore

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 13 september 2017, 17:53:24 »
Gewoon standaard regenkleding aan. En een waterdichte tas, en anders plastic zakje om telefoon etc. heen doen. Zo moeilijk is het niet?

Pioneer

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 14 september 2017, 15:12:16 »
Gewoon standaard regenkleding aan. En een waterdichte tas, en anders plastic zakje om telefoon etc. heen doen. Zo moeilijk is het niet?

Vaya

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 14 september 2017, 16:31:47 »
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain.