Auteur Topic: Algemeen 'op kamers' topic #2  (gelezen 769677 keer)

Anonymous

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: 27 mei 2012, 16:21:03 »
-

LOVESOME

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: 27 mei 2012, 16:52:15 »
@Pevensie, nee dat hoeft niet (: lief, maar jij hebt het ook hard nodig!
Pff.. ik ga even zoeken naar iemand op fb, die nog een kamernet account heeft! haha.
En heb net op een kamer gereageerd van kamertje.nl dus heb er nog wel 1 gevonden in mijn budget. Dat is namelijk max. ¤325,- en evt. uitwijken naar ¤350,-. De kamer is ¤320 :D yes! Hoop dat ik hem krijg, want anders word ik echt even chagrijnig :''') oké, dat niet. Want dat kan ik niet. Maar ik wil eens een gelukje hebben!

Dees94

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 27 mei 2012, 19:45:59 »
Ik kom ook maar weer eens buurten :')

Ik ga volgend jaar in Arnhem zitten (samen met m'n vriend) en in Nijmegen studeren, maar dat ligt niet zo heel ver uit elkaar.
Zie wel leuke appartementen, maar allemaal vanaf 1 juni'/juli en dat vind ik een beetje duur grapje haha.
We zoeken zelfstandig appartement, rond de 600¤ (all in, G/W/E etc)

Ik heb trouwens zo'n 1500¤ apart staan, en mijn vriend ook. Maar denk ook wel dat we dit geld nodig gaan hebben! Haha.
Ik ben zelf rugpatient (scoliose + chronische spit), dus helaas gebaat bij duurdere matrassen en goede bureau stoelen etc..
Beetje bed met matrassen kost al snel 400¤ o.O
Sowies
W W W . D I D - I T . O R G  | prettig gestoord bloggend koppeltje
http://www.did-it.org/

LOVESOME

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: 27 mei 2012, 19:49:41 »
^hooi (: waarom ga je dan eigenlijk niet op zoek in Nijmegen? Al is Arnhem wel goedkoper. En wat is er duur aan een appartement dat pas vanaf 1 juni/juli beschikbaar is?

LOVESOME

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: 27 mei 2012, 19:50:25 »
Johan de wittlaan heeft 2 appartementen vrij. Van ¤600,- incl. (28m²) en van ¤610,- incl. (42m²).

Phaedra

• Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 27 mei 2012, 19:53:00 »

^hooi (: waarom ga je dan eigenlijk niet op zoek in Nijmegen? Al is Arnhem wel goedkoper. En wat is er duur aan een appartement dat pas vanaf 1 juni/juli beschikbaar is?
Omdat ze misschien pas vanaf september gaat studeren en niet 3 maanden huur wil betalen als ze er niet eens woont?

Oh en een maand reageren op kamers bij Kamernet kost 20 euro zie ik net, dat valt toch wel mee? Ik vind Kamernet wel echt een veel fijnere site dan Kamertje.

Dees94

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 27 mei 2012, 19:54:14 »
Arnhem is echt vele malen goedkoper als Nijmegen :) Via de woningbouw (Entree) heb je voor 400/450¤ vaak al 50m2 met balkon haha. Nou dat lukt in Nijmegen niet.

Daarnaast gaat mijn vriend in Arnhem studeren! Dus kozen we tussen Nijmegen en Arnhem. En het is plusminus 20 minuutjes met de trein :)

En per 1 juni/1 juli: We zijn eerste weken van juni op vakantie, en daarna ga ik fulltime werken hier (3 uur van arnhem vandaan). Dus tijd om te klussen is er dan toch niet :( Vind het zonde om dan 600 euro per maand te moeten betalen haha

LOVESOME

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: 27 mei 2012, 20:03:26 »
^Ja dat snap ik, als je pas in september studeert dat je dan niet zo'n bak geld wilt betalen. Hmm.. misschien vind je wel een appartement die je tijdelijk mag onderverhuren :') die zie ik best veel op kamernet.nl etc.
En als ik jullie was had ik ook voor Arnhem gekozen. Al vind ik zelf Arnhem echt een verschrikkelijke stad en Nijmegen juist hartstikke leuk, maar dat is meer eigen mening en komt omdat ik altijd iets met Nijmegen heb gehad, echt mijn plekje (:
Succes met je zoektocht!! Sta je ingeschreven bij Entree?

@Phaedra: dan moet ik wel zeker weten dat het in 1 maand lukt en anders is het weeeeeer 20 euro. Zo gaat het steeds. Even naar Nijmegen zoals vandaag is ook weer ¤30,-. En ik heb er al aardig wat voor over. Maar al mijn gespaarde geld voor de uitzet/borg en eerste huur gaan er zo aan.. Het is steeds tientje daar en paar tientjes daar.. Dacht ook steeds; oh 10 euro, oh 30 euro. En BAM! in paar weken tijd zit ik al op ¤200,-!

En klopt, kamernet is 100x fijner als kamertje. Maar ik had het niet voor het zeggen helaas =(

LOVESOME

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: 27 mei 2012, 20:05:19 »

Zo zag de kamer van vandaag eruit en dan ¤320,- p.m.
Vond het best duur, geen eigen wastafel, dat raampje was nog kleiner.. (9m²)

Dees94

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 27 mei 2012, 20:05:21 »

^Ja dat snap ik, als je pas in september studeert dat je dan niet zo'n bak geld wilt betalen. Hmm.. misschien vind je wel een appartement die je tijdelijk mag onderverhuren :') die zie ik best veel op kamernet.nl etc.
En als ik jullie was had ik ook voor Arnhem gekozen. Al vind ik zelf Arnhem echt een verschrikkelijke stad en Nijmegen juist hartstikke leuk, maar dat is meer eigen mening en komt omdat ik altijd iets met Nijmegen heb gehad, echt mijn plekje (:
Succes met je zoektocht!! Sta je ingeschreven bij Entree?

@Phaedra: dan moet ik wel zeker weten dat het in 1 maand lukt en anders is het weeeeeer 20 euro. Zo gaat het steeds. Even naar Nijmegen zoals vandaag is ook weer ¤30,-. En ik heb er al aardig wat voor over. Maar al mijn gespaarde geld voor de uitzet/borg en eerste huur gaan er zo aan.. Het is steeds tientje daar en paar tientjes daar.. Dacht ook steeds; oh 10 euro, oh 30 euro. En BAM! in paar weken tijd zit ik al op ¤200,-!

En klopt, kamernet is 100x fijner als kamertje. Maar ik had het niet voor het zeggen helaas =(

Ja we staan nu 10 maanden ingeschreven!
En daar komt vanaf 1 juli urgentie bij, omdat we meer als 3 uur er vandaan wonen :)

Ik ben 1 keer in Nijmegen geweest haha, en 2 keer in Arnhem. Het is eigenlijk beide totaal onbekend gebied dat hele Oosten.
Maar we gaan het beleven volgend jaar :D

Dees94

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 27 mei 2012, 20:05:59 »

[afbeelding]
Zo zag de kamer van vandaag eruit en dan ¤320,- p.m.
Vond het best duur, geen eigen wastafel, dat raampje was nog kleiner.. (9m²)

Ja da's wel beetje inimini :O

LOVESOME

• Gast
« Reactie #61 Gepost op: 27 mei 2012, 20:06:38 »
Dit is namelijk een foto van een andere kamer :') en de kamer was zeg maar, dat de ingang is waar de ''fotograaf'' staat. Dus een 2ps. bed kon erin en meer niet :''D

LOVESOME

• Gast
« Reactie #62 Gepost op: 27 mei 2012, 20:13:23 »

[...]

Ja we staan nu 10 maanden ingeschreven!
En daar komt vanaf 1 juli urgentie bij, omdat we meer als 3 uur er vandaan wonen :)

Ik ben 1 keer in Nijmegen geweest haha, en 2 keer in Arnhem. Het is eigenlijk beide totaal onbekend gebied dat hele Oosten.
Maar we gaan het beleven volgend jaar :D

Ah dat is al een tijdje, super!! En fijn dat jullie die urgentie krijgen :)
Als je allebei de steden niet kent, maakt het ook niet uit. Ik heb op meerdere scholen in Nijmegen gezeten en iedere week ging ik 2x de stad in nadat ik van het ziekenhuis kwam van Nijmegen even drankje doen met mijn moeder =) dus dan krijg je een band met die stad. Want dat deed ik vanaf mijn 6e tot 15e ;o
Arnhem heb ik niets mee gehad omdat het in vergelijking met Nijmegen een stuk 'stadser' is. Oké, niet duidelijk. Maar Nijmegen is een hele oude stad, dus heel historisch met oude gebouwen en je krijgt er soms zo'n 'dorp'gevoel bij. Gewoon warm. Arnhem is echt een stad stad. Maar zeker met gezellige terrasjes en hele leuke winkels. Meer als Nijmegen. Als ik echt wilde slagen voor bijv. nieuwe schoenen ging ik wel echt naar Arnhem. Maar het heeft een negatieve sfeer voor mij omdat mijn zus daar heeft gewoond in een hele slechte periode. Dus dat heeft niet zozeer echt met Arnhem zelf te maken.
Ik ben met mijn moeder ook via urgentie gaan wonen waar ik nu woon en dat kan echt snel gaan! Hoop dat jullie er in september lekker op je plek zit =)
Heeft presikhaaf (een wijk) trouwens niets voor jullie? Daar zaten, dacht ik, ook van die zelfstandige appartementen voor studenten (?)
edit: oh wacht, dat kan natuurlijk ook via entree gaan :''')

Dees94

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 27 mei 2012, 20:22:19 »

[...]

Ah dat is al een tijdje, super!! En fijn dat jullie die urgentie krijgen :)
Als je allebei de steden niet kent, maakt het ook niet uit. Ik heb op meerdere scholen in Nijmegen gezeten en iedere week ging ik 2x de stad in nadat ik van het ziekenhuis kwam van Nijmegen even drankje doen met mijn moeder =) dus dan krijg je een band met die stad. Want dat deed ik vanaf mijn 6e tot 15e ;o
Arnhem heb ik niets mee gehad omdat het in vergelijking met Nijmegen een stuk 'stadser' is. Oké, niet duidelijk. Maar Nijmegen is een hele oude stad, dus heel historisch met oude gebouwen en je krijgt er soms zo'n 'dorp'gevoel bij. Gewoon warm. Arnhem is echt een stad stad. Maar zeker met gezellige terrasjes en hele leuke winkels. Meer als Nijmegen. Als ik echt wilde slagen voor bijv. nieuwe schoenen ging ik wel echt naar Arnhem. Maar het heeft een negatieve sfeer voor mij omdat mijn zus daar heeft gewoond in een hele slechte periode. Dus dat heeft niet zozeer echt met Arnhem zelf te maken.
Ik ben met mijn moeder ook via urgentie gaan wonen waar ik nu woon en dat kan echt snel gaan! Hoop dat jullie er in september lekker op je plek zit =)
Heeft presikhaaf (een wijk) trouwens niets voor jullie? Daar zaten, dacht ik, ook van die zelfstandige appartementen voor studenten (?)
edit: oh wacht, dat kan natuurlijk ook via entree gaan :''')

Ah bedankt voor de informatie!! Ik ken zo weinig mensen die bekend zijn met Arnhem haha.
Echt een sprong in het diepe!

Met urgentie moet het zeker lukken! We hopen een beetje bij het centrum te zitten, om dat dat het snelst is voor mij naar Nijmegen, of rond Station Arnhem Zuid, want dat zou helemaal snel zijn (13-20 minuten :D) voor mij. Mijn vriend moet dan op z'n fietsie naar Presikhaaf :) Want daar zit HAN Arnhem!

Pev

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 27 mei 2012, 22:28:25 »

Snijboon

• Gast
« Reactie #65 Gepost op: 27 mei 2012, 22:33:26 »
HO WOW dankje Pevensie, ik wilde mn link hier net zelf droppen maar suuuuuupercool dat jij dat deed!

LaConasse

• Gast
« Reactie #66 Gepost op: 27 mei 2012, 22:35:21 »
voor de beginpost:

Amsterdam: studentenwoningweb.nl

Anonymous

• Gast
« Reactie #67 Gepost op: 27 mei 2012, 23:16:11 »
ben zo benieuwd hoe jullie kamers eruit zien. Vind dat altijd zoveel leuker dan een gewone slaapkamer en ik kan ook niet wachten tot ik het huis uit ben en gewoon alles lekker zelf kan inrichten!

Pev

• Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 28 mei 2012, 14:24:41 »
@Snijboon haha graag gedaan :)

CinnamonCream

• Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 28 mei 2012, 15:43:24 »

Ik zou er rekening mee houden dat je vaak, als je op kamers gaat, borg moet betalen voor je kamer. Ik heb bijvoorbeeld mijn hele huurbedrag als borg moeten betalen, dus een extra keer huur, daar lijkt het op. Maar als ik dan weg ga, krijg ik het terug als mijn kamer nog in orde is. Maar dat is wel iets waar je rekening mee moet houden!

Dat is inderdaad iets waar je rekening mee moet houden.
Wat ook goed is om te weten is dat veel hospita's ook proberen om wat van de borg op te snoepen (er zijn er vast ook veel die het niet doen, maar ik ken sowieso 5 situaties waar het wel gebeurd is). Ik had bij mijn vorige kamer 2 uur besteed aan het stofzuigen (met een halfkapotte stofzuiger), afstoffen en schoonmaken en vervolgens kreeg ik een zeikmail van mijn huisbaas dat het niet goed genoeg was omdat er nog een stripje plakband aan mijn inbouwkast zat :') Ze bracht even 60 euro in rekening, omdat ze zo lang bezig was geweest. Na een enorme zeikmail terug, heeft ze toch maar 15 euro gerekend :')

Zijn er meer mensen die op die manier zijn ruzie hebben gehad met hun huisbaas na het vertrek?

CinnamonCream

• Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 28 mei 2012, 15:45:19 »
Ik moet trouwens ook op zoek naar een nieuwe kamer/studio (alweer..), aangezien ik verder wil studeren in Nijmegen :) Maar het heeft niet echt haast. Op dit moment is het nog prima te reizen.

Vlinder

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 28 mei 2012, 18:03:55 »
ik ga woensdag m'n kamer bekijken en het contract tekenen! heb een kamer in tilburg, heel toevallig via dit topic hahaha!

Rozepinguinx

• Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: 28 mei 2012, 19:58:24 »
Ik ben uitgenodigd op een kijkavond, alleen jullie hadden het hier over niet je ouders meenemen. Is het heel raar als je een vriendin meeneemt? Ik heb namelijk niet zoveel zin om 5 uur in mn eentje te gaan reizen.

Rozepinguinx

• Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 28 mei 2012, 19:58:27 »
dubbel
« Laatst bewerkt op: 28 mei 2012, 19:59:54 door rozepinguinx »

Yellow Fish

• Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 28 mei 2012, 21:49:26 »
Ik wil voor het nieuwe studiejaar een nieuwe kamer in Nijmegen.
Al ben ik bang dat het steeds moeilijker wordt om dat te realiseren. :(

Zijn er hier ook meiden die in een SSHN pand zitten? Dat lijkt me ook wel wat, alleen ben ik dan bang dat je op zo'n gang komt waar niemand elkaar kent en er totaal niet met elkaar wordt omgegaan...