Auteur Topic: Algemeen 'op kamers' topic #2  (gelezen 769675 keer)

Pev

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 25 mei 2012, 20:27:42 »

[...]

nieuwegein? Daar ben ik ook een keer gaan hospiteren, maar vond het best ver, van de stad en de UU...
het schijnt er wel fijner te zijn(In  steden buiten utrecht.)

Nee, ---, nog verder weg :P Maar het is 18 min met de trein, en dat doe ik nu ook dagelijks, dus dat vind ik niet zo'n probleem. Ik ben toch iemand die echt rust en stilte nodig heeft en als ik zoveel ruimte heb voor zo weinig geld (300 incl), dan grijp ik die kans :)

--niet citeren ivm plaatsnaam aub---
« Laatst bewerkt op: 25 mei 2012, 22:49:27 door Pevensie »

Pev

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 25 mei 2012, 21:13:11 »
Hihi, mijn ouders komen net terug van boodschappen doen en ze hebben 2 mooie witte houten stoelen voor me gekocht. 15 euro ipv 70. :D :D :D

LOVESOME

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 25 mei 2012, 21:52:37 »

[...]

Nee, ---, nog verder weg :P Maar het is 18 min met de trein, en dat doe ik nu ook dagelijks, dus dat vind ik niet zo'n probleem. Ik ben toch iemand die echt rust en stilte nodig heeft en als ik zoveel ruimte heb voor zo weinig geld (300 incl), dan grijp ik die kans :)

NO WAY! Daar woon ik :''''D hahaha
Culemborg is echt prima te doen, geweldige treinverbinding, serieus. Iedere 7 minuten gaat er een trein in spitsuren. Dus dat is wel fijn.
Al is het het allerlaatste perron: 19b. Dus niet met honger/dorst langslopen: starbucks, burgerking, starbucks, ah2go, broodzaak, ah2go, swirls, smullers (ong. in deze volgorde) :P
Welke straat trouwens????????
« Laatst bewerkt op: 25 mei 2012, 21:53:09 door LOVESOME »

LOVESOME

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 25 mei 2012, 21:55:13 »
Laat straat maar zitten trouwens, straks neem je echt die kamer en weet iedereen waar je woont :P grapje! Ben gewoon enthousiast. haha

Pev

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 25 mei 2012, 21:58:39 »
Oh echt! Wat toevallig :P Ik note je!

Pev

• Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 25 mei 2012, 22:43:21 »
Wel grappig, ga jij weg, kom ik er bij :P Maar Nijmegen lijkt me ook een superleuke stad!

LOVESOME

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 25 mei 2012, 22:59:56 »

Wel grappig, ga jij weg, kom ik er bij :P Maar Nijmegen lijkt me ook een superleuke stad!

Haha inderdaad. Nijmegen is leuk!!! Staat samen met, waar ik nu woon, op nummer 1. Ik zit nu ook weer in Nijmegen op school, heb er ook 10 jaar in de buurt gewoond. Van mijn 5e tot 15e, vrienden wonen er, alle 3 de ziekenhuizen gelegen, familie woont er, moeder komt ervandaan, ken al behoorlijk wat wijken uit mijn hoofd :') en vind het heel gezellig. Heb ook nog de 'zachte g' haha. Dat zijn ze hierzo niet gewend. Dus kortom: ik voel mij er thuis! En dat is belangrijk.

LOVESOME

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: 25 mei 2012, 23:01:15 »

Krijgt zij jou kamer?

haha, nee! Blijft mijn kamer! ♥ net opgeknapt.

2MORROW

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 26 mei 2012, 19:33:40 »

Hihi, mijn ouders komen net terug van boodschappen doen en ze hebben 2 mooie witte houten stoelen voor me gekocht. 15 euro ipv 70. :D :D :D

Ah, das lief zeg! Leuk!
Wat ga jij studeren dan? :)

undeuxtrois

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 26 mei 2012, 21:10:01 »
Ik sta ingeschreven bij de SSHN (Nijmegen). Ik had me zodra het kon gelijk ingeschreven, en krijg ook nog voorrang op een kamer omdat ik drie uur moet reizen. Ik hoop dat ik voor de introductie een kamer toegewezen krijg. Daarnaast ga ik na de examenuitslag nog op zoek naar een kamer in een studentenhuis, want dat lijkt me eerlijk gezegd leuker dan een studentenflat.
:)

LOVESOME

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: 27 mei 2012, 09:46:35 »
^ snap het verschil ook niet :') al lijkt me dat ze bedoelt dat je in een studentenhuis gezamenlijke ruimtes hebt en meer samen doet (?) en studentenflat niet...

Maar ik ga nu naar Nijmegen, studentenhuis en geen gezamenlijke ruimtes. Want de woonkamer is ook omgebouwd tot kamer. En dat is in heel veel studentenhuizen het geval.
Wel gezamenlijke keuken/badkamer/toilet.

Maar ik ga.
Laat wel weten hoe het was. &Pevensie: VEEL SUCCES! Als je het doet, kom ik kijken :D

ikheetniethenk

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 27 mei 2012, 11:36:39 »

[...]

Oooh, dat is wel een lekker bedrag ja, ook een grote kamer?
Ik moet nog stoelen, maar mijn oma zei dat ze het perfecte cadeautje had voor mijn slagen, dus ik hoop dat ik haar rommelkamer mag overnemen(daar staan echt handige/mooie spullen in.)

Pev

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 27 mei 2012, 15:46:35 »
@Lovesome haha is goed! Hoe ging het bij jou? Ik ga vanavond mailen dat ik hem neem. Het was echt een hele mooie kamer, met 2 inbouwkledingkasten, dus ik hoef geen kasten te kopen die ruimte innemen! Verder ook geen schuine muren ofzo, ondanks dat het de zolder is, behalve iets raars wat ik niet kan uitleggen, maar waar je verder geen last van hebt. En de kamer ligt niet aan de straatkant, op het westen, dus ik heb vanaf een uur of 1 tot 's avonds lekker zon! Daarna ben ik nog even wat rond gaan lopen in Culemborg met mijn moeder, leuk stadje, met oude gebouwen, daar hou ik wel van :)
Ik was trouwens daarvoor nog even langs een kamer in Amersfoort geweest, dat was in een lage flat boven een winkel, maar dat was echt smerig man! Echt, als je het schoon zou maken, zou het nog vies zijn. Ielgh. En dan nog 350 euro ook voor 18m wat in werkelijkheid maar 13 oid was.

@ikheetniethenk Ja, 18 meter, dus ik ga er op vooruit. Mijn kamer thuis is 12.
Ja dat zou wel cool zijn inderdaad! En oude spulletjes zijn altijd leuk :D

Anonymous

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: 27 mei 2012, 15:51:14 »

@Lovesome haha is goed! Hoe ging het bij jou? Ik ga vanavond mailen dat ik hem neem. Het was echt een hele mooie kamer, met 2 inbouwkledingkasten, dus ik hoef geen kasten te kopen die ruimte innemen! Verder ook geen schuine muren ofzo, ondanks dat het de zolder is, behalve iets raars wat ik niet kan uitleggen, maar waar je verder geen last van hebt. En de kamer ligt niet aan de straatkant, op het westen, dus ik heb vanaf een uur of 1 tot 's avonds lekker zon! Daarna ben ik nog even wat rond gaan lopen in Culemborg met mijn moeder, leuk stadje, met oude gebouwen, daar hou ik wel van :)
Ik was trouwens daarvoor nog even langs een kamer in Amersfoort geweest, dat was in een lage flat boven een winkel, maar dat was echt smerig man! Echt, als je het schoon zou maken, zou het nog vies zijn. Ielgh. En dan nog 350 euro ook voor 18m wat in werkelijkheid maar 13 oid was.

@ikheetniethenk Ja, 18 meter, dus ik ga er op vooruit. Mijn kamer thuis is 12.
Ja dat zou wel cool zijn inderdaad! En oude spulletjes zijn altijd leuk :D

Wat ik me afvraag, vind je het niet vervelend dat je zover buiten je studeerstad zit? Ik bedoel, met feestjes/activiteiten ben je dan gebonden aan treintijden (als in: de laatste trein gaat zo en zo laat terug)? Ben je niet bang het echte studentenleven te missen?

Het is geen verwijt, maar ik ben gewoon erg benieuwd hoe jij hier tegenaan kijkt! Trouwens wel tof, de rest van je kamer, want hij klinkt erg ideaal :)

Pev

• Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 27 mei 2012, 15:55:23 »
Die vraag snap ik wel :) De laatste trein gaat om vijf voor half 1, wat nog redelijk vroeg is voor een feestje, maar ik ben sowieso geen feesttype. En als er dan eens een feestje is waar ik heen wel, dan kan ik vast wel ergens slapen in de stad. Verder heb ik dit jaar soort van gestudeerd in Groningen, en woonde ik gewoon thuis in een stadje vlakbij, waardoor ik ook met de trein moest en ik merk dat ik geen moeite mee heb om dat te doen. Verder ben ik ook een rustig type die af en toe wel weg moet uit de stad om rust te vinden :) Wie weet ga ik na een tijdje wel de stad in, maar nu heb ik in ieder geval een kamer (Utrecht is erg moeilijk en duur), dus ik kan een mooie start maken :)

Anonymous

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: 27 mei 2012, 15:58:26 »

Die vraag snap ik wel :) De laatste trein gaat om vijf voor half 1, wat nog redelijk vroeg is voor een feestje, maar ik ben sowieso geen feesttype. En als er dan eens een feestje is waar ik heen wel, dan kan ik vast wel ergens slapen in de stad. Verder heb ik dit jaar soort van gestudeerd in Groningen, en woonde ik gewoon thuis in een stadje vlakbij, waardoor ik ook met de trein moest en ik merk dat ik geen moeite mee heb om dat te doen. Verder ben ik ook een rustig type die af en toe wel weg moet uit de stad om rust te vinden :) Wie weet ga ik na een tijdje wel de stad in, maar nu heb ik in ieder geval een kamer (Utrecht is erg moeilijk en duur), dus ik kan een mooie start maken :)

Oke dan klinkt het precies goed en passend bij jou!
Ik heb er verder ook geen verstand van en weet zelf nog niet zo goed wat ik wil, dus ik dacht ''ik win even wat verschillende meningen in'' haha. Ik ga volgend jaar ook studeren alleen moet ik wachten of ik met een 8 gemiddeld of niet slaag want dan verandert mijn studiekeuzeplaats (lang ingewikkeld verhaal).

LOVESOME

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: 27 mei 2012, 15:59:36 »
@Pevensie: Wat fijn dat je hem neemt! Wij gaan een keer afspreken :P hahaha
Bij mij is het hem niet geworden. ¤320,- en hij zij dat het 14m² was. Nou mannen kunnen niet rekenen. Hooguit 9m² dus dat vind ik echt duur. Ook schuin dakje en klein raampje. Dus dat word hem echt niet. Geen wastafel ook, dat wist ik dan.. maar met zo'n kamertje....
Heb nu weer op andere gereageerd. Pff... ben echt kamerzoekmoe. En mijn portemonnee word steeds leger en leger (al bijna ¤200,- armer door die kamers)

LOVESOME

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: 27 mei 2012, 16:00:44 »
En ik zie zoveel leuke geschikte kamers voor mij op kamernet.nl maar heb geen tegoed helaas. Damn! Iemand nog over voor mij :)

Pev

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 27 mei 2012, 16:03:51 »
@Lovesome Wat jammer! Maar dat is wel heel veel voor zo'n ruimte inderdaad. En ik snap dat je er moe van wordt, blegh, rotwerk. Ik was laatst ook wezen hospiteren in Utrecht. 8m, klein, maar te doen. Maar er stond op kamernet dus niet bij dat het een schuine muur had (op zich geen probleem) tot aan de grond (wel een probleem), waardoor je dus een heel stuk loze ruimte had (of je moet alles op de grond zetten wat onhandig is). Maargoed, die was dan ook maar 200 euro.
Maar gelukkig ben je nog redelijk op tijd nu, zometeen barst de storm van net-geslaagden los :(
edit: nee, sorry, mijn tegoed is net verlopen :( Sta je ook bij kamertje.nl ingeschreven? Daar staat ook redelijk wat op en daar is mijn kamer-to-be ook van.

@Intouchables ja precies! Wat wil jij dan gaan doen?
« Laatst bewerkt op: 27 mei 2012, 16:05:15 door Pevensie »

LOVESOME

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: 27 mei 2012, 16:05:39 »
Deze wil ik! linkje
Maar ik kan niet reageren :frusty:
Hartstikke goedkoop, houd ik zelfs nog geld over om te leven :')

Pev

• Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 27 mei 2012, 16:08:38 »
Die zit er mooi uit inderdaad! Goedkoop en lekker licht! Heb je helemaal geen geld meer dan?

LOVESOME

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: 27 mei 2012, 16:09:02 »

Anonymous

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: 27 mei 2012, 16:10:06 »
Geneeskunde. Ik had meegedaan aan de decentrale selectie in een stad waar ik eigenlijk niet heen wilde, maar waar ik dacht meer kans te hebben, alleen was ik net niet door (wat ik dus niet zo heel erg vind). Als ik een 8 gemiddeld haal word ik waar dan ook geplaatst, maar het is wel onzeker of ik dat nog haal want de examens vielen een beetje tegen!

Alleen lees ik net op Duo dat je tot 5 juli gewoon kan switchen: confused. Mm, ik bel/mail binnenkort wel even hoe het nu zit.

LOVESOME

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: 27 mei 2012, 16:10:42 »

Die zit er mooi uit inderdaad! Goedkoop en lekker licht! Heb je helemaal geen geld meer dan?

Ben al bijna ¤200,- kwijt aan kamers in anderhalve week tijd. Heb nl al een kamertje.nl account. Gekregen van mijn moeder en zij wist dus niet dat kamertje.nl maar weinig kamers heeft in vergelijking met kamernet. Dus helaas.. en ik heb die trouwens deels gekregen. Wel 1 week zakgeld ingehouden :') maar nog een keer ¤30,- missen, even niet.

Pev

• Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 27 mei 2012, 16:13:01 »
@Intouchables ah spannend! Ik hoop dat het lukt! Waar wil je heen?

@Lovesome ik zou bijna wat naar je over willen maken, maar dat zal niet gaan want ik heb nu ook 0 euro :(