Auteur Topic: Algemeen 'op kamers' topic #2  (gelezen 769676 keer)

LOVESOME

• Gast
« Gepost op: 25 mei 2012, 08:15:27 »
Aangezien de vorige echt veel foutmeldingen had, hier deel 2 :)
Hier kan je al je vragen/opmerkingen/ervaringen kwijt m.b.t. op kamers gaan.

Sites waar je kunt kijken voor je kamerjacht:
kamer.nl
kamernet
kamertje
studentzonderkamer.nl
studentenkamers.nl (heeft ook een zwarte lijst voor valse verhuurders)
easykamer
Studentenwoningweb (Amsterdam)
http://www.pararius.nl/nederlands/clientHome.php?lvl1=1&lvl2=1
En zo zijn er nog wat meer. Post ze zelf anders hieronder, met jou ervaringen!
Let wel op! Voor de meeste sites moet je betalen om te reageren. Dit kan ongeveer ¤30,- per 3 maanden kosten of ¤40,- voor 1 jaar. Al varieert dit nog wel per site.

Gratis is sowieso:
kamerhulp
& marktplaats natuurlijk.

Ga je studeren?
Kijk dan of je toekomstige studiestad een studentenhuisvester heeft. Zoals:
SSHN (Nijmegen)
SSHXL (regio Utrecht, Amersfoort en Leeuwarden)
Het heeft een wachtlijst, maar het is wel echt voordeliger/luxer dan particulier.
Weet jij er hier ook nog een van, vertel het!
Ik vul dit vanzelf aan met meer tips, waarvan jullie vinden dat dit in de beginpost moet :)

Edit:
het is echt heel belangrijk om NIET in te gaan op e-mails in het engels zeggende dat ze je de sleutel opsturen als je betaalt, dit zijn OPLICHTERS. Niet op reageren en melden bij de site.
« Laatst bewerkt op: 22 maart 2013, 23:56:20 door Achilles »

LOVESOME

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 25 mei 2012, 08:27:57 »
Ik ga maar dan meteen een reactie plaatsen :) Want ik heb vanmorgen mijn eventuele toekomstige huisbaas gebeld voor een afspraak. Ga zondagochtend (absurd, want dat betekent 7u op :')) naar Nijmegen toe om die kamer te bezichtigen. Het gaat om een kamer van ong. 12m² (Hij wist het niet precies). Zonder wastafel helaas, maar er zijn gelukkig doorschuifmogelijkheden in dat huis. Voor ¤310,- incl.
Op zich nog wel goed te doen qua prijs. Aangezien het op loopafstand van het centrum/Han/Kun/Station alles is. Dus dat scheelt weer in busprijzen.
Ik zou dan 4 huisgenoten hebben. 3 meiden en 1 jongen en nu tijdelijk de huisbaas ook.
Het is niet via een site, maar ik ken die man nog van een andere kamer waar ik een tijd terug ben wezen kijken. Ik had hem woensdag gebeld met de vraag of hij toevallig toch weer een kamer vrij had en ja hoor: "Gisteren heeft er een jongen laten weten dat hij zijn kamer uit gaat, dus je belt op het perfecte moment! Als je de kamer wilt, kan je komen kijken en is hij sowieso van jou!".
Hij had namelijk nog wat goed te maken met me :P haha

Maar toch wel weer spannend! Nu even bedenken waar ik op ga letten verder... sowieso of ze een wasmachine hebben en ben wel benieuwd of mijn deur op slot kan eigenlijk...

Rozepinguinx

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 25 mei 2012, 08:29:01 »
Bij mij geeft dat vorige topic gewoon op iedere pagina dat hij niet bestaat :S raar forum
Ik ben trouwens echt verliefd geworden op een kamer op kamernet, en heb erop gereageerd. Maar heb helemaal geen reactie gekregen. Echt jammer

Nadia

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 25 mei 2012, 08:30:40 »
Ik mag toch aannemen dat je deur op slot kan, is dat niet altijd?? Anders moet je gewoon tegen je huisbaas zeggen 'ik wil er in, maar alleen als je een slot op de deer zet' haha
Insert all Muse lyrics here

LOVESOME

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 25 mei 2012, 08:52:32 »
@Odjur, ja dat zou ik ook aannemen. Maar had nog een andere kamer bekeken en die was toch echt zonder slot :')
@rozepinguinx, soms krijgen ze zoveel reacties en dan reageren ze alleen op de sterkste motivaties OF ze hebben juist nog niet genoeg reacties en wachten tot er genoeg zijn om bijv. een kijkavond te organiseren.
Ik heb ook op een paar kamers gereageerd waarvan ik echt pas na een ruime week een antwoord terug kreeg. Maar ook op kamers dat ik niets hoorde. En ineens was hij van de site gehaald. Of nog raarder, ik had gereageerd en niets gehoord. 3 weken later (namelijk paar dagen terug) zie ik dat de advertentie nog een keer geplaatst word maar dan helemaal gewijzigd en zou dan de weekenden weg moeten en alles.. Ben blij dat ik verder niets meer van dr gehoord heb. haha

Minke

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 25 mei 2012, 08:58:03 »
Ik ben nu kamers aan het zoeken in Wageningen, dus als iemand nog iets weet.. Er is gelukkig nog best veel te vinden, niet te klein en niet te duur :)

Hoe kiezen jullie eigenlijk een kamer uit? Ik ben van plan om de 3 leukste die ik vind in 1 dag te bekijken, en dan een keuze te maken. Misschien moet ik dan nog wel hospiteren, verschilt per kamer neem ik aan.
If life doesn\\\\\\\'t goes right, turn left.

Marjolein

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 25 mei 2012, 09:06:41 »
Ik ga volgend jaar op kamers in Delft, dus als iemand daar nog iets weet hoor ik het graag! :)

2MORROW

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 25 mei 2012, 09:09:04 »
Waarschijnlijk ga ik over 3 weken kijken in een studentenhuis voor een kamer :D Daar komen een aantal meiden in, dus lekker gezellig! Ooh ik heb zo'n zin om op kamers te gaan!! Al moet ik eerst nog wel toegelaten worden voor de studie...
« Laatst bewerkt op: 25 mei 2012, 16:14:52 door 2MORROW »

LOVESOME

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 25 mei 2012, 09:10:00 »
^oeh leuk! In Nijmegen??

LOVESOME

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 25 mei 2012, 09:11:58 »
En zoja, is dat dan niet toevallig de Graafsedwarsweg :P

Minke

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 25 mei 2012, 12:11:17 »
Wat voor dingen gaan jullie kopen voor als je op kamers gaat? En hebben jullie ook een bepaald bedrag gespaard hiervoor, of jullie ouders? Ik heb nl wel gespaard, maar vind het moeilijk in te schatten hoeveel je kwijt bent voor je inrichting en eventuele borg enz. :)
If life doesn\\\\\\\'t goes right, turn left.

Rozepinguinx

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 25 mei 2012, 12:42:32 »
Ik zet elke maand sowieso geld opzij, gewoon "voor later" dus kan ik het daarvan betalen. Mijn ouders willen me ook wel helpen met mn huur en de borg. Verder heb ik echt alles nodig want wil mijn kamer hier behouden, dus denk dat ik in kringloopwinkels en marktplaats mn slag moet gaan slaan.

Eksterrr

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 25 mei 2012, 12:46:23 »
Ik zou er rekening mee houden dat je vaak, als je op kamers gaat, borg moet betalen voor je kamer. Ik heb bijvoorbeeld mijn hele huurbedrag als borg moeten betalen, dus een extra keer huur, daar lijkt het op. Maar als ik dan weg ga, krijg ik het terug als mijn kamer nog in orde is. Maar dat is wel iets waar je rekening mee moet houden!

LOVESOME

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 25 mei 2012, 12:52:34 »
Ik moet alles zelf gaan betalen. Leven/huur incl/borg/voeding e.d./ov kosten etc.
En spaar er dus flink op los. Borg is bijna altijd 1x de huur inclusief. Maar tegenwoordig ook steeds vaker 2 of 3x. Mag maximaal 3x. Sleutelgeld mag trouwens niet!

Voor de uitzet.. ligt eraan hoeveel je al hebt. Ik ben al een jaar bezig met steeds wat dingetjes kopen (bestek, handdoeken, beddengoed, accessoires, glazen etc.)
Maar incl meubels loopt dit echt boven de ¤1000,- ook met pannen/verzorgingsartikelen etc. koelkastje/waterkoker en andere elektrische apparatuur. Dus goed sparen!!

Pff... bijna is het zover, ik op kamers. Word steeds spannender :)

Rozepinguinx

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 25 mei 2012, 13:00:17 »

Ik moet alles zelf gaan betalen. Leven/huur incl/borg/voeding e.d./ov kosten etc.
En spaar er dus flink op los. Borg is bijna altijd 1x de huur inclusief. Maar tegenwoordig ook steeds vaker 2 of 3x. Mag maximaal 3x. Sleutelgeld mag trouwens niet!

Voor de uitzet.. ligt eraan hoeveel je al hebt. Ik ben al een jaar bezig met steeds wat dingetjes kopen (bestek, handdoeken, beddengoed, accessoires, glazen etc.)
Maar incl meubels loopt dit echt boven de ¤1000,- ook met pannen/verzorgingsartikelen etc. koelkastje/waterkoker en andere elektrische apparatuur. Dus goed sparen!!

Wat is sleutelgeld?
Servies heb ik al gespaard, en ook een waterkoker enzo heb ik thuis geclaimd dus dat is wel lekker.

Decemberist

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 25 mei 2012, 13:57:50 »

Het hoeft niet persee boven de 1000 te komen hoor :o Dat heb ik er zéker niet aan besteed. Servies moet je eens navragen bij je oma's/opa's anders familie, daar heb ik namelijk bijna al m'n servies van vandaag :) Verder heeft de action goedkope dingen en goed bestek vind je vaak in de kringloopwinkel (ik had van de hema een setje maar daarna nog extra bijgekocht in de kringloopwinkel en dat is 10x fijner bestek).
Verder meubels, ik heb veel meubels van m'n slaapkamer bij m'n ouders meegenomen naar m'n kamer. Ik heb zelfs het bed meegenomen! heb toen een tijdje bij mn ouders op zo'n opklapbaar bed geslapen en daarna hadden zij er een gekocht zodat het ook als logeerkamer gebruikt kon worden.
Ik heb in totaal denk ik niet meer dan 700,- voor álles uitgegeven. (En ik zit nu op een grotere kamer dus heb er meubels nog bijgekocht)

Oh bedenk me net dat ik idd een koelkast en combimagnetron gekocht heb wat samen wel duur was (iets van 330,-). Dit heb ik echter alleen hoeven kopen toen ik naar een grotere kamer ging met een keukenblokje. De meeste zullen deze kosten niet hebben :)
« Laatst bewerkt op: 25 mei 2012, 13:59:36 door winterwinds »

ikheetniethenk

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 25 mei 2012, 14:23:08 »
Ik kom zeker niet boven de 1000 uit!:O

Mijn kamer in utrecht is trouwens iets duurder dan ik hem wilde hebben(350,-), maar mijn uitzet is daar wel oke, want ze hebben al een hele grote keuken(Met zelfs een eigen tap!), en de rest heb ik allemaal thuis geclaimed of van marktplaats gehaald, met uitzondering van mijn bed, die ik perse nieuw wilde hebben..

Purradise

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 25 mei 2012, 15:35:06 »
Ik kan alleen maar als tip geven als je een kijkavond hebt of langs mag komen om de kamer te bezichtigen: neem alsjeblieft niet je ouders mee. :'] Als je een tweede keer komt kijken of als je de kamer hebt gekregen oid, dan is het wel oké, maar we hebben echt een paar kneuzen gehad die voor een kamer kwamen kijken met hun ouders er bij. Vervolgens zit je een uur met die ouders te lullen en weet je nog niet wat voor een type de kamerzoeker is. Of ze gedragen zich 'te netjes' omdat ze naast hun ouders zitten. Dan wordt je echt niet nog een keer uitgenodigd. xD

Insouciance

• Oppermod
    • Bekijk profiel
    • Blog
« Reactie #18 Gepost op: 25 mei 2012, 15:35:56 »
Ik kwam ook echt niet boven de ¤1000,- uit! Sowieso even aan je oma's en opa's vragen of die nog bestek en servies over hebben. Ik heb ook een heel leuk nachtkastje van mijn oma gekregen en die opnieuw geverfd: goed als nieuw en helemaal gratis. Je hoeft echt niet duur uit te zijn!

En over dat slot: ik heb geen slot op mijn kamer en mijn kamergenoten hebben dat ook niet. Ik zou het misschien wel willen hebben, maar ik vind het nu niet nodig. Ik woon dan alleen wel gewoon in een rijtjeshuis met maar drie huisgenoten. Ik kan me voorstellen dat dit anders zou zijn wanneer je echt in een studentenflat o.i.d. zou wonen.
BLOG   | |     INSTAGRAM   | |   Je mag me ook Sous noemen!

Insouciance

• Oppermod
    • Bekijk profiel
    • Blog
« Reactie #19 Gepost op: 25 mei 2012, 15:38:15 »

Ik kan alleen maar als tip geven als je een kijkavond hebt of langs mag komen om de kamer te bezichtigen: neem alsjeblieft niet je ouders mee. :'] Als je een tweede keer komt kijken of als je de kamer hebt gekregen oid, dan is het wel oké, maar we hebben echt een paar kneuzen gehad die voor een kamer kwamen kijken met hun ouders er bij. Vervolgens zit je een uur met die ouders te lullen en weet je nog niet wat voor een type de kamerzoeker is. Of ze gedragen zich 'te netjes' omdat ze naast hun ouders zitten. Dan wordt je echt niet nog een keer uitgenodigd. xD

Agreed! Wij hadden een twee meisjes langs op een avond en de ene nam d'r ouders mee. Het was echt dat die ander maar een half jaar kon, maar anders hadden we sowieso haar gekozen. Het staat echt heel suffig als je je ouders meeneemt.
BLOG   | |     INSTAGRAM   | |   Je mag me ook Sous noemen!

2MORROW

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 25 mei 2012, 16:13:23 »
@LOVESOME: Nijmegen ja! :)
En heb vandaag bericht gehad van de universiteit. Had decentrale gedaan voor tandheelkunde en ben toegelaten!! Dus kan nu definitief gaan kijken voor kamers :D Ben echt heeeel blij hihi!!

Rozepinguinx

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 25 mei 2012, 16:44:35 »

Haha, ik zal mn ouders thuislaten hoor. Niet dat ik dat sowieso van plan was, vind dit toch echt een beetje mn eigen dingetje.

LOVESOME

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 25 mei 2012, 19:08:05 »
Je moet een richtlijn hebben met je uitzet. Je kan wel heel luchtig denken; ach 300 euro. Nou dan baal je hard als het meer is.

Pev

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 25 mei 2012, 19:08:36 »
Ik ga zondag kijken! Ik ben heeeeeeeel erg enthousiast, want het is een grote kamer (18m), bij een hospita, met nog 2 studenten van mijn interessegebied. In en plaatsje vlakbij Utrecht. En niet duur :)

ikheetniethenk

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 25 mei 2012, 20:00:16 »

Ik ga zondag kijken! Ik ben heeeeeeeel erg enthousiast, want het is een grote kamer (18m), bij een hospita, met nog 2 studenten van mijn interessegebied. In en plaatsje vlakbij Utrecht. En niet duur :)

nieuwegein? Daar ben ik ook een keer gaan hospiteren, maar vond het best ver, van de stad en de UU...
het schijnt er wel fijner te zijn(In  steden buiten utrecht.)