Auteur Topic: 15 jarige alleen op vakantie  (gelezen 672 keer)

Hopeless

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 19 augustus 2013, 02:11:24 »
Hoi!
Voor de zomer van 2014 wil ik graag met of 1 vriendin van 15 of 3 vriendinnen van 15 en één 16 op vakantie gaan. Waarschijnlijk met één vriendin. Ik dacht zelf aan een camping of een huisje. Als ik op internet zoek krijg ik alleen maar resultaten van echte jongerencampings, echter is dit niet wat wij zoeken. Wij zoeken gewoon een leuke camping en dan wel met jongeren maar ook met 'ouderen'. Wij zijn absoluut niet van plan om te gaan zuipen. We zoeken vooral naar een actieve camping waar veel dingen (in de buurt) te doen zijn. Een leuke camping voor 15 jarige met dus een leuk tienerprogramma. Als jullie leuke ervaringen hebben of tips is dat natuurlijk leuk om te weten.

Ik weet dat 15 nog een jonge leeftijd is, en over het algemeen zijn vele mensen het er niet mee eens dat je kinderen van 15 alleen op vakantie moet laten gaan. Ik ken mezelf goed en weet mijn beperkingen, en de mensen waarmee ik waarschijnlijk zal gaan zullen zeker geen problemen opleveren.

Emmely

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 19 augustus 2013, 02:30:30 »
Je zou kunnen informeren bij een reisbureau, of bij de ANWB.
Zij kunnen leuke plekjes voor jullie uitzoeken, aan de hand van jullie budget en jullie wensen.
Als je minderjarig bent hoor je volgens mij wel (schriftelijk) toestemming te krijgen van jullie ouders.
En zuipen met 15 jaar? Dat mag sowieso toch helemaal niet?

BlackWool

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 19 augustus 2013, 09:51:05 »
Bij veel campings en parken moet er iemand van 18+ bij zijn
Blablabla

Megane

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 19 augustus 2013, 09:53:33 »
Kunnen jullie niet beter met een soort actief kamp gaan?
Als ik mijn ogen toedoe                                                          Het Heelal: Hoe verder men keek,
waan ik mij in Honoloeloe                                                       Hoe groter het leek

Serenity

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 19 augustus 2013, 10:27:09 »
Je zou kunnen informeren bij een reisbureau, of bij de ANWB.
Zij kunnen leuke plekjes voor jullie uitzoeken, aan de hand van jullie budget en jullie wensen.
Als je minderjarig bent hoor je volgens mij wel (schriftelijk) toestemming te krijgen van jullie ouders.
En zuipen met 15 jaar? Dat mag sowieso toch helemaal niet?

En toch zijn er genoeg 14/15 jarigen die gewoon zuipen hoor. :')

Meeste campings moet je gewoon 18+ zijn, behalve dan de jongerencampings.
Je zou misschien idd naar een soort kamp kunnen gaan of iets dergelijks.

Quindo

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 19 augustus 2013, 11:12:52 »
Je moet als je naar een camping gaat van te voren goed contact hebben gehad met de camping. Ik ben toen ik net 16 was ook samen met een vriendin op vakantie geweest, zij was 15. Wij hebben een aantal campings uitgezocht waar we wel heen wilden, deze hebben wij gemaild met de vraag of wij daar welkom zijn met onze leeftijd.
Uiteindelijk hadden wij 2 campings op het oog. Van de ene kregen we terug dat we natuurlijk welkom waren en dat ze ons graag wilden ontvangen. Van de andere kregen we terug dat we mochten komen op voorwaarde dat we niet stomdronken over de camping liepen, geen drugs en alle huisregels kwamen langs.
Dus toen wisten wij snel welke we moesten kiezen. Wij drinken allebei amper en drugs was taboe.

Tis eerst misschien wat veel werk, maar wij hebben gewoon 1 mail geschreven en deze naar verschillende campings gestuurd.
En wij hebben alleen 'gewone' campings gemaild, geen jongerencampings.

LouderLove

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 19 augustus 2013, 11:40:17 »
Ik zou het laten regelen door een reisbureau, of met een jongerenorganisatie gaan. Dan heb je al een stuk meer zekerheid. Want geloof me, je wilt niet als 15-jarigen aankomen op een bestemming waar je zoveel van hebt verwacht, maar wat uiteindlijk niks blijkt te zijn. (Dit hoeft niet altijd te gebeuren natuurlijk, maar een reisorganisatie vind ik voor jongeren toch net wat makkelijker)

Inmiscible

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 19 augustus 2013, 15:43:55 »
Waarom wil je dan per sé op een camping of in een huisje? Ik ken heel veel mensen in mijn omgeving die mee gegaan zijn met zo'n jongerenkamp. Dat kan echt ontzettend leuk zijn. Er is dan voor iedere dag een programma gepland en meestal is de groep ook nog eens ontzettend gezellig. (En ook al is die niet gezellig, je hebt altijd die vriendin nog). Dan zijn het ook nog eens activiteiten die je zelf niet zo snel zou regelen. Zoals raften, canyoning, surfen, mountainbiken. En ook als je niet van dat soort dingen houdt, zijn er ook hele andere kampen. Echt voor ieder wat wils. Ik heb serieus nog geen enkel slecht verhaal daarover gehoord. Volgens mij is dat echt heel erg leuk. Je kunt wel eens op 'Vinea' googelen.

Natuurlijk blijft het je eigen keuze, maar ik zou het zeker overwegen.

Verder heb ik er niet heel veel verstand van. Maar als je het toch echt wil, zou ik me eens laten informeren bij een reisbureau. Informatie opvragen kan altijd. Bij een reisbureau hebben ze toch wel de goede contacten en weten ze de leuke plekjes immers wel te vinden. Succes!

Hopeless

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 24 augustus 2013, 20:48:50 »
Dankjewel voor jullie reacties! Een kamp zien we niet helemaal, hebben we beide vaker gedaan en is ons ook wel bevallen maar we willen iets 'anders'. Ook zijn de prijzen voor kampen best hoog. Ik ga binnenkort naar een reisbureau even rondvragen en verder hebben we al een paar campings op het oog met een jongerenveld. Verder gaan we ook 'gewone' campings mailen met de vraag of ze ons zouden toelaten.