Auteur Topic: Mijn vriend en de toekomst...  (gelezen 1200 keer)

NaaKtLSlaKLovAah69

• Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 30 oktober 2012, 22:09:22 »
Even offtopic, maar huren op je 16e kan toch helemaal niet?
Volgens mij wel hoor.
En daarnaast ben ik het nu ook nog niet van plan, pas over 2.5 jaar

Tearjerkers

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 30 oktober 2012, 22:12:57 »
Ik ben 16, mijn vriend ook.
Maar omdat wij beiden niet kunnen wachten met samenwonen, willen ipv op kamers gaan in Rotterdam een tweekamerappartement huren :)
Ik heb altijd een vriendin gehad en die was ook helemaal in de ban van haar en haar vriend, niks in haar leven telde meer voor haar. Ze was 16 en had al helemaal samenwoonplannen met hem. Al haar geld en tijd ging alleen maar aan hem en hun toekomstplannen op. Waardoor ze geen leven meer overhield en mij en al haar vrienden is kwijtgeraakt. Persoonlijk vind ik dat gestoord. Je kan zoiets veel beter over een aantal jaren doen. Je bent nog jong en je gaat nog vet veel veranderen, hij waarschijnlijk nog meer dan jij omdat jongens later zijn in hun ontwikkeling. Je gaat andere dingen belangrijk vinden en jezelf verder ontwikkelen, erachter komen wie jij bent. Ook als je 16 bent kan je helemaal geen huis en alles betalen met je 4 euro per uur. Misschien kan je net die kamer betalen maar dan hou je echt nergens meer geld en tijd voor over. Want je bent altijd aan het werken of met school bezig. Kortom je verliest vrienden en je jonge leven en waarom zou je dat opgeven? Je bent eigenlijk gewoon nog een kind en 16 jaar is gewoon echt te jong om zo'n stap te zetten weet je. Je bent fucking jong, je kan nu nog genieten van thuis wonen en ik vind dat je elkaar echt langer en beter moet kennen hiervoor.

NaaKtLSlaKLovAah69

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 30 oktober 2012, 22:17:33 »
Ik heb altijd een vriendin gehad en die was ook helemaal in de ban van haar en haar vriend, niks in haar leven telde meer voor haar. Ze was 16 en had al helemaal samenwoonplannen met hem. Al haar geld en tijd ging alleen maar aan hem en hun toekomstplannen op. Waardoor ze geen leven meer overhield en mij en al haar vrienden is kwijtgeraakt. Persoonlijk vind ik dat gestoord. Je kan zoiets veel beter over een aantal jaren doen. Je bent nog jong en je gaat nog vet veel veranderen, hij waarschijnlijk nog meer dan jij omdat jongens later zijn in hun ontwikkeling. Je gaat andere dingen belangrijk vinden en jezelf verder ontwikkelen, erachter komen wie jij bent. Ook als je 16 bent kan je helemaal geen huis en alles betalen met je 4 euro per uur. Misschien kan je net die kamer betalen maar dan hou je echt nergens meer geld en tijd voor over. Want je bent altijd aan het werken of met school bezig. Kortom je verliest vrienden en je jonge leven en waarom zou je dat opgeven? Je bent eigenlijk gewoon nog een kind en 16 jaar is gewoon echt te jong om zo'n stap te zetten weet je. Je bent fucking jong, je kan nu nog genieten van thuis wonen en ik vind dat je elkaar echt langer en beter moet kennen hiervoor.
Sorry hoor, maar wie ben jij om mij met jouw vriendin te vergelijken.
Ik EN mijn vriend zijn beiden heel gek op elkaar en hebben al wel wat plannetjes voor de toekomst, mits die door gaat. Ik ben niet zoals jouw vriendin dat ik me helemaal vastklamp aan de toekomst met hem, ik ben slim genoeg om te weten dat dat niet goed komt.
Daarbij zei ik al dat we dat over 2.5 willen doen. dus niet praten over 16 jarige leeftijd, dan zijn we beiden al 19.
En wij willen beiden in Rotterdam gaan studeren, doordat alle kosten zo duur worden, kunnen we dan beter samen een appartement vinden, dat vinden we beiden geweldig.
Daarnaast doe ik universiteit en werk ik een beetje bij.
Mijn vriend gaat bbl doen dus werkt gewoon 4 dagen in de week. Financieel zit alles dus goed en al jouw argumenten zijn gewoon zwaar ongegrond.

LTDS

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 30 oktober 2012, 22:17:39 »
Ik heb zelf ADD en ik zou mij echt heel erg gekwetst voelen als mijn vriend mij om die reden zou verlaten. Het is namelijk een rotsmoes. ADD/ADHD is niet een 'ziekte', in mijn ogen dan, het is een deel van mijn karakter en ik mis een stofje waardoor ik de karaktertrekken sterk heb, die binnen het ADD beeld passen. Het is heel fijn dat dit 'label' ervoor is, want zo kunnen mensen worden geholpen. Ik heb zelf ook echt extreme ADD, maar ik kan wel studeren en werk houden (al is het dan een bijbaan).

Dat hij ADHD heeft, maakt de zaak natuurlijk nog moeilijker om zich te concentreren, niet alles voor zich uit te schuiven, je vast te houden aan iets zonder je te vervelen en vakken te volgen bij een studie die je niet leuk vindt. Alleen even heel hard gezegd, moet hij zichzelf een schop onder zijn eigen kont geven. Het is natuurlijk wel heel makkelijk om achterover te gaan leunen en niks te doen en het af te schuiven op ADHD. Medicijnen zijn er om te ondersteunen, maar zullen niet alles verhelpen. Hij moet voor zichzelf geheugensteuntjes maken en technieken gaan ontwikkelen zodat dingen makkelijker gaan. Dit kan samen met iemand die daar verstand van heeft.
Doordat ik deze dingen zelf doe, gaat het bij mij een stuk makkelijker en heb ik mij vanaf vmbo-t gevochten voor de havo, waar ik nu zit. Iets waarvan veel docenten bij mij op school zeiden dat ik het toch niet kan en ook mede dankzij mijn ADD. Alleen ik heb mezelf een schop onder mijn kont gegeven en ik ben dingen zo gaan aanpakken dat ik het voor mezelf makkelijker maak. Uiteindelijk heeft hij namelijk alleen maar zichzelf ermee.

Over het ADHD gerelateerde stuk zou ik, als ik jou was, met hem gaan praten. Jij ziet dat hij moeilijkheden heeft, misschien durft hij het hier niet over te hebben of weet hij het wel maar is hij zelf de draad kwijt. Als jij laat zien dat jullie dit samen kunnen, gaat hij zichzelf misschien wel een schop onder zijn kont geven en kan jij hem daar af en toe mee helpen. Het is namelijk een volwassene, die hebben vaak ook begeleiding van buitenaf hebben. Maak je niet druk over hem, hij heeft zijn eigen leven en als jij afhankelijk van hem bent, zal jou eigen leven daarmee niet in de knoop komen. Een stabiel leven kan je met hem hebben, alleen moet jij misschien weer wat flexibeler worden. Allebei water bij de wijn doen, dit zal je ook in de rest van je relatie moeten doen. Daarbij geef ik hem wel gelijk, het leven is nu en je weet niet wat er in de toekomst gaat gebeuren. Je kan erover dromen en die zal hij vast ook wel hebben, maar zie het van tijd tot tijd, dingen kunnen veranderen.

Tearjerkers

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 30 oktober 2012, 22:19:51 »
Sorry hoor, maar wie ben jij om mij met jouw vriendin te vergelijken.
Ik EN mijn vriend zijn beiden heel gek op elkaar en hebben al wel wat plannetjes voor de toekomst, mits die door gaat. Ik ben niet zoals jouw vriendin dat ik me helemaal vastklamp aan de toekomst met hem, ik ben slim genoeg om te weten dat dat niet goed komt.
Daarbij zei ik al dat we dat over 2.5 willen doen. dus niet praten over 16 jarige leeftijd, dan zijn we beiden al 19.
En wij willen beiden in Rotterdam gaan studeren, doordat alle kosten zo duur worden, kunnen we dan beter samen een appartement vinden, dat vinden we beiden geweldig.
Daarnaast doe ik universiteit en werk ik een beetje bij.
Mijn vriend gaat bbl doen dus werkt gewoon 4 dagen in de week. Financieel zit alles dus goed en al jouw argumenten zijn gewoon zwaar ongegrond.
Geweldig dat je je zo opwind hahahahahaha

NaaKtLSlaKLovAah69

• Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 30 oktober 2012, 22:20:40 »
Geweldig dat je je zo opwind hahahahahaha
Nou ik wind me eigenlijk helemaal niet op haha, grappig dat je het zo opvat.
Ik vind het wel grappig dat dit het enige is wat je te zeggen hebt

LTDS

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 30 oktober 2012, 22:28:34 »
Nou ik begrijp het best hoor.
Ik praat ook al met mijn vriend over onze toekomst, over samenwonen en trouwen. Dat zijn niet al vaste plannen, maar ook zeker niet zomaar wat ideeën.
Als ik niet met mijn vriend zou kunnen praten over 'onze' toekomst, laat staan dat ik geen toekomst met hem zie, dan wil ik de relatie niet meer.
Ik wil het niet alleen voor nu, maar ook voor de toekomst.
Er is toch wel een verschil tussen geen toekomst zien met elkaar en wel een toekomst met elkaar zien, ideeën hebben maar nog niks willen vastleggen, je weet immers niet wat er nog gaat gebeuren. Ik denk dat Tearjerkers dat probeert te zeggen. Je kan fantaseren etc., wat ik al zei, maar de daadwerkelijke uitwerking hoeft toch niet al helemaal vast te staan? Je bent nog heel jong en je verandert allebei ook. Kijk op het moment dat jullie kunnen gaan samenwonen verder over de dingen na en ga dan dingen vastleggen, niet nu al van tevoren. Erg zonde om je daar nu al druk over te maken, als je het mij vraagt.

NaaKtLSlaKLovAah69

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 30 oktober 2012, 22:33:11 »
Er is toch wel een verschil tussen geen toekomst zien met elkaar en wel een toekomst met elkaar zien, ideeën hebben maar nog niks willen vastleggen, je weet immers niet wat er nog gaat gebeuren. Ik denk dat Tearjerkers dat probeert te zeggen. Je kan fantaseren etc., wat ik al zei, maar de daadwerkelijke uitwerking hoeft toch niet al helemaal vast te staan? Je bent nog heel jong en je verandert allebei ook. Kijk op het moment dat jullie kunnen gaan samenwonen verder over de dingen na en ga dan dingen vastleggen, niet nu al van tevoren. Erg zonde om je daar nu al druk over te maken, als je het mij vraagt.
Nou ik heb anders nergens gezet dat wij al bezig zijn met de daadwerkelijke uitwerking hoor.
Daarbij vind ik het gewoon heel naar dat zij ten eerste op dingen in gaat die ik totaal niet gezegd heb en daarna ook nog een belachelijke reactie geeft wanneer ik daar op antwoord

starlet_

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 30 oktober 2012, 22:33:49 »
Heb je het nu nog leuk met hem?
Zo ja, geniet van het moment. Als je teveel aan de toekomst gaat denken, komen er overbodige zorgen. Ik wou het ook een keer uitmaken met m'n vriend omdat ik teveel aan de toekomst dacht. Grootste vergissing ooit.
Je stelt het misschien zo wel uit, maar je weet niet wat er in de tussentijd gaat gebeuren tussen jullie, dus waarom nu al die zorgen?
(Toegegeven, ik heb enkel de beginpost gelezen, dus misschien is er een heel gegronde reden voor dat je je er nu al zorgen om maakt).

LTDS

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 30 oktober 2012, 22:35:49 »
Nou ik heb anders nergens gezet dat wij al bezig zijn met de daadwerkelijke uitwerking hoor.
Daarbij vind ik het gewoon heel naar dat zij ten eerste op dingen in gaat die ik totaal niet gezegd heb en daarna ook nog een belachelijke reactie geeft wanneer ik daar op antwoord
Nou naar mijn idee, zo kwam het op mij over hé, leek het inderdaad of jij je heel erg opwond. Maar het is internet :), dus dingen kunnen anders overkomen. 

Daydreamer

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 30 oktober 2012, 22:36:10 »
Als je nu al kan bedenken dat dit niet is wat jij in de toekomst wil, dan betekent dat toch dat je niet echt van hem houdt? Dus wat doe je dan nog met hem? Dat is én niet eerlijk tegenover hem, en jij houdt jezelf blijkbaar voor de gek...

NaaKtLSlaKLovAah69

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 30 oktober 2012, 22:37:14 »
Nou naar mijn idee, zo kwam het op mij over hé, leek het inderdaad of jij je heel erg opwond. Maar het is internet :), dus dingen kunnen anders overkomen.
Bij mij was het juist dat haar reactie enorm aanvallend overkwam haha :)
inderdaad, het negatieve aan internet

LTDS

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: 30 oktober 2012, 22:38:41 »
Als je nu al kan bedenken dat dit niet is wat jij in de toekomst wil, dan betekent dat toch dat je niet echt van hem houdt? Dus wat doe je dan nog met hem? Dat is én niet eerlijk tegenover hem, en jij houdt jezelf blijkbaar voor de gek...
Houden van is iets heel anders dan een toekomst met elkaar hebben. Je kan van elkaar houden, maar je toekomstperspectief kan zo breed uit elkaar liggen en het andere uiterste hebben van de ander, dat het niet gaat. Dat heeft niks te maken met een toekomstperspectief. Soms moet je dat wel bijstellen, niet alles kan helemaal naar jou zin worden gemaakt, helaas.

tartaarsaus

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: 30 oktober 2012, 23:08:35 »
Waar slaat dit nu weer op? TS opent een topic over haar probleem en wij gaan hier doodleuk reageren op dat Kim een toekomst met haar vriend ziet. Prima toch heel leuk voor haar. Wat kan jullie dat nu weer schelen?

P3NTAGRAMS

• Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 30 oktober 2012, 23:14:38 »
Je bent echt een kutwijf als je het nu wéér met hem uitmaakt. Sorry hoor maar hou deze jongen niet voor de gek met je ''toekomst'' plannen :)

Zo hallo, praat eens normaal zeg.

Anyway, je bent nu inderdaad nog maar 16. Nadenken over de toekomst kan natuurlijk wel, maar je hoeft hem niet gelijk te dumpen omdat hij niet in je 'plannen' past. Het komt vanzelf allemaal wel.
✿(◠‿◠) http://tako-kowai.tumblr.com/ ✿(◠‿◠)

Disfunction

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 31 oktober 2012, 11:31:41 »
Ik snap heel goed dat jij twijfelt of je een toekomst kan beginnen met iemand met zulke extreme ADHD.
Heeft je vriend alleen medicijnen, of krijgt hij ook therapie? Want een kennis van mij is gedragsconsulent voor volwassenen met zware ADHD, en die helpt ze zo hun leven in te richten dat ze wel een baan kunnen houden enzo. Ik weet niet of je dat al geprobeerd hebt? En anders kan het misschien raadzaam zijn om in relatietherapie te gaan. Ik weet dat dat heel serieus en eng klinkt op deze leeftijd, maar wat ik zo van jullie relatie heb meegekregen was dat ook serieus. En als je hierover twijfelt zou ik niet alleen hulp vragen aan ons 'leken'  maar ook aan iemand die er verstand van heeft zeg maar.
Always shoot for the moon. Even if you miss, you will land among the stars

Zomersproetje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 31 oktober 2012, 11:33:23 »
Ik denk dat je diep van binnen het antwoord weet. Je zegt zelf dat je er niet zeker over bent of je met hem verder wilt. Hou je echt van hem? Je kunt hem niet aan het lijntje houden. Het klinkt trouwens alsof je vooral bezig bent met je toekomst. Vergeet niet ook te genieten van het moment waar je in leeft. Je toekomstplannen kunnen nog veranderen, je bent nog 16 en je hebt nog een fantastisch leven voor je liggen:)

JARxOFxHEARTS

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 31 oktober 2012, 12:19:51 »
Je bent pas 16. je hoeft nu nog niet de jongen te kiezen of te zoeken die voor de rest van je leven bij je is. het is oké om een relatie te hebben met iemand die je gewoon leuk vindt om wie die is, en verder geen toekomst mee te hebben. prima toch? kijk gewoon hoe t loopt.

Varkenskind

• Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 31 oktober 2012, 12:36:07 »
Ik heb er met hem ook gesprekken over. Als hij ook 16 was, was het een ander verhaal geweest.
Maar hij is dus 22 en ziet dus wel een toekomst met mij voor zich, wat dan ook een redelijke leeftijd is om daar serieus over na te kunnen denken.

Daarom moet ik er eigenlijk wel over nadenken en daar ligt dus het probleem.
Ik vind het voor nu helemaal geweldig met hem, ik hou heel veel van hem en wil hem ook eigenlijk niet kwijt.

Maar als ik het dan over bijvoorbeeld nog 2 jaar later weer moet uitmaken omdat ik dan wel serieus dicht bij die toekomst kom, doet hem dat misschien alleen nog maar meer pijn.

En daar ligt dus mijn dilemma.
kippenpoep.