Auteur Topic: Het algemene samenwonen topic  (gelezen 128004 keer)

JudithBos

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 24 oktober 2012, 19:31:17 »
Laminaat? Weet je zeker dat je dat wilt uitgeven aan een huurhuis?

Ehh.... Ik en mijn vriend wonen in een huurhuisje... je laat ons voor gek verklaren dat weet ik nu al  :fieuw:

We hebben laminaat OVERAL in het huis, alle gaten in de muren zelf opgevuld omdat woningstichting niks wil doen.. Hebben zelf de opening tussen gang en keuken dicht gemaakt en een open keuken gecreeërd. We hebben zelf de schouw die nog in de woonkamer zat er uit gesloopt en gaan een deze maanden nog die hele muur opnieuw stuccen.

Heb je ons al voor gek verklaard? :D Je bent niet de enige ^^

Stark

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 24 oktober 2012, 19:38:53 »
Ehh.... Ik en mijn vriend wonen in een huurhuisje... je laat ons voor gek verklaren dat weet ik nu al  :fieuw:

We hebben laminaat OVERAL in het huis, alle gaten in de muren zelf opgevuld omdat woningstichting niks wil doen.. Hebben zelf de opening tussen gang en keuken dicht gemaakt en een open keuken gecreeërd. We hebben zelf de schouw die nog in de woonkamer zat er uit gesloopt en gaan een deze maanden nog die hele muur opnieuw stuccen.

Heb je ons al voor gek verklaard? :D Je bent niet de enige ^^

Whahaha nou ik zou dat idd nooit gedaan hebben. Ik heb het er zelf gewoon niet voor over. Ik wil 0 euro uitgeven aan een huis als het mij geen profijt geeft. Het heeft mss ook te maken met wat voor een huis ik heb hoor. Mijn vriend en ik hebben een halfjaar contract, dus in principe kunnen we er elk half uur uitgezet worden. Lijkt me sterk dat dat gebeurd, maar het speelt wel mee. Het is ook een tijdelijk bedoeld onderkomen. Ik kan me voorstellen dat als je 10 jaar in dat huis verwacht te wonen je investeert in het uiterlijk, dat is het dan ook wel waard.

JudithBos

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 24 oktober 2012, 19:50:12 »
Nouja, met de gedachte dat wij hier nog minimaal 5 jaar doorbrengen... En mochten we he zelf compleet opknappen en er willen blijven wonen dan zit er ook nog een blijvende koop-optie op het huis. En alles wat wij zelf verbeteren aan het huis, mogen ze niet meerekenen in de waarde. Om dezelfde reden mogen wij dus vrij veel veranderen aan het huis.

Tot nu toe de open keuken en de schouw eruit gesloopt wat echt enorm veel ruimte geeft. Maar als we hier echt willen blijven dan gaat de schuur er in de toekomst vanaf, en willen we een stuk bij het huis aan bouwen, en dan komt er dus ook een vaste trap ipv een vlizo-trap.

En omdat we alles echt zelf doen, en niet laten doen door bedrijven etc. kost het ons niet zoveel. Zeker omdat mijn vriend standaard 15% personeelskorting krijgt op zijn werk. Hij werkt als verkoopmedewerker in een bouwmarkt. Dus ook dat scheelt al heel veel.

fragileminds

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 25 oktober 2012, 10:14:08 »
Ik vind het zo jammer dat ik het me nog niet kan permitteren en ik nog niet klaar ben met school. Het lijkt mij namelijk geweldig om samen te wonen met mijn vriend! Mocht het ooit zover komen, is de kans groot dat ik bij hem zal intrekken.
Oy with the poodles already.

LovelyGirl

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 25 oktober 2012, 11:44:54 »
Ik moet me ook maar eventjes melden in dit topic :P Mijn vriend heeft het ook al over samenwonen, terwijl we nog niet eens een maand samen zijn. Nu is er wat tussen gekomen wat het samen wonen sowieso vertraagt met een jaartje maar das opzich geen ramp, kan ik nog een jaar flink sparen en dan samen op zoek naar een leuk huisje/appartementje in Arnhem, dan vertrek ik dus naar een grote stad (ik woon nu in de provincie Zeeland :P) en ik heb er nu al heel veel zin in! Ik ben 2 weken terug, 4 dagen in Arnhem geweest en waaaauw! Ik zie mezelf daar wel wonen, sowieso kan ik overal wennen :D

missSouthMountain

• Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 25 oktober 2012, 11:47:34 »
Ik wil ook wel graag met mijn vriend samenwonen, we hebben het er ook best vaak over.. Maar ik zit nog maar in eerste jaar van HBO studie en wil daarna nog 2 jaar doorleren voor master... Hij werkt daarentegen al fulltime, hij kan het zichzelf wel permitteren om een eigen huisje te kopen/huren.. Bovendien houd ik ook niet zo veel geld per maand over van mijn loon/stufi dus dan zou hij alles moeten betalen wat ik niet echt fair vind als we samen zouden gaan wonen... Dus wacht ik nog maar een paar jaar met alles....
Maar stiekem hoop ik toch wel na de HBO samen een huisje te zoeken..
"Ever loved someone so much, you would do enything for them? Yeah, well, make that someone yourself and do whatever the hell you want."
- Harvey Specter

Samantha

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 25 oktober 2012, 14:57:44 »
Wij wonen nu 1,5 jaar samen ongeveer. Ook in een huurhuis en hebben hier ook veeel in gedaan!
Het huis was compleet uitgeleefd toen we hier kwamen, een echte keuken zat er niet in, de badkamer was vies en er lag echt niks in qua vloer.
We zijn dan ook 2 maanden full time aan het klussen/opknappen geweest!
Nieuwe keuken erin, badkamer vernieuwd, overal laminaat, muren geverfd (1 moest zelfs opnieuw gestuct worden) keuken ook opnieuw betegeld. Nu is het helemaal af en voel ik me helemaal thuis!
Het gaat ook nog steeds goed, op het feit na dat ik een half jaar zonder werk heb gezeten... dat was echt een klote periode! Maar gelukkig heb ik nu weer werk, maar het heeft wel een hele tijd tussen ons ingestaan.. Nu kunnen we weer leuke dingen samen doen en vrolijk naar de toekomst kijken!

--

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 25 oktober 2012, 15:10:22 »
Ik wil dolgraag samenwonen met mijn vriend. we zijn bijna 14 maanden samen en nogsteeds ontzettend gelukkig met elkaar, we zijn er beide heel serieus over en willen graag een plek voor onszelf
het grote struikelpunt is dat we 110 km uit elkaar wonen. hij in rijswijk en ik bij nijmegen. dus ik rijd nu al bijna 14 maand elke weekend heen en weer:P(die kosten zijn echt onwijs hoog trouwens maa rhij helpt me wel)
hij heeft daar zijn familie en werk, maar woont wel opzichzelf vandaar dat ik liever naar hem toe ga dan dat we t weekend bij m ij thuis zitten omdat mn moeder best n zeurneus is met dat soort dingen(Rekening houden etc)
hij wil graag hier naartoe komen en hier werk zoeken omdat ik zit met studie, familie, werk (2baantjes) en hobby. hij kan zijn hobby ook hier uitvoeren, en ik ben gewoon echt geen stadstype(hij eigenlijk ook niet want hij fokt zich zo onwijs op in de stad - drukte etc)
nu is t punt dat we geen idee hebben wat we moeten doen, zijn broer is makelaar maar die verkoopt alleen huizen en wij willen huren. zijn broer zei dat hij beter eerst n baan in mijn omgeving kan zoeken voordat we n huis gaan zoeken. dat zou betekenen dat mijn vriend dus bij mij moet logeren(Dat vind mijn moeder echt niet okee) of dat hij heen en weer moet rijden en dat wil hij niet..

ik vind dat we eerst n huisje moeten zoeken voordat hij opzoek kan naar werk hier. hij woont nu op zichzelf en dat huisje kost maar 288 euro de maand, we kunnen dat huis er dus best een aantal maanden bij houden zodat hij niet heen en weer hoeft te rijden naar zijn werk. dan heeft hij ondertussen tijd om bij mij werk te zoeken en zodra ie dat heeft, kan ie ontslag nemen en in ons huis komen wonen, maar goed.. zijn broer ontkrachtte dat en dat gelooft mijn vriend meteen. dus ik heb t nu aan hem over gelaten.

Morsmordre

• Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 25 oktober 2012, 15:19:34 »
Oooh leuk dit topic ga ik volgen!

Ik woon nog niet samen met mijn vriend maar we hebben het er wel regelmatig over. In februari heb ik (als alles goed gaat) mijn HBO diploma en kan ik op zoek naar een vaste baan, hij werkt al fulltime en heeft een vast contract op dit moment.

We zouden eigenlijk het liefst meteen willen kopen omdat we huren allebei zonde van ons geld vinden. Met kopen betaal je iedere maand je huis een beetje af en wordt het huis steeds meer een beetje van jou. Alleen zie maar is een hypotheek te krijgen als starters tegenwoordig.

Wat doen jullie hebben jullie allemaal een huurwoning of koop?

xtijgerr

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 25 oktober 2012, 20:41:57 »
Mijn vriend heeft een koopwoning, en ik ben bij hem ingetrokken. Het is best lastig hoor als je een koopwoning hebt. Mijn vriend is ouder, en begrijpt er gelukkig meer van..
Komen super veel dingen bij kijken. Als je op korte termijn een huisje wilt (appartementje), kan je beter huren.. en daarna een eengezinswoning kopen. W
ij zitten hier namelijk nog wel effe in vast (een appartement met een woonkamer, slaapkamer, badkamer, gang en een washok. Maar geen extra slaapkamer bergruimte, of voor kinderen. Dus wij moeten hier sowieso nog een paar jaar in zitten. Daar zou ik wel overna denken als ik jullie was! Want voor je het weet denk je aan een gezin of voorbereidingen daarop (groter huis, sparen e.d.)

Willemijn19

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 25 oktober 2012, 22:30:09 »
oh wat een super tof topic, ga ik zeker volgen. Ik heb op dit moment nog geen vriend, maar ik heb zo'n vaag vermoeden dat ik mijn prins op het witte paard onlangs heb ontmoet en na een paar dates gaat het super, en het klinkt echt idioot maar ik zit nu al te fantaseren over samenwonen. Wat natuurlijk heel onrealistisch is en veel te snel, maar het is stiekem wel leuk. Hij is dit jaar met zijn laatste jaar bezig op de universiteit en ik ben net met mijn eerste jaar met het hbo bezig, plus dat wij bijde wel gelovig zijn en nouja ik zie je het allemaal wel, voorlopig blijft het bij het fantaseren en leuke woonblaadjes kijken haha.

xtijgerr

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 26 oktober 2012, 07:45:20 »
oh wat een super tof topic, ga ik zeker volgen. Ik heb op dit moment nog geen vriend, maar ik heb zo'n vaag vermoeden dat ik mijn prins op het witte paard onlangs heb ontmoet en na een paar dates gaat het super, en het klinkt echt idioot maar ik zit nu al te fantaseren over samenwonen. Wat natuurlijk heel onrealistisch is en veel te snel, maar het is stiekem wel leuk. Hij is dit jaar met zijn laatste jaar bezig op de universiteit en ik ben net met mijn eerste jaar met het hbo bezig, plus dat wij bijde wel gelovig zijn en nouja ik zie je het allemaal wel, voorlopig blijft het bij het fantaseren en leuke woonblaadjes kijken haha.

Ahh leuk voor je!

Morsmordre

• Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 26 oktober 2012, 09:50:27 »
Mijn vriend heeft een koopwoning, en ik ben bij hem ingetrokken. Het is best lastig hoor als je een koopwoning hebt. Mijn vriend is ouder, en begrijpt er gelukkig meer van..
Komen super veel dingen bij kijken. Als je op korte termijn een huisje wilt (appartementje), kan je beter huren.. en daarna een eengezinswoning kopen. W
ij zitten hier namelijk nog wel effe in vast (een appartement met een woonkamer, slaapkamer, badkamer, gang en een washok. Maar geen extra slaapkamer bergruimte, of voor kinderen. Dus wij moeten hier sowieso nog een paar jaar in zitten. Daar zou ik wel overna denken als ik jullie was! Want voor je het weet denk je aan een gezin of voorbereidingen daarop (groter huis, sparen e.d.)

Hmm ja daar heb je inderdaad wel een punt. Of je zou direct een gezinswoning moeten kopen, alleen zijn daar de kosten dan helaas ook naar. Achja ik moet toch eerst nog mijn diploma halen en een baan vinden, dus als dat gebeurd is praten we wel verder :P Blijf dit topic in ieder geval volgen want vind het wel leuk om iedereens verhalen te lezen :)

xtijgerr

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 26 oktober 2012, 11:24:10 »
Hmm ja daar heb je inderdaad wel een punt. Of je zou direct een gezinswoning moeten kopen, alleen zijn daar de kosten dan helaas ook naar. Achja ik moet toch eerst nog mijn diploma halen en een baan vinden, dus als dat gebeurd is praten we wel verder :P Blijf dit topic in ieder geval volgen want vind het wel leuk om iedereens verhalen te lezen :)

Haha ja, mijn vriend had daar dus ook helemaal niet overna gedacht. En het is lastiger om je huisje nu te verkopen dus kan je beter iets gaan huren voor zo laag mogelijk. Dat is waar! Diploma behalen staat voorop vind ik. Succes!! :)

JustGuess

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 26 oktober 2012, 15:18:53 »
Wil echt niet meer wachten met samenwonen totdat ik een diploma heb hoor. Ik ben oud genoeg.

Er is sinds paar dagen geleden optie bijgekomen voor mijn vriend en mij. De zolder van ouders beetje opknappen en daar een nestje maken. Het is niet ideaal, maar dan kunnen we samen zijn.

Als hij wilt tenminste, schiet nu opeens helemaal in stress (autisme) :frusty:

Minion

• Amor Vincit Omnia
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 27 oktober 2012, 14:25:31 »
Uppp ! Leuk om te lezen !
Ik wil wachten tot ik klaar ben met m'n opleiding , duurt nog wel aantal jaren
maarja geen haast :)

missSouthMountain

• Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 27 oktober 2012, 14:53:04 »
Ik ben eigenlijk benieuwd of er ook dames zijn die hun huisje willen showen, hoeft niet natuurlijk.
"Ever loved someone so much, you would do enything for them? Yeah, well, make that someone yourself and do whatever the hell you want."
- Harvey Specter

Littleboots

• Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 27 oktober 2012, 19:10:36 »
Ooh dit is raar, ik ben nu bij mn vriend (zoals bijna elk weekend)
en hij is naar een concert toe van iets wat ik echt verschrikkelijk vind dus ik wilde niet mee, maar nu zit ik dus alleen thuis in zijn appartementje.
Kan ik wel vast wennen hoe het is om hier te zijn als hij er niet bij is :p
LESS IS MORE     (more or less)

Littleboots

• Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 27 oktober 2012, 19:11:30 »
Ik ben eigenlijk benieuwd of er ook dames zijn die hun huisje willen showen, hoeft niet natuurlijk.

Dat is een leuk idee!

Willemijn19

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 27 oktober 2012, 22:57:35 »
Dat is een leuk idee!

o jaa dat is ook wel leuk! of in wat voor huis je later zou willen betrekken :D

xSomeone

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 27 oktober 2012, 23:14:31 »
Aangezien je nu eenmaal met twee moet zijn om te gaan samenwonen, én ik toch nog wat aan de jonge kant ben (19, nog volop aan het studeren) ... Sta ik daar nog niet bij stil, nee.
Amor perimit, non perit.

xRoseLove

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 27 oktober 2012, 23:40:32 »
Mijn vriend (19) en ik (18) hebben nu anderhalfjaar en willen ook zo graag samenwonen. Meeste mensen verklaren ons voor gek, maar het voelt gewoon goed (:
Staan ook al ingeschreven! Jeej!
Nu steeds beetje kijken!

missSouthMountain

• Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: 29 oktober 2012, 12:01:04 »
Mijn vriend (19) en ik (18) hebben nu anderhalfjaar en willen ook zo graag samenwonen. Meeste mensen verklaren ons voor gek, maar het voelt gewoon goed (:
Staan ook al ingeschreven! Jeej!
Nu steeds beetje kijken!

Succes met het zoeken van een woning meid ;)
- Harvey Specter

PBG

• Lump off.
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 29 oktober 2012, 15:19:24 »
He leuk dat er zo'n topic is :)

Ik woon nu zo'n 3 maanden samen, voor t eerst op mezelf ook.
Mn vriend is een stukje ouder, 28 en ik ben 19. Hij had net zijn koopwoning verbouwd toen ik hem leerde kennen en ik ben hem gaan helpen met klussen enzo, en toen kwam het eigenlijk een beetje vanzelf omdat ik toch altijd bij hem was.

Het bevalt me nu prima, ik betaal niet erg veel mee aan het huis omdat dat gewoon niet gaat atm maar gelukkig vind mn vriend dat geen probleem. Ik doe alles aan t huishouden en betaal gewoon mee aan t eten enzo dus we hebben het wel mooi opgelost voor nu :)

Ik vind t wel lastig omdat ik in een totaal nieuwe stad woon en amper mensen ken enzo, mn ouders wonen niet erg dichtbij. Maar gelukkig is t samen erg fijn.

Littleboots

• Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 29 oktober 2012, 19:55:41 »
He leuk dat er zo'n topic is :)

Ik woon nu zo'n 3 maanden samen, voor t eerst op mezelf ook.
Mn vriend is een stukje ouder, 28 en ik ben 19. Hij had net zijn koopwoning verbouwd toen ik hem leerde kennen en ik ben hem gaan helpen met klussen enzo, en toen kwam het eigenlijk een beetje vanzelf omdat ik toch altijd bij hem was.

Het bevalt me nu prima, ik betaal niet erg veel mee aan het huis omdat dat gewoon niet gaat atm maar gelukkig vind mn vriend dat geen probleem. Ik doe alles aan t huishouden en betaal gewoon mee aan t eten enzo dus we hebben het wel mooi opgelost voor nu :)

Ik vind t wel lastig omdat ik in een totaal nieuwe stad woon en amper mensen ken enzo, mn ouders wonen niet erg dichtbij. Maar gelukkig is t samen erg fijn.

Dat lijkt me inderdaad het lastigste ja, als je niemand anders kent in de stad. Een vriendin van me heeft dat ook. Mijn vriend woont in Breda, en ik ken daar ook verder niemand (behalve zijn vrienden dan en een vriendin van me) maar ik wil daar waarschijnlijk ook naar school gaan volgend jaar, dus dat zou wel ideaal zijn, leer je gelijk mensen kennen.