Auteur Topic: Drugsgebruik  (gelezen 551 keer)

Charlene

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 23 december 2012, 19:57:14 »
Hoi meiden,

Hopend dat jullie me kunnen helpen, wil ik hier mijn verhaal kwijt. Mijn vriend en ik zijn sinds 10 augustus 2011 bij elkaar en we hebben al aardig wat ups en downs gehad. Desalniettemin zijn we nog steeds gek op elkaar. Alleen er is 1 probleem wat steeds de kop op steekt, en dat is dat hij af en toe XTC, coke of mdma wilt gebruiken. Okee, ik snap het totaal niet, want ik heb helemaal niks met drugs.
Dan denk je, okee laat heb dan een avondje helemaal los en zijn gang gaan, een relatie is gebouwd op vertrouwen. Maar het hele probleem is dat hij al zo'n stuk of zes keer daarover tegen me heeft gelogen, en dat ik er vervolgens 1 á 2 maanden later achter moet komen. Zelfs toen we hadden afgesproken dat ik het met heeeeel veel moeite zou toelaten als hij het er met me van tevoren over zou hebben zodat ik ook mijn avondje ik kon vullen zodat ik er zo min mogelijk aan zou denken en me er dus ook niet zo druk over ging maken, ging hij in zijn eigen huis, in de keuken, terwijl ik in de woonkamer zat, gewoon snuiven. Ik was toen zoooooo pissig. Dat was de laatste keer. Dus toen heb ik tegen hem gezegd, zorg maar dat je mijn vertrouwen weer terug wint en als ik er voor een laatste keer achteraf achter moet komen is het definitief klaar tussen ons. Maar nu komt heel het probleem; hij wilt weer drugs gaan gebruiken. Ik wil dat niet, ik vind dat hij mij maar moet laten zien dat hij ook zonder kan feestvieren om mijn vertrouwen terug te winnen. Nu vindt hij dat 'kkgierig' van mij en kregen we laaiende ruzie.
Sorry voor dit lang verhaal, maar wat moet ik nou doen? Moet ik hem gewoon z'n gang laten gaan en me niet zo druk maken of moet ik hem een ultimatum stellen, mij voorlopig zonder drugsgebruik, of drugsgebruik wanneer hij maar wilt?

Alvast bedankt voor jullie advies!

Cupid

• Taking steps is easy, standing still is hard.
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 23 december 2012, 20:12:59 »
Je vriend scheld met kanker wtf doe je nog bij hem. Sorry dat moest even.
Laat het hem nog één keer proberen zou ik zeggen, maar ik zou hem niet vertrouwen als het daar om gaat.

Beetroot

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 23 december 2012, 20:14:31 »
Wow hij is er ten eerste al niet eerlijk over en hij vind het dus ook belachelijk dat jij het niet goed vind? Ik zou hem allang een ultimatum hebben gesteld! Ik bedoel hij kan best eerlijk zijn en een beetje naar zijn vriendin luisteren.
Hurry up

Charlene

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 23 december 2012, 20:33:48 »
Ja hij zegt omdat hij nu al zo'n 4 maanden niks heeft gedaan wat dat betreft dat hij heeft laten zien dat hij wel zonder kan. Maar sorry hoor, in de tijd dat we bij elkaar zijn heeft hij sinds de laatste keer er zo vaak over gelogen dat ik vind dat hij wel een feest zonder kan om mij te laten zien dat hij ook zonder kan feestvieren

Flairy

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 23 december 2012, 20:39:23 »
Wow hij is er ten eerste al niet eerlijk over en hij vind het dus ook belachelijk dat jij het niet goed vind? Ik zou hem allang een ultimatum hebben gesteld! Ik bedoel hij kan best eerlijk zijn en een beetje naar zijn vriendin luisteren.
| TUMBLR | Don't let your dreams be just dreams. |

Va Va Voom

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 23 december 2012, 20:46:12 »
Wat een lul! Sorry, geen andere woorden voor. Hij scheldt met kanker, hij gebruikt drugs, hij liegt tegen je.. Ik zie niet waarom je nog bij hem blijft.
The saddest people smile the brightest, the lonliest people are the kindest and the most damaged people are the wisest. ♥

Charlene

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 23 december 2012, 20:55:07 »
Ja, het is ook soms een ontzettende eikel. Maar hij heeft ook zijn goede kanten, zorgt voor me als ik ziek ben, is er voor me als ik niet lekker in mn vel zit en zorgt ervoor dat het me niks tekort komt.
Maarja, die drugs beginnen bij mij echt een probleem te worden... ik vind vertrouwen zó ongelofelijk belangrijk. Maar aan de andere kant... hij laat mij ook echt alles doen wat ik wil. Naar concerten, uitgaan, leuke dagjes met vriendinnen. Maar ja, ik heb werkelijk nooit gelogen over wat ik aan het doen was of wat dan ook. Hij zegt ook dat ik het achter me moet laten, want het is inmiddels 3-4 maanden geleden. Maar vertrouwen moet toch groeien?

LTDS

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 23 december 2012, 21:19:01 »
Ik snap jou kant zeker wel, maar ik denk omdat jij er zo op tegen bent, dat hij er misschien over gelogen heeft? Dat hij bang is voor jouw reactie. Mijn ex deed dit namelijk ook.

Vertrouwen is heel belangrijk, dat ben ik met je eens. Alleen jij bent tegen drugs, alleen hoeft dit niet voor hem zo te zijn. Als hij wil gebruiken, dan moet hij dat doen, dat is niet jouw zaak in feite. Of ja, het heeft niks persoonlijks met jou te maken. In een relatie kom je meerdere dingen tegen waar jullie het niet eens over zijn, maar het mooie is, jullie hoeven het er niet over eens te zijn, als jullie elkaar maar laten leven.

Houdt hij zijn drugsgebruik in de hand, zorgt dat jij er geen last van hebt en dat het geen dingen in de weg laat zitten tussen jullie twee. Dan hoeft er geen probleem te zijn. Het is hoe groot jij het zelf maakt. Ik denk dat jij zijn drugsgebruik en jullie relatie apart van elkaar moet zien.

Charlene

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 23 december 2012, 21:41:02 »
Hmm, daar heb je een punt. Maar hij wist dat ik er op tegen was, maar ik heb hem in het begin van onze relatie gezegd: Dat je het af en toe doet, kan ik mee leven. Zo lang je maar eerlijk tegen mee bent, dan hoeft het geen probleem te zijn. Maar vervolgens liegt meneer er zo'n zeven keer over. Ik vind het dan eerlijk gezegd van mijn kant niet zo gek dat hij eerst maar even mijn vertrouwen moet winnen, want ik heb dat in het begin volledig gegeven.
Maar ja, ik heb gewoon een ontzettend dilemma: Of hij kiest voor mij en zorgt gewoon dat mijn vertrouwen weer zodanig is dat ik zonder boe of ba hem gewoon laat doen wat ie wilt (zolang hij er maar eerlijk over is) en een tijdje minder te gaan feesten (Hij kan volgens mij niet optimaal feesten zonder drugs). Of hij kiest gewoon voor diehard feesten, met drugs en alles wat ie maar niet laten kan zonder mij. Maar is dat niet een beetje hard van mijn kant?

Tearjerkers

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 23 december 2012, 21:59:57 »
Wat is er zo erg aan als hij met kanker scheld? Dat staat er toch verder los van, nou als jij gewoon een hekel hebt aan drugs en het niet normaal vind dat hij dat doet, dan moet je gewoon voet bij stuk houden en als hij van je houd dan stopt ie dr maar lekker mee. Dat hij erover liegt vind ik echt triest, ik zou ermee kappen als ik jou was. Maargoed, ik haat drugs dan ook echt heel erg. Mijn vriend doet soms weleens blowen en ik ben daar heel erg op tegen, maar ik hoef het verder ook niet te weten als hij dat gaat doen. Ik vind dat ik niet alles hoef te weten wat hij doet want daar maak ik mezelf alleen maar gek mee. Als hij pillen zou gaan nemen dan zou ik er wel écht wat van zeggen en ik zou hetzelfde als jou reageren!

Charlene

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 23 december 2012, 22:47:17 »
Ik haat drugs ook ontzettend. Ik ben juist zo'n iemand die me er juist niet druk om gaat maken als zolang hij het tegen me zegt dat hij het gaat doen.
Maar misschien moet ik het niet zo persoonlijk opvatten. Maar van welke kant ik het ook bekijk voor mezelf, ik snap het gewoon echt totaal niet. Als hij weet dat ik er zo ontzettend veel moeite mee hebt, waarom gaat ie dan niet uit zonder drugs?

Rowena

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 27 december 2012, 16:10:29 »
maybe helpt een goed gesprek met hem
en hem duidelijker maken dat hij dat niet moet gebruiken
en dat jij anders bij hem weggaat
ik zou het meteen uitmaken als mijn vriend drugs gebruikt
maar liefde overwint alles maar als hij echt verslaafd is is het lastig om er van af te komen
ik zou tegen hem zeggen wat wil je liever drugs of mij
 good luckk