Auteur Topic: 1 jaar samen - Cadeau dilemma!  (gelezen 7270 keer)

xx_N

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 23 oktober 2011, 14:10:00 »
Hee meiden!

Over een maandje ben ik een jaar samen met mijn vriend en het gaat echt ontzettend goed! Ik had een heel leuk cadeau in gedachten, alleen nu zit ik een beetje in een dillemma. Ik wil namelijk een horloge kopen voor mijn vriend en om het extra persoonlijk te maken omdat we dan een jaar samen zijn wilde ik er iets in laten graveren!
Nou lijkt me dat dus heel leuk, alleen 1 probleem: Als ik er iets in laat graveren en hij vind het horloge uiteidenlijk niet mooi..dan heb ik een probleem want dan kan ik het niet ruilen.

In principe ken ik best wel zijn smaak en is hij niet heel erg moeilijk wat betreft dit soort dingen. En ik zou met zijn beste vriend (dat is ook een van mijn beste vrienden) gaan kijken voor een mooi horloge voor hem, dus opzich heb ik niet alleen mijn eigen mening, maar ook nog die van hem. En we kennen hem allebei erg goed..

Dus nu vraag ik me af; moet ik het risico nemen of niet? Aan de ene kant zou het natuurlijk geweldig zijn als hij het horloge + gravering in 1x ziet en verrast is! Aan de andere kant... wat als hij het niet mooi vind?
Ik twijfel heel erg over wat ik moet doen..en stel dat ik hem eerst het horloge geef en daarna pas de gravering erin laat zetten, als ik weet dat hij het zeker weten mooi vind.. hoe moet ik dat dan aanpakken? Dan vertellen, of alsnog als verrassing proberen te houden?

Moeilijk moeilijk.. hoop dat jullie kunnen helpen!
« Laatst bewerkt op: 23 oktober 2011, 14:10:34 door xx_N »

Lotte

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 23 oktober 2011, 14:22:08 »
Horloges vind ik net zo iets als parfum..  Je houd er van of je houd er niet van... Ik ben ook over een maandje samen met mijn vriend en ik ga een fotoboek geven van al onze foto's.. Omdat ik dan toetsweek heb vieren we het een week erna, en gaan we met de treinkaartjes van het Kruidvat naar Utrecht en daar shoppen... en daar geef ik ook nog een ring met daar onze datum ingegraveerd.

xx_N

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 23 oktober 2011, 14:27:23 »
Ja, snap wat je bedoelt maar ik wil iets blijvends geven (en ik weet dat hij dat wilt hebben) en hij is niet echt een sieraden jongen... wel horloge type! Dat vind hij zelf ook mooi en heeft hij nog niet, dus leek me perfect! Alleen zit ik dus met die gravering..

Bren

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 23 oktober 2011, 14:32:42 »
ik zou denk ik dat horloge kopen en aan hem geven.. en gewoon tegen hem zeggen (als hij m leuk vind) dat je er nog een klein verassing bij hebt ofzo? Of anders gewoon tegen hem zeggen dat het je wel een leuk idee leek om er iets in te laten graveren, maar dat ie nog niet mag weten wat.. zoiets? Ik zou dat denk ik doen, dan weet je zeker dat hij het horloge leuk vind en loop je geen risico. Wel een super leuk idee trouwens!

Britt_Love

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 23 oktober 2011, 14:34:52 »
Ik zou die gravering er nog even niet in laten zetten, straks vind ie m niet mooi en durft ie t niet te zeggen, en draagt ie m vervolgens nooit..
En als je t geeft vragen of ie m mooi vind, dat ie m nog kan ruilen anders..
En net zoals justmyself1992 zegt, dat je er wat persoonlijks aan toe wil voegen ofzo, en hij m over n weekje terugkrijgt omdat dat nog n verrassing is:P
miss iets minder leuk dan wann je t in 1x geeft, maar ik zou dat risico niet lopen!
ow en gefeliciteerd alvast ;)

Mindblowing

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 23 oktober 2011, 14:35:56 »
Ik zou het risico gewoon nemen, je zegt zelf al dat je zijn smaak goed kent en als zijn beste vriend, die ook goed weet wat hij mooi vindt, ook nog eens mee gaat, komt het vast wel goed toch? En als je gewoon een niet al te opvallend horloge koopt, een beetje basis, kan er sowieso weinig mis gaan. Succes!
Do you ever put your arms out and just spin and spin? Well, that\'s what love feels like. Everything inside you tells you to stop before you fall, but you just keep going.

Phyllon

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 23 oktober 2011, 14:38:15 »
ik zou het risico nemen, maar je kunt hem ook eerst het horloge geven en daarna pas de tekst erin laten graferen..
Believe in yourself and you\\\'re halfway there.

Lacrima

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 23 oktober 2011, 14:40:12 »
Ik zou het risico ook nemen denk ik. Jullie kennen hem beide erg goed. En je zegt zelf dat hij ook niet heel moeilijk is.
Do not change who you are for anyone. If God, in all his wisdom, made you the way you are, he did it for a reason.

Carmen

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 23 oktober 2011, 14:43:19 »
Ik zou het risico niet nemen.
Een horloge is meestal niet de goedkoopste.
En als hij hem dan niet zo mooi vind, dan is dat wel een beetje jammer.

xx_N

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 23 oktober 2011, 14:59:08 »
Mijn plan is ook om sowieso voor een rustig, vrij simpel (en toch mooi) horloge te gaan, omdat ik ook weet dat mijn vriend niet echt van een over-the-top horloge houd met veel poespas erop enzo.. wel hebben zijn beste vriend en ik even achterhaald of hij een leren of metalen horloge mooier vind (bij zichzelf staan), maar zelf daarbij zei hij "Ik denk leer..of.. nou ja ik weet niet, het kan allebei mooi zijn." Zoals ik al zei: Hij is niet zo lastig..en ook niet super modieus ingesteld ofzo! (Zo van: Het moet wel bij m'n outfits passen!) haha..
We gaan denk ik voor een leren horloge, vind dat toch meer bij hem passen en vind hij zelf mooi :)
Bedankt in elk geval voor de reacties!

therushoflife

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 23 oktober 2011, 17:39:41 »
Algemeen topic voor toch?

AutumnLeaves

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 23 oktober 2011, 18:10:46 »
Je kan ook op een website kijken met allemaal horloges (van een juwelier ofzo of een gewone webshop) en dan komt hij ''toevallig'' langslopen en dan kan jij aan hem vragen wat hij mooi vindt? En als hij dan wil weten waarom jij naar mannenhorloges kijkt kan je zeggen dat het voor een vriend of je neef is ofzo.
there are hundreds of languages in the world but a smile speaks them all.

xx_N

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 23 oktober 2011, 19:20:08 »
Ik zat te denken aan zoiets:

(mijn vriend heeft vrij grote handen/polsen, dus een grote klok staat hem denk ik beter dan een kleine..)
Zoiets leek me mooi, stoer maar toch ook wel basic? Wat denken jullie? Zit ik hiermee een beetje safe? Denk dat meeste mannen zoiets wel mooi vinden als ze van leren horloges houden.

xx_N

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 23 oktober 2011, 21:31:33 »
Anyone? :)

Birgit

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 23 oktober 2011, 21:33:11 »
ga gewoon heel 'smooth' met hem kijken naar horloge's, hij laat dan vast wel een beetje zien welke hij leuk vindt!

xx_N

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 23 oktober 2011, 21:46:36 »
Hmm ik denk niet dat hij daarin trapt.. ik kijk nooit met hem naar dat soort dingen en ik kan nou ook niet echt zeggen dat ik een horloge nodig heb want ik heb een hele goede en mooie, haha.
Hij zal waarschijnlijk meteen denken "Huh? Waarom kijken we naar horloges?" en dan is een connectie naar 1 jaar samen snel gelegd ben ik bang..

Shewantstofly

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 23 oktober 2011, 23:28:41 »
Dat lijkt me een mooi horloge waarmee je inderdaad niet gauw fout zit. Ik zou het risico nemen, je hebt 2 meningen en hij is niet zo moeilijk.
- winners never quit and quitters never win.

Purradise

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 23 oktober 2011, 23:33:42 »
Je kan hem toch ook eerst het horloge geven en kijken wat hij er van vindt? En daarna kan je hem laten graveren als extra cadeautje. Dan neem je hem weer even mee terug. En als hij hem niet mooi vindt kan je daarna altijd nog een andere samen uitzoeken.

LaUrOssssss

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 24 oktober 2011, 00:09:40 »
ik vind het horloge mooi :) en ik zou het ineens laten graveren :)
waarschijnlijk vind hij het nog mooier na het zien van de gravering :)

Fossil

• CEO Girlscene
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 24 oktober 2011, 00:28:12 »

[afbeelding]

(mijn vriend heeft vrij grote handen/polsen, dus een grote klok staat hem denk ik beter dan een kleine..)
Zoiets leek me mooi, stoer maar toch ook wel basic? Wat denken jullie? Zit ik hiermee een beetje safe? Denk dat meeste mannen zoiets wel mooi vinden als ze van leren horloges houden.

Ik zie een Fossil horloge dus ik stem voor!

Nee oke, het is een mooi horloge waar je eigenlijk niet de fout mee in kan gaan. Dus ik zou hem gewoon laten graveren :)

Pivoine

• COQ's eigendom
    • Bekijk profiel
    • Blog
« Reactie #20 Gepost op: 24 oktober 2011, 00:35:59 »

[...]

Nee oke, het is een mooi horloge waar je eigenlijk niet de fout mee in kan gaan. Dus ik zou hem gewoon laten graveren :)

:'DDDDDDDDD
(◠‿◠✿) tiå går så seint (✿◠‿◠)

Meddalon

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 24 oktober 2011, 02:03:25 »

[...]

whaha xd
Don't leave me sailing this lonely ocean.

pennezakske

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 24 oktober 2011, 07:35:32 »
Als je een horloge wilt geven, dan zou ik hem meenemen naar de winkel en hem zelf laten kiezen. Dan weet je zeker dat hij het mooi vind :)

xlauaa

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 24 oktober 2011, 11:01:51 »

[afbeelding]

ja ik vind t echt een mooi horloge! en best wel basic zoals je zelf zegt. ik zou het risico gewoon nemen, als je zijn smaak goed kent en zijn beste vriend ook meegaat kan het met zo'n basic horloge niet fout gaan denk ik
Don't let me fall

xlauaa

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 24 oktober 2011, 11:01:52 »

[afbeelding]

ja ik vind t echt een mooi horloge! en best wel basic zoals je zelf zegt. ik zou het risico gewoon nemen, als je zijn smaak goed kent en zijn beste vriend ook meegaat kan het met zo'n basic horloge niet fout gaan denk ik
Don't let me fall