Auteur Topic: Lotgenoten: Lange afstands relaties  (gelezen 285449 keer)

Zaylin

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 18 maart 2013, 14:57:05 »
Hoi meiden!

Ik was al een tijdje aan het zoeken naar een topic over meiden die een lange afstand relatie hebben. Ik ben namelijk zo iemand. Ik ben knetterverliefd op mijn lieve vriendje, maar wonen zo'n 130km van elkaar vandaan. Afspreken is soms ingewikkeld, al dat geplan. Soms weet  ik geen raad. Mijn vriendinnen kunnen mijn gedachten niet echt begrijpen, dus ik zoek eigenlijk een soort lotgenoot waarbij ik mijn ei kwijt kan en die me begrijpt

Ik heb dit topic niet alleen gestart voor mijzelf, maar ook andere meiden die een lange afstandsrelatie hebben en het soms fijn vinden om over te praten ( dagelijkse dingen, weekendjes, woordenwisselingen etc). Ik zou het mega tof vinden als jullie reageren, iets algemeens vertellen over jullie relatie en gewoon je hart proberen te luchten!
everything starts from something

MartinaFTMH

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 18 maart 2013, 15:01:42 »
Leuk!      Lange afstandrelaties kunnen ontwikkelen tot hele leuke dingen. Mijn vriend en ik woonden lange tijd 2 uur reizen bij elkaar vandaan. We hebben elkaar leren kennen op vakantie. Na een jaar (18 jaar) hebben we besloten te gaan samen wonen in een studentenhuis en inmiddels (4,5 jaar later) hebben we sinds kort ons eigen appartementje.
www.findthatmusthave.nl        Voor de goedkoopste musthaves van de Nederlandse webshops op Ebay!

Zebra

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 18 maart 2013, 15:03:45 »
Hee!

Ik heb min of meer hetzelfde haha, 240/250 kilometer ongeveer.
Al met al kost het me 4 uur reizen, met het OV, als ik opgehaald word van het station 3,5 ongeveer.
Handig is het niet, maar je moet er wat voor over hebben he? :P

Zaylin

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 18 maart 2013, 15:05:39 »
Het lijkt of ik mezelf hoor praten in de toekomst! Ik zou zo graag een toekomst voor me willen zien met hem, maar dit vind ik soms wel lastig, is dit raar? Ik bedoel, ik ben Nederlands, hij is Belg, we zien elkaar maar twee keer in de maand en soms heb ik echt van die dipjes.. is dit herkenbaar?

Zaylin

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 18 maart 2013, 15:06:36 »
Hee!

Ik heb min of meer hetzelfde haha, 240/250 kilometer ongeveer.
Al met al kost het me 4 uur reizen, met het OV, als ik opgehaald word van het station 3,5 ongeveer.
Handig is het niet, maar je moet er wat voor over hebben he? :P

Wauw! Mag ik mss weten waar jullie zo ongeveer wonen in welke regio? Hoe lang zijn jullie al bij elkaar en hoe oud zijn jullie?

PureVision

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 18 maart 2013, 15:08:34 »
 :fieuw: Nog niets in vergelijking met de 2000km die ik moet overbruggen.
Maar ik hou het al zo'n 6,5 jaar vol. En het einde is gelukkig bijna in zicht *phew*

Zaylin

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 18 maart 2013, 15:10:05 »
:fieuw: Nog niets in vergelijking met de 2000km die ik moet overbruggen.
Maar ik hou het al zo'n 6,5 jaar vol. En het einde is gelukkig bijna in zicht *phew*

wauwie! knap hoor! waar wonen jullie allebei, en hoe hebben jullie elkaar leren kennen?

Zebra

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 18 maart 2013, 15:10:45 »
Ik woon in het Noorden en hij zo ongeveer langs de Belgische grens in Brabant. ;)
We zijn nu bijna 7 maanden samen en het gaat eigenlijk prima. Gemiddeld spreken we eens in de 2 weken af, soms vaker als het lukt haha.
Op een dag is het wel erg veel. Ik heb wel eens om 8u de trein gepakt, dan ben ik daar van 12 tot 6 en dan ga ik terug en ben ik 10 uur thuis, maarja, het is gewoon niet anders. :)

Ik ben 16, bijna 17 en hij 18. :)

Zaylin

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 18 maart 2013, 15:12:11 »
Ik woon in het Noorden en hij zo ongeveer langs de Belgische grens in Brabant. ;)
We zijn nu bijna 7 maanden samen en het gaat eigenlijk prima. Gemiddeld spreken we eens in de 2 weken af, soms vaker als het lukt haha.
Op een dag is het wel erg veel. Ik heb wel eens om 8u de trein gepakt, dan ben ik daar van 12 tot 6 en dan ga ik terug en ben ik 10 uur thuis, maarja, het is gewoon niet anders. :)

Ik ben 16, bijna 17 en hij 18. :)

Dan kunnen we samen reizen bijna! mijn vriend woont in Belgie, ergens bij Brussel! Wij zijn ook al bijna acht maanden samen (:

Zebra

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 18 maart 2013, 15:12:32 »
@PureVision, echt respect.
Het lijkt me behoorlijk lastig en echt knap dat je het al zo lang volhoudt?

Maar bijna het einde? Ga jij of hij verhuizen? :)

Zaylin

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 18 maart 2013, 15:12:57 »
maar hebben jullie niet eens dat jullie in een dipje zitten, dat jullie hem erg missen?

Zebra

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 18 maart 2013, 15:15:33 »
Haha, uit welke regio kom jij dan, en hoe oud? :D

Dat had ik met name in het begin heel erg, maar nu gaat het vrij goed. Lang leven skype en whatsapp haha.
Daarnaast zit ik in mijn examenjaar, dus ik ben heel benieuwd hoe ik dat de komende 2/3 maanden ga doen. :P

Zaylin

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 18 maart 2013, 15:16:58 »
Zal ik me even algemeen voorstellen?

Ik woon regio Rotterdam
Hij woont regio Brussel
We zijn bijna 8 maanden samen
Ik zit in mijn examenjaar, lekker gepland ook.. ben benieuw of ik ga slagen ..

PureVision

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 18 maart 2013, 15:21:31 »
@NobodyKnows: Als het goed is behaald hij volgend jaar zijn diploma en verhuist hij nier naartoe. Dat leek ons een logische beslissing, aangezien Portugal (waar hij vandaan komt) erg heeft te leiden onder de crisis én het Engels is daar niet al te best.

@Kissingunderthestars: De eerste twee jaar miste ik mijn vriend heel vaak, en heel erg. Maar nu... Nee. Ik ben eraan gewend geraakt. Maar ik ga woensdag weer voor 1,5 week naar hem toe.

Zebra

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 18 maart 2013, 15:24:18 »
@PureVision, dat is wel lekker dan haha! Heb je in ieder geval echt iets om naar uit te kijken.

Oh, ik heb ook stress haha. Ik heb over 2 weken eerst nog een toetsweek, jeej.
Ik loop altijd zo treinkaartjes te hamsteren bij de kruidvat en de hema enzo, doe jij dat ook? :P Een retourtje kost me namelijk 50euro, en dat vind ik wat overdreven..

Zaylin

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 18 maart 2013, 15:26:00 »
@PureVision, ik heb echt respect voor je, en ik ben zo blijk dat jullie als zo lang bij elkaar zijn! bij mij in de buurt zeiden ze de eerste paar maanden 'Is het nog niet uit met je vriendje?' dit vond ik best wel jammer, want voor mij was en is het gewoon een hartstikke serieuze relatie. Ik vind het reizen naar hem toe ook helemaal geweldig, en je maakt altijd tijd voor elkaar vrij, zo heerlijk!

Zaylin

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 18 maart 2013, 15:29:48 »
@NobodyKnows

Helaas zijn er geen abonementen die naar Brussel gaan ;c. Maar een klasgenoot van mij heeft een NS abo voor de trein, 25 euro per maand! mss iets voor jou?

http://www.ns.nl/reizigers/winkel

ik heb dus donderdag mijn tentamenweek, helppppp!

Invincible

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 18 maart 2013, 15:29:57 »
Ik woon in Zeeland, hij in Limburg en er is helaas zo'n 200 kilometer afstand, dat is zo'n 3 uur reizen. We zien elkaar elke vakantie en lange weekenden (pasen, pinksteren). In de tussentijd houden we contact door dag en nacht met elkaar te Skypen.
Over anderhalf jaar gaat hij gelukkig studeren in Tilburg en woont hij nog maar anderhalf uur van me vandaan. Nog steeds ver, maar dat is gelukkig wel iets beter te doen dan drie uur.

Zaylin

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 18 maart 2013, 15:34:27 »
@Unsustainer

Wanneer is de laatste  keer dat jullie elkaar hebben gezien, en wanneer gaan jullie elkaar weer zien? Ik zou het niet kunnen bij alleen lange weekenden en vakanties, ik en mijn vriend hebben zelfs nooit gelijk vakantie..

PureVision

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 18 maart 2013, 15:34:44 »
@PureVision, ik heb echt respect voor je, en ik ben zo blijk dat jullie als zo lang bij elkaar zijn! bij mij in de buurt zeiden ze de eerste paar maanden 'Is het nog niet uit met je vriendje?' dit vond ik best wel jammer, want voor mij was en is het gewoon een hartstikke serieuze relatie. Ik vind het reizen naar hem toe ook helemaal geweldig, en je maakt altijd tijd voor elkaar vrij, zo heerlijk!

Mijn vader zegt dat zelfs nu soms nog wel eens. Hij vindt dat hij me niet waard is, haha! Ik ben onderhand al 22 jaar, dus "zijn kleine meisje" ben ik al lang niet meer. Maar hij bedoelt het dus goed.

Zebra

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 18 maart 2013, 15:35:26 »
kissingunderthestars: Dat is wel balen zeg. Nou, het scheelt dat hij OV heeft, dus als hij hierheen komt is het gratis haha. :) En die dagkaartacties zijn 15/20 euro, dus dat valt dan ook wel mee.
Over dat abonnement hebben we nagedacht, maar omdat ik per volgend jaar ook ga studeren, en misschien (!) in Eindhoven, wachten we het nog maar even af.
Sterkte met je toetsen!

Unsustainer: ja, ipv van verticaal reizen kan je het ook horizontaal doen inderdaad. Dat dag en nacht skypen herken ik, haha. Maar in gewone weekenden spreken jullie dus niet af? Ik ga soms zelfs dagjes op en neer. :P  Het scheelt idd wel dat jullie allebei in regio Zuid zitten dan. Noord en Zuid heeft ook nooit samen vakantie, op kerst na, en daar hebben we dan maar gebruikt van gemaakt. xd

Invincible

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 18 maart 2013, 15:39:53 »
@Unsustainer

Wanneer is de laatste  keer dat jullie elkaar hebben gezien, en wanneer gaan jullie elkaar weer zien? Ik zou het niet kunnen bij alleen lange weekenden en vakanties, ik en mijn vriend hebben zelfs nooit gelijk vakantie..

De laatste keer dat ik hem zag was op 15 februari en op 29 maart komt hij weer. Het is best lastig, maar Skype helpt echt enorm! Wel lastig dat jij en je vriend nooit tegelijk vakantie hebben... Ik heb dan nog het geluk dat we allebei in het zuiden wonen en onze vakanties meestal op dezelfde datums vallen. Spreken jij en je vriend dan gewoon in de weekenden af? Lijkt me wel prijzig als je ver van elkaar af woont.

Invincible

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 18 maart 2013, 15:42:03 »
Unsustainer: ja, ipv van verticaal reizen kan je het ook horizontaal doen inderdaad. Dat dag en nacht skypen herken ik, haha. Maar in gewone weekenden spreken jullie dus niet af? Ik ga soms zelfs dagjes op en neer. :P  Het scheelt idd wel dat jullie allebei in regio Zuid zitten dan. Noord en Zuid heeft ook nooit samen vakantie, op kerst na, en daar hebben we dan maar gebruikt van gemaakt. xd

Nee in gewone weekenden spreken we niet af, kost ons net iets teveel geld voor twee daagjes (50 euro voor een retourtje). :')

Zaylin

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 18 maart 2013, 15:43:12 »
@Unsustainer

Mijn vriend spreken een beetje wisselend af, soms één keer in de twee, soms één keer in de drie weken. Het valt, vind ik tenminste, nog aardig mee. Een retourtje Brussel kost voor mij nog geen 35,-

Zijn er geen horizontale routes naar jou vriend, of via belgie? want in belgie is het openbaar vervoer zo veel goedkoper!

Zebra

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 18 maart 2013, 15:45:38 »
Unsustainer:
Heb je wel eens aan die dagkaarten gedacht?
Als jullie het zo redden is het natuurlijk ook mooi. Maar ik kwam er dus per toeval achter dat kruidvat en andere winkels dagkaarten voor 15/20 euro p.s. verkopen. Aangezien mijn vriend en ik alle reiskosten delen hebben we dat er wel voor over haha.
Maar echt, mijn laptop en telefoon zijn sinds er skype op staat wel heilig haha.