Girlscene Musthaves

Auteur Topic: Beginners fotografie|| post je gemaakte foto's  (gelezen 86621 keer)

Yisha

• Bekijk profiel
« Reactie #1125 Gepost op: 04 februari 2017, 12:59:47 »
Ik vind natuur- en portretfoto's echt prachtig om te zien, maar ik maak zelf eigenlijk hele andere foto's  :fieuw:  Vanuit mijn liefde voor mode illustraties ben ik fotograferen er een beetje bij gaan doen om m'n Instagram op te leuken. Heb een poosje terug een Nikon D3300 aangeschaft en een hele sloot aan fotografie 'props'. Bovenaan m'n wishlist staat een statief met een lange arm waarmee ik ook van boven stabiel kan fotograferen. Nu doe ik alles nog uit de losse pols, maar daardoor is niet alles even scherp...

Sycamore

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1126 Gepost op: 05 februari 2017, 22:06:54 »
Vorige week bij de luchtmachtdagen geweest, ook maar even een aantal foto's gemaakt!

Wauw super tof, vooral die laatste vind ik echt awesome! :-)
Het is best lastig, maar ik zou ervoor zorgen dat je bij zulke 'bewegende' objecten wat meer ruimte over laat aan de 'voorkant' van het object, zoals je ook bij je laatste foto hebt gedaan. Daar gaan de vliegtuigen afbuigen naar rechts, en je hebt wat meer ruimte overgelaten aan de rechterkant (ik weet niet of mijn uitleg helemaal helder is hoor haha). Zo krijg je meer beweging in je foto's (mijn persoonlijke mening). Ga zo door!
.

Lovexsun

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1127 Gepost op: 14 februari 2017, 13:53:15 »
Hoi! Ik ben pas net begonnen met fotograferen, een echte beginner dus! Hebben jullie tips/ feedback voor onderstaande foto's?

Deze krijg ik niet gedraaid :(

Lotje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1128 Gepost op: 14 februari 2017, 15:44:54 »
@ Lovexsun, die van het hondje is echt heel leuk! Die eerste van het hek vind ik ook heel goed gelukt met de wazige achtergrond.
Bij die met de pony vind ik het jammer dat je het hek scherp hebt en de pony niet, ik zou het zelf denk ik andersom doen of gewoon helemaal zonder hek maar dat is ook maar een mening haha!

Lovexsun

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1129 Gepost op: 14 februari 2017, 16:06:45 »
@ Lovexsun, die van het hondje is echt heel leuk! Die eerste van het hek vind ik ook heel goed gelukt met de wazige achtergrond.
Bij die met de pony vind ik het jammer dat je het hek scherp hebt en de pony niet, ik zou het zelf denk ik andersom doen of gewoon helemaal zonder hek maar dat is ook maar een mening haha!
Bedankt, daar kan ik wat mee!!

Skye

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1130 Gepost op: 15 februari 2017, 17:32:22 »
Hoi! Ik ben pas net begonnen met fotograferen, een echte beginner dus! Hebben jullie tips/ feedback voor onderstaande foto's?

Hoi! Je gaat zeker de goede richting op! Ik zie in ieder geval dat je gevoel hebt voor compositie & creativiteit, dus dat is al super! Qua feedback: let er op dat de horizon recht is. Bijvoorbeeld bij de foto van het hondje (die ik qua compositie en "speelsheid" heel tof vind) loopt de bedrand/tafelrand schuin af. Wanneer je de foto iets draait (kan ook in de nabewerking) zodat de horizon recht loopt (in dit geval de rand en de vloer) oogt de foto rustiger en daardoor ook plezanter!

DatEneMeisje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1131 Gepost op: 15 februari 2017, 17:46:43 »
Hee, ik heb geen foto maar ik vroeg me af of iemand hier me kon helpen.. Heb namelijk een camera geleend van iemand om te kijken of het iets voor mij is maar ik heb echt geen idee waar ik moet beginnen. Ik weet wat sluitertijd, diafragma en ISO is, en ik heb geprobeerd om iets met die instellingen te doen maar ik zie geen verschil steeds.. Het is wel een iets oudere camera, van 2008 of 2009 dacht ik. Iemand die me kan helpen?

Lovexsun

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1132 Gepost op: 16 februari 2017, 09:43:35 »
Hoi! Je gaat zeker de goede richting op! Ik zie in ieder geval dat je gevoel hebt voor compositie & creativiteit, dus dat is al super! Qua feedback: let er op dat de horizon recht is. Bijvoorbeeld bij de foto van het hondje (die ik qua compositie en "speelsheid" heel tof vind) loopt de bedrand/tafelrand schuin af. Wanneer je de foto iets draait (kan ook in de nabewerking) zodat de horizon recht loopt (in dit geval de rand en de vloer) oogt de foto rustiger en daardoor ook plezanter!

Bedankt!!