Auteur Topic: Beginner: welke objectieven?  (gelezen 359 keer)

Diaphanous

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 10 januari 2017, 12:35:06 »
Hoi allemaal,
Ik ben van plan om te beginnen met fotografie en heb momenteel de Nikon d5300 op het oog. Nu heb ik echter geen idee met wat voor lens ik het beste zou beginnen: enkel een body kopen en meteen investeren in een goede lens, of toch beginnen met een kitlens? Ik wil graag vooral foto's maken met een kleine scherptediepte, maar omdat ik toch nog een beetje zoekende ben wil ik toch graag een lens met veel mogelijkheden. Is hier iemand die mij zou kunnen adviseren?

Alvast bedankt!
Dum spiro, spero.

Kapitein Alfred

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 10 januari 2017, 12:54:11 »
Kitlens is prima voor een beginner!
Ik ben inmiddels wel een beetje beginner af en kan me nog steeds uitstekend redden met alleen mijn kitlens.
 Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg. // KLIK HIER OM EEN FOTO VAN MIJ TE ZIEN IK BEN ECHT KNAP

Diaphanous

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 10 januari 2017, 20:07:59 »
Oh top, dank je wel! Zou ik beter doen aan een 18-55mm of 18-105mm kitlens? Ik kan me voorstellen dat 18-105 meer mogelijkheden heeft, maar is het het waard om meer geld uit te geven aan een kitlens, als ik nu al het vooruitzicht heb om later te variëren met lenzen? Als het het waard is zou dat extra geld er wel voor over hebben, maar ik heb er nu eigenlijk nog helemaal geen verstand van, dus ik vind het moeilijk kiezen hahaha
Dum spiro, spero.

Diaphanous

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 10 januari 2017, 21:26:34 »
Uugh, ik sta nu ook nog voor de keuze: 18-105 of 18-55 én 55-200.. zucht. Ik weet het niet meer!
Dum spiro, spero.

Voldemort.

• Avada Kedavra
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 10 januari 2017, 21:32:27 »
Ik ben al 5 jaar beginner (lol), want heb me er nooit verder in verdiept,
maar ik heb zelf een 18-55 en een 70-300.
Vind het allebei hele fijne objectieven!