Girlscene Musthaves

Auteur Topic: Analoge Fotografie  (gelezen 29689 keer)

withoutablush

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 07 november 2010, 11:18:57 »
die van mij werkt niet eens op batterijen?

heb ooit voor de leuk zo'n cameraatje van de kringloop gehaald voor 2 euro, probeerde er laatst een rolletje in te duwen en verbazingwekkend genoeg deed hij het ook nog o: Ben benieuwt naar het resultaat.

Goku

• Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 07 november 2010, 15:51:12 »
Ik heb even snel een antwoord nodig, ik doe namelijk mijn spreekbeurt over fotografie maar ik wil er ook over analoge fotografie hebben. Kent er iemand een fotograaf met mooie analoge foto's? Alvast bedankt!

Anonymous

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: 07 november 2010, 15:52:27 »
Ik heb een analoge pentax. :) Echt chill!

dormant

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 07 november 2010, 16:15:45 »

Ik heb even snel een antwoord nodig, ik doe namelijk mijn spreekbeurt over fotografie maar ik wil er ook over analoge fotografie hebben. Kent er iemand een fotograaf met mooie analoge foto's? Alvast bedankt!

Ansel Adams.

Richard Avedon
« Laatst bewerkt op: 07 november 2010, 16:18:17 door dormant »

Kapitein Alfred

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 17 januari 2011, 10:44:32 »
Ik ga vandaag mijn wegwerpcamera wegbrengen :3

En ik heb van m'n vader ook nog een analoge spiegelreflex gekregen! Die moet ik ook nog steeds uitproberen x]
 Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg. // KLIK HIER OM EEN FOTO VAN MIJ TE ZIEN IK BEN ECHT KNAP

Rictumsempra

• trotse über hipster
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 17 januari 2011, 10:51:43 »
ik heb een Yashica Minister III
(of nouja, mijn stiefmoeder heeft die maar ik mag hem gebruiken)
En ik ga hem waarschijnlijk vanmiddag uitproberen
Als hij het doet.
Velvet Goddess (Blog) - Tranen van Inkt (Verhaal) - I could never stop thinking that maybe she loved mysteries so much that she became one

dormant

• Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 17 januari 2011, 10:59:08 »
@Pikkujuttu: wat voor eentje? :3

@appieeee: ik raad je aan 400 iso film te halen. Het is nog te donker voor 200 vind ik zelf.

lemonacid

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 17 januari 2011, 11:04:59 »
Ik ga binnenkort weer eens mijn ae-1 uit het stof halen, ik kan er nog niet helemaal goed mee werken.

Esmee wat had jij eigenlijk betaald voor zo,n prism filter? Op ebay kan ik ze niet voor heeel goedkoop vindenl.

dormant

• Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 17 januari 2011, 11:07:30 »
Nou niet veel, een tientje of minder. Ik kan wel even voor je kijken of ik een goedkope kan vinden.

edit: nou niet veel soeps, veel te duur inderdaad en het meeste is niet eens 50mm..
« Laatst bewerkt op: 17 januari 2011, 11:13:01 door dormant »

Rictumsempra

• trotse über hipster
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 17 januari 2011, 13:49:50 »
okée

dit bewijst weer mijn gebrek aan (fuck ik kan niet op het woord komen omdat ik ver-engels-d ben, dus dan maar in t engels) knowledge over dit soort camera's. ik wist niet dat je verschillende iso's film hebt, ik dacht dat je dat op de camera zelf kon instellen. hmm ik moet denk ik toch eerst de handleiding eventjes goed doorlezen haha.
maar heb je bij de kruidvat dan wel verschillende soorten film, of maar een soort?
want anders kan ik het misschien bij de foto winkel proberen. wij dachten alleen we gaan naar de kruidvat aangezien ze ook naar de supermarkt moet, en die zit naast de kruidvat maar de fotowinkel is aan de andere kant van dit dorp ;D
Velvet Goddess (Blog) - Tranen van Inkt (Verhaal) - I could never stop thinking that maybe she loved mysteries so much that she became one

dormant

• Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 17 januari 2011, 13:52:29 »
Bij de kruidvat hebben ze Agfa 35mm 200 iso(24 opnames en 36 opnames) en 400 iso(24 opnames en 36 opnames).
Dus je kan gewoon naar de kruidvat.

Je moet hem ook instellen, als je 400 iso film hebt, moet je de camera laten weten dat 400 iso film erin hebt gedaan. Dat is bij de meest simpele camera's niet zo, maar ik meende dat ik bovenop de camera iets zag staan waar je dat kon aangeven.
« Laatst bewerkt op: 17 januari 2011, 13:53:58 door dormant »

Rictumsempra

• trotse über hipster
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 17 januari 2011, 13:59:49 »
ohh op die manier
oké dankjewel voor de tip ;D

dormant

• Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 17 januari 2011, 14:07:56 »
Rolletje kost 2 euro nog wat volgens mij.

Rictumsempra

• trotse über hipster
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 17 januari 2011, 14:10:48 »
ook handig om te weten haha, maar goed zo iets had ik wel verwacht : )

btw. als ik ooit mijn rolletje heb laten ontwikkelen laat ik hier of course het resultaat zien. mislukt of gelukt.

Kapitein Alfred

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 17 januari 2011, 15:25:02 »
@epistaxis Een nikon F65, maar ik heb geen lens :/ Maar die kan ik wel van m'n vader lenen, want die zei dat de lens die op z'n digitale spiegelreflex ook wel op die analoge van mij kon.
En m'n wegwerpcamera kwam van de Action, had ik gekregen van vrienden op m'n verjaardag. Heb ik vandaag bij de AH ingeleverd. Maar ik deed echt vet lang over dat papiertje ding invullen, want ik snapte er niks van xD Die mensen gaan er echt vanuit dat je een topper bent in het invullen van die papiertjes. Want ik had zo een kruisje gezet, stond er boven premium. Dus ik dacht, oh, dat is vast duurder, kan ik beter standaardkwaliteit doen. Dus ik typex pakken. Snapte ik niks van dat standaardkwaliteit, moest je vet veel dingen aankruisen en bij premium alleen maar hoe groot het moest zijn x] Dus toen ging ik toch maar weer een kruisje zetten bij premium. Hoop dat het goed gaat x]
 Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg. // KLIK HIER OM EEN FOTO VAN MIJ TE ZIEN IK BEN ECHT KNAP

Rictumsempra

• trotse über hipster
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 17 januari 2011, 17:06:30 »
heb een rolletje er in enzo
snap er alleen geen reet van en de handleiding is kwijt
(er zat een papiertje bij maar dat bleek een soort reclame foldertje te zijn van een fotowinkel. super grappig. uit je de jaren 60 ofzo)

Kapitein Alfred

• Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 18 januari 2011, 08:25:39 »
Omg Dat reclame foldertje wil ik ziiieen. Ik hou daarvan.. Jaren 60 rockt! Wish I was born in the 60's!

Rictumsempra

• trotse über hipster
    • Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 18 januari 2011, 11:50:57 »
ja nja er staan niet echt fotos op ofzo hoor. alleen wat tekst
maar echt zo: Lever je oude film in en krijg een nieuwe film

Rictumsempra

• trotse über hipster
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 04 mei 2011, 12:48:17 »
Ik heb vandaag de foto's opgehaald en ze zijn echt bijna allemaal mislukt
en degenen die zijn gelukt zijn wazig
Maar hier de leukste:

Maar er zitten ook dit soort foto's bij, en ook al weet ik  niet wat het moet voorstellen, vind ze wel vet :P

An

• Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 05 mei 2011, 14:17:00 »
ik heb een supersampler
en een analoge spiegelreflex jeej

imjustapeach

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 05 mei 2011, 14:19:56 »
ik wil ook een supersampler ^ en nog een keertje zo'n fisheye...

Daphinitly

• Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 05 mei 2011, 17:00:09 »
Ik dacht dat dit topic dood was! Ik heb deze week 2x foto's kunnen ophalen van mijn Praktica. Een rolletje in kleur en het andere rolletje in zwart wit.

Sorry voor de spam. x)
« Laatst bewerkt op: 05 mei 2011, 17:00:33 door Daphinitly »
FACEBOOK PAGE SOCIETY6 instagram @daphinitly instagram @daphinitly

dormant

• Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: 05 mei 2011, 17:21:14 »
Die eerste is gaaf Daphne! Waarom heb je die niet op Flickr gezet? :V
Of heb ik daar overheen gekeken?

Tanja

• Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 05 mei 2011, 18:51:56 »

Ik dacht dat dit topic dood was! Ik heb deze week 2x foto's kunnen ophalen van mijn Praktica. Een rolletje in kleur en het andere rolletje in zwart wit.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Sorry voor de spam. x)

Mooie fotos! Dat is enschede centraal hé :P

Daphinitly

• Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 05 mei 2011, 19:58:03 »
Die heb ik wel op flickr staan + meer foto's. Dus dan heb je er overheen gekeken. :V En ik heb nog een paar andere zwartwit foto's op de computer staan die ik misschien later nog wil uploaden.

En ja dat is Enschede Centraal. :3
FACEBOOK PAGE SOCIETY6 instagram @daphinitly instagram @daphinitly