Girlscene Musthaves

Auteur Topic: Algemeen: vragen over fotocamera's, fotografie, bewerking #2  (gelezen 199629 keer)

Zenab

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 19 mei 2012, 20:22:44 »
Okee, thanks voor de adviezen !
Brandnew blog \\\\\\\'11 -->www.onmywaytopinkberry.blogspot.com

Ankie

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 24 mei 2012, 19:20:50 »
Hee allemaal!

Ik wil mijn eerste spiegelreflex camera gaan kopen, ik zit te twijfelen tussen de Nikon D3100 met  AF-S VR DX 18-55 lens
en de Canon 1100D, met  EF-S 18-55 mm IS II of III-lens.

Nou heeft de Nikon meer megapixels dan de Canon, maar hebben jullie toevallig een advies, wat voor een ik het best kan kopen? De Nikon is namelijk duurder dan de Canon, ik heb het geld ervoor over alleen dan moet ik wel zeker ervan zijn dat het het waard is.

XX

Silverbleed

• Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 24 mei 2012, 19:23:54 »
Zelf ben ik erg enthousiast over de Nikon D3100, maar dat is ook omdat ik die in handen heb gehad. De andere helaas niet. Dus ik kan je geen 'eerlijk' advies geven. Ik kan slechts bevestigen dat de D3100 inderdaad erg goed is.

djuuuuli

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 24 mei 2012, 19:24:42 »
Ik heb een Canon en ik ben er echt heel tevreden mee. Ik vind de Nikon van m'n moeder zo'n onhandig rotding.

Silverbleed

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 24 mei 2012, 19:28:24 »
^ Ze zijn praktisch hetzelfde? Enige verschil dat ik heb gemerkt tot nu toe is dat de Canon "Tv, Az, M en P" heeft en Nikon "A, M, P, S".

Itasimisete

• Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 24 mei 2012, 19:29:27 »
Ik zou zeggen koop Canon, maar dat is eigenlijk wat fijner in je hand ligt. Eigenlijk zijn de bodies vrij identiek aan elkaar, dus wat dat betreft zul je echt geen miskoop doen. Qua megapixels maakt het echt niks uit, gezien je die alleen nodig zult gaan hebben voor extreme vergrotingen dus staar je daar niet blind op. Loop gewoon een shop binnen, vraag allebei de camera's om even vast te houden en even te testen en koop welke jij het fijnste vind!

Ankie

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 25 mei 2012, 08:51:44 »
Dank jullie wel! Vrienden van mij hebben zelf ook allemaal een Canon, maar je hebt natuurlijk ook altijd mensen die zweren bij een Nikon! Nou hoop ik zelf dat de Canon beter is, dat scheelt me ook weer (een beetje) geld, haha. Ik begin gewoon met de kit lens die er al inzit en daarna stap ik wel over naar een nieuwe, want ik vind twee in een keer wel een beetje too much. Misschien iets voor mijn verjaardag, hoewel die pas in maart is :\

Elize

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 25 mei 2012, 10:01:29 »
Gister mijn Canon 600D eindelijk kunnen kopen. Een woord: WAUW.
Na 2 jaar met een 350D uit 2006 is dit echt wauw. Wauw.

Silverbleed

• Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 25 mei 2012, 10:09:45 »
@Ankie; Over het algemeen zegt merk niks over de camera. Dat men zweert bij een merk is simpel, en voornamelijk omdat alles wat je voor Canon koopt niet werkt op een Nikon of anders om. Dus je moet kiezen. Even wisselen gaat dus niet makkelijk, dan moet je alle aanschaffingen vervangen, niet alleen de body.
Als het gaat om specifiek wat de camera kan enz, buiten het merk om, is de Nikon beter volgens allerlei websites. Mindere crop factor, meer mp, maar ook HD filmen, groter LCD, en zelfs 50 gram lichter dan de Canon.
De Canon heeft daartegen een betere viewfinder, maar dat gebruik ik niet eens.

Ankie

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 25 mei 2012, 15:57:46 »
Oké, en wat is een viewfinder dan als ik vragen mag? Sorry, ik ben volkomen nieuw op dit gebied dus :p
Ik denk dat ik van 't weekend gewoon even langs de Media Markt ga, daar heb je heel veel verschillende naast elkaar en dan kan ik voor mezelf ook het best vergelijken ;)

Silverbleed

• Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 25 mei 2012, 16:01:33 »
Die zoekt het punt voor je om goed op het onderwerp scherp te stellen. Maar ik vind dit vervelend, omdat het niet snel genoeg is of soms niet accuraat. Ik gebruik liever de gewone versie; zelf kiezen welk punt hij moet scherpstellen, of gewoon automatisch: in het midden. Niet dat hij zelf gaat zoeken.

NoireGlitter

• Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 26 mei 2012, 10:41:06 »
Ik twijfel heel erg over de Nikon J1. Iemand er ervaring mee?

Silverbleed

• Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 26 mei 2012, 21:45:45 »
^ Voor concert is bijv afstand vaak een 'probleem'. Een zoomlens is dan ideaal. Maar probleem is dat bij donkere concerten je snel niet genoeg licht hebt. Om eentje te kopen met groot diafragma gaat al snel honderden tot zelfs duizenden kosten. Je moet dus ongeveer kiezen tussen een zoomlens die niet goed in het donker kan schieten, of een lens die wel goed licht doorlaat maar niet (of niet ver) kan zoomen.

Ik ervaar dit zelf met mijn 70-300mm en 50mm. Ik wissel dus regelmatig afhankelijk van waar ik sta, maar in het donker werkt eigenlijk alleen de 50mm.

Danique

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 26 mei 2012, 22:05:46 »
heeft iemand ervaring met de Canon EOS 1000D?
mij lijkt die wel goed, wil net beginnen namelijk en zie goeie reviews,

weten jullie een goeie camera om mee te beginnen? zoek al een tijdje maar heb nog niet zoveel verstand daarvan hihi en zo heel duur wil ik nou ook weer niet ;p iemand tips?
Hartje

Fossil

• CEO Girlscene
    • Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 27 mei 2012, 18:40:43 »
Hmm, ik ben er nog niet helemaal uit. Ik ga misschien voor de Fujifilm Finepix HS30. Iemand ervaring hiermee ?

Coconut

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 27 mei 2012, 19:59:59 »
Heey,

Ik ben niet echt tevreden over mijn eigen foto's. Close-up foto's zijn nog wel mooi, maar ik doe ook aan paardenfotografie en zodra er iets in beeld komt wat beweegt worden mijn foto's lelijk. Ze zijn bewogen, wazig, veel ruis (ook met een lage ISO waarde) enzovoort. Ik heb al van alles geprobeerd, andere standen, andere waarden, maar het lijkt niet te helpen. Heeft iemand misschien een idee waar dit aan ligt? Ik heb een Canon EOS 1100D met Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II en Canon EF-S 55-250mm f4-5.6 IS Type II. Ik ben al naar CameraNu geweest en volgens hun is er niets mis met de body en objectieven. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Silverbleed

• Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 28 mei 2012, 13:09:40 »

Heey,

Ik ben niet echt tevreden over mijn eigen foto's. Close-up foto's zijn nog wel mooi, maar ik doe ook aan paardenfotografie en zodra er iets in beeld komt wat beweegt worden mijn foto's lelijk. Ze zijn bewogen, wazig, veel ruis (ook met een lage ISO waarde) enzovoort. Ik heb al van alles geprobeerd, andere standen, andere waarden, maar het lijkt niet te helpen. Heeft iemand misschien een idee waar dit aan ligt? Ik heb een Canon EOS 1100D met Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II en Canon EF-S 55-250mm f4-5.6 IS Type II. Ik ben al naar CameraNu geweest en volgens hun is er niets mis met de body en objectieven. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

[afbeelding]

Wanneer je iets wil 'stilzetten' op de foto moet de sluitertijd sneller. Je moet even goed kijken wat in balans komt met sluitertijd en diafragma zodat je foto's niet te donker worden.
Hoe hoog zet je je sluitertijd? (Gebruik je wel de Manueel mode, ipv Auto bijvoorbeeld)

Silverbleed

• Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 28 mei 2012, 13:13:44 »

Hmm, ik ben er nog niet helemaal uit. Ik ga misschien voor de Fujifilm Finepix HS30. Iemand ervaring hiermee ?

Fuji ben ik zelf geen voorstander van puur wat betreft kosten en aanbod. Misschien moet je daar ook even in duiken om te bekijken wat je wil, want als budget voor jou belangrijk is, kan je beter naar iets anders kijken (bijv nikon of canon).
Bijv op Fotokonijnenberg zijn maar 3 lenzen te koop van Fuji, vanaf 500 euro. Alleen al Canon heeft 68 lenzen, en NIkon 66 te koop. En dan heb je Sigma, geschikt voor zowel Canon als Nikon, 137 lenzen.

Elize

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 29 mei 2012, 14:39:35 »
Hiii, ik wil graag mijn canon 350D verkopen en dat geld investeren in een zoomlens voor mijn canon 600D. Heeft iemand de Canon 55-250 f4-5.6 IS II? Ervaringen?

Kapitein Alfred

• Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 29 mei 2012, 15:18:59 »
Vraagje. Heb hem ook al in andere topics gesteld, maar heb nog geen antwoord en wil het eigenlijk wel zo snel mogelijk weten!

Ik heb een jaar geleden ofzo die analoge camera van de action gekocht waar je ook weer een nieuw rolletje in kon doen. Nou, dat rolletje dat erin zat heb ik volgeschoten, laten ontwikkelen, blablabla. Toen deed ik er een nieuw rolletje in. Ik was alleen vergeten die teller goed te zetten, dus ik kon niet zien hoeveel foto's ik nog had. Nu is het alweer een aantal maanden geleden dat ik dat rolletje er in heb gedaan en ik heb het idee dat hij allang vol is! Hij kan alleen nog wel gewoon draaien en klikken enzo. Weet iemand of ik hem gewoon kan open maken, zonder dat ik alles verniel? En hoe moet ik dat dan doen? In het donker ofzo?
 Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg. // VEGAN INSTAGRAM

Coconut

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 29 mei 2012, 16:38:20 »
itasimisete & Silverbleed

Ik heb er wel aardig verstand van, ik weet wat bepaalde instellingen inhouden en wat het met je foto doet, en mijn sluitertijd is kort, dus daar zou het ook niet aan moeten liggen. Ik fotografeer eigenlijk nooit op Auto.

Itasimisete

• Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 29 mei 2012, 18:51:52 »
Dan doe je alsnog wel wat fout [':
Ben benieuwd naar je EXIF van de bovenstaande foto.

Purrrpolish, ik heb zelf een jaar lang de 55-250 gehad. Prima objectief, af en toe wat traag qua focus maar wel een van de betere objectieven in die prijsklasse.

Silverbleed

• Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: 29 mei 2012, 20:15:55 »
@cdbx; Hoe hoog is je sluitertijd en wat is je diafragma van de foto dan? Dat kan je terugvinden.

Coconut

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 30 mei 2012, 14:05:09 »
Ja, ik weet dat ik iets verkeerd doe, of dat is er iets met mijn body of lens is (ik denk het eerste) Ik zit nu op een andere laptop, maar zodra ik op mijn eigen laptop zit laat in de sluitertijd en het diafragma weten. Maar ik zie bijna tot geen verschil tussen een laag en een hoog diafragma. Ik ging net foto's maken van mijn 1 jarige neefje, een en al beweging dus, maar daarbij is ook hetzelfde verhaal. Ik heb steeds verschillende instellingen gebruikt om het beste effect te krijgen, maar ik kom er echt niet uit. Met de sluitertijd en ISO kan ik wel verschil zien, maar ik zie echt geen verschil in het diafragma.

Coconut

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 30 mei 2012, 14:05:10 »
Dubbel
« Laatst bewerkt op: 30 mei 2012, 14:05:21 door cdbx »