Girlscene Musthaves

Auteur Topic: Algemeen: vragen over fotocamera's, fotografie, bewerking #2  (gelezen 209694 keer)

Demure

• Bekijk profiel
« Reactie #3175 Gepost op: 10 februari 2017, 13:07:24 »
Heeft er iemand ervaring met onderwaterfotografie? En zo ja, tips qua camera's? :D
Oh, the places we'll see.

DatEneMeisje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3176 Gepost op: 13 februari 2017, 17:51:35 »
Ik heb een camera van iemand geleend (had verteld dat het me leuk leek om te proberen, en toen bood die hem aan) alleen heb echt geeeeeeen idee waar ik moet beginne! Heb er een best wel dik boekje bij gekregen alleen jaa.. geen idee hoe alles werkt en waar ik moet beginnen.. Tips?

Itasimisete

• Bekijk profiel
« Reactie #3177 Gepost op: 20 februari 2017, 22:02:22 »
Zet 'm aan en probeer dingen uit.

Electric

• Bekijk profiel
« Reactie #3178 Gepost op: 20 maart 2017, 20:18:05 »
-
« Laatst bewerkt op: 23 maart 2017, 14:22:59 door Electric »

LiveLifeMichelle

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3179 Gepost op: 20 maart 2017, 21:56:56 »
Heeft er iemand ervaring met onderwaterfotografie? En zo ja, tips qua camera's? :D

Tips qua camera's heb ik helaas niet, maar als je een beetje een goede camera op je telefoon hebt heb ik wel een tip :blush: Op Aliexpress heb ik voor nog minder dan 2 euro een hoesje gekocht waar vrijwel elk type telefoon in past, en die ervoor zorgt dat je telefoon waterdicht is en dat je je touchscreen en camera nog gewoon kunt gebruiken. Bij het product stonden ook recensies met prachtige onderwaterfoto's. Wel raad ik aan het hoesje eerst te testen haha, je weet maar nooit. Ik deed er gewoon een stukje keukenpapier in en legde hem een middagje in een bak water, en het papiertje was nog helemaal droog! Helaas heb ik nog geen persoonlijke ervaring, aangezien het nou nog niet echt weer is om te zwemmen haha. Maar het is zeker iets waar je naar zou kunnen kijken!

Demure

• Bekijk profiel
« Reactie #3180 Gepost op: 22 maart 2017, 12:02:32 »
Tips qua camera's heb ik helaas niet, maar als je een beetje een goede camera op je telefoon hebt heb ik wel een tip :blush: Op Aliexpress heb ik voor nog minder dan 2 euro een hoesje gekocht waar vrijwel elk type telefoon in past, en die ervoor zorgt dat je telefoon waterdicht is en dat je je touchscreen en camera nog gewoon kunt gebruiken. Bij het product stonden ook recensies met prachtige onderwaterfoto's. Wel raad ik aan het hoesje eerst te testen haha, je weet maar nooit. Ik deed er gewoon een stukje keukenpapier in en legde hem een middagje in een bak water, en het papiertje was nog helemaal droog! Helaas heb ik nog geen persoonlijke ervaring, aangezien het nou nog niet echt weer is om te zwemmen haha. Maar het is zeker iets waar je naar zou kunnen kijken!
Aaaw dankje dat is inderdaad echt heel erg slim!

TravelGirl

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3181 Gepost op: 07 april 2017, 11:32:27 »
Lieve meiden,

Over een paar weken ben ik jarig en ik wil heel graag een goede fotocamera. Ik wilde vragen of jullie misschien ideeën hebben?
Ik ben een beginner en ik moet dus nog veel leren. Daarnaast wil ik een camera die niet té ingewikkeld is. Ik vind het leukste om dieren te fotograferen en scherpstellen, heet dat macro? Dus dat je bijvoorbeeld op een spinnenweb de condensdruppels ziet zeg maar, Daarnaast vind ik het leuk om actieve foto's te maken van bijvoorbeeld een springend paard. Of een kat die sluipt.

Momenteel gebruik ik die van mijn moeder: Niko D5300 en daar heb ik goede ervaringen mee, maar ik ken nog niet alle knopjes. Misschien dat ik voor die ga, maar weten jullie misschien nog andere goede camera's? Die niet al te duur (max. 700€) zijn?

Alvast bedankt 
Just Travel and Find your Heart

Ambiciones

• Bekijk profiel
« Reactie #3182 Gepost op: 16 april 2017, 18:18:09 »
Lieve meiden,

Over een paar weken ben ik jarig en ik wil heel graag een goede fotocamera. Ik wilde vragen of jullie misschien ideeën hebben?
Ik ben een beginner en ik moet dus nog veel leren. Daarnaast wil ik een camera die niet té ingewikkeld is. Ik vind het leukste om dieren te fotograferen en scherpstellen, heet dat macro? Dus dat je bijvoorbeeld op een spinnenweb de condensdruppels ziet zeg maar, Daarnaast vind ik het leuk om actieve foto's te maken van bijvoorbeeld een springend paard. Of een kat die sluipt.

Momenteel gebruik ik die van mijn moeder: Niko D5300 en daar heb ik goede ervaringen mee, maar ik ken nog niet alle knopjes. Misschien dat ik voor die ga, maar weten jullie misschien nog andere goede camera's? Die niet al te duur (max. 700€) zijn?

Alvast bedankt

Hi,

Leuk dat je zelf een camera gaat kopen!

Allereerst: aangezien je al gewend bent aan Nikon, zou ik ook lekker bij dat merk blijven. Bij bijvoorbeeld Canon zijn de functies vaak toch nét weer even anders.

Qua body zou ik kiezen voor een instapmodel, zoals de Nikon D3300. Het is daarbij natuurlijk belangrijk dat hij lekker in je hand ligt, dus test hem vooral even van tevoren :) De reden dat ik een wat minder prijzige body zou adviseren, is omdat je aangeeft dat je het liefst dieren fotografeert en ook geïnteresseerd bent in macrofotografie. Dat zijn – zeker in de fotografiewereld – wezenlijk verschillende dingen, waarvoor 2 verschillende objectieven vereist zijn. Het geld dat je gaat overhouden aan de body, kun je dan investeren in toebehoren.

Wat objectieven betreft, zou ik in ieder geval voor de 18-55mm kitlens gaan. Vooral als je net begint is dit een prima allround lens, waarmee je zowel dieren als portretten kunt fotograferen. Wanneer je de Nikon D3300 body samen met deze lens zou kopen, betaal je zo’n €380,00.

Voor macrofotografie heb je twee opties. Je kunt investeren in een macrolens. Hier heb ik niet heel veel verstand van, maar voor een beetje degelijke macrolens betaal je denk ik rond de €300,00. Maar omdat je voor het eerst je eigen ‘gear’ gaat aanschaffen, zou ik kiezen voor macrofilters. Dit zijn een soort van ‘opzetlensjes’ die je op je (bijv. 18-55mm) lens kunt zetten en het brandpuntsafstand verkleinen. Hiervoor betaal je een stuk minder, zo rond de €50,00 voor 4 verschillende dioptrieën.

Ten slotte kan ik je aanraden om de 50 mm f1.8 te overwegen. Hiermee kun je dieren van wat dichterbij fotograferen en kun je mooie scherptediepte creëren.

Als je nog vragen hebt mag je me natuurlijk een note sturen. Succes!
« Laatst bewerkt op: 16 april 2017, 18:56:10 door Ambiciones »

Ambiciones

• Bekijk profiel
« Reactie #3183 Gepost op: 16 april 2017, 19:09:17 »
Hoi!

Ik heb ook een vraag. Sinds december ben ik actief aan het fotograferen. Tot nu toe fotografeerde ik twee vriendinnen, deed ik een loveshoot en maakte ik 2x foto's van blogger Nicole. Vooral portretfotografie dus.

Nu ben ik samen met een vriend gevraagd om een bruiloft te fotograferen. Alhoewel ik er niet van uitga dat we er een bedrag voor krijgen, wil ik de kans grijpen om mijn skills te verbeteren en natuurlijk ter uitbreiding van mijn portfolio.

Op dit moment heb ik een Canon 50 mm f1.8 lens en een Sigma 18-200. De eerste leent zich natuurlijk erg goed voor portretten en ga ik gebruiken voor de photoshoot. Maar aan de tweede heb ik - denk ik - maar weinig tijdens de bruiloft zelf. Ten eerste omdat hij niet zo lichtgevoelig is en ten tweede omdat de autofocus niet optimaal meer werkt.

Nu ben ik benieuwd: welke objectieven zouden jullie mij aanraden ter aanvulling, zodat ik ze later ook nog kan gebruiken voor portretten/landschap? De prijs doet er niet zoveel toe.

Bedankt alvast!
« Laatst bewerkt op: 16 april 2017, 19:14:34 door Ambiciones »

Demure

• Bekijk profiel
« Reactie #3184 Gepost op: 04 mei 2017, 22:16:12 »

Demure

• Bekijk profiel
« Reactie #3185 Gepost op: 14 mei 2017, 20:17:49 »
Iemand ervaring met een Go Pro camera? Hoe is de kwaliteit?
Zit te twijfelen tussen een GoPro met onderwaterbehuizing, of mijn spiegelreflex met onderwaterbehuizing. :foto:

Snowi

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3186 Gepost op: 15 mei 2017, 01:04:48 »
Heeft iemand hier een leuk idee voor een sluitertijd opdracht kan namelijk zelf niks bedenken wat gaaf is ?:(
https://www.facebook.com/snowiphotography/
Grafisch ontwerp ~ Web designer

Skydancer

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3187 Gepost op: 15 mei 2017, 13:23:36 »

Misschien iets met nachtfotografie en verlichting? Hier kun je veel mee 'spelen' en dan ook erg leuke resultaten krijgen

https://www.google.nl/search?q=nachtfotografie&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwipzf2x5PHTAhXSKFAKHQvoBckQ_AUICigB&biw=1536&bih=735

Dit soort dingen dus :)
IG: Aboutthatsaskia.
"I am forever more than just surviving. This is my life and this life is my diamond." - STYG

Snowi

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3188 Gepost op: 15 mei 2017, 21:02:33 »
Misschien iets met nachtfotografie en verlichting? Hier kun je veel mee 'spelen' en dan ook erg leuke resultaten krijgen

https://www.google.nl/search?q=nachtfotografie&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwipzf2x5PHTAhXSKFAKHQvoBckQ_AUICigB&biw=1536&bih=735

Dit soort dingen dus :)

Oe leuk idee! Zal eens even kijken :D Thanks

sonyeo

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3189 Gepost op: 21 mei 2017, 09:55:42 »
Hi! Ik wil al heel lang een camera en ben op zoek naar een soortgelijke Canon Powershot G7x. Hij is heel goed om te vloggen of gewoon om binnen te filmen en het scherm kan omhoog, maar hij is zo duur..
Ik heb nog nooit een camera gehad, dus ik zou er graag eentje willen onder de 400 eu zodat hij nog kapot kan enzo. Heeft iemand suggesties?

sonyeo

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3190 Gepost op: 22 mei 2017, 00:54:52 »
up

Kapitein Alfred

• Bekijk profiel
« Reactie #3191 Gepost op: 22 mei 2017, 08:11:06 »
Hi! Ik wil al heel lang een camera en ben op zoek naar een soortgelijke Canon Powershot G7x. Hij is heel goed om te vloggen of gewoon om binnen te filmen en het scherm kan omhoog, maar hij is zo duur..
Ik heb nog nooit een camera gehad, dus ik zou er graag eentje willen onder de 400 eu zodat hij nog kapot kan enzo. Heeft iemand suggesties?
Bedenk ten eerste waar je de camera voor wilt gebruiken. Als je meer bezig wilt met fotografie, zal je een andere camera nodig hebben dan wanneer je veel onderweg wilt vloggen.
Voor fotografie zou ik een instapmodel spiegelreflex kopen. Zoals bijvoorbeeld de Canon 1300D of Nikon D3300. Die kunnen beiden ook filmen, maar uiteraard zijn spiegelreflex camera's redelijk groot en zwaar en dus niet per se heel praktisch om in 'selfie' stand mee te filmen, want ik denk dat na een tijdje je arm er dan af valt.

Vloggen heb ik verder niet per se ervaring mee!
 Er is geen weg naar geluk, geluk is de weg. // KLIK HIER OM EEN FOTO VAN MIJ TE ZIEN IK BEN ECHT KNAP

sonyeo

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3192 Gepost op: 22 mei 2017, 17:39:28 »
Bedenk ten eerste waar je de camera voor wilt gebruiken. Als je meer bezig wilt met fotografie, zal je een andere camera nodig hebben dan wanneer je veel onderweg wilt vloggen.
Voor fotografie zou ik een instapmodel spiegelreflex kopen. Zoals bijvoorbeeld de Canon 1300D of Nikon D3300. Die kunnen beiden ook filmen, maar uiteraard zijn spiegelreflex camera's redelijk groot en zwaar en dus niet per se heel praktisch om in 'selfie' stand mee te filmen, want ik denk dat na een tijdje je arm er dan af valt.

Vloggen heb ik verder niet per se ervaring mee!
Ik wil heel graag filmpjes maken en foto's horen er ook wel bij, maar mn prioriteit ligt bij het filmen/vloggen! Bedankt ik zal ze opzoeken :)

Snowi

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3193 Gepost op: 24 mei 2017, 22:18:04 »
Iemand die een goeie lens kent voor eventfotografie? Niet te duur: max 300 euro

Mermangue

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3194 Gepost op: 30 mei 2017, 15:41:22 »

Canon EOS M10? Is wel een systeemcamera, maar heeft wel zo'n schermpje dat omhoog kan, is heel fijn en ligt wel ongeveer onder je budget ((:

partyanimal

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3195 Gepost op: 05 juni 2017, 19:39:31 »
heei meiden!! welke camera raden jullie aan? ik zou graag willen beginnen met fotografie, maar zou dan wel gelijk een goede camera willen. hebben jullie ervaring met een goede camera, laat het me dan weten  :bounce:

Jupiter

• **
  • I run on sarcasm, caffeine and netflix
    • Bekijk profiel
« Reactie #3196 Gepost op: 16 juni 2017, 16:38:59 »
Welke lens was ook al. weer de beste voor portret fotos? Voor modefotografie
Voor Nikon en Canon
Happiness is being confidently weird👽

Rosa Lee

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #3197 Gepost op: 23 juni 2017, 17:08:02 »
reclame
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2017, 16:42:21 door xAftertheStorm »

sneaker64

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3198 Gepost op: 26 juni 2017, 22:54:01 »
Oke ik heb dus de Nikon Coolpix p520 (ja is al best oud haha ga misschien een nieuwe kopen maar ben een beetje arm lol) alleen als ik een foto met lange sluitertijd maak wordt hij of heel licht of heel donker en als ik de ISO erop aanpas wordt het er meestal niet echt beter op
:'( . ik maak nou eenmaal niet echt vaak foto's met een lange sluitertijd maar t lijkt me wel vet om een keer te doen bij een waterval ofso, dus heeft iemand tips om de foto beter te kunnen maken/doe ik iets fout? Of heb ik gewoon een nieuwe camera nodig 😂

Karbonkel

• Bekijk profiel
« Reactie #3199 Gepost op: 27 juni 2017, 16:31:23 »
Ik wil een variabele ND filter bestellen, iemand hier ervaring mee? Ik wil waarschijnlijk die van Hama omdat die nog redelijk betaalbaar is en ik nu wel denk dat ik het veel ga gebruiken, maar het gewoon geen 150€ of meer waard vind (misschien gebruik ik het anders toch te weinig)