Girlscene Musthaves

Auteur Topic: Algemeen: vragen over fotocamera's, fotografie, bewerking #2  (gelezen 200001 keer)

Cynny

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 04 mei 2012, 20:25:22 »
^thnx

Marrit

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 08 mei 2012, 14:48:56 »

^ Hoe kom je daar bij? De lenzen gaan jaren en jaren mee. Het zijn de bodies die 'beperkt' houdbaar zijn. En een beetje een goede fotograaf update zijn spullen ook regelmatig, tenzij jij 30 jaar wil doen met je spullen ;3
Ik zie de D3100 niet als populair product, misschien wat betreft reclame. Maar weinig mensen hebben hem voor zover ik weet, en ik ken best veel (hobby)fotografen.
Die camera is prima, dus als jij m wil gewoon doen =)

Oh, dat dacht ik. Er stond dat een lens zoveel foto's maakt en er dan mee ophoudt van nikon. Maar oke. Euhm ik was vandaag in een camera winkel en daar hadden ze het over de spiegelloze camera's met de kwaliteit van spiegelreflex. Zoals de nikon 1 ze zeiden dat er geen verschil was alleen door dat er geen spiegelhuis in zit ze veel kleiner en compacter zijn, je sjouwt natuurlijk nog wel met de lenzen. Ze zeggen dat het een beetje de toekomstcamera is, die systeemcamera. Ik vroeg me af of jullie het hier mee eens zijn, of zijn er wel minder opties volgens jullie?

(Sorry maar ik kan maar geen keuze maken, en verander telkens van camera!)

Itasimisete

• Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 08 mei 2012, 16:54:54 »
.. Een lens zoveel foto's maakt? Wtf? Okay sorry maar dat slaat echt helemaal nergens op. In de body zit een sluiter ( die op en neer klapt dus tijdens het foto's maken ) en die heeft vaak wel een levensduur. Echter staat dit vaak op zo'n 30.000 foto's oid? De D3100 zie ik hier wel wat meer voorbij komen, is een prima body.

Wat betreft de 'spiegelloze camera's', dat zijn PEN systeem camera's. Ik ben er persoonlijk geen fan van, want hoe hard ze ook roepen dat het wel kan, kwaliteit evenaren van een DSLR is feitelijk onmogelijk tenzij er wel een spiegel in zit. Het komt er misschien heel erg bij in de buurt, maar het is zeker niet het zelfde. Wat betreft de 'toekomstcamera' daar geloof ik al helemaal niet in. DSLR zal altijd op de markt blijven, en ik geloof niet dat camera's zonder spiegel de kwaliteit kunnen behalen van een DSLR, Hasselblad, etc. Ik vind 't echt er ook belachelijk uitzien, zo'n body ala grote van een iPhone met een zoomobjectief erop en een flitsertje. Kom op zeg [': Daarbij wil ik zelf wat in m'n handen hebben als ik fotografeer, geen compactcameraatje wat zichzelf voordoet als wannabe DSLR.

Marrit

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 09 mei 2012, 17:02:19 »
ooh dan heb ik dat waarschijnlijk verkeerd gelezen, bedankt voor de info. ik denk er nog even goed over na.

holy cow

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 09 mei 2012, 17:11:18 »
Ik heb vorige week een polaroid camera gekregen :D moet alleen nog wachten op de diskettes voor erin (die zijn duuuur..) en moet nog een batterij ritselen.

Lushie

• Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 12 mei 2012, 15:14:29 »
Ik heb een canon EOS, en ik kan mijn CF kaart er niet meer in stoppen.. Er klemt iets in en er is een pinnetje afgebroken.. (intern). Nu ben ik naar een fotowinkel geweest en die zeiden dat het 200,- gaat kosten om het te laten maken. Alleen leek dat meisje er niet heel veel van te weten want elke keer als ik iets vroeg moest ze het navragen aan een van haar collega's. Heeft iemand hetzelfde probleem gehad? Want voor 200,- koop ik liever een nieuwe camera. En hoe kan ik dit goedkoper oplossen?

Cynny

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 12 mei 2012, 21:55:33 »
Ik wil de fotografiecursus van de LOI gaan doen. Iemand daar toevallig ervaring mee?

LivingTheGoodLife

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 13 mei 2012, 19:44:53 »
Heei meiden!

Ik ben een meisje van 15 jaar, als ik slaag met mijn examens ga ik naar het MBO en wil een fotografie opleiding fotografie volgens, op het GLR
Ik hou heel erg van grafisch bezig zijn, en fotos maken! Alleen heb ik er niet heel veel verstand van.

Nu wil ik een beetje beginnen met een goede camera!
Alleen wat is een aanrader?
Ik zat zelf te denken aan een NIKON of CANON
En goede camera waar je ook scherp mee kan stellen en al die dingen, ik moet zo te zien nog heel veel leren!

Liefs

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen

Silverbleed

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 14 mei 2012, 09:57:50 »
^ Ken je iemand die al met fotografie bezig is? Het lijkt me verstandig eerst informatie te verzamelen en eventueel te oefenen voor je een camera aanschaft. En ook een budget vast te stellen voor jezelf.

Itasimisete

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 14 mei 2012, 16:21:44 »
Liefff, als een pinnetje intern is afgebroken heb je wel een probleem, gezien de kaart dan niet meer volledig gelezen kan worden,

Rachella

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 14 mei 2012, 20:01:06 »
Wie kan mij op weg helpen?

Een week geleden heb ik mijn fototoestel (canon powershot sx210 IS) naar het reparatiecentrum gebracht nadat hij steeds een foutmelding gaf. Nou was de prijsopgave voor de reparatie 330 euro, en dat gaat me een beetje boven mn pet. Dan haal ik liever een nieuwe.

Mijn voorkeur gaat eigenlijk opnieuw uit naar een canon powershot, maar aan de andere kant lijkt de sony NEX5n me ook wel wat. Heeft iemand daar ervaring mee, of heeft iemand nog suggesties voor een goede compact camera? Ik heb nog nooit een spiegelreflex gehad, en hoewel ik het graag wil ben ik er een beetje huiverig voor ^^" ze zien er allemaal zo profi uit en ik ben bang dat ik daar niet goed mee overweg kan...
I've been brain-fried, electrified, infected and injectified,
Vivosectified and fed pesticides.

carrotscanfly

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 14 mei 2012, 20:55:24 »
hellooo! ik heb een vraagje: ik heb een diana mini, en die rolletjes ontwikkelen is iedere keer weer hartstikke duur (ja ik wist van tevoren al dat het duur zou worden, ik schiet al bijna een jaar met dat ding, maar wil een negatievenscanner aanschaffen), dus weet iemand waar ik alleen het rolletje kan laten ontwikkelen in negatieven? want achterop de envelop kan ik het niet vinden (die van de kruidvat). thanks! :)
« Laatst bewerkt op: 14 mei 2012, 21:00:58 door carrotscanfly »

Itasimisete

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 15 mei 2012, 17:45:42 »
... Please, druk niet af bij de Kruidvat. Kruidvat heeft er nogal een sterk handje van kleuren zo om te zetten totdat de sensor denkt 'Hey! Dat komt er wel bij in de buurt!' met als gevolg extreme kleurwazen en afwijkende kleuren. En een negatievenscanner, zou je misschien even de plaatselijke fotozaak moeten benaderen.

cupcakelove44

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 16 mei 2012, 18:34:34 »
Ik heb een paar vragen over fotobewerkingsprogramma's:
1. Wat is een goed gratis bewerkingsprogramma (vergelijkbaar met Photoshop, maar dan meer voor gewoon gebruik (hij moet wel een huid fix trucje hebben)) (Besturingssysteem is Windows XP btw)
2. Waar kan ik Photoshop gratis downloaden? (Zonder virussen aub!)
3. Is het ook mogelijk om een proefversie van Photoshop nadat hij afgelopen is opnieuw te installeren?
4. Heeft Aviary ook een tool waarmee je de huid egaal kan maken? Zo ja, welke?
5. Kan je dingen die bewerkt zijn met Aviary ook in een gewoon afbeeldingsformaat opslaan? Zo ja, hoe?
« Laatst bewerkt op: 16 mei 2012, 18:38:04 door cupcakelove44 »
Me, I\\\'m a scene, I\\\'m a drama queen, I\\\'m the best damn thing that your eyes have ever seen.

Veniality

• Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 16 mei 2012, 18:36:41 »
1) The Gimp
2) www.isohunt.com maar dan moet je wel een beetje begrijpen wat torrents zijn
3) Volgens mij niet
4/5) Geen idee, ik ken Aviary niet.

cupcakelove44

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 16 mei 2012, 18:39:12 »

1) The Gimp
2) www.isohunt.com maar dan moet je wel een beetje begrijpen wat torrents zijn
3) Volgens mij niet
4/5) Geen idee, ik ken Aviary niet.

Thanks, ik ga even op die site isohunt.com kijken!
Me, I\\\'m a scene, I\\\'m a drama queen, I\\\'m the best damn thing that your eyes have ever seen.

Marrit

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 16 mei 2012, 19:18:19 »
nou ik ben er over uit hoor ! ik heb de canon 600d besteld =D 25 mei wordt ie geleverd.

Itasimisete

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 16 mei 2012, 20:00:56 »
1. Wat is een goed gratis bewerkingsprogramma (vergelijkbaar met Photoshop, maar dan meer voor gewoon gebruik (hij moet wel een huid fix trucje hebben)) (Besturingssysteem is Windows XP btw)
2. Waar kan ik Photoshop gratis downloaden? (Zonder virussen aub!)
3. Is het ook mogelijk om een proefversie van Photoshop nadat hij afgelopen is opnieuw te installeren?
4. Heeft Aviary ook een tool waarmee je de huid egaal kan maken? Zo ja, welke?
5. Kan je dingen die bewerkt zijn met Aviary ook in een gewoon afbeeldingsformaat opslaan? Zo ja, hoe?

______

1. Ik gebruik eigenlijk geen gratis bewerkprogramma's. GIMP word veel aangeraden maar die vond ik altijd vrij vervelend.
2. Kan wel, alleen Adobe is er echt veel meer verdacht op geworden en tegenwoordig is het nogal lastig voor Windows. Mac daar integen is echt heel easy [': - Ik draai al bijna een jaar op Adobe Master Collection -
3. Nee, dit kan niet.
4. Ben niet bekend met 'Aviary', weet dat Lightroom deze tool wel heeft.
5. No idea, zal wel moeten kunnen lijkt me in een fotobewerkingsprogramma.

cupcakelove44

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 16 mei 2012, 20:11:25 »
Oké, ik heb nu Gimp gedownload, eerste keer opstarten! Man wat duurt dat láng zeg.. :(
EDIT: Hij doet 't, fijn programma! Bedankt voor het beantwoorden btw :D
« Laatst bewerkt op: 18 mei 2012, 19:05:46 door cupcakelove44 »

LaVieEnRougee

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 18 mei 2012, 10:40:34 »
Vraag over lenzen:
Ik ben van plan om de Nikon D3100 te kopen, maar ik twijfel nog welke lens ik erbij ga nemen. De 18-55 mm of de 18-105 mm.
Wat denken jullie?

Silverbleed

• Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 18 mei 2012, 11:16:03 »
^ Misschien kan je die in een winkel even uitproberen voor je het koopt?
Qua persoonlijke voorkeur op het moment zou ik 18-105 nemen omdat die verder kan zoomen. Maar beide lenzen zijn 'kitlenzen' dus niet bepaald de beste kwaliteit. Ik raad je dus sowieso aan een nieuwe lens te kopen als je het geld ervoor over hebt. Kwaliteitsverschil kan ik duidelijk merken in mijn foto's met de nieuwe lenzen. Allemaal een stuk scherper, net wat perfecter, kleurrijker, enzovoort.

Itasimisete

• Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 18 mei 2012, 12:14:36 »
Ligt eraan wat je er allemaal nu mee denkt te gaan doen. Aan de ene kant zeg ik koop er de 18-55 bij, goedkoper en dan kun je de camera leren kennen, en daarna meer geld investeren in een ander kwalitatief beter objectief. De 18-105 zou mijn voorkeur krijgen gezien het bereik ( 55 is vrij weinig toch ) en dan kun je er even mee vooruit.

Zenab

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 18 mei 2012, 21:03:17 »
Ik weet niet zo goed waar ik op girlscene naartoe moet met deze vraag. Dus plaats ik hem hier maar. Als hij hier niet hoort zeg t maar, dan verwijder ik mijn vraag wel :'). Dat ding voor de lens van mijn canon powershot opent niet meer helemaal zodra ik mijn camera aan doe. Weet iemand waardoor dit zou kunnen komen? Het is niet gevallen ofzoiets en ik heb de camera altijd in goed in een hoesje verpakt.
Brandnew blog \\\\\\\'11 -->www.onmywaytopinkberry.blogspot.com

cupcakelove44

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 19 mei 2012, 13:51:32 »
^ Misschien (héél voorzichtig) een beetje verder proberen te openen met je vinger? Dat werkt vaak wel bij mijn camera (Canon PowerShot A450)
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2012, 13:56:21 door cupcakelove44 »

Silverbleed

• Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 19 mei 2012, 14:05:03 »
Ik zou een vinger sowieso niet gebruiken ivm vettigheid bijvoorbeeld. Er kan iets tussenzitten. Beste is misschien even langs een winkel te gaan, kans is groot dat het wel vaker voorkomt namelijk.