Girlscene Musthaves

Auteur Topic: Algemeen: Modellen aangeboden en gezocht.  (gelezen 113108 keer)

Itasimisete

• Bekijk profiel
« Gepost op: 13 februari 2013, 09:05:12 »
Algemeen: Modellen Aangeboden & Gezocht! #1

In dit topic kunnen GS'ers zich aanbieden om model te staan en eventuele oproepen voor modellen gezocht kunnen hier ook geplaatst worden. Onderaan deze post vind je wat informatie met betrekking tot jezelf aanbieden of een oproep plaatsen, lees gerust de OP even goed door.

Model staan is voor veel dames een droom, en helaas word hier door veel mensen ook misbruik van gemaakt. Hieronder vind je een aantal punten / info ten opzichte van het model staan.

- Het is en blijft het internet, dus pas op met wie je afspreekt.
Ga nooit ergens 'alleen' heen, zeker als je 't niet vertrouwt. Als het een hele afgelegen plek is (midden in 't weiland) o.i.d, neem iemand mee. Ga niet ergens alleen heen omdat je denk dat 't raar is iemand mee te nemen. Gelukkig valt bijna iedereen te Google'n, dus aarzel niet de naam van de desbetreffende fotograaf even op te zoeken via Google. Fotografen hebben over 't algemeen een portfolio online staan, hier kun je in kijken wat voor werk diegene heeft gemaakt. Mocht dit ook niet online staan, en de fotograaf wil op een afgelegen plek afspreken raad ik af dit te doen.

- Rare manieren van benaderen.
Een aantal GirlScene members zijn via o.a MarktPlaats benaderd door een fotograaf die een voet model nodig had. Nu zijn er talloze manieren om aan modellen te komen (speciale forums, FaceBook) en is MarktPlaats een nogal aparte manier van benaderen. Is de manier waarop je benaderd bent nogal raar in jou ogen, denk dan dubbel na voordat je op zo'n vraag in gaat.

- Laat altijd weten waar je heen gaat.
Hoe dan ook, vertel je ouders, vrienden etc waar je heen gaat. Desnoods met adres, dan weet in ieder geval iemand waar je bent mocht het foute boel blijken te zijn.

- Modellenbureau's.
Helaas zijn er ook veel zogenaamde 'nep' scouts actief. Vooral via Hyves was hier veel activiteit in, maar het kan maar zo zijn dat dat op FaceBook ook weer bezig is. Google de naam van de persoon wie contact met je opneemt, mail desnoods het bureau waarvan diegene zegt te zijn om na te gaan of deze persoon echt van dat bureau is, check het gewoon even na. Helaas is dit tegenwoordig wel nodig.

Daarnaast hoor ik ook veel verhalen over het betalen voor castings of shoots. Over het algemeen is dit nergens voor nodig en zullen agency's dit ook niet van je vragen. Dit soort dingen kunnen al snel wijzen op een mogelijke 'nep' scout, dus wees hier voorzichtig mee. Hoe graag je ook model wilt worden ;)

Extra aanvulling; De Nationale Fotostudio in Zwolle staat erom bekend wegens klachten etcetera. Dit bedrijf wisselt regelmatig van naam en de klachten over extra kosten en slechte foto's worden als maar meer. Ze noemen zichzelf 'De grootste fotostudio in de Benelux' en proberen via internet allerlei tieners te regelen voor fotoshoots waar je achteraf een dikke rekening van krijgt. Ga dan ook niet met ze in zee. Namen waaronder dit bedrijf gewerkt heeft; Nationale Fotostudio - Fotosessie en werkt nu onder de naam Vakfotografen.com. Bron: http://www.fotoshootklachten.nl/informatiegevraagd.htm

- TFP fotoshoots.
TFP staat voor Time For Print. Dit betekent dat geen enkele partij hiervoor betaald maar je dus de foto's krijgt voor de tijd die je erin steekt. Veel GS'ers zullen via dit principe werken, dus het is handig te weten wat dit inhoud. Het verschilt per fotograaf hoeveel foto's je krijgt, op welke resolutie en of ze wel of niet  nabewerkt zijn. Dit word in overleg met de fotograaf afgesproken.

- Fun!
Na alle bovenstaande waarschuwingen wil ik toch nog even toevoegen dat op je hoede zijn niet betekent dat iedereen via het internet slechte bedoelingen heeft. Er zijn genoeg mensen die graag met beginnende modellen willen shooten voor eigen ervaring of bijvoorbeeld jou echt graag als model willen vanwege je looks. Laat dan het bovenstaande je ook niet weerhouden van goede samenwerkingen. Een goede fotograaf herken je vaak wel aan de manier waarop bijvoorbeeld antwoord gegeven word op jou vragen m.b.t portfolio o.i.d. De manier van benadering (via dit forum bijvoorbeeld) en links naar portfolio etc. Fotoshoots zijn echt heel tof om te doen, en je kan er super toffe connecties aan overhouden!

- Iedereen is mooi op z'n eigen manier.
Laat je niet weerhouden om jezelf als model aan te bieden als je dit graag wilt. Iedereen is mooi op z'n eigen manier, en voel je niet te min o.i.d door de andere dames die hier posten. Iedereen mag en kan model staan!

- Practice.
Oefenen. Waarop? Oefen voor de spiegel op je poses, je gezichtsuitdrukking. Weet met welke poses en expressies je het mooiste uit komt en gebruik deze kennis in je shoots. Expressie is enorm belangrijk in de fotografie, zeker met een model. Natuurlijk kan de fotograaf je aansturen, maar om dit zelf te weten is ook belangrijk (en vaak erg handig!)

- Google it!
Heel stom misschien, maar Google van te voren de naam van de persoon of het bedrijf als je er niet zeker van bent. Tegenwoordig valt alles en iedereen te Googlen, dus als die persoon niet betrouwbaar is kom je hier snel genoeg achter. Als iets te mooi is om waard te zijn, is dit 't vaak ook.

- Infosites.
Veiligheid voor modellen; http://www.fotoshootklachten.nl/fskvoormodellen.htm
Tips voor fotografen; http://www.fotoshootklachten.nl/tipsvoorfotografen.htm
Modellen, Fotografen en Visagisten FB page; https://www.facebook.com/groups/212855975448748/
Fotograaf, Model & Visagist FB Page; https://www.facebook.com/groups/fotograaf.visagist.model/
Fotoshoot klachten FB page; https://www.facebook.com/Fotoshootklachten

_________________________________________________________________________________________________

Wil je je als model aanbieden? Vergeet dan niet je woonplaats (of het gebied waar je wel heen zou willen reizen) bij je post te vermelden, anders dan krijg je misschien mailtjes voor de andere kant van 't land waar je eigenlijk niet heen kan / wilt. Daarnaast is wat side info erg handig, zoals bijvoorbeeld je lengte / maat en wat je zelf verder kwijt wilt. Foto's van jezelf posten is handig (werkt soms sneller) maar is niet een verplichting.

Ben je op zoek naar een model? Formuleer duidelijk waar je naar op zoek bent als je bijvoorbeeld specifiek opzoek bent naar iemand met blond haar, die lengte of een bepaalde maat! Daarbij is wederom het gebied / plaats waar de shoot gehouden word belangrijk. Eventueel een moodboard / concept foto is erg handig zodat de modellen weten wat je precies wilt maken.

Heb je een shoot gehad samen met een GS'er? Schrijf een korte revieuw of ervaring met eventuele foto, zodat andere mensen een indruk krijgen van hoe het was, dat diegene bijvoorbeeld betrouwbaar is en wat het resultaat uiteindelijk geworden is. Hartstikke leuk om te zien!

Good luck, and have fun girls!

Toevoeging door Curiosityy (24-02-2013): reacties die werkelijk niks toevoegen en van andere aard zijn dan de bedoeling van dit topic, zullen worden verwijderd. Je mag op elkaars oproepjes ingaan (graag zelfs!), maar houd het overzichtelijk! :)

Toevoeging door Curiosityy (12-06-2013): zoals ik zojuist op pagina 6 al postte:
het is de bedoeling dat dit topic enigzins overzichtelijk blijft. Dubbele 'algemene' oproepen (dus niet voor een specifieke shoot/datum of iets dergelijks) zullen hierom verwijderd worden, zodat er per persoon maar 1 algemene oproep staat.
Onder algemene oproepen wordt verstaan: oproepjes waarin niet specifiek naar een soort model/fotograaf, een datum of type shoot oid wordt gevraagd. De gewone dingen als 'ik zoek modellen om shoots mee te doen, zie hier mijn portfolio' en 'ik wil graag model staan, zie hier wat foto's van mij'.
« Laatst bewerkt op: 12 juni 2013, 18:37:55 door Curiosityy »

Curiosityy

• Global Moderator
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 13 februari 2013, 22:14:34 »
Goede beginpost, mijn complimenten! :) Ik heb de oude, aparte topics inmiddels gesloten.

Inspireme

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 13 februari 2013, 22:33:01 »
Ik wil me ook aanmeleden en als je wat weer wilt weten, mag je me altijd noten!

- Volgende maand 17
- 1m70
- Ongeveer 53 kg
- Maat 36/S
- Lichtbruine ogen
- Donkerpaars-rood haar.
- België.
Maybe home is nothing but two arms holding you tight when you are at your worst.

bowlerhat2

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 14 februari 2013, 22:51:16 »
Ik ben ook altijd op zoek naar modellen!
Voor meer info kun je me een berichtje sturen, linkjes naar mijn werk staan in mijn handtekening.
Ik ben voornamelijk op zoek naar modellen in Noord en Zuid-Holland en Utrecht.

Oceandust

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 14 februari 2013, 22:59:27 »
is het misschien niet handig als de modellen een foto erbij zetten. en de fotografen een link naar hun portfolio? :)
Want als fotograaf zijnde kijk je toch meestal naar het uiterlijk.

Itasimisete

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 15 februari 2013, 09:23:34 »
is het misschien niet handig als de modellen een foto erbij zetten. en de fotografen een link naar hun portfolio? :)
Want als fotograaf zijnde kijk je toch meestal naar het uiterlijk.

Is een optie inderdaad, maar als ik dit al een 'het moet' ga neerzetten heb je kans dat mensen zich niet aan gaan melden gezien ze hun foto's niet zomaar op een fora willen zetten (wat ik me goed kan indenken).

Varkenskind

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 15 februari 2013, 11:52:17 »
Ik bied mezelf ook wel aan. Heb wel eens fotoshoots gedaan, maar niet professioneel.

-16 jaar
-1.76 m
-57-58 kilo
-broek maat 36 en top 34
-bruin groene ogen
-rood-bruin-donkerblond achtige haarkleur haha
-kom uit overijssel

kippenpoep.

Koffiefotografie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 15 februari 2013, 14:08:30 »
Ik zoek altijd modellen op TFP basis in omgeving Utrecht/Hilversum/Amsterdam. Note als je interesse hebt.

Op dit moment zoek ik specifiek naar één, het liefst twee meisjes voor een shoot in het Griftpark in Utrecht (15 minuutjes lopen vanaf station Utrecht Centraal, ook met de bus te bereiken). Het gaat hier om een shoot in het skatepark, waar graffiti te vinden is. Op deze link is een foto van het skatepark te vinden.

Moodboard dat ik in mijn hoofd heb voor deze fotoshoot:

(niet mijn foto's, alles gevonden op google)

Ik heb tot nu toe nog geen echte ervaring met fotoshoots, maar ik fotografeer al wel bijna twee jaar, en wil nu graag mijn skills op het gebied van portret- en fashion fotografie vergroten. Note of reageer even op dit bericht wanneer je interesse hebt!
« Laatst bewerkt op: 15 februari 2013, 14:28:43 door Sharon »
http://www.koffiefotografie.wordpress.com, fotografie, tekst en diy's. In combinatie met veel koffie.

Itasimisete

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 15 februari 2013, 14:19:10 »
Sharon, ik heb wel interesse eventueel. Wil je 't in combinatie met een team (MUA + hair) doen of styling zelf? 1.76, wat ervaring, confectie S, lang bruin haar en blauwe ogen.

Koffiefotografie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 15 februari 2013, 15:16:13 »
Sharon, ik heb wel interesse eventueel. Wil je 't in combinatie met een team (MUA + hair) doen of styling zelf? 1.76, wat ervaring, confectie S, lang bruin haar en blauwe ogen.

Klinkt goed! Ik stuur je even een note!
http://www.koffiefotografie.wordpress.com, fotografie, tekst en diy's. In combinatie met veel koffie.

A_Silver_Cloud

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 15 februari 2013, 18:23:58 »
Is een optie inderdaad, maar als ik dit al een 'het moet' ga neerzetten heb je kans dat mensen zich niet aan gaan melden gezien ze hun foto's niet zomaar op een fora willen zetten (wat ik me goed kan indenken).

Ik weet niet hoe het met andere fotografen zit maar als ik shoots doe dan zijn die voor mijn portfolio en dan komen ze online te staan. Als je als model zijnde geen foto van jezelf online wil laten zien dan denk ik dat je jezelf beter ook niet aan kan melden als model. Ik merk dat nu er een nieuw topic is gekomen er eigenlijk alleen nog maar aanmeldingen zijn gekomen zonder foto en ik kan me voorstellen dat veel fotografen daar misschien niet eens op gaan reageren want, wat OwlyMondays ook al zei, je kijkt toch naar het uiterlijk van je model. Tot slot is om foto's vragen en vervolgens het model misschien teleurstellen omdat ze toch niet geschikt blijkt te zijn voor wat je als fotograaf in gedachten had voor beide partijen niet leuk. Dat is althans hoe ik er over denk :)

Andersom ben ik het er ook mee eens dat als fotografen een oproep doen ze ook op zijn minst een link naar hun portfolio plaatsen. Als model zijnde wil je natuurlijk, lijkt mij, ook graag direct zien waar je aan toe bent ;)
« Laatst bewerkt op: 15 februari 2013, 18:31:58 door A_Silver_Cloud »

xeenmeisje

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 15 februari 2013, 18:45:07 »
ik wil me ook wel aanmelden maar ik vind me zelf best wel jong naja, hihi ben 2x gevraagd voor modellenwerk.

-12 jaar.
-1.68
-46 kg
-donker bruine ogen.
-blond en bruin haar. (:
-ergens bij gelderland en overijsel.
« Laatst bewerkt op: 15 februari 2013, 18:54:55 door xeenmeisje »

Larissa

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 15 februari 2013, 19:27:06 »
Ik wil me ook wel aanmelden

- 17 jaar
- 1.64, 45 kg
- maat 34
- Ik kom uit Haarlem

http://oi48.tinypic.com/116rm6p.jpg
http://oi50.tinypic.com/357ojcy.jpg
« Laatst bewerkt op: 18 februari 2013, 02:32:58 door Larissa »

Silverbleed

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 15 februari 2013, 22:21:19 »
Goed beginpost =)
Ik zal mij zeker hierin verdiepen (of een melding plaatsen) zodra ik de mogelijkheid heb.

Itasimisete

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 17 februari 2013, 11:52:47 »
Toegevoegd aan Openingspost;

Meldpunt klachten voor fotoshoot (externe links model + fotograaf)
Facebook pages oproepen modellen, fotografen en visagisten (externe links)

Ik weet niet hoe het met andere fotografen zit maar als ik shoots doe dan zijn die voor mijn portfolio en dan komen ze online te staan. Als je als model zijnde geen foto van jezelf online wil laten zien dan denk ik dat je jezelf beter ook niet aan kan melden als model. Ik merk dat nu er een nieuw topic is gekomen er eigenlijk alleen nog maar aanmeldingen zijn gekomen zonder foto en ik kan me voorstellen dat veel fotografen daar misschien niet eens op gaan reageren want, wat OwlyMondays ook al zei, je kijkt toch naar het uiterlijk van je model. Tot slot is om foto's vragen en vervolgens het model misschien teleurstellen omdat ze toch niet geschikt blijkt te zijn voor wat je als fotograaf in gedachten had voor beide partijen niet leuk. Dat is althans hoe ik er over denk :)

Andersom ben ik het er ook mee eens dat als fotografen een oproep doen ze ook op zijn minst een link naar hun portfolio plaatsen. Als model zijnde wil je natuurlijk, lijkt mij, ook graag direct zien waar je aan toe bent ;)

Er zijn zoveel redenen waarom iemand z'n foto's niet online zal zetten op een fora, misschien zit je wel in topics voor prive redenen en wil je dan niet bekend staan dat je dat account hebt. Ik snap best dat je als fotograaf meteen wilt zien waar je aan toe bent, maar anderzijds vind ik persoonlijk dat je wel respect moet hebben voor 't feit dat niet iedereen er comfortabel onder is z'n gezicht op een forum te plaatsen. Een professionele foto online zetten als portfolio werk is toch net even wat anders. Als je niet de moeite op kan brengen een note te sturen naar iemand voor wat foto's, dan vraag ik me af of je wel geschikt bent om zulke dingen te doen. 't Is een kleine moeite en respect vol tegenover degene die dit vraagt :) Maar als je dit anders ziet, geen probleem hoor. Ik vind 't in ieder geval persoonlijk niet nodig mensen te verplichten foto's neer te zetten, het kan een pre zijn, maar geen verplichting :)
« Laatst bewerkt op: 17 februari 2013, 12:05:26 door Itasimisete »

Daphinitly

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 17 februari 2013, 14:24:00 »
Ik ben eigenlijk altijd nog opzoek naar modellen! Lengte en kg maakt me eigenlijk niets uit, als alles maar in verhouding is. Ik gebruik de foto's voor mijn portfolio en ze komen dus ook op internet te staan en ik werk dus op TFP basis. Hou daar rekening mee als je graag met me wil samen werken! :)  Ik woon in de buurt van Enschede/Hengelo en ik heb op dit moment geen OV. Dus ik kan helaas niet heel ver reizen.

Op dit moment ben ik vooral op zoek naar meisjes met veel sproetjes (voornamelijk in het gezicht) en het liefst rood/rossig haar. En ik ben vooral op zoek naar meisjes die al wat ervaring hebben, het is geen must, maar ik zou het wel fijn vinden. :)

Stuur me ajb even een priveberichtje of laat een berichtje achter op mijn facebookpagina als je geïnteresseerd bent. Ook voor mijn portfolio werk: www.facebook.com/daphneoudegeerdinkphotography
FACEBOOK PAGE SOCIETY6 instagram @daphinitly instagram @daphinitly

chloeve

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 17 februari 2013, 14:27:53 »
Ik wil me ook graag aanmelden als dat goed is?

Ik heb een keer een fotoshoot met een vriendin gedaan (professioneel) en vond dit zo leuk! het lijkt me dus leuk om nog een keer te doen

*16
*blond/bruin haar en groene ogen
*1,68
*broek maat 36 en maat t-shirt s/34.
*omgeving noord-brabant.

Voor foto's of info mag je me altijd een bericht sturen!!

A_Silver_Cloud

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 17 februari 2013, 16:06:03 »
Er zijn zoveel redenen waarom iemand z'n foto's niet online zal zetten op een fora, misschien zit je wel in topics voor prive redenen en wil je dan niet bekend staan dat je dat account hebt. Ik snap best dat je als fotograaf meteen wilt zien waar je aan toe bent, maar anderzijds vind ik persoonlijk dat je wel respect moet hebben voor 't feit dat niet iedereen er comfortabel onder is z'n gezicht op een forum te plaatsen. Een professionele foto online zetten als portfolio werk is toch net even wat anders. Als je niet de moeite op kan brengen een note te sturen naar iemand voor wat foto's, dan vraag ik me af of je wel geschikt bent om zulke dingen te doen. 't Is een kleine moeite en respect vol tegenover degene die dit vraagt :) Maar als je dit anders ziet, geen probleem hoor. Ik vind 't in ieder geval persoonlijk niet nodig mensen te verplichten foto's neer te zetten, het kan een pre zijn, maar geen verplichting :)

Hoewel ik je reactie wel begrijp en me er opzich wel in kan vinden wil ik er toch graag nog even op wijzen dat het voor mij niks te maken heeft met "niet de moeite op kunnen brengen om een note te sturen" hoor maar dat ik het dus eerder naar vind voor het model als je haar vervolgens af wijst nadat je haar foto's hebt gekregen :) Maar goed, ieder heeft haar eigen wijze van werken natuurlijk, no hard feelings ;)
« Laatst bewerkt op: 17 februari 2013, 16:10:34 door A_Silver_Cloud »

Itasimisete

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 17 februari 2013, 16:15:40 »
Dat begrijp ik inderdaad. Maar om nou mensen te gaan 'weren' vanwege 't feit dat er foto's gepost 'moeten' worden vind ik ook weer een beetje te ver gaan. Neem aan dat de dames die aangeven foto's in een Note te willen sturen hier zelf natuurlijk wel rekening mee houden :)

A_Silver_Cloud

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 17 februari 2013, 16:35:14 »
Oh nee, weren gaat uiteraard te ver :) Ik hoop alleen dat de dames die zich aanbieden wel realiseren dat er van de foto's die gemaakt worden tijdens een shoot een grote kans bestaat dat ze (afhangend van de fotograaf) wel online komen te staan en dus misschien ook op girlscene. Wellicht handig als ze vermelden of ze dat wel of niet willen dan :)? EDIT: Ik bedoel vooral met oog op naamsvermelding van het model
« Laatst bewerkt op: 17 februari 2013, 16:41:22 door A_Silver_Cloud »

Itasimisete

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 19 februari 2013, 21:34:53 »
holy lord lesley  :aanbid:

>> http://25.media.tumblr.com/daf929af35bae95a79f7235b9c922a62/tumblr_mihhs0RF411rus1pko1_1280.png

Note maar als je meer foto's wilt!

16 jaar / 175 / 83 63 92 / Amersfoort.

Als je wel een keertje tijd hebt als ik wil gaan inplannen kunnen we best nog een keertje samenwerken ;)

Amy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 20 februari 2013, 14:49:45 »
-
« Laatst bewerkt op: 17 mei 2014, 10:11:58 door Amy »

Amy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 20 februari 2013, 14:59:29 »
Ik ben eigenlijk altijd nog opzoek naar modellen! Lengte en kg maakt me eigenlijk niets uit, als alles maar in verhouding is. Ik gebruik de foto's voor mijn portfolio en ze komen dus ook op internet te staan en ik werk dus op TFP basis. Hou daar rekening mee als je graag met me wil samen werken! :)  Ik woon in de buurt van Enschede/Hengelo en ik heb op dit moment geen OV. Dus ik kan helaas niet heel ver reizen.

Op dit moment ben ik vooral op zoek naar meisjes met veel sproetjes (voornamelijk in het gezicht) en het liefst rood/rossig haar. En ik ben vooral op zoek naar meisjes die al wat ervaring hebben, het is geen must, maar ik zou het wel fijn vinden. :)

Stuur me ajb even een privebrichtje of laat een berichtje achter op mijn facebookpagina als je geïnteresseerd bent. Ook voor mijn portfolio werk: www.facebook.com/daphneoudegeerdinkphotography

ik woon in hengelo!! heb alleen geen rood/rossig haar, en geen sproetjes haha!!!
« Laatst bewerkt op: 20 februari 2013, 15:10:36 door Amy »

Daphinitly

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 20 februari 2013, 15:14:21 »
ik woon in hengelo!! heb alleen geen rood/rossig haar, en geen sproetjes haha!!!
Zou je me eens foto's kunnen sturen? :)
FACEBOOK PAGE SOCIETY6 instagram @daphinitly instagram @daphinitly

Amy

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 20 februari 2013, 15:29:51 »
Zou je me eens foto's kunnen sturen? :)

bekijk anders even mn instagram? wat makkelijker denk ik! : liefsamy