Girlscene Musthaves

Auteur Topic: Het Hardloop Topic  (gelezen 326425 keer)

Paperclouds

  • **
  • Berichten: 525
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 06 mei 2013, 18:35:12 »
Het Hardloop Topic

Omdat er nog geen officieel hardlooptopic is. (alleen 'begin met harlopen etc')
Om elkaar te motiveren om te gaan, tips en trucs uit te wisselen en vragen te beantwoorden.

Als je nog maar net gaat beginnen of begint met hardlopen zorg voor goede schoenen! Meer info: http://www.girlscene.nl/p/10255/alles_over_hardloopschoenen 


« Laatst bewerkt op: 17 mei 2013, 10:47:45 door xcupcakelove »

Runninglau

  • ***
  • Berichten: 1.878
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 06 mei 2013, 18:36:05 »
Top! Vind het leuk om hier af en toe ook wat te plaatsen. Goed idee, want er zijn natuurlijk ook een hoop meiden die niet meer in het 'beginnende' hardloop topic horen. Leuk :D
http://www.runninglau.com - Sportsblog: Love, run, eat, discover!

xVlinderr

  • ***
  • Berichten: 3.383
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 06 mei 2013, 18:36:08 »
In het 'beginnen met hardlopen' topic en 'nike run app topic' kun je dit ook allemaal kwijt hoor.
flowers pop out of the street, everywhere I place my feet

Paperclouds

  • **
  • Berichten: 525
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 06 mei 2013, 18:37:34 »
In het 'beginnen met hardlopen' beginnen er ook echt veel mensen en bij het 'nike run app topic' gaat het meer over tijden en afstanden etc?

xVlinderr

  • ***
  • Berichten: 3.383
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 06 mei 2013, 21:18:00 »
In het 'beginnen met hardlopen' beginnen er ook echt veel mensen en bij het 'nike run app topic' gaat het meer over tijden en afstanden etc?
Nee hoor, zitten intussen ook een heleboel gevorderde hardlopers tussen en ze geven elkaar ook een heleboel tips.
flowers pop out of the street, everywhere I place my feet

Velours

  • Gast
« Reactie #5 Gepost op: 06 mei 2013, 21:41:45 »
Ik vind het goed dat er een officieel topic is.

Eigenlijk ben ik ook een beginnende hardloper. Maar ik heb vorige week vrijdag 10 km gelopen in 55 minuten tijd, en daar ben ik best tevreden over. Ik deed aan een wedstrijd georganiseerd door school.

Nu zou ik graag mijn conditie blijven onderhouden door af en toe te gaan hardlopen. Woensdag ga ik weer een blokje om doen.

Runninglau

  • ***
  • Berichten: 1.878
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 06 mei 2013, 21:42:27 »
Dan mag je jezelf toch wel een gevorderde hardloper noemen hoor, heel goed gedaan :D^
http://www.runninglau.com - Sportsblog: Love, run, eat, discover!

Velours

  • Gast
« Reactie #7 Gepost op: 06 mei 2013, 21:44:20 »
Haha, dank je :)
Ik ben wel echt niet gevorderd, want dat was een van de eerste keren dat ik ooit ben gaan hardlopen, dus eigenlijk ben ik ook wel heel trots dat het zo goed ging :)

Tonnys

  • ***
  • Berichten: 2.431
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 07 mei 2013, 08:41:32 »
@Velours watt?? een van de eerste keren dat je gaat hardlopen en dan zo'n tijd neerzetten op de 10 km! I'm speechless.. ;)
Ik loop inmiddels ook zoiets op de 10km maar heb daar maanden voor nodig gehad.  :fieuw: Knap hoor!!!

Ik zit ook in het nike run topic dus ik kijk even of dit topic veel anders is of niet.. Anders plaats ik straks steeds hetzelfde in beide topics :)
Think positive. Exercise daily. Eat healthy. Work hard. Stay Strong. Worry less. Dance more. Love often. Be Happy.

Biancaaa

  • ***
  • Berichten: 1.970
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 07 mei 2013, 09:05:51 »
Ik meld me ook aan! Gisteren 5km hardgelopen in 27 min :)

Hannelore

  • Gast
« Reactie #10 Gepost op: 07 mei 2013, 09:31:58 »
Ik loop al een tijdje en ben dus ook niet echt meer beginnend. Ik ga alleen niet zo hard, hooguit 3 kilometer in 20 minuutjes en dan houd ik het voor gezien. Heeft iemand tips of een goed schema om het op te bouwen? Liever niet via een app, want ik houd er niet van om te rennen met dopjes in mijn oren.
Wanneer lopen jullie trouwens? En eten jullie voor of na dat jullie gelopen hebben?

Irlijn

  • ***
  • Berichten: 1.179
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 07 mei 2013, 09:56:11 »
Ik lees even mee :)


@Hannelore, ik loop meestal in de middag, tussen twee en zes. Dan heb ik dus wel een goede bodem van wat ik daarvoor heb gegeten, maar ik eet een uur voor het lopen niks meer. Op de site van runnersworld staat volgens mij een schema om 5 km op te bouwen. Toch kan ik je een app wel aanraden: het werkt ontzettend motiverend en pusht je onbewust om harder te lopen.


Ik ga morgen voor de tweede keer intervallen. Gruwelijk, maar het hoort erbij!

Boardsport life

  • ***
  • Berichten: 1.867
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 07 mei 2013, 18:14:40 »
Ik meld me ook aan! ;] Heb al een tijdje niet gelopen, mede door het leren van m'n examens en de stress. Heb dan wel maandag examens, maar wil toch wel weer 3 keer in de week gaan.


Het schema van runnersworld is inderdaad HEEL fijn. :D
Blog: Boardsport life
- Over boardsports, een gezonde levensstijl en dingen waar ik van houd.

rozenbloesem

  • ***
  • Berichten: 1.412
  • how wonderful.
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 07 mei 2013, 19:35:06 »
Ik ben een beginnende harloper, hoor dus niet echt in dit topic thuis, maar 'amen' voor je plaatje in de beginpost! :D

Winterwinds

  • ***
  • Berichten: 2.830
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 07 mei 2013, 19:51:41 »
Leuk topic :D
Ik loop nu ongeveer een jaar hard, dus ik denk dat ik ook niet meer echt bij de beginnende lopers hoor (:
Ik vind het nog steeds heel leuk om te doen, al wil ik binnenkort wel echt even mijn afstand uitbreiden, ik blijf nu een beetje rond de 6 km hangen..
 
 Hebben jullie trouwens ook moeite met constant lopen? Ik kan dat eeeecht niet, ik loop in het begin altijd langzamer dan aan het eind :') dan moet ik er nog een beetje inkomen ofzo, ik weet het niet, maar als ik op mijn app naar het overzicht per minuut kijk (ik loop met Runkeeper), loop ik in het begin vaak meer dan 6:00 minuten per kilomter, en aan het eind zit ik onder de 5:30.. En dat ziet er zo stom uit haha.
Look at the stars, look how they shine for you

Tonnys

  • ***
  • Berichten: 2.431
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 07 mei 2013, 19:58:42 »
@Winterwinds op zich is het niet gek dat je er ff in moet komen he. Ik heb dat ook als runkeeper mijn gemiddelde snelheid (om de 5 min) geeft lijkt het altijd dat ik super constant loop. Tot ik het precieze verloop binnen die 5 minuten bekijk op de laptop.. Dan gaat het echt met ups en downs.
Maar op zich goed dat je beter eindigt dan dat je bent begonnen :)
 
@Hannelore als ik vrij ben loop ik het liefste 's ochtends en anders 's avonds direct na het werken. Ik eet ALTIJD na het hardlopen, simpel omdat ik anders 3 uur moet wachten om er geen last van te krijgen. Maar kijk vooral wat voor jezelf prettig is!
Think positive. Exercise daily. Eat healthy. Work hard. Stay Strong. Worry less. Dance more. Love often. Be Happy.

rozenbloesem

  • ***
  • Berichten: 1.412
  • how wonderful.
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 07 mei 2013, 20:02:18 »
oh ik had eigenlijk nog wel een vraagje, loopt hier iemand met endomono? ik zit erg te twijfelen tussen runkeeper en endomono, dus als iemand met beide apps ervaring heeft hoor ik het graag! :)

Irlijn

  • ***
  • Berichten: 1.179
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 07 mei 2013, 20:47:04 »
Hebben jullie trouwens ook moeite met constant lopen? Ik kan dat eeeecht niet, ik loop in het begin altijd langzamer dan aan het eind :') dan moet ik er nog een beetje inkomen ofzo, ik weet het niet, maar als ik op mijn app naar het overzicht per minuut kijk (ik loop met Runkeeper), loop ik in het begin vaak meer dan 6:00 minuten per kilomter, en aan het eind zit ik onder de 5:30.. En dat ziet er zo stom uit haha.
Waarom is dat raar? :) Ik vind het juist logisch dat je de eerste 5 รก 10 minuten rustig aan loopt, daarna een wat sneller tempo aanneemt voor een aantal km en daarna kijkt of je dat tempo volhoudt of nog harder kunt.

Over het constant lopen: bij mij helpt het heel goed om evenveel passen in als uit te ademen. Op die manier focus je je op het tempo, en ben je wat meer gedwongen hetzelfde tempo aan te houden. 

@PEACH, ik gebruik runkeeper en ben daar heel tevreden over. Maar ik kan het natuurlijk niet vergelijken met endomono. Ik denk dat je ze het beste allebei kunt downloaden en kijken wat je het meest bevalt. Ze zijn toch gratis haha (:

crucio

  • ***
  • Berichten: 1.401
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 07 mei 2013, 20:48:51 »
Op welk tijdstip lopen jullie eigenlijk? Ik loop zelf meestal 's avonds, maar het lukt me de laatste tijd niet om steeds vol te houden.. Wil nu morgen om 7 uur eens gaan lopen, kijken of het dan beter wil :)
Light me up when I'm down.

Kristel

  • ***
  • Berichten: 4.136
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 07 mei 2013, 20:52:51 »
Net 3.74 km gelopen in 17.08 minuten inclusief 2 tot 3 minuten wandelen :D


ben trots op mezelf
When you got nothing, you got nothing to lose

Velours

  • Gast
« Reactie #20 Gepost op: 07 mei 2013, 21:00:15 »
Leuk dat dit topic een beetje leeft :D

Kristel, echt supergoed zeg! Dat is echt best rap gelopen. Proficiat!

Crucio, ik loop het liefst rond 17uur ongeveer. Voor het avondeten. Daarna douche ik en dan eet ik mijn avondeten

Peach, ik ken endomno niet. Ik ben ooit gaan lopen met Runkeeper, maar de gps wil totaal niet werken bij mij. Misschien ligt het aan mij, maar ik las op het internet dat er meer mensen zijn met dit probleem.



Guldfisk

  • ***
  • Berichten: 2.973
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 07 mei 2013, 21:03:14 »
Ohh leuk topic :D


Ik ben in januari met een 5KM schema begonnen en ben nu bezig met een 8/10KM schema, deze is speciaal voor mij gemaakt.
Vandaag 5KM in precies 30 minuten gelopen! Heel constant 10km/uur dus.

Irlijn

  • ***
  • Berichten: 1.179
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 07 mei 2013, 21:06:49 »
Wauw wat snel gelopen Kristel! Dan heb je echt een heel hoog hardlooptempo :)

Ik loop meestal rond 2/3 uur in de middag, of net voor het avondeten inderdaad. Hoewel het in de zomer waarschijnlijk zal verschuiven naar 's ochtends of verder in de avond wanneer het wat koeler is.

Naompjuh

  • **
  • Berichten: 551
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 07 mei 2013, 21:20:13 »
Heeii ik wil gaan beginnen met hardlopen want ik wil betere conditie krijgen... Ga binnen kort op nevobokamp (Volleybal) En ik wil betere conditie krijgen... Maar als ''beginneling'' hoe bouw je het op? de afstanden enzo..

pennezakske

  • ***
  • Berichten: 1.281
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 07 mei 2013, 21:40:12 »
Hoi iedereen ! Ik meld me ook even, ik doe sinds een jaar aan hardlopen. In de winter heb ik even stilgelegen en daardoor ben ik ook terug achteruit gegaan, maar nu ben ik terug goed bezig en ik heb 2 weken geleden de 10 miles van Antwerpen gelopen in een kleine 2u. Het was heel warm en ik kreeg 3x een hyperventilatie onderweg, dus dat hielp niet echt  :hamer:  Nu heb ik de hyperventilaties al meer onder controle en ik neem nu altijd drinken mee onderweg zodat ik na 10 minuten eens een slokje kan doen. (op aanraden van mijn dokter dus)


Ik loop zo'n 3x per week hard. Meestal met m'n vriend, en heel soms alleen. We zitten op hetzelfde tempo en ik vind het leuker om met 2 te lopen :)