Auteur Topic: Algemeen topic: samen gezond aankomen  (gelezen 98690 keer)

perfectimperfections

• **
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 14 februari 2013, 13:58:27 »
Ik heb hier geen topic over kunnen vinden

Hallo, ik ben een meisje van 14 en zou graag aan willen komen. Ik weeg rond de 50 kg en ben 1.70.
Ik ben dus best dun, en kan zo veel eten als ik wil, ik kom naar niet aan.
Ik heb al arm oefeningen gedaan om mijn armen 'dikker' te krijgen, die hielpen wel maar voor mijn gevoel kreeg ik daar zo'n spierbal-arm van, dat vind ik niet mooi dus daar ben ik me gestopt. Ik doe nu beenspier oefeningen en dat helpt wel, en vind ik wel mooi. Mijn buik is ook best dun, dat je bijna een sixpack zou zien zitten.

Zijn er meisjes die ook graag aan willen komen, die hier ook mee zitten? En heeft er iemand tips qua gezond eten waarvan je makkelijk aankomt?!
« Laatst bewerkt op: 21 november 2017, 16:35:16 door kopjechino »
Nothing but love.

TheFittestYou

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 14 februari 2013, 14:11:07 »
mijn tips:

- noten, noten, noten, noten
- gedroogd fruit
- pure chocolade
- avocado's
- bananen
- pasta
- brood dubbel beleggen met boter en 2 lagen beleg (ham en kaas bv)
- volle melkproducten gebruiken!
- als je niet genoeg in 1 keer kan eten, verdeel je maaltijden dan in stukjes, zorg dat je elke 2u iets eet
- drink kcal! hiermee bedoel ik geen frisdrank, maar melk, vruchtensappen,...
« Laatst bewerkt op: 14 februari 2013, 14:15:37 door dinono »
www.the-fittest-you.com  instagram.com/thefittestyou

rozenbloesem

• how wonderful.
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 14 februari 2013, 14:12:41 »
ik hoef niet meer aan te komen, maar veel succes!
ik at veeel pindakaas, noten en volle producten, dus geen halfvolle melk en magere yoghurt, halvarine etc. Op brood nam ik ook geen mager vleesbeleg. ook dronk ik veel calorierijke dranken zoals healthy people. je moet echt proppen, ookal heb je soms geen zin om te eten. verder kan je als je aan wilt komen ook best wel eens een snicker o.i.d. nemen, het is niet zo dat alles 100% gezond moet zijn, je moet (wil) aankomen, dus geniet er een beetje van zou ik zeggen.

Spookkatje

• You can only paint with the colours you've got.
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 14 februari 2013, 14:14:38 »
Pasta eten bij je avondeten als extra.
Brinta na het eten of extra tussendoor.
Bananen.
À loving heart is forever young

perfectimperfections

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 14 februari 2013, 14:20:44 »
Dankjulliewel voor de tips!!
Nothing but love.

anna

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 14 februari 2013, 16:23:37 »
hee dat komt met de jaren wel hoor. xdd
ik zou je daar niet druk om maken op je 14e.
dan is zo licht zijn eigenlijk wel normaal.
tuurlijk is gezond eten altijd goed.
maar ik zou niet meer gaan eten ofzo (tenzij je te weinig eet).
dan moet je op je 20e/30e weer leren om minder te gaan eten.
If you expect nothing from somebody you are never disappointed.
― Sylvia Plath, The Bell Jar

TheFittestYou

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 14 februari 2013, 16:37:17 »
@Harukimurakami (dat duurde lang eer ik dat getypt kreeg haha): dat is eigenlijk echt niet waar hoor, zo lang je niet overmatig veel gaat eten. ik was ook te mager toen ik ongeveer 15-16 was, ben toen meer moeten gaan eten en ben altijd zoveel moeten blijven eten anders viel ik af. nu ben ik 21 en ik moet echt niet leren om minder te gaan eten, ik moet zelfs nog steeds letten dat ik genoeg eet om niet te mager te worden. dus wat je zegt is niet perse waar! wat ze NIET moet gaan doen is natuurlijk volproppen met chips en koekjes en chocola, maar wel gezond aan meer kcal geraken + wat lekkers erbij :) zo deed ik het ook en zo gaat het nu nog steeds bij mij!
www.the-fittest-you.com  instagram.com/thefittestyou

perfectimperfections

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 14 februari 2013, 17:26:39 »
hee dat komt met de jaren wel hoor. xdd
ik zou je daar niet druk om maken op je 14e.
dan is zo licht zijn eigenlijk wel normaal.
tuurlijk is gezond eten altijd goed.
maar ik zou niet meer gaan eten ofzo (tenzij je te weinig eet).
dan moet je op je 20e/30e weer leren om minder te gaan eten.

Ja ik denk ook steeds wel van ik ben pas 14 maar zit er al bijna 4 jaar mee..
En in de zomer voel ik me niet prettig in hempjes / kortebroekjes enz..
Nothing but love.

miss_recherche_

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 14 februari 2013, 19:50:27 »
~. gevarieerd.
~. alles in evenwicht.
~. volle producten.
~. kcal bevattend drinken. (& soepjes)
~. veel maaltijden (=3 basis en (minstens) 4 tussendoortjes.

goede tussendoortjes die niet te veel vullen en die sowieso gezond zijn:
 *noten
* fruitsalades
* ontbijtkoek
* zuivel (+muesli,cruesli,granen,noten, gedroogd fruit, koek, stroop, suiker, jam, strooibeleg etc.)
* gedroogd fruit
*toastjes, crackers, (rogge-)boterhammen, broodjes, bolletjes met beleg
* eierkoeken

en je kan ook luxe koeken, candybars,'bakjes snoep/chips, chocolade of gebak nemen

~tomatensap schijnt de trek te stimuleren.
"Be wish, choice healthy.
Spieropbouw is the goal, maar echt wauw... hoe lazy kan ik zijn.. whoepss.

Wintergirl

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 14 februari 2013, 21:49:13 »
Er bestaat toch een algemeen aankomtopic?
het is magisch, ik ben terug.

Rauhlbiebs_

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 14 februari 2013, 23:06:26 »
Ja er bestaat inderdaad algemeen aankom topic maar dat topic is niet actief.
Ik ga dit topic volgen, ik wil ook heeeeel graag aankomen!

Rauhlbiebs_

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 14 februari 2013, 23:08:11 »
Ik zou echt zo graag mooie heupen willen hebben en meer vet op mijn benen en armen en en liefste 5 kilo erbij! Oh echt zo graag..

perfectimperfections

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 15 februari 2013, 09:58:34 »
Ik zou echt zo graag mooie heupen willen hebben en meer vet op mijn benen en armen en en liefste 5 kilo erbij! Oh echt zo graag..

Ik ook precies hetzelfde, ik ben net begonnen met beenspieroefeningen. In de google play store & app store heet het volgens mij dagelijkse beentraining (heb je ook voor armen en de rest van je lichaam) maar in ieder geval ik merk nu al dat mn benen breder worden dus misschien is dit ook een tip voor de rest?
Nothing but love.

Vitani

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 15 februari 2013, 14:46:45 »
Ik doe met je mee. Mijn manier is 6 keer per dag eten (of het proberen in ieder geval) en ik ben een boterham meer gaan eten.
Het gaat niet hard, maar ik ben inmiddels in 6 weken tijd ongeveer een kilo aangekomen.

Ik heb de hoop dat ik net als m'n moeder ergens tussen m'n 30e en 40e ga aankomen. Die was vroeger net zo mager als ik, zelfs nog magerder, en ze moet nu oppassen op wat ze eet.
Wees blij met wie je bent, er is geen ander zoals jij

LOVESOME

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 15 februari 2013, 15:32:40 »
6x per dag eten is juist normaal voor iemand die niet hoeft aan te komen =P
Ik eet nu ieder uur/anderhalf uur wat.
En alles lekker kcalrijk, vooral kcalrijk drinken (zuivel met name) en eigenlijk de tips die hier wel staan =)

Maar @ts, ga ook eens na of je genoeg eet. Vaak denken mensen dat ze genoeg eten terwijl dat echt niet zo is. Toen ik echt moest aankomen at ik maar 10 boterhammen.. uiteindelijk moest ik er 20 per dag eten om aan te komen. Behoefte verschilt per persoon. Ik zat toen ook nog in een rolstoel (dus geen beweging). Nu kom ik al aan van 10 boterhammen (naast natuurlijk de td's en avondeten etc. haha).
Minimale is wel 7 boterhammen, ochtend tussendoortje, middagtussendoortje, vol portie avondeten, toetje, avondtussendoortje. Dat is normaal voor 'gezond persoon'. Ga hier dus boven zitten =)
Succes (ik doe mee!)

Rauhlbiebs_

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 16 februari 2013, 19:28:48 »
Ik ook precies hetzelfde, ik ben net begonnen met beenspieroefeningen. In de google play store & app store heet het volgens mij dagelijkse beentraining (heb je ook voor armen en de rest van je lichaam) maar in ieder geval ik merk nu al dat mn benen breder worden dus misschien is dit ook een tip voor de rest?
Hoelang doe je dat nu al?

perfectimperfections

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 16 februari 2013, 20:42:59 »
Hoelang doe je dat nu al?

iets van 1,5 week ongeveer, bij mij zie ik al echt een verschil bij mn bovenbenen!
Nothing but love.

Rauhlbiebs_

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 16 februari 2013, 20:44:28 »
iets van 1,5 week ongeveer, bij mij zie ik al echt een verschil bij mn bovenbenen!

Echt? Wow dat is echt snel! Ik wil het ook wel proberen haha!

perfectimperfections

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 16 februari 2013, 20:47:21 »
Echt? Wow dat is echt snel! Ik wil het ook wel proberen haha!

Ja inderdaad ik zou het ook echt proberen!
Nothing but love.

Charlotte

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 17 februari 2013, 11:40:47 »
niet gedacht dat ik ooit in een topic als dit zou reageren (ik zat echt altijd in die afval topics hier op girlscene), maar ik wil nu écht dolgraag aankomen. Ben door de oorzaak van een eetstoornis 15 kg afgevallen, ik weeg nu 47 kg bij 1m68. Ik ben nu gedeeltelijk wel genezen van eetstoornis, nog in therapie bij een psycholoog, maar ik ben super gemotiveerd om aan te komen (voor mijn eindgala :) )

Het is wel écht heel erg proppen merk ik, want ik kom zó ontzettend langzaam aan..

dit is wat ik nu ongeveer eet op een dag:

O: 2 grote volkoren boterhammen vaak dubbel belegd of dik chocopasta met 1 glas volle melk en 1 groot stuk fruit + 1 plak cake of 1 plak ontbijtkoek of 1 wafel
T: vaak chocoladereepje (zoals kinderchocolade) of evergreen of sultana, of gebakje
L: 3 à 4 volkoren boterhammen op school dubbel thuis altijd enkel, met geen mager beleg
T: 1 stuk fruit, 1 kom volle yoghurt
T: chocola of grote koek
A: avondeten is natuurlijk varierend
T: 2 volkoren boterhammen met beleg of nog een extra plak cake of koek of allebei, of een gebakje, 1 glas volle melk

Ik eet dus zoals jullie zien niet altijd heel gezond, maar ik kom niet aan als ik die dingen als chocola en gebak enz niet eet.
Verder lust ik ook geen noten en avocado's.

Ik vind het trouwens best wel vervelend om fruit te eten. een appel vult bij mij echt best wel en het is niet zo dat je er van aankomt maar ik moet toch 2 stuks fruit blijven eten van mijn diëtist.

Ohja verder drink ik dit op een dag:
- 2 glazen volle melk (iedere dag)
- 1 glas wortelsap (vaak na mijn ontbijt)
- 1 glas multivitamine bruistablet (bij het ontbijt)
- voor de rest varierend: soms healthy people, soms icetea, soms sinasappelsap of appelsap
- alcohol; bij het avondeten vaak een glas wijn of presecco, op stap drink ik heel veel dus daar komen gelukkig ook nog wat kcal vandaan
- thee met 1lepeltje suiker (vind met suiker zo vies maar is verplicht van diëtist).

ik hoop dus met deze dingen die ik hier getypt heb eind april (eindgala :) ) 51 à 52 kg te wegen. Want ik zie nu echt niet uit. :( Opzich moet het wel lukken, want ooit was mijn gewicht 62, maar het gaat echt zooooo langzaam en het proppen is echt kut. :(

Charlotte

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 17 februari 2013, 11:41:54 »
Pfoeew net ontbijtje achter de kiezen (was weer even proppen)..

O: 1 roomboterpistolet (helft met nutella, andere helft met roomboter en boterhamworst) + 2 zelfgebakken croissants met aardbeijam + 1 roomboterwafel + 1 glas halfvolle melk

Koala

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 17 februari 2013, 11:47:14 »
ik ben zelf 18 en ik ben 1.69 m lang en weeg 53,2 kg.
Het rare bij mij is, ik heb een slank lichaam maar het meeste vet zit wel op m'n kont. Ik zou graag dat het wat minder word op m'n kont en meer verspreid word over mijn hele lichaam. Maar ik heb geen idee hoe.. ik dat voor elkaar kan krijgen.
Ik kom zelf heel moeilijk aan ook al eet ik veel.

« Laatst bewerkt op: 17 februari 2013, 11:51:30 door Koala »
Mirror mirror on the wall, I'll always get up after I fall. And whether I run, walk or crawl, I'll set my goals and achieve them all.

perfectimperfections

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 17 februari 2013, 12:47:32 »
Ik ga eens proberen om te omschrijven hoeveel ik eet.

O: 2 volkoren boterhammen met boter én pindakaas (met suiker) + 1 beker melk.
T : 1 glas icetea/ water/ ... + koek
L : 3 - 4 volkoren boterhammen met boter. 2 met worst en 2 met iets zoets zoals pindakaas (met suiker) of hagelslag.
T : 1 stuk fruit + twix/mars iets van snoep dus + 2 glazen icetea/ water/ ...
A : varierend
T : rond 8u GTST dus thee + koek/ stukje brownie/ stukje taart bijv. en later op de avond (soms) nog een of twee bruine beschuit(en) met kaas en 1 beker melk of iets anders.

Tussendoor snoep ik nog best veel oeps en misschien moet ik wat meer fruit eten en tussendoortjes? In het weekend eet ik trouwens in plaats van boterhammen croissantjes, pistoletjes, krentenbollen, eierkoeken etc. dat is dan weer verschillend iedere week.

Straks komt de zomer weer pff. En ik weet niet of ik de enige ben maar omdat mijn armen en onderbenen best dun zijn, dat je dan je aders goed ziet.. ;s

Nothing but love.

perfectimperfections

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 17 februari 2013, 12:48:46 »
Oja drinken is trouwens wel meer ^
Nothing but love.

LOVESOME

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 17 februari 2013, 12:57:01 »
nvm =P
« Laatst bewerkt op: 17 februari 2013, 13:03:37 door LOVESOME »