Girlscene Musthaves

Auteur Topic: Afvaltopic voor meiden met meer/extreem overgewicht  (gelezen 481479 keer)

duCOQUELICOT

• Forumbeheerder | eindbaas
    • Bekijk profiel
    • a Celiac in Amsterdam
« Gepost op: 15 maart 2012, 16:40:03 »
Dit is vanaf nu één van de twee afvaltopics waar meiden met meer/extreem overgewicht terecht kunnen om op een gezonde manier af te vallen.

Ben je al afgevallen en/of wil je je lichaam op een gezonde manier in shape houden, kijk dan in één van de twee andere topics
http://forum.girlscene.nl/forum/food-sport/blijf-shape-klaar-voor-de-zomer.-229865.msg11185046.html#msg11185046
http://forum.girlscene.nl/forum/food-sport/blijf-shape-en-ga-voor-gezond-229866.msg11185051.html#msg11185051

HuisRegels:
1. Blijf alert. Gebeuren er ongezonde dingen? Meteen melden/oplossen!
2. Blijf vriendelijk tegen elkaar
3. Motiveer elkaar!
4. Blijf gelukkig :)

Verdere regels:
1. Eetlijstjes zijn toegestaan, mits gezond. Alles wat neigt naar anorexiagedrag is dus niet gezond.
2. Klagen, zeuren, allemaal toegestaan. Maar probeer elkaar daarna wel te motiveren!
3. Het plaatsen van recepten en andere motiverende plaatjes of workouts is allemaal toegestaan, maar natuurlijk: gezond.
4. Have fun! Ook over andere dingen moet gepraat kunnen worden, als het maar geen slowtopic wordt
5. Je mag een streefgewicht hebben, zolang dit maar binnen beperken blijft
6. Dit topic is speciaal voor de meiden die wat meer/extreem overgewicht hebben, zodat zij op een goede manier af kun vallen zonder onzeker te worden over de lijstjes en gewichfen van andere meiden.
« Laatst bewerkt op: 15 maart 2012, 23:49:05 door duCOQUELICOT »
My goodness, did you see her hem? Six inches deep in mud. She looks positively mediaeval. TPO Fresh || Blog

duCOQUELICOT

• Forumbeheerder | eindbaas
    • Bekijk profiel
    • a Celiac in Amsterdam
« Reactie #1 Gepost op: 15 maart 2012, 23:29:26 »
Ik heb de beginpost aangepast, als er nog iets anders moet, let me know!
My goodness, did you see her hem? Six inches deep in mud. She looks positively mediaeval. TPO Fresh || Blog

_emie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 16 maart 2012, 00:06:04 »
Heel erg bedankt dat jullie dit willen doen. Ik hoop dat andere zich hierdoor niet benadeelt voelen. Als blijkt dat dit wel zo is moeten we toch maar weer even over iets anders na gaan denken. Ik wil wel even zeggen dat alle deelnemers van het oude topic weer terug welkom zijn maar alle mensen die zich nu pas willen aansluiten natuurlijk ook!

Oxelsnor

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 16 maart 2012, 00:10:10 »
wil 10 kilo afvallen ben sinds vandaag begonnen volgens mij heb ik het aardig gedaan op me avond eten na .. want ik moest werken dus dan eet  ik altijd iets snels en gemakkelijks dat was dit keer ovenfrietjes met daarnaast champignons en wat paprika en ui (:

Morgen moet beter ! :')
Music is for those who listen :3

Jowie

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 16 maart 2012, 13:56:38 »
Succes meiden! <3

xxshine

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 16 maart 2012, 16:21:59 »
Ook hallo allemaal. Ik kom een week ofzo niet op het forum en ik heb ineens veel gemist! Anyway, ik ga gewoon verder en hoop dat al m'n meiden uit het oude topic ook weer van de partij zijn. Bij mij gaat het erg goed, wel drie dagen flink ziek geweest (vandaar dat ik niet online was), maar nu gaat het gelukkig weer beter. Heb vanmiddag alweer gesport, en het gaat steeds beter & ik begin het zelfs leuk te vinden. :) Dit is mijn lijstje van vandaag:

O: 2 volkoren knackebrod met kipfilet en komkommer, kiwi
T: appel
L: 2 bb met philadeplhia light, beschuit met komkommer
T: 2 mandarijntjes
A: sla (zonder saus of dressing, gewoon kaal) met aardappelen en vis
T: klein schaaltje chips

D: 1,5l water, 9 kopjes thee, beker melk
B: 1,5 uur sporten

Sharonkyona

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 16 maart 2012, 16:38:12 »
Hee meiden! Hier volgt even een motivatiepost! Ik ben nu sinds midden november bezig met afvallen. Ik was er ineens helemaal zat van, kon niet mijn benen over elkaar slaan, kon niet goed opstaan. Heb toen besloten gezonder te gaan leven. Ben sindsdien zo'n 7 kilo afgevallen, maar erg aangekomen in spiermassa en zo'n 3 % afgevallen in vetmassa. Mijn benen moet ik nog wel heel erg aan werken, maar mijn buik is al een stuk minder. Ben ook bezig met start to run, voor mijn conditie. Net ging mijn vriend mee en we gingen elkaar opdrachten geven om te doen. Zoals springen in de lucht, zitten als een kikker, op de bank staan en weer terug. Heerlijk om dit buiten te doen en mijn vriend motiveert me heel erg. Dat is dus een tip! Voor de rest, voel je niet schuldig als je een keer wat snoept of een taartje eet of wat dergelijks. Het leven moet leuk blijven! En stel haalbare doelen voor jezelf. Zoals 2 - 3 keer sporten in de week. Of iets qua eten.. Ik zal af en toe in het topic posten hoe het gaat. Oja, ik begon op 101 kilo, ik ben 166 cm en over 9 dagen 20! Is het trouwens misschien handig om hier gezonde gerechten en salades te posten? Ik ben namelijk niet zo'n kei daar in hihi! Heel veel succes meiden!
The most important relationship you have in you life, is the relationship you have with yourself.

_emie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 16 maart 2012, 18:16:36 »
@Sharonkyona Jeetje wat knap! Echt goed dat je al zo goed op weg bent! Ik heb er zelf nog wat moeite mee om het echt volledige vol te houden. Heb er naar mijn zin nog net iets te veel 'slechte' dagen tussen zitten. (2 of 3 per week)

Wat ik trouwens zelf heel lekker vind: marinade maken van olijfolie (1 of 2 eetlepels) kerrie poeder, zout en een beetje peper. Dan kipfilet in stukjes snijden en hier in marineren. Hoe langer je het laat staan hoe lekkerder en sterker de smaak word. Vervolgens bak je dit in een pan. (geen olie meer toevoegen want de marinade is meer dan genoeg) Dan maar je sla klaar met dingen die je zelf lekker vind om er in te doen (ik pak altijd ijsbergsla of veldsla, cherrytomaatjes, paprika, ui en soms iets van komkommer of een beetje bleekselderij) hier doe je dan de stukjes gebakken kip door heen en als dressing gewoon wat magere yoghurt met peper, zout, kerrie en als je het lekker vind een klein beetje knoflook. Super lekkere maaltijdsalade!!

_emie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 16 maart 2012, 18:27:50 »
Oh trouwens, misschien leuk om even opnieuw een voorstel rondje te doen, ook leuk voor nieuwe mensen die er bij komen.

Nou ik ben dus emie, 19 jaar en woon in Limburg haha. Ik hou van films, muziek en dieren. Ik vind eigenlijk bijna alle soorten films leuk. Ik hou het meest van horror, thrillers en actie maar een goede romantische komedie kan er altijd wel in! Ook luister ik bijna alle soorten muziek maar mijn voorkeur ligt momenteel toch bij metal/rock en bij dubstep/hardstyle. Heel divers dus ja. Ik heb thuis een hond Gabber (vizsla 11 jaar) en 2 ratjes Mowgli en Balou (beide 1 jaar en 1 maand) Ik heb eigenlijk al mijn hele leven overgewicht maar de laatste 3 jaar is het uit de hand gelopen omdat ik de levensstijl van mijn ex-vriend heb overgenomen. Ik hoop dat ik dit jaar 15 kilo kwijt kan raken en ga hier ook zeker hard voor werken. Kledingstijl is momenteel niet veel speciaals, veel jurkjes, vestjes, shorts en panty's. Ik ben verliefd op mijn Dr Martens en als ik dunner was geweest had ik me waarschijnlijk veel alternatiever gekleed dan ik nu doe haha.

T.

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 16 maart 2012, 18:46:56 »
Aah, dankje! Ik waardeer het heel erg dat dit topic is aangemaakt.
@emie; Ik weet niet of jij het bent op die foto, maar je haar zit daar echt heel tof zeg!

« Laatst bewerkt op: 24 april 2014, 20:52:57 door PerfectSecret »

Weightlossgirl

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 16 maart 2012, 19:51:24 »
O 2 vb sandwichspread
T Kleine appel + Kruidkoek+ klein stukje indische cake
L 3 vb sandwichspread + banaan
A soep + 2 pistoletjes.. als toetje een bordje brinta (was niet vol van de soep)
T beschuitje met muisjes.

Ik heb best veel gegeten vandaag, maar geen vette dingen dat scheelt weer..
Toch proberen te verminderen op vrijdag..
Omdat donderdag en vrijdag voor mij de langste dagen zijn heb dan het meeste moeite ermee..

vanavond gezond tussendoortje verder niet =)
blijf gewoon jezelf.

Exoticism

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 16 maart 2012, 19:52:16 »
Thank you duCOQUELICOT.

Halootjes :p Ik ben 18 en ik woon in Zoetermeer. Ik houd van reizen en zingen ^^ Ik doe momenteel de opleiding internationaal toeristisch management. Ook ik heb al mijn hele leven overgewicht. Op mijn 10/11 ben ik nog wel 10 kilo afgevallen dat was voor kort. En sinds mijn 16e is weer veeel meer bijgekomen. Ik ben nu bijna een maand bezig met fitness. Ik heb volgende week een fittest, was elke week wel 4x in de week geweest. Ik ben nu wel benieuwd.
~ Being a woman is a terribly difficult task, since it consists principally in dealing with men.

Exoticism

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 16 maart 2012, 19:54:14 »

O 2 vb sandwichspread
T Kleine appel + Kruidkoek+ klein stukje indische cake
L 3 vb sandwichspread + banaan
A soep + 2 pistoletjes.. als toetje een bordje brinta (was niet vol van de soep)
T beschuitje met muisjes.

Ik heb best veel gegeten vandaag, maar geen vette dingen dat scheelt weer..
Toch proberen te verminderen op vrijdag..
Omdat donderdag en vrijdag voor mij de langste dagen zijn heb dan het meeste moeite ermee..

vanavond gezond tussendoortje verder niet =)

Je hoeft niet echt te minderen.. Misschien is gezondere tussendoortjes wel beter.
~ Being a woman is a terribly difficult task, since it consists principally in dealing with men.

_emie

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 16 maart 2012, 20:08:32 »
@PerfectSecret ja dat ben ik inderdaad haha!

@Transferpapier ik vind je lijstje niet erg slecht ofzo maar inderdaad misschien proberen wat meer van de koolhydraten (kruidkoek, beschuitje, indische cake) proberen te vervangen door iets van magere zuivelproducten (magere (vruchten)yoghurt, magere (vruchten)kwark), groente of fruit. Vind het zelf altijd lekker om een bakje komkommer / paprika / tomaat mee te nemen en een bakje met magere yoghurt en knoflook. Dan lijkt het net alsof je het in knoflooksaus dipt maar is veel gezonder!

Sharonkyona

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 16 maart 2012, 20:09:38 »
@ _emie ja heel apart ook, want eerst wilde ik er niks van weten. Maar zit nu goed in mijn vel, leuke opleiding, leuke vrienden, relatie gaat stuk beter enz. Er ging ineens een knop om! Maar goed ik heb ook mijn mindere dagen, maar dat probeer ik dan te compenseren en als ik echt heel veel zin in eten heb (soms lijk ik net een bodemloze put) eet ik veel fruit en/of broodjes met mager beleg.. En ik moet er ook bij zeggen dat ik voedingssupplementen neem, dus dan vind ik het zonde om ongezond te eten. Ook heb ik een vriendin die ook overgewicht heeft en aan het afvallen is dus aan haar heb ik veel steun. En mijn vriend is ook heel zwaar geweest toen hij rond de 14 was dus hij weet ook hoe het voelt! en dat is heel belangrijk, dat je mensen hebt die hetzelfde doormaken wat jij doormaakt.. daarom is dit topic ook zo goed en ook fijn dat hij speciaal voor meiden is met overgewicht!
The most important relationship you have in you life, is the relationship you have with yourself.

Sharonkyona

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 16 maart 2012, 20:32:25 »
En nog even 2 gerechtjes! wat ik echt super lekker vind als hapjes is stokbrood met groene pesto (ik doe altijd gewoon uit het potje) met tomaten. Die tomaten snij je in kleine stukjes, dan doe je er balsamico en olijfolie bij, even roeren en dan kun je op het stokbrood de groene pesto doen en die stukjes tomaat. Super lekker! Met verse pesto is het natuurlijk gezonder, maar ik eet nooit zoveel hihi. Ook lekker in de zomer is meloen met ham. En mijn vader maakt heel vaak een salade met rucola, perzik, feta, olijfolie en serranoham. Suuuper lekker! En waar ik ook veel naar kijk is Dr. Oz, die heeft ook veel goede tips voor een gezond leven!

Floor

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 16 maart 2012, 21:08:08 »
Mwah. Ik mis mn oude topic..
My life is a creative collection of awkward moments.

Melaniee_x

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 16 maart 2012, 21:25:22 »
Hallo ik ben Melaniee. 14 Jaar en ik ben zinds de laatste 2 jaar veel aangekomen. ben nu 72 kilo en wil graag naar de 60 maar eerst maar eens de 65. Vandaag best ongezond gegeten komt we hadden NL doet op school en moesten broodjes enzo maken voor wat mensen uit het bejaardentehuis. en bloemschikken met ze en wij kregen dus ook broodjes kroket enzz maarjaa morgen der weer tegen aan. eerst morgen voetbal wedstrijd. en sowieso heb ik morgen geen ontbijt ik krijg echt niks voor een voetbalwedstrijd naar binnen door de zenuwen.

Sharonkyona

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 16 maart 2012, 21:56:51 »
Heb je wel eens geprobeerd een klein beetje muesli met yoghurt te eten 's ochtends? Of 2 kiwi's of een smoothie? Iets wat niet 'hard' is. Niet ontbijten is namelijk erg ongezond, je stofwisseling wordt door ontbijt aangezet, waardoor je dus meer verbrand. Ook heb je dan kans dat je 's middags meer gaat eten omdat je geen ontbijt hebt gehad. En dan is het zonde van alles wat je verbrand door het voetballen!

T.

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 17 maart 2012, 13:20:51 »
Ik heb me gister trouwens niet meer gewogen. Ik denk dat ik het toch liever op 1x per twee weken hou, dan lijkt het resultaat ook groter. =)
Gister ben ik voordat ik wou gaan fitnessen in slaap gevallen op de bank, dus dat ga ik zo maar even doen dan. Ohh, en ik mag van mezelf vandaag iets zondigen alleen weet ik nog niet wat haha.

Weightlossgirl

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 17 maart 2012, 17:31:42 »
in het weekend kijk ik niet zo precies..
hier bedoel ik mee dat ik beleg op brood doe wat ik zelf wil, en wel 2 glaasjes frisdrank mag.

lijstje voor vandaag.
1000  2 vb 1 kaas/ 1 pindakaas
1230  2 vb pindakaas/sandwichspread (weet niet zeker of het er nou 2 of 3 waren :P)
1530 puntje kwarktaart, gemaakt van 0% vet van optimel
1700 soep + 2 pistoletjes
2000 ????

goed lijstje toch voor in het weekend?
blijf gewoon jezelf.

Mandy

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 17 maart 2012, 17:38:13 »
Lijstje van vandaag:

O: 1 bb met appelstroop, 1 bb met slankie 20+
T: -
L: 1 bb met appelstroop, 1 bb met slankie 20+, 1 bb met slankie 20+ sambal
T: 300 ml magere yoghurt, 1 appel
D: kroket + patat
T: 1 appel
Mijn health/fit/sport/lifestyle TUMBLR http://forallwhosaidyoucant.tumblr.com/

xxshine

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 17 maart 2012, 18:54:15 »
Today:

O: 2 bb met kipfilet met plakjes komkommer
T: 2 mandarijntjes
L: 1 afbak pistolet met philadelphia light, 1 afbak pistolet met smeerpaté
T: kiwi, 10 rode druiven
A: bami
T: bakje Japanse mix

Roxana

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 17 maart 2012, 19:39:56 »
Vind het jammer dat op oude topic slotje zit, snap niet waarom ze constant topis bij elkaar willen voegen? Wij hadden toch niet voor niks een apart topic gemaakt. Ik zie namelijk wel een verschil of je nou 5 kg of 30 kg overgewicht heb. Maar zal wel de enige zijn met deze mening, want voor de rest lees ik er niks over....

Mandy

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 17 maart 2012, 21:29:14 »
@Roxana, zo denk ik er precies hetzelfde over. Maar blijkbaar maakt het de meeste mensen in het sticky niet uit. Jammer dat heel veel mensen niet weten hoe mensen zich voelen die 30 kg te zwaar zijn.
Mijn health/fit/sport/lifestyle TUMBLR http://forallwhosaidyoucant.tumblr.com/