Girlscene Musthaves

Auteur Topic: Winkels met een slechte service  (gelezen 157380 keer)

ItsSteef

• Bekijk profiel
« Gepost op: 17 mei 2011, 19:02:57 »
Ken je winkels met een slechte service en/of asociale medewerkers? Last van kauwgomkauwende supermarktmedewerkers, luidruchtige kappers of onbeleefde cassières? Lucht hier je hart. :)

Mijn verhaal gaat over DIFFERENZA in Hilversum. [Let wel: de verkoopsters waren wél aardig, maar de service die zij van hun baas moeten verlenen wat betreft klachten IS geen service.]

Korte versie
Vest gekocht. In de was op 30 graden, zoals het label voorschrijft. MINSTENS 15 centimeter gekrompen. Contact opgenomen, moest langs de winkel. Gebeld voordat ik die kant op ging [kom niet uit Hilversum]. Om 1 uur in de winkel aangekomen bleken ze er niets mee te mogen doen. Baas zou er om 3 uur zijn. 2 uur rondgelopen. 10 over 3 in de winkel. Baas weg. Geen vergoeding, geen nieuw artikel, helemaal niets.

Dan maar meteen mijn verhaal.
Lange versie
Twee weken geleden op dinsdag, kocht ik bij Differenza in Hilversum een heel leuk vest van Only. Mooie stof, valt net over de kont en met heerlijk lange mouwen. Na 2 keer een halve dag gedragen te hebben, heb ik 'm op zaterdag in de wasmachine gedaan en gewassen op 30 graden zoals het waslabel voorschrijft. 's Avonds wilde ik kijken of mijn nog-niet-helemaal-droge vest stond bij mijn outfit, en kwam tot mijn schrik erachter dat het vest gekrompen was. Van een lekker lang en mooi aangesloten vest, was deze veranderd in een vestje dat boven m'n broekriem valt, met te strakke mouwen! In de lengte is het vestje MINSTENS 15 centimeter gekrompen en ook in de breedte mist er wat ruimte.
Ik heb per direct de website bezocht en een mailtje gestuurd naar het contactadres dat er stond aangegeven met een uitleg van mijn probleem. Op woensdagochtend had ik nog geen reactie ontvangen en aangezien er geen hoofdkantoor of speciaal klantenservice-nummer bestaat, heb ik gebeld naar de winkel en mijn verhaal gedaan. Ik kreeg het advies om op zaterdag naar de winkel te komen omdat de baas dan aanwezig zou zijn, maar omdat ik niet in Hilversum woon en niet de mogelijkheid had om langs te komen, kon ik ook altijd doordeweeks komen en het met de bedrijfsleidster bespreken. Dus, vandaag had ik tijd om langs te gaan en heb eerst de winkel gebeld en nogmaals mijn verhaal gedaan. Ik kon langskomen en om 3 uur zou ook de baas aanwezig zijn; helaas was dat voor mij te laat, was ik rond 1 uur in de winkel. Wéér mijn verhaal gedaan en de verkoopster heeft haar baas gebeld. Die zei: "Ze zal 'm wel te heet gewassen hebben, dus we doen hier niets mee. Geen geld retour, geen tegoedbon en geen ander artikel." Omdat ik het hier niet bij liet zitten, zei ik dat ik om 3 uur dan weer langs zou komen als de baas er was.
Ik heb dus 2 uur rondgelopen, wachtend tot het 3 uur was, en toen ik eenmaal weer in de winkel was [om 10 over 3], was meneer alweer verdwenen, terwijl bekend was dat ik langs zou komen! Er is NIETS met mijn klacht gedaan en zit dus met een veel te klein vest en werd een beetje afgewimpeld.
Ik ben meerdere winkels afgegaan [waaronder de Only winkel die helaas hetzelfde vest neit verkochten] en keer  op keer werd er gezegd dat ze klachten ALTIJD in behandeling zouden nemen en er een oplossing voor zouden vinden. Een tegoedbon of een nieuw artikel of desnoods snels een gedeeltelijke vergoeding maar bij hun: HELEMAAL NIETS.

Ik ben dus enorm pissig. Het vest was 'maar' 27 euro, maar ik vind dit niet kunnen. Ik ga de consumentenbond raadplegen en hun blijven mailen totdat ik een reactie krijg.

En nu is het aan jullie! Doe je verhaal. :)

Kloot

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 17 mei 2011, 19:04:57 »
Ik heb geen slechte ervaring met kledingwinkels maar wel met DUO en met de informatie service van de HAN te Nijmegen.
Ik weet zeker dat ze in het echt niet zo'n grote mond tegen me zullen hebben, schijt volk. Voelen zich volgens mij heel wat.
« Laatst bewerkt op: 17 mei 2011, 19:05:58 door Kloot »
Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

jostitosti_

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 17 mei 2011, 19:05:00 »
Een keer in een kleine drogist hier in het dorp, ik was de enige in de winkel. Gaan de 2 eigenaars geloof ik met elkaar in een andere taal staan praten en naar mij staan kijken en doen. Ben meteen weg gelopen..
Because you and he are connected by the curse that failed. That is no ordinary scar. - Dumbledore

xVlinderr

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 17 mei 2011, 19:07:53 »
Een keer bij de mediamarkt in Middelburg. Dat kutkind achter de kassa zat gewoon ongeïnteresseerd een tijdschrift te lezen, kijkt niet op als bij haar komen, scant het artikel, pakt m'n geld aan, schuift het artikel op de loopband en slaat de blz van haar tijdschrift om en leest verder. Wat hopeloos.

Verder niet echt geloof ik..
flowers pop out of the street, everywhere I place my feet

Melanie

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 17 mei 2011, 19:15:32 »
net heel verhaal getypt over beterbed....is het opeens weg!:(pfff

TETRISADDICT

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 17 mei 2011, 19:15:43 »
de burger king langs de weg rond amsterdam.
je bestelt een grote friet, krijgt een kleine, niemand verstaat je duidelijk want het zijn allemaal buitenlanders (no offense) en ik moest zelfs de bestelling van iemand voor me naar die tafel brengen! Het was dat ik met die mensen mee was die dag, anders had ik zo die bestelling in dr gezicht gedouwd.

snoesepoes

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 17 mei 2011, 19:18:03 »
Een keer bij de mac donalds, lieten ze me een half uur wachten op mn broodje die ze 'zo zouden brengen'.
Don't worry your life away, start living for today, don't tink about tomorrow

denise

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 17 mei 2011, 19:20:47 »
afgelopen weekend was ik 5 minuten voor sluitingstijd in de supermarkt,
toen we aankwamen bij de kassa werden we niet begroet of niks.
nou madame scande onze artikelen, en zei hoe duur het was.
toen mn vriend bezig was met pinnen kwamen er 2 jongens achter ons in de rij.
beetje hetzelfde volk als de cassiere.
terwijl wij nog bij haar balie stonden vroeg een van die gastjes;
"kom je mee buiten chillen straks?"
madame antwoordde;
"neeee want ik ben Kziek, want van mijn Kbaas moet ik al heel de Kdag werken,
en ik zit hier al Klang en ik ben Kmoe enz enz enz"
-alle K's vervangen door kanker, maar ik vind dat zon vervelend woord-
maargoed,
zoiets doe je toch niet in het bijzijn van andere klanten?
voor hetzelfde geld ben ik er net 1 dag geleden iemand aan verloren..

mesaaa

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 17 mei 2011, 19:34:23 »

afgelopen weekend was ik 5 minuten voor sluitingstijd in de supermarkt,
toen we aankwamen bij de kassa werden we niet begroet of niks.
nou madame scande onze artikelen, en zei hoe duur het was.
toen mn vriend bezig was met pinnen kwamen er 2 jongens achter ons in de rij.
beetje hetzelfde volk als de cassiere.
terwijl wij nog bij haar balie stonden vroeg een van die gastjes;
"kom je mee buiten chillen straks?"
madame antwoordde;
"neeee want ik ben Kziek, want van mijn Kbaas moet ik al heel de Kdag werken,
en ik zit hier al Klang en ik ben Kmoe enz enz enz"
-alle K's vervangen door kanker, maar ik vind dat zon vervelend woord-
maargoed,
zoiets doe je toch niet in het bijzijn van andere klanten?
voor hetzelfde geld ben ik er net 1 dag geleden iemand aan verloren..

wat een kut snol
als je in het dorp woont waar die supermarkt is zou ik echt een brief schrijven en die inleveren bij de klantenservice voor de baas
misschien ontslaan ze haar dan wel (:

chocolatexxx

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 17 mei 2011, 19:36:27 »
Ik zou 30 voordeelpunten krijgen bij de kruidvat, maar ze was mijn voordeelkaart vergeten te scannen en ze wilde ze er echt niet meer bij doen. Ik was nogal pissig, omdat ik het best veel punten vond. Het was geen ramp natuurlijk, maar ik vond het niet zo leuk...

denise

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 17 mei 2011, 19:36:42 »
^
haha ja het is bij mn vriend om de hoek,
maar we weten niet hoe ze heet,
madame gaf geen bonnetje x)

Amperbroekie

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 17 mei 2011, 19:45:04 »
Ga er gewoon heen als ze werkt.. zeg dat je haar leidinggevende nu wil spreken.. (als ze nog een keer zoiets doet.)

Sowieso altijd doen..
Ik werk in een winkel en ik werk daar al best lang dus ik heb best hart voor die winkel zeg maar.. en als ik dan merk dat nieuwe mensen zich onfatsoenlijk gedragen tegen klanten (of mensen in andere filialen van onze winkel) dan kan ik daar zo kwaad om worden.

Laatst ging ik winkelen bij de winkel waar ik werk, maar dan in een ander filiaal in de stad.. Wil ik voor 4 euro iets pinnen zegt die man (winkelmanager zelfs, staat op zijn bordje): 'Ja dat is wel duur voor ons he, dat jij voor zo'n onzin bedrag gaat pinnen.'

Serieus, ik werk bij diezelfde winkel.. het kost niks!! Dus ik zeg: Meneer, ik werk in dit en dit filiaal en daar kost het niks hoor, zal ik anders maandag even voor u naar 'naam van de regiobaas' bellen dat het bij u geld kost? Want dat lijkt me nogal oneerlijk..

Toen was hij stil.

snoesepoes

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 17 mei 2011, 19:46:45 »
^Haha, die is wel goed :P
Don't worry your life away, start living for today, don't tink about tomorrow

Supremex

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 17 mei 2011, 19:47:58 »
nou het viel mij vandaag wel op hoe onbeleefd die verkopers nu wel niet zijn. 2 winkels werden we gewoon afgesnauwd en die verkopers haalde hun ogen op, en 1 winkel zat die man een beetje popiejopie te doen en dan heb ik wel mijn woordje terug maar het was wel irritant. Al waren 2 winkels wel heel vriendelijk etc (:

Anonymous

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 17 mei 2011, 19:51:50 »
Een keer bij de hema, er was aanbieding op een paar producten en die vrouw wilde bij de kassa de korting niet eraf halen, ze geloofde niet dat er korting op zat en wilde ook niet meelopen. Ik had ook niet genoeg geld mee voor de hele prijs. Dus echt awkward.

Amperbroekie

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 17 mei 2011, 19:54:40 »
Ik vind trouwens dat klanten ook wel eens verschrikkelijk kunnen zijn hoor.. Gewoon bellen terwijl ze aan je kassa komen! Of binnenlopen en zeggen: 'Paracetamol!' of 'Ja ik heb haast dus loop even met me mee en pak dit en dit voor me.'

Of dat ze iets ingepakt willen hebben (of achterin de rij staan) en dan na 30 seconde zeggen 'Ja ik moet wel de trein halen dus schiet even op.'

Dan ga ik echt niet beleefd doen. :')

denise

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 17 mei 2011, 19:57:34 »
^ haha klopt.
ik heb zelfs n klant gehad die een klacht tegen mij had ingediend x)
ik werkte in het restaurant van ikea,
en hij kwam met 2 bladen eten aan,
dus ik alles netjes aanslaan,
hij betalen,
ik geef wisselgeld,
en toen zei meneer "oh en ik heb een family-kaart".
maargoed,
aangezien er al betaald was en alles kon dat niet meer,
en er stond duidelijk vermeld op 2 plekken "laat je kaart zien".
maarja, meneer snapte niet dat het nu te laat was.
toen ik hem dat meerdere malen netjes verteld had,
en hem zei "ja sorry meneer, maar ik kan er niets aan veranderen, eet smakelijk!"

is hij boos weggelopen, en heeft hij later bij de klanten service verteld,
dat ik helemaal niets uitgelegd heb, en heb zo een beetje uitlachte en zei
"haha nou eet smakelijk dan maar he"

rare man x)

Unplugged

• Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 17 mei 2011, 20:00:47 »
Ik had een keertje bij de mediamarkt een hoesje gekocht voor m'n blackberry, maar het was niet de goede. Dus ik met hoesje en verpakking terug naar de winkel, en ze zeiden heel vriendelijk dat ik het kon ruilen.

Vervolgens kom ik bij de klantenservice, en doet meneer alsof hij mij niet ziet, en begint helemaal te vertellen tegen zijn collega hoe achterlijk de mensen tegenwoordig wel niet zijn om een verpakking zó te kunnen los maken (Ik had gewoon de bovenkant van de verpakking afgehaalt, maar het was plastic dus kreeg het niet zo goed los)
en dat ze dus helemaal niet meer met dat 'kut' spul konden, pal voor mijn neus!
Ik stond er gewoon versteld van.

lunaste

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 17 mei 2011, 20:18:58 »
Belastingdienst. Ik moest bijna 100 euro aan waterschapsbelasting betalen voor een huis waar ik niet meer woonde. Omdat ik op 3 januari in een ander huis ben gaan wonen en blijkbaar betaal je vanaf 1 januari.

Wat ik ECHT niet vind kunnen. Bovendien is het huis na mij weer verhuurd. Liften die mensen dan op de belasting die ik betaald heb? Of betalen zij ook, zodat er over één pand twee keer belasting binnenkomt?

ECHT heel erg onzin.
and if you think that you can spell, make a list of the cunts you'd send to hell and send them

lunaste

• Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 17 mei 2011, 20:20:33 »
Oh, en de Burger King op Utrecht Centraal.

Die het iedere keer weer voor elkaar krijgen om de 'fast' uit 'fast food' te halen x') ook al is het er rustig en staan er verder geen klanten in de zaak krijgen ze het nog voor elkaar om 20 minuten over een simpele bestelling patat te doen.
and if you think that you can spell, make a list of the cunts you'd send to hell and send them

HATERSGONNAHATE

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 17 mei 2011, 20:21:49 »
De McDonald's in Scheveningen.. onbeschofte werklui die je niet eens aanspreken. Het enige wat de verkoopster zei was het bedrag wat ik moest betalen, en ze keek heel erg zuur. Ik had ineens geen zin meer om daar te eten :V

Anonymous

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: 17 mei 2011, 20:24:37 »
ik was met mn inmiddels ex in de supermarkt en hij wilde iets weten, dus hij naar de informatiebalie gaan en vragen.
Zei die medewerker iets vn dat weet ik niet of dat is niet zoiets ofoz.
Toen vroeg me ex nog iets toen zei die medewerker, ga iemand anders vervelen.
We zijn toen gewoon weggelopen zonder iets meer te zeggen.

parsprototo

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 17 mei 2011, 20:32:05 »
Hunkemoller vind ik zo'n vreselijke winkel!
Never regret- if its good, its wonderful... if its bad, its experience

Subway

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 17 mei 2011, 20:39:02 »
^ vind ik ook, verkoopsters die naar binnen komen terwijl je daar half naakt staat en zo. Ja dat hoeft van mij ook weer niet -_-'. Ik koop daar ook niet meer.

Felicita

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 17 mei 2011, 20:39:10 »
@ parsproto
bij mij is de Hunkemöller juist zo'n hele nette winkel zeg maar met echt hele aardige verkoopsters die je altijd willen helpen en advies geven enzo!
blog | tumblr | photographytumblr flickr Explore. Dream. Discover.