Girlscene Musthaves

Auteur Topic: Online teken topic  (gelezen 375 keer)

OpblaasDonut

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 07 februari 2017, 16:30:19 »
Hee!

Laat hier je zelf gemaakte online (op de computer/tablet etc.) achter!

Je kunt hier ook tips voor anderen achterlaten en met welke progamma's e.d.

Ik teken zelf met Paint Tool SAI, maar heb het nog niet zo lang. Ik gebruik de tekentablet Wacom Intuos5 Touch. Ik ben nog niet zo goed in online tekenen, maar op papier ben ik ook niet bepaald heeel goed ofzo! Die tekentablet hadden wij trouwens toevallig thuis liggen.  :)
“you can, you should, and if you’re brave enough to start, you will.”

Carousel

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 07 februari 2017, 17:47:44 »
Dat noem je digitaal :p Online is verbonden met het internet haha

Koetje

• 'Boe'
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 07 februari 2017, 18:47:01 »
Inderdaad digitaal! Ik kan me herinneren dat er al zo'n forum bestond.

Idae

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 12 februari 2017, 10:54:27 »
Digitale tekeningen worden in het Post je tekeningen topic geplaatst. Misschien dat je daar meer respons hebt!

Ik teken altijd in Photoshop CS5, omdat ik dat programma al gewend was toen ik begon met tekenen. Ik heb een hele oude Trust tablet die langzaam uit elkaar aan het vallen is. Zolang er geen betaalbare tablets met eigen scherm zijn, boeit het me niet. Is toch allemaal 1 pot nat op de grootte na. Als deze overleden is zou ik wel een maatje groter willen, ik heb nu nog een A6 formaat.

Ik heb weleens SAI geprobeerd maar dat voelt zo klunzig als je Photoshop CS5 gewend bent. Eerlijk: Ik heb het maar een uurtje geprobeerd zonder tutorials te gebruiken, dus een echt eerlijk oordeel is het niet want ik weet dat SAI simpeler is dan Photoshop. Maar sinds ik een line stabilisator voor Photoshop heb zie ik geen toegevoegde waarde aan SAI. Ik weet wel dat haar blend methodes beter zouden zijn, maar ja wat je niet kent mis je niet haha.

En ik had héél vroeger GIMP. Werkt prima, maar is echt heel gebruiksonvriendelijk.