Girlscene Musthaves

Auteur Topic: Kunstacademie topic!  (gelezen 283664 keer)

dormant

• Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: 08 juni 2009, 17:49:55 »

[...]

Heb er toelating gedaan, voor illustratie, en toen kwam ik er ook achter dat ik het echt niet wou!
Het eerste jaar bestaat voornamelijk uit tekenen er komt geen computer aan te pas, (dus geen illustrator, photoshop). Zelf vond ik dat een enorm nadeel, ik kan namelijk echt niet tekenen, en zou het ook niet een jaar lang alleen maar willen doen.
Als het jou wel aanspreekt is dat perfect, maarja, mij niet.
Wel heb ik gehoord dat de HKU een erg leuke school is, en Utrecht is natuurlijk ook een mooie stad.
Ik dat ik al weet waarom ze dat doen: gewoon om je skills op peil te houden. (technieken etc)
Maar aan de andere kant is het ook wel een beetje achterhaald gezien de huidige illustrator/vormgever geheel gebruik maakt van alle digitale programma's die er te krijgen zijn.

laMaaike

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: 08 juni 2009, 19:14:25 »
Ik wil later misschien ook naar de kunstacademie. Illustratie studeren. ;D

Lijkt me echt superleeeuk! Maar dat verdient natuurlijk niet zo goed, en ik heb havo diploma dan dus ik ga misschien iets anders leuks studeren. ;]
beauty is something everyone has in their own special way. So, you're beautiful.

Merveille

• Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: 08 juni 2009, 19:16:10 »

Lijkt me echt superleeeuk! Maar dat verdient natuurlijk niet zo goed, en ik heb havo diploma dan dus ik ga misschien iets anders leuks studeren. ;]

Grootste deel vind geen (vaste) baan na de studie. Maar t verschilt ook per richting... als ik t goed begrepen heb :wink2:
« Laatst bewerkt op: 08 juni 2009, 19:16:38 door Merveille »

Maurain

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: 08 juni 2009, 19:19:23 »
Veel geld verdienen is meegenomen, maar als het daar om draait zit je sowieso verkeerd in het kunstcircuit (op een enkeling na dan.) Het gaat er toch meer om dat het je passie is, niet dat je er veel geld mee verdient? Ik denk dat als je naar de kunstacademie wilt, je moet accepteren dat het later geen luxe leven zal worden, daar tegenover staat wel dat je een van de weinigen bent die zijn/haar droom najaagt. En ik denk ook dat het er idd aan ligt welke richting je volgt, ik denk dat je bij een meer 'commerciele' richting gaat kijken, dat je dan wel wat 'veiliger' zit.
« Laatst bewerkt op: 08 juni 2009, 19:20:57 door Maurain »

milkbreak

• Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: 08 juni 2009, 19:28:56 »

Dat moet je ook hebben om naar n kunstacedemie te gaan.
Maar ook al had je gymnasium,
if art is your passion, dan is dat het gewoon.
Geld maakt niet gelukkig, wel makkelijker.
Ik zou liever een baan hebben die ik leuk vind, en niet mega rijk zijn.
Dan op een kantoortje weg rotten en wel rijk zijn...

Fijn dan, met je havo diploma  :butthead:
sorry ik raak echt gefrustreed van dat soort opmerkingen, weet dat je het niet gemeen bedoelde ofzo, kan er gewoon niet tegen.

Maurain

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: 08 juni 2009, 20:11:08 »

[...]

sorry ik raak echt gefrustreed van dat soort opmerkingen, weet dat je het niet gemeen bedoelde ofzo, kan er gewoon niet tegen.

Eensch.

iris

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: 08 juni 2009, 22:11:02 »
Zouden jullie mss wille vertelle wat voor thuisopdrachten jullie gekregen hebben bij WdKA en wat voor vragen ze allemaal aan je stellen bij de toelating. Want ik wil daar misschien ook toelating doen, en dan heb k alvast een beetje een  idee wat voor soort opdracht ik kan verwachten.
Irisz

Godzilla

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: 08 juni 2009, 22:29:15 »
Ik ben op de HKU en de kunstacademie in Den Bosch wezen kijken omdat het mij ook wel heel leuk leek om een creatieve opleiding te doen. Alleen altijd als ik op een kunstacademie kom en ik zie wat de mensen daar allemaal doen, dan heb ik het gevoel dat je later absoluut niet aan een baan kan komen. Dus nu ga ik voor journalistiek. xD

LisArt

• Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: 09 juni 2009, 11:06:15 »

[...]

Inderdaad, heeeeeeeeelemaal mee eens.
En ja, ik heb (als het goed is) m'n Gymnasium-diploma binnen, maar ik ga toch naar de kunstacademie. So what...?

En inderdaad, sommige opleidingen zijn wat commerciëler / veel minder 'zweverig' ingericht dan andere. Ik ga Grafisch Ontwerpen doen op de Willem de Kooning Academie, en kreeg daar wel het gevoel dat ze je óók voorbereiden op de baan die je er later mee krijgt. Daarom heb ik daar ook voor gekozen, want ik wil wel grafisch ontwerpster op een reclamebureau / bij een tijdschrift ofzo worden.  (: En dat die banen er niet zijn slaat ook nergens op, er is genoeg vraag naar.
« Laatst bewerkt op: 09 juni 2009, 11:10:40 door LisArt »

LisArt

• Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: 09 juni 2009, 11:09:35 »

Zouden jullie mss wille vertelle wat voor thuisopdrachten jullie gekregen hebben bij WdKA en wat voor vragen ze allemaal aan je stellen bij de toelating. Want ik wil daar misschien ook toelating doen, en dan heb k alvast een beetje een  idee wat voor soort opdracht ik kan verwachten.

Voor welke opleiding wil je toelating gaan doen? Ik ben daar geweest voor Grafisch Ontwerpen en kreeg één algemene opdracht (dus ik neem aan dat je die in meerdere richtingen krijgt) en één vakspecifieke opdracht. De algemene opdracht was "KIJK MIJ: Mijn plek, mijn ding!", dus een soort zelfportret waar je je favoriete plekken, dingen enzo in moest verwerken, zodat ze een beetje een beeld van jou krijgen. En de vakspecifieke opdracht (voor Grafisch Ontwerpen dus) was een handleiding/manual ontwerpen. Je moest ze iets uitleggen wat zij nog niet wisten, en dan zoveel mogelijk met beeld! (en in de voorbeelden stonden hele specifieke kleine onlogische dingetjes, zoals het verschil tussen twee geiten, dus niet denken dat het heel lastig is om iets te weten wat zij nog niet weten :P)

Pipootje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: 09 juni 2009, 11:15:01 »
Ik wil al zo lang naar de kunstacademie, maar daar ben ik dus echt niet goed genoeg voor .. Bah !

LisArt

• Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: 09 juni 2009, 12:22:59 »

Ik wil al zo lang naar de kunstacademie, maar daar ben ik dus echt niet goed genoeg voor .. Bah !

Waarom denk je dat? Je kan het altijd proberen toch, misschien zien ze er wel wat in, en motivatie is ook heel belangrijk! :)

milkbreak

• Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: 09 juni 2009, 12:38:19 »

[...]

Inderdaad, heeeeeeeeelemaal mee eens.
En ja, ik heb (als het goed is) m'n Gymnasium-diploma binnen, maar ik ga toch naar de kunstacademie. So what...?

En inderdaad, sommige opleidingen zijn wat commerciëler / veel minder 'zweverig' ingericht dan andere. Ik ga Grafisch Ontwerpen doen op de Willem de Kooning Academie, en kreeg daar wel het gevoel dat ze je óók voorbereiden op de baan die je er later mee krijgt. Daarom heb ik daar ook voor gekozen, want ik wil wel grafisch ontwerpster op een reclamebureau / bij een tijdschrift ofzo worden.  (: En dat die banen er niet zijn slaat ook nergens op, er is genoeg vraag naar.

Mijn vriend doet dat,
en geloof me daar is echt genoeg werk/geld in.

Lerem

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: 09 juni 2009, 20:46:05 »
Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik ben aangenomen bij de KABK voor fotografie. Nu moet de directeur het nog goedkeuren. Maar ik ben al doblij :D

LisArt

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: 10 juni 2009, 11:23:36 »
Gefeliciteerd!!! :D

ELSEWHERE

• Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: 10 juni 2009, 11:47:29 »
ik wil ook iets doen.
actrice.  
en als het niet lukt :
naja stylist    interieur OF mode.

en dat in LA, university. (:
I believe in second changes, But I don\'t think that everyone deserves them.

iris

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: 10 juni 2009, 14:50:59 »
Thanx Lisart, je site is trouwens echt leuk! met meneer eend :P
Ik wil ook toelating gaan doen bij grafisch ontwerp! Maar stellen ze ook van die moeilijke vragen zoals wat jou omschrijving is van kunst?
 ik had ook gehoord dat je een vragenlijst in moet vullen en daar ter plekke tekeningen moet maken.. moet dat ook of is dat helemaal niet zo??
Irisz

Pipootje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: 10 juni 2009, 16:59:06 »

[...]

Waarom denk je dat? Je kan het altijd proberen toch, misschien zien ze er wel wat in, en motivatie is ook heel belangrijk! :)

Omdat ik niet de beste in de klas was met tekenen ofzo .. Ik haalde wel mooie voldoendes en zelfs wat hoger soms, maar ik hoorde niet bij degene die er echt goed in waren ..
maar wie weet waag ik de gok nog eens ..  :rolleyes:

dormant

• Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: 10 juni 2009, 17:02:59 »
Wat noem je goed?
Het gaat ook om je ideeën.

Dat je goed naar de waarheid kunt tekenen is niet bepalend.

Lerem

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: 11 juni 2009, 10:44:32 »
Herman Brood was denk ik als klein kind ook niet de beste tekenaar. Maar het is maar net wat je stijl is.. Misschien moet jij je eigen stijl nog vinden?

Pipootje

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: 11 juni 2009, 10:55:59 »
Hebben jullie misschien ook wel gelijk in ! Maar denk dat ik dan eerst nog even mn eigen stijl moet vinden voordat ik de ballen kan vinden om me in te schrijven ! Moet er gewoon meer mee bezig zijn, dan krijg ik vanzelf die zekerheid wel terug .. En ach, ben sowieso nog 2 jaar onder de pannen met mn huidige studie, dus heb mooi de tijd om erover na te denken ;)

A

• Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: 11 juni 2009, 11:06:43 »
Ik weet dat LSD niet zoveel voorsteld, omdat ik vriendinnen heb die daar zitten. Je kan bv op uitwisseling in de 3e, maar omdat je dan bij LSD net niet kan patroontekenen en naaien enzo kan je niet naar een modeacademie en interieur ook niet omdat je dan ook geen maquettes kan maken enzo. that's why.
Justsoyouknow

LisArt

• Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: 11 juni 2009, 14:27:41 »

Thanx Lisart, je site is trouwens echt leuk! met meneer eend :P
Ik wil ook toelating gaan doen bij grafisch ontwerp! Maar stellen ze ook van die moeilijke vragen zoals wat jou omschrijving is van kunst?
 ik had ook gehoord dat je een vragenlijst in moet vullen en daar ter plekke tekeningen moet maken.. moet dat ook of is dat helemaal niet zo??

Haha dankjewel!
Wat leuk :D Nee hoor, dat soort dingen hebben ze helemaal niet gevraagd! Je moet inderdaad wel die vragenlijst invullen, maar ter plekke tekeningen maken hoeft ook niet hoor! Dat gesprek viel best mee achteraf, ze stelden vooral vragen die ook al in het vragenformulier stonden. Dus waarom je die opleiding wil doen en waarom op die school en niet op een andere. Gewoon van tevoren goed over die vragenlijst nadenken, dan lukt het allemaal wel (:

Essin

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: 11 juni 2009, 16:40:17 »
Iemand zei hier iets over geld? Als je zó aan een creatieve opleiding wilt beginnen, begin er dan maar niet aan. Beroepen die uit creatieve opleidingen voortkomen bestaan meestal uit passie, zoek geld maar ergens anders mee.

Oeeehh het posterproject voor de roze zaterdag; http://www.youtube.com/watch?v=T-14KP3qexg
0:58 is mine :D
Ben zo blij dat hij is uitgekozen en er hangt :D
You\\\'re a silly lovesong; a verse, chorus and such.

M0NE

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: 14 juni 2009, 11:58:12 »
@ Essin, leuk hoor die poster, ze zijn allemaal wel goed overigens!
MONE.