Girlscene Musthaves

Auteur Topic: Kunstacademie topic!  (gelezen 286206 keer)

Nansiej

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 17 april 2009, 14:56:50 »
ik doe nu grafisch vormgeven op het SintLucas (MBO) zit nu in het laatste jaar en ben bijna klaar!

Volgend schooljaar ga ik naar SintJoost (HBO) en wil daar verder studeren als fotografie.

meer info en werk? zie mijn hyves nansiej.hyves.nl

milkbreak

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 17 april 2009, 15:01:17 »
Ben door naar de 2de ronde van de design academy.
Hoop echt dat ik word aangenomen..

Ben nog bezig met mijn thuisopdracht, maar dat is zo tijdrovend!
En dan ook nog met examens arg!!!

Nansiej

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 17 april 2009, 15:10:07 »

Volgend jaar begin ik @ kunstacedemie St joost » Breda!
Ik denk dat ik na het algemene 1ste jaar verder ga met fotografie.

nice nice! ik ook, misschien komen we elkaar wel tegen :D

Snne

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 26 april 2009, 00:18:17 »
Ik zit op de kunstacademie
Artez..
doe je ding.

Suuzs

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 27 april 2009, 20:13:02 »

[...]

Kun je misschien wat laten zien wat je ook gaat meenemen naar de toelating? En wat heb je voor het zelfportret en de 'zwart'opdracht gemaakt?

Is goed, als ik alles heb zal ik wel even wat laten zien. Maar ik vind die opdracht met zwart wel heel erg moeilijk hoor, met het zelfportret ben ik al bezig, maar met zwart schiet het niet echt op..

marieke

• Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 03 mei 2009, 16:44:48 »
Ik zou het als ik klaar ben met mn VWO ook wel willen doen maar het schijnt dat als je het doet je je gezellige vrienden leventje wel kunt vergeten en dat het echt kei en kei hard werken is. Dus niet het denkbeeldige studentenwereldje. Weet niet hoe erg dat allemaal is , maar ik heb zoiets als je een passie hebt een droom , follow it.

Tricolore

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 08 mei 2009, 16:21:38 »

Ik zit op de kunstacademie
Artez..

Ik zit er over na te denken om ook daar naartoe te gaan na mijn middelbare school.. is het daar leuk? Welke richting doe jij?

Matchacha

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: 08 mei 2009, 16:31:40 »
Ik wil interieurarchitectuur studeren, aan de KABK of aan de Rietveld.
KABK spreekt me niet heel erg aan, maargoed. Volgend jaar ga ik naar de opendag van de Rietveld, daar is de studie veel breder en dat lijkt me wel interessant.

Annelies204

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: 08 mei 2009, 19:11:50 »

Ik wil interieurarchitectuur studeren, aan de KABK of aan de Rietveld.
KABK spreekt me niet heel erg aan, maargoed. Volgend jaar ga ik naar de opendag van de Rietveld, daar is de studie veel breder en dat lijkt me wel interessant.

ik wil ook zoiets gaan doen later...
alleen ik zit nog maar in de 2de van het vmbo...
en wil daarna nog havo gaan doen.   duurt dus nog wel even   -_-

Angel

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: 06 juni 2009, 21:40:38 »
Ik doe zelf nu versnelt een 4 jarige MBO design opleiding, en wil hierna graag naar de kunstacedemie van willem de koning in rotterdam. Het is zeker waar dat werk later lastig word, zeker op het gebied van kunst. Ik zelf wil meer de media kant op; reclame bureau's, ontwerpstudio's of bij een modetijdschrift branche. Grafischie vormgeving. Het is gewoon belangrijk als je 200% ervoor wilt gaan, dan lukt het je ook! Ik zelf ben ook begonnen op vmbo niveau, dus ookal moet je nog even wachten; het is het waard! Voor mij persoonlijk is het geen straf om naar school te gaan, een hobby waarvan je je werk kunt maken, is toch geweldig?

Jennifer

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: 07 juni 2009, 00:08:13 »
Ik zou ook heeel graag naar de  kunstacademie willen gaan. Maar ik zit pas in de 1ste :(.

Maar het komt nog wel moet toch maar tot het 4de jaar! :D

Ik zei tegen me vader en moeder ik wil later naar de kunstacademie en me vader zei meteen nee dat moet je niet doen. Want dat is niets voor jouw. Enzo maar ik wil zo graag, en het lijkt me leuk en hij zegt ook dat je niet veel verdiend ofzo.

x jen.  :lips:
Wat vind je van je eigen modelook?

dormant

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: 07 juni 2009, 11:04:22 »
Heb je wel werk dan?
Want ik zou alvast maar beginnen met het opstellen van een portfolio.

milkbreak

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 07 juni 2009, 16:14:51 »
ik ben toegelaten aan de design academy eindhoven =D
yay!

LisArt

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: 07 juni 2009, 17:10:51 »

Ik doe zelf nu versnelt een 4 jarige MBO design opleiding, en wil hierna graag naar de kunstacedemie van willem de koning in rotterdam. Het is zeker waar dat werk later lastig word, zeker op het gebied van kunst. Ik zelf wil meer de media kant op; reclame bureau's, ontwerpstudio's of bij een modetijdschrift branche. Grafischie vormgeving. Het is gewoon belangrijk als je 200% ervoor wilt gaan, dan lukt het je ook! Ik zelf ben ook begonnen op vmbo niveau, dus ookal moet je nog even wachten; het is het waard! Voor mij persoonlijk is het geen straf om naar school te gaan, een hobby waarvan je je werk kunt maken, is toch geweldig?

Jaaaaa moet je doen! Haha, ik ga volgend jaar Grafisch Ontwerpen doen op de WDKA :P
En waarom zou je dan per definitie weinig verdienen met de kunstacademie? Misschien met sommige richtingen, maar met Grafisch Ontwerpen is toch niks mis... :)

En milkbreak, gefeliciteerd!! :D

Lerem

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: 07 juni 2009, 17:17:37 »
Gefeliciteerd milkbreak!

Ik heb dinsdag de meeloopochtend voor de KABK. Heb m'n portfolio en toelatingsopdracht vrijdag opgehaald bij de drukkerij. Zoek straks nog de rest van m'n portfolio uit, qua tekeningen etc..
Ik doe trouwens toelating voor fotografie. Als ik door de meeloopochtend kom hoop ik dat ik dezelfde dag nog naar de meeloopmiddag kan. Dan weet ik tenminste alles meteen, inplaats van nog een spanningen voor een andere keer.

Maaiikii

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: 07 juni 2009, 18:46:01 »
Ik zit op een school waar ze allerlei 'plannen' hebben (bijv. Kunstplan Muziekplan Dansplan Theaterplan enz.). Ik doe Kunstplan en daarvoor gaan we elke maandag naar de KABK (Koninklijke Academie Beeldende Kunsten). Ik ga daar mischien ook wel na deze school heen.
Ik zit nu in de 2e dus het is erg leuk om te weten hoe het voelt om daar te zijn, er hangt toch altijd wel een aparte sfeer!
Nouja, het is iig. leuk :)

xx

Essin

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 07 juni 2009, 22:38:03 »
Heb mijn propedeuse gehaald en ben over met een 7 bij de KABK fotografie! :D :D
zonder herkansing, in één keer, hoppa! :D Nu 3 maanden vakantie hahah.

EN mijn poster hangt in de tramtunnel bij het Spui in Den Haag voor de roze zaterdag, dat was een posterproject (iedereen=anders) van de KABK en Willem de Kooning, er werden er 60 uitgekozen en de mijne zit er tussen :) Ben zo blij! Morgen even een kijkje nemen.
You\\\'re a silly lovesong; a verse, chorus and such.

Lerem

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: 08 juni 2009, 09:11:59 »
Tof Esther!

Ben benieuwd of ik je morgen zie. Wel een goed woordje voor me doen he? ;) Ik ben nu zo vreselijk nerveus aan het geraken!! Dit is echt wat ik wil, en als ik niet word toegelaten heb ik ook echt niks anders, want ik wil dit/deze school/deze studie..

M0NE

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 08 juni 2009, 14:51:18 »
Ik ga in september beginnen aan Mode op Artez, was daar ook toegelaten voor grafisch, maar het wordt mode!
MONE.

Maurain

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 08 juni 2009, 15:50:08 »
Ik zie dat veel mensen naar de WdK academie willen, maar ik vroeg me af of hier ook mensen zijn die op de HKU zitten/naar de HKU willen. Het lijkt mij namelijk super om daar de opleiding Illustratie te volgen, maar ik zou wel eens willen weten wat jullie ervaringen met deze school / deze opleiding zijn -

milkbreak

• Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: 08 juni 2009, 15:56:41 »

Ik zie dat veel mensen naar de WdK academie willen, maar ik vroeg me af of hier ook mensen zijn die op de HKU zitten/naar de HKU willen. Het lijkt mij namelijk super om daar de opleiding Illustratie te volgen, maar ik zou wel eens willen weten wat jullie ervaringen met deze school / deze opleiding zijn -

Heb er toelating gedaan, voor illustratie, en toen kwam ik er ook achter dat ik het echt niet wou!
Het eerste jaar bestaat voornamelijk uit tekenen er komt geen computer aan te pas, (dus geen illustrator, photoshop). Zelf vond ik dat een enorm nadeel, ik kan namelijk echt niet tekenen, en zou het ook niet een jaar lang alleen maar willen doen.
Als het jou wel aanspreekt is dat perfect, maarja, mij niet.
Wel heb ik gehoord dat de HKU een erg leuke school is, en Utrecht is natuurlijk ook een mooie stad.

Maurain

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: 08 juni 2009, 16:04:56 »

[...]

Heb er toelating gedaan, voor illustratie, en toen kwam ik er ook achter dat ik het echt niet wou!
Het eerste jaar bestaat voornamelijk uit tekenen er komt geen computer aan te pas, (dus geen illustrator, photoshop). Zelf vond ik dat een enorm nadeel, ik kan namelijk echt niet tekenen, en zou het ook niet een jaar lang alleen maar willen doen.
Als het jou wel aanspreekt is dat perfect, maarja, mij niet.
Wel heb ik gehoord dat de HKU een erg leuke school is, en Utrecht is natuurlijk ook een mooie stad.

Okee, thanks voor je reactie! Hm, wel een beetje jammer dat er niet met Illustrator en/of Photoshop gewerkt wordt, maar daar kan ik zelf ook nog wel wat mee experimenteren, dus dat is niet echt een punt. Trouwens, ik las dat je was aangenomen op de Design Academy, supertof! Gefeliciteerd! (:

Merveille

• Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: 08 juni 2009, 16:05:39 »

Ik zou ook heeel graag naar de  kunstacademie willen gaan. Maar ik zit pas in de 1ste :(.

Maar het komt nog wel moet toch maar tot het 4de jaar! :D

Ik zei tegen me vader en moeder ik wil later naar de kunstacademie en me vader zei meteen nee dat moet je niet doen. Want dat is niets voor jouw. Enzo maar ik wil zo graag, en het lijkt me leuk en hij zegt ook dat je niet veel verdiend ofzo.

x jen.  :lips:

Doe je dan vmbo(-t)? Want ik geloof dat je voor de kunstacademie minimaal havo nodig hebt, of echt abnormaal goed moet zijn.

milkbreak

• Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: 08 juni 2009, 16:12:13 »

[...]
Okee, thanks voor je reactie! Hm, wel een beetje jammer dat er niet met Illustrator en/of Photoshop gewerkt wordt, maar daar kan ik zelf ook nog wel wat mee experimenteren, dus dat is niet echt een punt. Trouwens, ik las dat je was aangenomen op de Design Academy, supertof! Gefeliciteerd! (:

Np, maar denk dat je niet echt (veel) tijd hebt om zelf nog veel te experimenteren buiten je school opdrachten... Behalve als je natuurlijk geen social life wilt/hebt ;)

En thankss

milkbreak

• Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: 08 juni 2009, 16:12:59 »

[...]

Doe je dan vmbo(-t)? Want ik geloof dat je voor de kunstacademie minimaal havo nodig hebt, of echt abnormaal goed moet zijn.

Je hebt havo nodig,
maar je kan ook naar een grafisch lyceum ofzo...