Girlscene Musthaves

Auteur Topic: Kunstacademie topic!  (gelezen 274653 keer)

Metamorfe

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1650 Gepost op: 25 september 2016, 15:41:33 »
Hee,

Ik meld me hier ook. Want eigenlijk zou ik echt heel erg graag naar een kunstacademie willen, ik ben zeer toegewijd op creatief vak en volg op school (ik zit in 5vwo) en in het weekend op een soort weekend-school kunst.
Ik wil me nu al oriënteren op een school, waarin ik mijn creativiteit kwijt kan. (ik bedoel dit niet eigendunkerig ofzo, ik volg mijn hart.)
Nu vroeg ik me af of jullie goede tips hebben, ik zou al aan mijn portfolio willen beginnen (ik kan dingen van school nemen en nog dingen thuis maken) en me willen oriënteren voor een school. Weten jullie misschien scholen? Ik zou het liefst naar een school willen met een basisjaar of iniedergeval dat je aan het begin nog niet meteen moet kiezen wat je gaat doen.

Een gezinslid van me zit op de Gerrit Rietveld academie en die zegt dus dat op haar school het wel een beetje heerst dat ze niet meteen mensen aannemen die net van de middelbare school afkomen. Ik denk niet dat ik naar de Rietveld zou gaan, (meer omdat zij dat al doet) , maar het is wel zo dat ik best wel angst heb dat ik niet aangenomen word omdat ik te jong ben. (of dan te jong zal zijn)

Ik wil wel even zeggen dat ik super gemotiveerd ben en er alles voor wil doen!

(ik hoop niet dat ik in herhaling val) maar hebben jullie tips voor mij?? Wat zijn jullie ervaringen? (ik heb al wel een beetje op dit topic zitten lezen maar toch zou ik nog wel willen weten wat jullie denken?)

Polyethylene

• starálfur
    • Bekijk profiel
« Reactie #1651 Gepost op: 25 september 2016, 17:51:34 »
Hee,

Ik meld me hier ook. Want eigenlijk zou ik echt heel erg graag naar een kunstacademie willen, ik ben zeer toegewijd op creatief vak en volg op school (ik zit in 5vwo) en in het weekend op een soort weekend-school kunst.
Ik wil me nu al oriënteren op een school, waarin ik mijn creativiteit kwijt kan. (ik bedoel dit niet eigendunkerig ofzo, ik volg mijn hart.)
Nu vroeg ik me af of jullie goede tips hebben, ik zou al aan mijn portfolio willen beginnen (ik kan dingen van school nemen en nog dingen thuis maken) en me willen oriënteren voor een school. Weten jullie misschien scholen? Ik zou het liefst naar een school willen met een basisjaar of iniedergeval dat je aan het begin nog niet meteen moet kiezen wat je gaat doen.

Een gezinslid van me zit op de Gerrit Rietveld academie en die zegt dus dat op haar school het wel een beetje heerst dat ze niet meteen mensen aannemen die net van de middelbare school afkomen. Ik denk niet dat ik naar de Rietveld zou gaan, (meer omdat zij dat al doet) , maar het is wel zo dat ik best wel angst heb dat ik niet aangenomen word omdat ik te jong ben. (of dan te jong zal zijn)

Ik wil wel even zeggen dat ik super gemotiveerd ben en er alles voor wil doen!

(ik hoop niet dat ik in herhaling val) maar hebben jullie tips voor mij?? Wat zijn jullie ervaringen? (ik heb al wel een beetje op dit topic zitten lezen maar toch zou ik nog wel willen weten wat jullie denken?)
Welke opleidingen lijken je precies leuk? Want niet alles wordt op alle academies gegeven.
Ik hou zelf vooral van illustratie, dit zijn alle scholen waar ik ben geweest:
- Gerrit Rietveld
- Willem de Kooning
- HKU
- ArtEZ (Enschede en Zwolle)
- Minerva
En verder heb je voor illustratie ook nog St. Joost.

Op Minerva en Rietveld heb je inderdaad een soort basisjaar. Persoonlijk vond ik de sfeer op Rietveld niet echt geweldig, maar het zou ook kunnen dat Rietveld juist bij jou past. Daarom is het belangrijk om op meerdere scholen te kijken. En ik zit nu op Minerva, dus daar ben ik ook enthousiast over :')
Je kan ook nog een vooropleiding doen aan een bepaalde school, dat is vaak een dag in het weekend. Misschien dat je dan het basisjaar ook niet meer nodig hebt om uit te vinden wat je wilt. Maar je kan het beste eerst naar heel veel open dagen gaan en beslissen welke school je het leukst vindt.

En het is inderdaad zo dat ze vaak minder mensen aannemen die direct van de middelbare school komen. Maar daarom is zo'n vooropleiding ook handig om te doen, dan heb je al veel meer kans.
plastic // How happy is the blameless vestal's lot! The world forgetting, by the world forgot. Eternal sunshine of the spotless mind! Each pray'r accepted, and each wish resign'd.

Metamorfe

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1652 Gepost op: 25 september 2016, 19:15:30 »
Een vooropleiding is ook wel een goed idee! Ik dacht eigenlijk dat dat altijd door de weeks was. Wel irritant dat er eigenlijk niets in de buurt is. Het sint joost enigsinds maar dat is toch nog wel een paar uurtjes reizen...

Ik heb al een aantal opendagen in mijn agenda staan, maar ik denk daar dan altijd bij: Moet ik daar wel heen gaan, misschien nemen ze me wel niet aan! (maar als ik dan bedenkt wat ik anders zou moeten doen denk ik aan mezelf die ongelukkig zit te zijn op een universiteit ofzo) Ik ben ook wel aan het oriënteren op studies als Creatieve technologie ofzo, maar daarin vind ik niet de creativiteit die ik zoek. Ik denk dat ik echt kunst wil..

Ik heb al wel echt goede dingen over Minerva gehoord, ik wil daar ook zeker gaan kijken!

Wel echt rot dat je weinig kans hebt na de middelbare school...
Iniedergeval bedankt voor de reactie, ik houd dit topic nog wel in de gaten!

Polyethylene

• starálfur
    • Bekijk profiel
« Reactie #1653 Gepost op: 25 september 2016, 20:00:24 »
Een vooropleiding is ook wel een goed idee! Ik dacht eigenlijk dat dat altijd door de weeks was. Wel irritant dat er eigenlijk niets in de buurt is. Het sint joost enigsinds maar dat is toch nog wel een paar uurtjes reizen...

Ik heb al een aantal opendagen in mijn agenda staan, maar ik denk daar dan altijd bij: Moet ik daar wel heen gaan, misschien nemen ze me wel niet aan! (maar als ik dan bedenkt wat ik anders zou moeten doen denk ik aan mezelf die ongelukkig zit te zijn op een universiteit ofzo) Ik ben ook wel aan het oriënteren op studies als Creatieve technologie ofzo, maar daarin vind ik niet de creativiteit die ik zoek. Ik denk dat ik echt kunst wil..

Ik heb al wel echt goede dingen over Minerva gehoord, ik wil daar ook zeker gaan kijken!

Wel echt rot dat je weinig kans hebt na de middelbare school...
Iniedergeval bedankt voor de reactie, ik houd dit topic nog wel in de gaten!
Als je naar open dagen gaat heb je juist meer kans om aangenomen te worden. Bij je toelating vragen ze ook of je je ook in andere academies hebt verdiept en waarom je juist bij die school toelating wilt doen. Als je naar veel scholen bent geweest, maar de school waar je toelating doet het leukst vindt en dat kan onderbouwen, heb je een veel betere motivatie.
Bovendien zijn alle scholen echt verschillend. Je zal dus bij de ene school meer kans hebben om toegelaten te worden dan bij de andere school. Ik heb zelf bijvoorbeeld twee keer toelating gedaan bij ArtEZ Zwolle en ook een toelating bij de HKU, maar daar werd ik niet toegelaten. Bij Minerva ben ik in één keer aangenomen, daar had ik het dus eigenlijk ook eerder moeten proberen :')

En als jij je er echt in hebt verdiept, een goed portfolio hebt, eventueel een vooropleiding hebt gedaan en op een veel open dagen bent geweest, nemen ze je echt wel ergens aan. Ik denk dat ze vooral wat oudere mensen aannemen, omdat zij zich meer verdiepen in de opleiding en meer ervaring hebben. Vaak hebben ze daarvoor al een opleiding gedaan of een tussenjaar genomen o.i.d., en daarom hebben ze meer 'garantie' dat ze zeker weten waar ze aan beginnen. Veel mensen die meteen van de middelbare school af komen en een opleiding gaan doen, kiezen later nog een andere opleiding. Dus je moet gewoon een goed portfolio hebben en een hele goede motivatie. Als je je vwo-diploma eenmaal hebt ben je waarschijnlijk wel 18/19, dat is dan in ieder geval een jaartje ouder dan wanneer je van havo zou komen.
plastic // How happy is the blameless vestal's lot! The world forgetting, by the world forgot. Eternal sunshine of the spotless mind! Each pray'r accepted, and each wish resign'd.

Jupiter

• **
  • Weird is the new normal, that's why I'm a weirdo
    • Bekijk profiel
« Reactie #1654 Gepost op: 26 november 2016, 19:35:53 »
Ik ben van plan om ook naar een kunst academie te gaan.
Kan iemand me helpen/uitleggen hoe ik mijn portfolio moet maken? (Fotografie portfolio)
En ik zie hier veel mensen met havo, kan je met mavo ook naar een kunstacademie gaan?
ᴮᵉ ᵃᶰ ᵃˡᶤᵉᶰ ᵃᶰᵈ ᵉᵛᵉʳʸᵗʰᶤᶰᵍ ᶜᵒᵐᵉˢ ᵍᵒᵒᵈ👽

madamelfb

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1655 Gepost op: 07 januari 2017, 15:02:40 »
Kan iemand me helpen/uitleggen hoe ik mijn portfolio moet maken? (Fotografie portfolio)
En ik zie hier veel mensen met havo, kan je met mavo ook naar een kunstacademie gaan?

Nee, je moet een havo diploma hebben of een MBO diploma.

Struisvogel

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1656 Gepost op: 14 januari 2017, 14:34:01 »
Woensdag toelating bij St. Joost..
Ik ben benieuwd! Ik heb er wel al zin in.
~

qwert

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #1657 Gepost op: 02 maart 2017, 20:27:20 »

Ik heb een filmpje gemaakt over hoe ik het doe:)

https://www.youtube.com/watch?v=dD_uE9ZmhbM

Depp.

• Onbegrijpelijk lekker.
    • Bekijk profiel
« Reactie #1658 Gepost op: 02 maart 2017, 21:07:49 »
^ Ik heb je filmpje bekeken, wat een gaaf concept!

Vraag: Iemand portfoliotips voor de richting vormgeving: ruimtelijk ontwerp/spatial design?
Roger that  |  You're not the same as you were before. You were much more..  muchier. You've lost your muchness - Johnny Depp.