Girlscene Musthaves

Auteur Topic: Kunstacademie topic!  (gelezen 282634 keer)

Broke

• *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 19 maart 2009, 18:55:40 »
Wie van jullie is er van plan om naar de kunstacademie te gaan? Of wil je er graag heen? En welke opleiding?

Ik ben zelf toegelaten voor Lifestyle&Design aan de WdKA, nog meer mensen die hier toelating voor doen/hebben gedaan of die opleiding al volgen?

Lebonheur

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 19 maart 2009, 19:16:19 »
ik wil ook heel graag naar de kunstacedemie!
maar dat duurt nog wel een tijdje, zit pas in de 2de :(
lijkt me wel super

dormant

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 19 maart 2009, 19:18:01 »
Niet meer, ze hebben me afgewezen >__<

A

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 19 maart 2009, 19:24:10 »
Lifestyle & Design schijnt niet zoveel voor te stellen, (tweedejaar). eerste jaar is over het algemeen hetzelfde als alle andere propedeuserichtingen. zelf doe ik Mode.
Justsoyouknow

A

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 19 maart 2009, 19:25:30 »
E_kid: wat vervelend voor je! Mááááaar Willem de Kooning of elke andere kunstacademie weerhoudt je niet van daar waar je wil komen of datgene wat je wil bereiken!! Er zijn meerdere mogelijkheden en ik wens je heel veel succes! (ik ben zelf tweedejaars mode)
Justsoyouknow

dormant

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 19 maart 2009, 19:27:06 »
Mijn back-up was Communicatie en Multi Media Design, dus dat doe ik nu. Daarmee kan ik ook grafisch ontwerper/illustrator worden.
Die opleiding is ook veel veelzijdiger.

Broke

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 19 maart 2009, 19:54:37 »

Lifestyle & Design schijnt niet zoveel voor te stellen, (tweedejaar). eerste jaar is over het algemeen hetzelfde als alle andere propedeuserichtingen. zelf doe ik Mode.

Ik weet zelf ook nog niet precies welke richting ik op wil gaan, dus daarom vind ik zo'n orientatiejaar juist wel fijn! Maar waarom stelt het dan niet zoveel voor? En waar volg je mode?

ierisje123

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 19 maart 2009, 20:10:10 »
Gefeliciteerd dat je bent toegelaten! :D Ik ga over twee weekjes toelating doen bij de kunstacademie in Breda, ik heb namelijk de vooropleiding gedaan, maar dat stelde nie zoveel voor.
Ik wil grafisch ontwerp gaan studeren, maar k moet nog eerst een jaartje naar school. Ik ga denk k ook kijke of ik bij WDKA toegelaten word
Wat kun je eigenlijk allemaal worde als je die opleiding lifestyle en design doet?

A

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 19 maart 2009, 20:14:40 »
Willem de Kooning;) daarom reageerde ik;)
Justsoyouknow

Ilse

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 19 maart 2009, 22:19:09 »
ik heb hetzelfde als E_kid; grafisch design of illustratie lijkt me vet, maar dan moet je eerst een (strenge) toelating doen en dat is lastig om door te komen denk ik dan. en dat is lastig!

communicatie en multimediadesign lijkt  me ook tof! dat is ook een optie voor mij :)

het lijkt me echt wel wat om aan een kunstacademie te studeren, maar een probleem: kán je later aan het werk? vandaag (gisteren?) in de krant stond dat veel mensen die afgestudeerd zijn aan een kunstacademie vaak niet aan het werk kunnen en dus werkloos worden/zijn. lijkt me erg vervelend, dus hou er rekening mee!

dormant

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 19 maart 2009, 22:25:25 »
Ja dat had ik ook gezien. En ook dat mensen te weinig voorbereid worden op de arbeidsmarkt.
Op mijn opleiding worden we daar wel op voorbereid.
De opdrachten die we krijgen zijn ook echte opdrachten(we zijn bijvoorbeeld een multimediale campagne voor Veilig Verkeer Nederland aan het maken)en er word ook daadwerkelijk 1 gekozen door de opdrachtgever.
Ook moeten we een persoonlijk ontwikkelingsplan maken en ik zag dat je dat ook moet hebben voor je baan :V

OMGimsoASIAN

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 19 maart 2009, 22:25:54 »
Wil ik doen, als ik blijf zitten.

Broke

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 20 maart 2009, 07:20:12 »

Gefeliciteerd dat je bent toegelaten! :D Ik ga over twee weekjes toelating doen bij de kunstacademie in Breda, ik heb namelijk de vooropleiding gedaan, maar dat stelde nie zoveel voor.
Ik wil grafisch ontwerp gaan studeren, maar k moet nog eerst een jaartje naar school. Ik ga denk k ook kijke of ik bij WDKA toegelaten word
Wat kun je eigenlijk allemaal worde als je die opleiding lifestyle en design doet?

Dankjewel!  :)
Je kan met lifestyle&design heel veel worden, oa: interieur/mode stylist, etaleur, modefotograaf, grafisch vormgever enz..

Broke

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 20 maart 2009, 07:20:53 »

Willem de Kooning;) daarom reageerde ik;)

Oke.  :)
Maar ik ben wel benieuwd waarom jij denkt dat die opleiding niet zo veel voorstelt?

LisArt

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 20 maart 2009, 11:31:23 »
Yay, een schoolgenootje!
Ik ben ook toegelaten op de WDKA, maar dan voor Grafisch Ontwerpen :D

Essin

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 20 maart 2009, 11:47:59 »
Yes, 1e jaars fotografie student aan de KABK (L)
You\\\'re a silly lovesong; a verse, chorus and such.

sweetheart

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 20 maart 2009, 18:09:14 »
Ik ga de 28e naar de open dag van het HKU in Utrecht :)

Bianca

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 20 maart 2009, 18:14:23 »
ik wil naar de design academy in eindhoven... maar het schijnt dat het heeel moeilijk is daar te worden toegelaten :/.

xFenna

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 21 maart 2009, 10:47:11 »
ik ben naar den haag naar de kunstacedemie gegaan om te kijken.
Maar het is niks voor mij. ik wil graag een financiele zekerheid later. En dan heb je niet altijd als '' kunstenaar ''  ik wil fotografie gewoon liever als hobby houden.

Broke

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 23 maart 2009, 08:15:08 »
Up.

Suuzs

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 13 april 2009, 16:42:26 »

Wie van jullie is er van plan om naar de kunstacademie te gaan? Of wil je er graag heen? En welke opleiding?

Ik ben zelf toegelaten voor Lifestyle&Design aan de WdKA, nog meer mensen die hier toelating voor doen/hebben gedaan of die opleiding al volgen?

Ik heb me pas ingeschreven & moet toelatingsopdrachten maken, en binnenkort ernaartoe voor gesprek en toelatingsexamen..
kan je me vertellen wat het inhoud? & wat had jij allemaal meegenomen? want zoveel werk (voor portfolio) heb ik niet..
« Laatst bewerkt op: 13 april 2009, 16:43:15 door Suuzs »

LisArt

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 13 april 2009, 21:29:58 »
Bij welke school en voor welke studie heb je je ingeschreven? Anders kunnen we er denk ik niet veel over zeggen :)

sourcherry

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 13 april 2009, 23:20:42 »
Volgend jaar begin ik @ kunstacedemie St joost » Breda!
Ik denk dat ik na het algemene 1ste jaar verder ga met fotografie.

Suuzs

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 16 april 2009, 15:47:23 »

Bij welke school en voor welke studie heb je je ingeschreven? Anders kunnen we er denk ik niet veel over zeggen :)

hahha vergeten erbij te zetten, maar bij de Willem de Kooning Academie in Rotterdam en dan voor de opleiding lifestyle&design!

Broke

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 17 april 2009, 07:26:31 »

[...]

Ik heb me pas ingeschreven & moet toelatingsopdrachten maken, en binnenkort ernaartoe voor gesprek en toelatingsexamen..
kan je me vertellen wat het inhoud? & wat had jij allemaal meegenomen? want zoveel werk (voor portfolio) heb ik niet..

Wat het gesprek inhoudt? Je krijgt een gesprekje met 2 (of 1 of 3) leraren en dan moet jij laten zien en vertellen wat je allemaal hebt gemaakt. Ik moest eerst wat vertellen over de toelatingsopdrachten en daarna gingen ze een beetje door mijn inspiratieboekje en portfolioboek bladeren en af en toe kreeg je snel de gelegenheid om daar verder iets over te vertellen en tussendoor stellen zij je ook vragen die ook in de vragenlijst voorkomen. Het is wel belangrijk die vragenlijst goed in te vullen! En je kan je daar dan ook een beetje op voorbereiden.
Wat ik allemaal had meegenomen:
 - Portfolioboek met ongeveer 15 werkstukjes van mij erin, vooral photoshop en fotografiewerk.
- Inspiratieboekje.
- Toelatingsopdrachten.
- 2 zelfbedrukte T-shirts.
- 2 uitvergrote foto's.

Kun je misschien wat laten zien wat je ook gaat meenemen naar de toelating? En wat heb je voor het zelfportret en de 'zwart'opdracht gemaakt?