Girlscene Musthaves

Auteur Topic: Het grote naai topic!  (gelezen 14472691 keer)

meisje uit amsterdam

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #975 Gepost op: 27 november 2016, 22:31:43 »
Edit mod: Reclame
« Laatst bewerkt op: 03 december 2016, 17:17:12 door CALEDONIA. »

meisje uit amsterdam

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #976 Gepost op: 27 november 2016, 22:41:23 »
Nog een vraagje meiden, hebben jullie ideetjes hoe ik aan goedkoop stof kan komen om op te oefenen? Mag echt superlelijk zijn

Kringloop - is echt schatkamer met lappen! Ik koop daar best goede stof voor €1,5 p/lap. Maar het is natuurlijk als je geluk heb gehad. Ik was een tijdje op zoek naar schotse ruit en heb gevonden daar paar echt wollen lappen van zeer goede kwaliteit. Een keer 4m rode zware tricotstof daar gekocht - die heb ik nog steeds niet op - ha-ha!
En als je wil oefenen, dan dunne gordijntjes van taft of katoen is ook een prima optie ;)

Ethereal

• *
    • Bekijk profiel
« Reactie #977 Gepost op: 03 december 2016, 16:16:43 »
Hoeveel meter stof heb ik ongeveer nodig voor een mini skater rokje? Het gaat om stoffen van 140-150cm. Ik heb nog niet zoveel ervaring met het inkopen van stof  :fieuw:  Het gaat er vooral om dat ik niet te weinig koop ipv. te veel.

Guldfisk

• Bekijk profiel
« Reactie #978 Gepost op: 06 januari 2017, 16:52:05 »
Waar vinden jullie leuke/makkelijke patronen? :)

LisaLovegood

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #979 Gepost op: 09 januari 2017, 21:15:54 »
Waar vinden jullie leuke/makkelijke patronen? :)

De naaibladen in de boekenwinkel. Knipmode, Burda, Burda Easy, Simplicity. Dat is de makkelijkste manier om te beginnen.

Faith.

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #980 Gepost op: 15 februari 2017, 16:57:24 »
Hoeveel meter stof heb ik ongeveer nodig voor een mini skater rokje? Het gaat om stoffen van 140-150cm. Ik heb nog niet zoveel ervaring met het inkopen van stof  :fieuw:  Het gaat er vooral om dat ik niet te weinig koop ipv. te veel.

Je zult dit vast niet meer lezen maar 1,5 is meer dan zat
Life teaches, Love Reveals
http://thelifestylefever.blogspot.com

isa

• **
    • Bekijk profiel
« Reactie #981 Gepost op: 24 februari 2017, 23:22:38 »
Hey allemaal,

Ik wil graag beginnen met naaien (starten met iets simpels als een kussensloop, maar het plan is om ook kleding te gaan maken). Ik heb zelf al de nodige research gedaan naar naaimachine's maar aangezien ik nog niet weet of ik het wel wat vind (en ik heb helaas geen oma's/tantes/moeder die nog een oudje hebben liggen of er verstand van hebben) en ik een klein budget heb oriënteer ik me vooral op Singers. Ik heb er één bij de Lidl gezien die maar 99 euro kost én een 1-staps-knoopsgatfunctie heeft. Dit schijnt goed te zijn. Ik ben me ervan bewust dat het niet een supernaaimachine zal zijn, dat kan ook haast niet voor die prijs. Ik vind het alleen vervelend dat ik niet weet wat de afmetingen van de voetjes zijn, dus ik weet ook niet of los verkrijgbare voetjes op dit model passen (het gaat om de Singer Tradition 2282). Van twee andere Singermodellen, de Tradition 2259 en Promise 1412, die net even wat duurder zijn (en gek genoeg minder steken en functies hebben)weet ik wel zeker dat ik er extra voetjes voor kan kopen, en misschien zijn die kwalitatief ook iets beter? Dit haal ik uit het feit dat de Singer van de Lidl niet op de Singer website te vinden is en ook amper gereviewd is op het internet, misschien is hij uit de handel gehaald? Ik heb er wel één mevrouw op youtube enthousiast over gehoord, en zij heeft hem al drie jaar en hij doet het nog prima. Dus, voor de meer ervaren naaisters: Wat kan ik beter doen? Zullen die paar extra tientjes van die andere singers het waard zijn als deze minder functies hebben en een 4-stappen-knoopsgatfunctie hebben? Denken jullie dat er een merkbaar verschil in kwaliteit in zal zitten? Ik hoor graag jullie advies.